Strona 3 z 4

: 2006-10-21 08:45
autor: HellHound
To był strzał.Kiedys miałem renault 19GTR i tam miałem podobny objaw a okazała sie pęknięta linka sprzęgła.W skrzyni proba nie grzebałem więc niewiem czy ma czy nie.

Co jest :?:

: 2006-11-12 03:34
autor: dymek
Drodzy forumowicze. Co może się dziać z moim 2.0.
Wczoraj wyjechałem do pracy i przy skręcaniu w lewo coś strzeliło i samochód przestał jechać.stanąłem na przystanku, wrzucam jedynkę puszczam sprzęgło i samochód stoi, słyszę tylko delikatny dziwny dźwięk, na kazdym biegu było to samo.Zadzwoniłem po znajomego, scholowałem go do mechanika, on wsiadł i jemu samochód jechał, byłem w szoku. pojechałem do pracy, ale nadal coś dziwnego się dzieje. Jaqdę sobie a przedemną nauka jazdy, postanowiłem ją wyprzedzić, ja mu w gaz a on na wysokości lki traci moc i pozniej jeszcze kilka razy w podobnych sytuacjach. Pytałem róznych ludzi i każdy mówił co innego, jeden że skrzynia biegów, drugi że most (a przeciez chyba go niema) a inny znowu że wał.
Może którys z Was miał podobną sytuacje, dajcie znac bo nie da sie tym moim probkiem jeździć.
Dzięki.

: 2006-11-12 09:46
autor: tofil
Jak mocno skręciłeś i coś strzeliło to przyjrzyj się przegubom i półosiom.

: 2006-11-12 10:49
autor: wingerman
Bardzo mozliwe ze wyskoczyla polos z przegubu (moze brak zapinki) =.
Troche to dziwne bo raczej nie powinna sama wskoczyc ale to "raczej" wiec kto wie.
Jak pisal tofi,l sprawdz to.

: 2006-11-12 12:59
autor: Koszyk
Miałem podobną sytuację przy skręcaniu - wyskoczyła mi półośka z przegubu - trzeba sprawdzić przegub bo szkoda by dodatkowo frez na półośce się wyrobił bo to już dodatkowe koszta.
Mam nadzieję że jak już dojdziesz do sedna sprawy to nas poinformujesz.

: 2006-11-13 09:06
autor: dymek
przeguby oba miałem niedawno wymieniane, obie strony nowy przegub i dziwne własnie by było aby wskoczył z powrotem, mechanik mi stwierdził że to mechanizm róznicowy, czy może tak byc??

: 2006-11-13 09:38
autor: wingerman
Jak padlby mechanzm roznicowy to raczej na amen. Bardzo mozliwe ze jak wymieniai ci przeguby to nie zalozyli ci zabezpieczen i przez to mogla wysunac sie poloska z przegubu. Nawet gdy tak sie stanie to poloske i tak trzyma marzeta wiec tlko na oko moze wygladac ok. Nalezy wtedy zlapac poloske i tarmosic ja na boki czy gora dol (jak kto lubi tarmosic ;) ), jesli okaze sie ze jest sztywna to przyczyny trzeba szukac gdzie indziej.
Ja osobiscie nie czekalbym na powtorke, tylko na postoju skrecajac kola na maksa lapalbym te poloske i szarpal na maxa w osiach x, y, z :) wloz w to szarpanie troche serca (sily) i modl sie by to, bylo to.

: 2006-11-13 10:47
autor: Koszyk
Jeżeli wbijasz mu bieg a on nie jedzie wtedy można skręcić koła do oporu raz w jedną raz w drugą stronę i niech druga osoba zobaczy czy się półośki kręcą - jeśli tak to wszystko jasne.

: 2006-11-13 12:08
autor: dymek
Koszyk pisze:Jeżeli wbijasz mu bieg a on nie jedzie
strzeliło przy skręcaniu, koła były skręcone na opór, później był holowany jakieś 400 metrów po prostej i zaskoczyło i jechał dalej.
Zastanawia mnie jednak ten drugi objaw, czyli to że przy nagłym dodawaniu gazu np. przy wyprzedzaniu traci moc na parę sekund a później ją odzyskuje, czy jedno z drugim może mieć związek??

