Strona 3 z 3

: 2008-04-29 17:53
autor: RPcustoms
Anonymous pisze:Ja proponuję polerkę ręczną z uzyciem pasty lekkościernej - mam takową zrobioną i efekt większość widziała na zlotach (koszt 150PLN z umyciem auta przed).
Nie polecam polerki mechanicznej - fakt jest połysk ale widać każdy ruch rotacyjny maszyny polerskiej.
Jak się auta nie domyje a potem poleruje to niestety ale rysy z piasku muszą być :twisted: Ja polecam Farecla G3 na gąbkę a po G3 auto mix też na gąbkę i będzie jak lustro tylko polerując maszynowo uważaj żeby lakieru nie spalić bo będzie lipa :evil: Ja poleruje auta od trzech lat w ten sposób i nigdy żadnej reklamacji nie miałem :D

: 2008-05-31 18:10
autor: micek
Ja użyłem pasty Farecla G3, 250 ml w zupełności wystarczy na cały samochód. Mi prawie połowa została, ale jeszcze się przyda. Niestety nie zrobiłem zdjęć przed (dach to była masakra). Mam tylną klapę do wymiany więc nie została cała wypolerowana. Zrobiłem kilka fotek ale na nich nie widać rzeczywistego efektu, ale różnice są widoczne.

Ta chyba najlepiej pokazuje efekt przed i po, widać gdzie słonko się odbija ;)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
W strefie zrzutu zamieściłem jeszcze kilka zdjęć.

<b title="Robert">Micku - zajrzyj do ogłoszenia w Galerii, w którym Voodoo opisał sposób umieszczania plików na zewnętrznym serwerze. Jedną z zalet miniaturek jest możliwość podejrzenia zawartości przed decyzją o oglądaniu dużego zdjęcia.
Robert
</b>

Ja polerowałem szlifierką polerską, bo ręcznie to można się wykończyć - spróbowałem osobiście. No chyba że ktoś ma tyle krzepy i cierpliwości do kręcenia kółek :lol:

: 2008-06-01 09:32
autor: wargawiesiek
tej pasty wystarcza nawet na 4 samochody bo też takiej używam :lol:

: 2008-06-01 12:13
autor: sawmaster
kurcze a ja nie daje rad wypolerować lakieru na moim probe bo ciągle są kuliste rysy, może g3 jest za grubościerna?

: 2008-06-01 13:35
autor: jarsonik
sa różne rodzaje past ściernych. gruboziarniste i drobnoziarniste. musisz dobrać odpowiednia.

: 2008-06-01 14:41
autor: sawmaster
g3 podobno drobnościernista :) może są jeszcze mniej ścierne...

: 2008-06-01 16:07
autor: Sqad
tempo jest lekko ścierna. Po takich jazdach z pastami do polerki powinienes jakis bezbarwny lakier polozyc na aucie bo potem dosc szybko zrobi sie jeszcze gorzej

: 2008-06-01 16:38
autor: sawmaster
przecież probe było pokryte pestel+bezbarwny, lecz po tylu latach nie wiem czy jeszcze coś jest tego bezbarwnego na aucie

: 2008-06-10 23:26
autor: Krzychu
Do takich rys jest G10. Po takiej polerce jest lustro i nie ma właśnie tych rys kulistych co widać najlepiej pod słońce. Sam mam to sprawdzone. 0.5l kosztuje ok 50zł i do tego czarna gąbka do polerki jakieś 20 zł. G10 jest najdrobniejszą pastą wykańczającą. Te kuliste rysy są z reguły właśnie po G3

: 2008-06-10 23:56
autor: sawmaster
g3 biała gąbka potem 3M (lepszy od G10) + czarna gąbka, ja dalej po 3m wykończeniowej paście nie dam rady zpolerować rys :evil: a tak się starałem

: 2008-06-11 14:53
autor: Krzychu
Widocznie nie lepszy bo mi te kuliste rysy zeszły i wcale aż tak starać sie nie musiałem...

