Strona 3 z 8
: 2007-04-28 19:53
autor: Probiacz2000
Masz racje jakby to byly 55W, 100W radzi sobie dobrze nawet w deszcz.
: 2007-04-28 20:23
autor: bluetoth
Jak znajdę chwilkę to postaram się odszukać strony skad zaczerpnąłem te informacje.
darel pisze:I tu się kolego mylisz. Większa moc to większa ilość LUXów więc cos się tu nie zgadza w tym co piszesz. Fizyka jest nieubłagana
A czy ja pisałem że żarókwi o większej mocy nia dają większego strumienia? W końcu po to się je zakłada, ale nijak się to ma do oślepiania jadących z naprzeciwka, xenony mają strumień świetlny 2,5 do 3 razy większy i jakoś nikt nie narzeka że oślepiają.
darel pisze:Przy czym Takie żarówki z większej odległości tak sieją, że ja nie chciałbym jechać z przeciwka
Zapewniam cię że jadące z naprzeciwka auto z minimalnie tylko źle ustawionymi światłami daje efekt wielokrotnie bardziej porażający, a te 100W lampy mniej olśniewają niź xenony, a prawidłowo ustawione światła mijania nie mają prawa świecić dalej niż 60 metrów i jest to w małym stopniu zależne od mocy.
darel pisze:Ostatecznie jednak każdy i tak wsadzi do reflektora co tam będzie chciał a inni niech się męczą
Masz rację, wolę wstawić mocniejsze lampy niż ryzykować iż spowoduję wypadek z powodu jazdy na wpół po omacku. Poczytaj sobie w necie, przeciętny 40 latek potrzebuje ponad 2 razy więcej światła niż 20 latek, a ja właśnie przekroczyłem 40 i wyraźnie to odczuwam. Staję więc przed alternatywą: założyć mocniejsze żarówki, czy zrezygnować z nocnej jazdy (to drugie raczej niemożliwe do realizacji), a może niech prawo do prowadzenia aut mają ludzie tylko do 30 roku życia? Wtedy jeszcze nie maja tzw. "kurzej ślepoty"
: 2007-04-28 20:33
autor: bluetoth
Robert pisze:Mogą mieć lepszą sprawność, tzn. poprawiony stosunek mocy idącej w świecenie idącej w grzanie (czyli w gwizdek)
I tak jest faktycznie, żarnik ma wyższą temperaturę więc i sprawność jest większa (nawet sporo), niestety i tak ilość wydzielanego ciepła jest większa niż przy żarówkach standardowych, aczkolwiek nie aż tak bardzo jakby można było oczekiwać.
: 2007-04-28 20:41
autor: bluetoth
thebestcars pisze:Moim zdaniem najlepsze rzowiazanie Kupić zestaw Xsenon od 600 zł koplet H4
Polecam efekt swiecenia super i ładny kolor

Tylko pewnie znowu jest to nielegalne, w ustawie o ruchu drogowym pisze coś że w przypadku xenonów reflektory muszą być wyposażone w układ automatycznego poziomowania.
: 2007-04-29 09:59
autor: darel
bluetoth pisze: darel pisze:Ostatecznie jednak każdy i tak wsadzi do reflektora co tam będzie chciał a inni niech się męczą
Masz rację, wolę wstawić mocniejsze lampy niż ryzykować iż spowoduję wypadek z powodu jazdy na wpół po omacku. Poczytaj sobie w necie, przeciętny 40 latek potrzebuje ponad 2 razy więcej światła niż 20 latek, a ja właśnie przekroczyłem 40 i wyraźnie to odczuwam. Staję więc przed alternatywą: założyć mocniejsze żarówki, czy zrezygnować z nocnej jazdy (to drugie raczej niemożliwe do realizacji), a może niech prawo do prowadzenia aut mają ludzie tylko do 30 roku życia? Wtedy jeszcze nie maja tzw. "kurzej ślepoty"
No i po co te nerwy