: 2006-11-13 15:32
autor: Gturbo
To jest dymek polos na 100%. Tym bardziej ze sytuacje jak zaistniala daje do myslenia ze to wlasnie to. Jak masz nowe polosie to jedz i reklamuj je ( chyba masz jakas gwarancje?). Ja mialem podobnie. Stanolem na swiatlach, wzocam bieg i nagle szarpniencie. Puszczam sprzeglo i nic nie chce jechac. Myslalem ze to sprzeglo ale zaciagnolem auto do kolegi i doszlismy ze zawleczka zabezpieczajac polosi penkla na.

: 2008-04-09 21:51
autor: mm26
Czy gdy na zgaszonym silniku i bez sprzęgła biegi mogą wchodzić? Bo mi wchodzą od niedawna.

: 2008-04-09 21:53
autor: Sqad
Zależy jak sie tryby poukładają

: 2008-04-10 06:36
autor: Ero
Tak jak Sqad napisal czasami wchodza czasami nie.Tak samo z wybijaniem biegu czasami lekko wyskakuja a czasami bez sprzegla nie wybije biegu za cholirke :D

: 2008-05-16 20:31
autor: DEMHELL
Witam
POMPA SPRZĘGŁA

Czy ktoś wymieniał pompę sprzęgła w FP II 2.5V6 ?
Czy można to kupić ,regenerować? jakie koszty? czy pasuje od mazdy ?
Mam nowe sprzęgło ( docisk, tarcza,łożysko ),olej w skrzyni, płyn hamulcowy ( dokładnie odpowietrzony układ ) i biegi nadal ciężko wchodzą. Więc może to to.


Pozdrawiam

: 2008-05-16 22:14
autor: 2Ya
Pompa sprzęgła czy wysprzęglik ? Bo to 2 różne rzeczy,a spotykam się z tym,że wysprzęglik tez nazywaja pompą sprzęgła :wink:
Sprawdź skok wysprzęglika czy wysprzegla do końca czy tylko do połowy itd.,a będziesz wiedział na czym stoisz oraz czy nie ma wycieków.

Pzdr. & c ya..

: 2008-05-17 00:47
autor: DEMHELL
Raczej myślałem o pompie która jest zaraz za pedałem.
Wysprzęglik jest przy skrzyni - jak sprawdzić czy wysprzęgla do połowy?
Wycieków nie ma.

Re: skrzynie biegow

: 2009-07-12 22:25
autor: zajaczek
pouczony przez władze forum przedstawiam tutaj mój problem:



ostatnio wystąpił dziwny problem w moim probe, Mianowice - na "lewarku zmiany biegów" mam spore luzy, objawy - np na 2 biegu czy też 3 auto ledwo wkręca się na obroty, nie zawsze - rzadko - objawy jak gdyby po wrzuceniu biegu 2 wskoczył na 4 i dławi się przy tym. A sam lewarek ma straszne luzy - lata na lewo i prawo. Czym to może być spowodowane? Sprzęgło wymieniane było kilka miesięcy temu - przez poprzedniego właściciela - mam fakture itd, czy to może być wina jakiejś tulejki? Jak zlokalizować i wymienić - jaki koszt.

Re: skrzynie biegow

: 2009-07-12 22:38
autor: OLEY
Ja bym stawiał na synchronizator...
Niestety kosztu naprawy nie znam. :(

Re: skrzynie biegow

: 2009-07-12 22:50
autor: zajaczek
przy wrzucaniu biegu nie ma problemu, bynajmniej nic nie chrupie jak zmieniam bieg.

Re: skrzynie biegow

: 2009-07-12 23:11
autor: maciejuuu
zajaczek a wpełzałeś w ogóle pod samochód?? mało prawdopodobne w probe, ale np w moim starym escorcie kiedyś przerdzewiał i naderwał sie wybierak skrzyni przy krzyżaku, gałka zmiany latała na wszystkie strony a znalezienie biegu graniczyło z cudem :P

Re: skrzynie biegow

: 2009-07-13 09:28
autor: andrew
A może poluzowały lub odkręciły Ci się cięgno/cięgna, które idą od drążka zmiany biegów do skrzyni.
Miałem podobną sytuacje 2 dni po zmianie sprzęgła, okazało się, że w serwisie nie dokręcili dobrze cięgien i jedno się nie trzymało.