: 2008-07-03 14:53
autor: dyb
hej
orientuje sie ktos ile moze kosztowac malowanie calego auta na jakiegos kameleona 2 kolorowego? Ile czasu to trwa i ewentualnie ile by wyszly same materialy jak ktos w tym siedzi (bo moze sie wprosze na lakiernie do znajomej i po kosztach by mi zrobila) ;]
tak jakos lakierek juz nie jest za ladny, jakas przycierka czarna z przodu na zderzaku (nie mojego autorstwa ;) ) i sporo roznych rysek, niektore dosyc glebokie i nawet jakies wzorki literki, ch*j wie co w prezencie od zazdrosnikow jakichs :D

a co do kolorku jaki sobie tak wstepnie upatrzylem (nie znam sie na kameleonach i jak to dziala wszystko :D) to tak zeby glowny kolor to byl taki jasny zolty, cos ala ten z galerii DJ'a, a drugi to taki zielony ala szybcy i wsciekli ;p
pozdro

: 2008-07-03 15:07
autor: Lisiu
Lakier fil-flop ( taki jak ma np. Kędziorek czy ja na Pontiacu)

Baza w dowolnym kolorze- 150zł/l ( potrzebne ok 2-2,2l)
Kameleon- 550zł/l ( litr starcza na całe auto)
Dobry lakier bezbarwny- 80-100zł/l ( potrzebne minimum 2l)
Dotego podkłady, rozcieńczalniki itd.- to już nie wielkie kwoty, w granicy 20 zł/l

Robocizna- u mnie taka "przyjemność" kosztuje ok 2000 zł

Ogólnie lakierowanie auta w kameleonie kosztowało mnie ok 3tys

: 2008-07-20 20:25
autor: wojtas89
Opisze jak wygląda polerka u mnie w pracy:
Jeśli ktoś ma matowy lakier, i do tego stary(jeśli auto jest młode to wcześniej całość matuje się papierem wodnym 2000) to najlepiej wybrać sobie jedno miejsce i zrobić wstępną polerkę. Ja swojego polerowałem maszyną i Pastą firmy Presta "ultra cutting creame", jest to jedna z past którą się poleruje. Cały myk polega na tym że Najpierw polerujemy właśnie tą pastą całe auto!uważając aby nie przetrześ się do podkładu i uważając na wszelkie gumowe uszczelki). Do spolerowaniu tą pastą zmieniamy gąbkę na polerce na bardziej miękką i polerujemy Pastą Firmy 3M (dokładną nazwę podam jutro, jak pojdę do pracy),pasta ta wygładza i poleruje te takie koliste rysy które pozostawiła pierwsza pasta. Lakier nabiera powoli brylancji :wink: . Natępna pasta to Presta "Polish 1500" która likwiduje mikrorysy na lakierze, efekt jest taki że nie możemy przejżeć się w lakierze jak w lusterku. Na sam koniec nakładamy szmatką mikrofibrową wosk Presta "fast wax". Który zabezpiecza i dodatkowo wydobywa głębie koloru, wosk musimy rozmazać po lakierze (taki nieład artystyczny) , po nałożeniu czekamy około 10 minut aż wosk zastygnie i żmudnie drugą (suchą ) mikrofibrą wcieramy go w lakier. Efekt jest naprwadę powalający. Oto zdjęcia dla porównania mój probek w dniu kupna (na zdjęciu wyszedł wyjątkowo ładnie, a w praktyce miał mocny biały nalot i był strasznie matowy pod ręką): http://img501.imageshack.us/my.php?imag ... 316dz3.jpg
a tu drugie zdjęcie auto po przepolerowaniu Pierwszą w/w pastą (do tego nie robione Papierem 2000 ,ani nie zawoskowane): http://img398.imageshack.us/my.php?imag ... 365kk6.jpg
jak widać kolosalna różnica. Warto udać się do dobrego lakiernika który solidnie zrobi taki zabieg. Dodam że najbardziej powinno się dbać o kolor czerwony, czyli: dokładne mycie i woskowanie auta, aby lakier nie stracił brylancji, w zupełności wystarczy mycie co 2 tyg i dokładne woskowanie po umyciu. Nie polecam myjni bezdotykowej(szczot), lakier po dłuższym odwiedzaniu takich miejsc jest porysowany!!
A co do pokrycia farby akrylowej farbą bezbarwną(KLAREM), mija się to z celem ponieważ teoretycznie nie powinno się tego robić bo sam akryl ma w sobie klar . U mnie jakiś "Marian" pokrył prawy błotkik klarem i teraz się łuszczy . Są też takie farby akrylowe które nie przyjmuja klaru (odrazu po nałożeniu na akryl, klar ważył się i scinał). Jeżeli polerka nie pomaga warto polakierowac akrylem (mniejszy koszt niż klarowanie)

EDIT: co do past, to nie koniecznie trzeba używać takich jak napisałem, jest wiele b.dobrych marek które robią tego typu produkty , u mnie użuwa się właśnie produktów "Presta" i "3M". Kwestia gustu i efektu :wink:

Re: Zmatowialy lakier.

: 2009-10-27 11:49
autor: Detailer