Ja do młodzieniaszków już też nie należę i do czterdziechy daleko nie mam

Idąc jednak tym tropem za kolejne 20 lat powinienem sobie sprawić autopilota do samochodu albo zainstalować oświetlenie jeszcze mocniejsze niż 100W. Jeżeli ktoś ma wadę wzroku, która przy standardowym oświetleniu nie pozwala na prowadzenie pojazdu to raczej powinien się zastanowić czy w ogóle siadać za kółkiem nocą. Tak biorąc na logikę to gdyby rzeczywiście około czterdziestki w przypadku zdrowych oczu był taki efekt o jakim piszesz to wydaje mi się, że producenci i ci którzy ustalają normy i homologacje przewidzieliby taką sytuacje i w standardzie zamiast tych klasycznych H4 55/60W byłyby mocniejsze. To chyba jest takie trochę szukanie dziury w całym podobnie jak z włączonymi światłami przez cały rok. Niby to podnosi bezpieczeństwo a z drugiej strony tak jak napisał Tomek S
tutaj niekoniecznie. Trochę nam się robi dyskusja filozoficzna
bluetoth pisze:thebestcars pisze:Moim zdaniem najlepsze rzowiazanie Kupić zestaw Xsenon od 600 zł koplet H4
Polecam efekt swiecenia super i ładny kolor

Tylko pewnie znowu jest to nielegalne, w ustawie o ruchu drogowym pisze coś że w przypadku xenonów reflektory muszą być wyposażone w układ automatycznego poziomowania.
Gdzieś już w tym wątku podałem pod rozwagę inną propozycję, która może być alternatywą dla zwykłych żarówek (HID). Niestety cena ok 1k PLN jest trochę wysoka. Acha i najważniejsze: taki zestaw ma homologację więc możemy mieć pewność, że dostaniemy więcej światła ale w taki sposób, który jest dozwolony i nie utrudni życia innym a nie na zasadzie subiektywnego odczucia, że nie oślepiam, bo mam dobrze ustawione. Więcej można poczytać chociażby
tutaj
Zastanawiałem się właśnie nad czymś takim ale cena mnie odstraszyła i póki co zakupiłem Blue Vision Philipsa. Różnica jest wyraźna. Acha i jeszcze jedno; wydaje mi się, że większość przypadłości ze słabym świeceniem standardowych halogenów H4 może wynikać z ich zużycia. Zwykle każdy wymienia żarówkę jak się spali a tak na prawdę powinno się wymieniać żarówki nie rzadziej niż raz na dwa lata (sądzę, że żywotność zwykłych żarówek jest większa niż dwa lata). Po dwóch latach standardowa żarówka H4 emituje o 40% mniej światła

Może częściowo to jest również jakiś problem.
: 2007-04-29 10:37
autor: Lisiu
jeżeli ksenony to tylko w soczewce. mam doskonałe porównanie między moimi lampami a właśnie podobnym zestawem jak ten a allegro zamontowanym w audi A4. Świecenie bez porównania, a poza tym u mnie rozwalony owad na soczewce nie sprawia ,że światło święci wszędzie, z wyjątkiem drogi tak jak to sie dzieje w zwykłej lampie
: 2007-04-30 10:43
autor: bluetoth
darel pisze:No i po co te nerwy
Spoko, wcale się nie denerwuję

Wyrażam tylko moje zdanie i proszę wierz mi że nie upierałbym się tak gdyby to co piszę nie było podparte długim czasem obserwacji mojej i innych, tak że naprawdę nie wymyśliłęm sobie iż 100W lampy mogą wcale nei oślepiać, nie twierdzę też że każdej firmy i w każdym aucie tak się zachowują.
Co do gorszego widzenia, wierz mi że 2 na 3 moich znajomych w przedziale wieku od 30 do 40 lat ma taki sam problem jak ja z niewystarczającą ilością światła i nie są tu winne lustra w lampach ani stare żarówki.
Co do linka który podałeś i obowiązku jazdy na światłach to moje zdanie jest takie iż był to wyłącznie skok na kasę i bezpieczeństwo może co najwyżej pogorszyć, w każdym razie mnie np. dużo trudniej jest ocenić odległość i prędkość, szczególnie że spora część aut ma te światła źle ustawione a niektózy to nawet na drogowych jadą.
: 2007-04-30 11:39
autor: Tomasz S
... no i trzeba jeszcze wspomnieć o stanie nawierzchni który powoduje nie tylko konieczność rozpraszania uwagi ale i reflektor w autu które wjeżdża na niewielką górkę skierowany jest nie na jezdnię a w oczy "przeciwnika"