Re:

: 2009-10-17 13:43
autor: jucha
DEMHELL pisze:Witam
POMPA SPRZĘGŁA

Czy ktoś wymieniał pompę sprzęgła w FP II 2.5V6 ?
Czy można to kupić ,regenerować? jakie koszty? czy pasuje od mazdy ?
Mam nowe sprzęgło ( docisk, tarcza,łożysko ),olej w skrzyni, płyn hamulcowy ( dokładnie odpowietrzony układ ) i biegi nadal ciężko wchodzą. Więc może to to.


Pozdrawiam
W skład sterowania sprzęgłem wchodzą następujące elementy:
- zbiorniczek płynu (ten samo co dla pompy hamulcowej - wężyk odchodzi w bok na pompę sprzęgła)
- pompa sprzęgła (to na jej tłoczek nacisk wywiera pedał) - pompa znajduje się na grodzi pod maską - obok pompy hamulcowej
- przewody łączące
- wysprzęglik (zwany też siłownikiem sprzęgła) - znajduje się z przodu skrzyni, na górze jest jego odpowietrznik.

Naciskając pedał sprzęgła naciskamy na tłok pompy który tłoczy przez przewody płyn hydrauliczny do siłownika sprzęgła który to przez swój ruch porusza elementami sprzęgła.

Nowa prywaciarska pompa sprzęgła kosztuje 100-130zł. Można też znaleźć używkę odpowiednio taniej. Pompa sprzęgła pasuje od mazdy 626 i MX-6 z silnikami benzynowymi z lat 92-97 (tak jak prawie wszystkie części mechaniczne do probka :-)). Zestawów naprawczych nie napotkałem.

Odpowietrzenie sprzęgła daje się zrobić łatwo i samemu. Po pierwsze płyn sam ścieka grawitacyjnie czyli można nalać płynu do zbiorniczka, odkręcić odpowietrznik na skrzyni i poczekać albo lepszy sposób - kupujemy dużą strzykawę za 3 zł w aptece (np. 100ml), zakładamy na nią wężyk gumowy i ssiemy płyn przez odpowietrznik. Razem z płynem do strzykawki będziemy też zaciągać wciąż powietrze przez gwint odpowietrznika - ale to nic nie szkodzi. W drugą stronę tlen nie pójdzie. Wystarczy, że wśród tej zaciągniętej mieszaniny wciągniemy łącznie ok. 50-60 ml płynu - wtedy wiadomo, że na pewno przeciągnęliśmy płyn przez cały ukłąd - ze zbiorniczka aż do wysprzęglika. Jeszcze uwaga - pilnować ile jest płynu w części zbiorniczka zasilającej pompę sprzegłową (tylna część zbiorniczka) - tam szybko ubywa pomimo że w przedniej części zbiorniczka (dla hamulców) jest prawie max płynu! Zbiorniczek jest podzielony przegródką na dwie części i dopiero jeśli w hamulcowej części jest dużo to przelewa się górą do części sprzęgłowej!!!

Re: nie wchodza biegi...

: 2009-11-05 12:02
autor: kocurro
jeżeli na zimnym silniku wrzucam drugi bieg i jest przy tym lekki zgrzyt to co to może byś. na ciepłym jest już normalnie

Re: nie wchodza biegi...

: 2009-11-05 12:29
autor: Basf_Wrocław
Jest zimno, olej jest gęsty i przez to masz zgrzyt.

Re: nie wchodza biegi...

: 2009-11-05 15:07
autor: pawelc
Wymienić olej na lepszy będzie bez zgrzytu -jest to typowy objaw zużytego lub źle dobranego oleju skoro po nagrzaniu biegi chodzą ok, chyba że na dworze mamy poniżej -20 stopni to taki objaw może wystąpić ,przy kilu stopniach mrozu taki objaw nie powinien wystąpić