tj. jadącego z naprzeciwka .
Ahh , nic to ... jak zainstalują na każdej ulicy fotoradar to już na pewno wtedy wypadków nie będzie
Tomek
: 2007-04-30 12:14
autor: Tengel
Więc i ja może wtrące swoje trzy grosze.
1,5 roku temu kupiłem takie żarówki-wynalazki, ksenon i w ogóle

, 100/90 W. Jakieś dwa miesiace temu przepaliła mi sie jedna, a że właśnie byłem w trasie zajechalem na stacje i niestety nie mieli innych 100/90 tylko Tungsramy, kupiłem od razu komplecik. Co się okazało? Zwykłe Tungsramy świecą trzy razy lepiej od tych wanalazkowych pseudoksenonów. Panowie, darujcie sobie te niebieskie zarówki z Allegro, jeżlei już to tylko oryginalne firmówki.
Kolejna sprawa oślepianie. Nie zdarzyło mi sie jeszcze aby ktos zwrócil mi uwagę że go oślepiam. Jeżdżę z CB, więc ktoś podejrzewam dałby znać że troche za bardzo daje po oczach. Wszystko zależy od odpowiedniego ustawienia reflektorów.
No i na koniec: nie zauważyłem żółknięcia odblasków w lampach, ani przepalania się okablowania ani bezpieczników. Dodam że łączna moc świateł drogowych (długich) u mnie w aucie wynosi 2 x 100 W (reflektory główne) + 4 x 60 W ( halogeny dalekosiężne), czyli razem 440 W. Nie ma problemów z ładowaniem aku, podczas kontoli drogowych panowie niebiescy tez sie nie przyczepiali, podobnie jak na przeglądzie technicznym.
Różnica pomiędzy 60/55 a 100/90 jest kolosalna, zwłaszcza przy naszych niewielkich światełkach, a te wszystkie teorie o żółknących lampach, przegrzewających się kablach, przepalanych bezpiecznikach, oślepianiu tych z naprzeciwka itd, itp, mozna tak naprawde w buty włożyć.
Ale się rozpisałem

: 2007-04-30 13:21
autor: Tomasz S
To nie teoria - to podstawy chemii . Myślę , że autor tekstu :
autor tekstu pisze:- odbłyśniki reflektorów na skutek ciągłego używania zdecydowanie szybciej zaczną żółknąć osłabiając siłę światła wtedy, gdy jest ona najbardziej potrzebna, czyli o zmierzchu i nocą - o ile wyeksploatowane żarówki łatwo i stosunkowo tanio wymienić na nowe, nawet renomowanej firmy, to kto pokusi się o wymianę całych lamp reflektorów?!,
nieco przeinaczył fakt . Odbłyśniki po prostu matowieją na skutek działania temperatury - tym szybciej im częściej używamy źródła ciepła (w tym przypadku żarówki) .
Osobiście mnie światła (u innych) aż tak bardzo nie przeszkadzają gorzej z ślepotkami które niedowidzą i stwarzają zagrożenie tak czy inaczej . Kilka razy taki dostanie po oczach i w zasadzie powinien przerwać jazdę .
Mam w robocie szczegółowy wgląd w statystyki wypadkowe i w raporty zaistniałych zdarzeń w moim rejonie -> Ciekawe jak wyjdzie na koniec roku ?
W każdym razie dla mnie to kolejny "temat morze" przy najmniej do końca roku - kiedy będę mógł zajrzeć w statystyki .
Pozdrawiam
Tomek
: 2007-06-09 11:01
autor: KASZCZU
reasumując temat które lepiej wybrać z 3 opisanych w tym temacie żarówek?
PHILIPS BLUE VISION - komplet z postojówkami na allegro kosztuje 65zł
PHILIPS H4 POWER2NIGHT GT 150 - cena na allegro 64zł
PHILIPS Night Guide DoubleLife - cena na allegro 66zł
trzy różne komplety żarówek ta sama cena - jeden wybór...Co radzicie?
: 2007-07-24 20:50
autor: Dee Jay
: 2007-07-25 00:11
autor: stiv
jeszcze ceną

: 2007-09-22 16:07
autor: krzysztof2168
Ja zastanawiam się nad ksenonowymi o mocy 100W. Wybieram pomiędzy firmami takimi jak: Helltec, Litech, xtec oraz Philips bluevision. Miał ktoś któreś z tych firm oprócz Philipsa? A co sądzicie o żarówkach Led w światłach pozycyjnych i stopu? Jaki jest efekt?
: 2007-09-22 18:54
autor: Dee Jay
Litechy ma sotonka i świecą całkiem fajnie ładnym białym światłem. Ja teraz takie zamówiłem. Kup lepiej zwykłe żarówki 60/55.
Co do ledów to widziałem tylko w przednich postojówkach i wyglądają świetnie bo zwykłe żarówki w probku ledwo świecą. Tyle że wpadają w lekki błękit a nie czyste białe światło. Zamiast ledów w przednie postojówki możesz dać też BV świecą ładnie na biało i mają homologacje w przeciwieństwie do ledów.
: 2007-10-24 19:59
autor: mario_81
wg mnie najlepsze w tej chwili żarówki to BLUE VISION Philips'a, fajne światło, zbliżone barwą do ksenonowego (a nie jakieś niebieskie marketówy

) polecam wszystkim
gdzie i jakie kontrolki
: 2007-11-04 16:08
autor: VANDAL
witam serdecznie jestem nowym uzytkownikiem forum i nowym posiadaczem forda probe 2 2.0 16v. chcialbym sie dowiedziec jakie jest rozmieszczenie kontrolek na desce. wszystkich. probowalem szukac ale nie moglem ich znalezc. jakie wchodza tam zarowki bo chcialbym wymienic je na nowe bo pare mi nie swioeci (np od swiatel mijania i dlugich). i mam dodatkowe pytanie czy moge zamontowac zarowki ksenowowe 90/100W, czy alternator to wytrzyma.
: 2007-11-04 16:26
autor: HellHound
Re: gdzie i jakie kontrolki
: 2007-11-04 16:48
autor: Sqad
miroslaw87 pisze:witam serdecznie jestem nowym uzytkownikiem forum i nowym posiadaczem forda probe 2 2.0 16v. chcialbym sie dowiedziec jakie jest rozmieszczenie kontrolek na desce. wszystkich. probowalem szukac ale nie moglem ich znalezc. jakie wchodza tam zarowki bo chcialbym wymienic je na nowe bo pare mi nie swioeci (np od swiatel mijania i dlugich). i mam dodatkowe pytanie czy moge zamontowac zarowki ksenowowe 90/100W, czy alternator to wytrzyma.
Chcialeś powiedzieć niebieskie a nie xenonowe

: 2007-11-04 16:58
autor: HellHound
Daj mi swój meil to zrobię zdjęcie z instrukcji i Ci wyślę. Pozdr
: 2007-11-04 17:02
autor: VANDAL
moj mail to :
miroslaw87@interia.pl. wielkie dzikei!!
EDIT:
no to mialem na myusli niebieskie a nie ksenowowe. moge takie zalozyc??
to nie obciazy alternatora. glownie chodzi o napiecie
Staraj się nie pisać postu pod postem.
Tym razem poprawiłem. Następnym wytnę.
Pozdrawiam.
OLEY.
: 2007-11-04 17:06
autor: Sqad
No troche po dupci dostanie,... to jest twoje ryzyka ale jak w jedynkach daja rade to i tu musza

: 2007-11-04 17:10
autor: VANDAL
a dokladnie to jakie parametry ma alternator w dwojce?
: 2007-11-04 17:21
autor: Kocureq
Oczywiście zdajesz sobie sprawę, że to nielegalne?
: 2007-11-04 17:24
autor: VANDAL
zdaje sobie sprawe z tego. ale narazie zastanawiam sie nad wymiana. zbieram opinie