Strona 3 z 6
: 2007-09-23 10:40
autor: Robert
Drzymek pisze:sczytuje z wszystkich 4 kolektorów - może dlatego jest tak wysokie EGT. Jak patrzyłem na inne instalacje to czujniki były montowane na jednym kanale (głównie instalacje Kaliego).
Ale to się nie sumuje, tylko uśrednia.
Jedynie jeśli temperatura byłaby nierówna to ma znaczenie (np. u mnie kiedyś przestał w ogóle palić jeden cylinder).
: 2007-09-23 10:50
autor: Lukask
U mnie przy barze doładowania EGT było 700 stopni. Coś ten twój chip chyba nie podlewa a obcina dawkę paliwa

: 2007-09-23 11:33
autor: Drzymek
Kurde, ale Marco na tym chipie śmiga z powodzeniem, a mi auto świruje i już przy 5PSi pokazuje 1600stopni Fahrenheita (870`Celsjusza)

: 2007-09-23 11:41
autor: Bogdan9999
Może zmień ten chip o zobacz na starym jak będzie. Pozdro
: 2007-09-23 13:25
autor: Quaki
Robert mozesz rozwinac ta mysl ?
To chyba jakiś nowy sposób - wysyłkowe strojenie chipem
Bo nie bardzo zrozumialem otoz wiekszosc firm ktore zajmuja sie tuningiem elektronicznym korzysta z czyichs programow i uwierz ze dostaja je wysylkowo (przez e-mail bo rzadko kto robi swoj soft do kompa ja bylem zmuszony bo do naszego poprostu nie ma nigdzie damosow ale to inna historia) Wiec nie jest to zadna nowa praktyka i dla autka prawie seryjnego w dobrym stanie technicznym nie ma problemu ze zrobieniem map paliwa i zaplonu na innym aucie (oczywiscie ze dobrze bylo by zrobic pomiary i dopracowac mapy do kadego autka indywidualnie bo kazde jest inne ale przy malych zmianach nie jest to konieczne )
Jesli AFR nie byl sprawdzany dla twojego autka to jak najbardziej trzeba to zrobic bo to jest kluczowy element calej ukladanki i najlepeij zrobic to poprzez wide band
Czujnik masz bardzo dobrze umieszczony bo on ma zczytywac ze wszytskich (wprawdzie wtedy tak jak napisal Robert usrednia wynik ale jak zamontujesz na jednym kanale (u nas sie nie da mozna jedynie na dwoch kanalach bo tak jest zbudowany kolektor) to masz odczyt z jednego kanalu a na przyklad w drugim moze ci sie skonczyc wtrysk i wypali ci dziure w tloku
Drzymek skad kupiels chip i jaki miales orginalny bo sa trzy rodzaje chipow i roznia sie od siebie wlasnie mapami (ale nie tylko) Chip do samochodu Marco mogl pasowac a do twojego moze byc inny poprostu
I czy to zaczelo sie w momencie zalozenia chipa?
Jesli tak wtedy poszedlybm za rada Bogdana 9999 i zmienil chip na orginalny (wprawdzie bedzie istanial jeszcze problem z odcinka na 12Psi ale jak autko przestanie sie grzac to znaczy sie ze tutaj jest przyczyna)
Pozdrawiam
: 2007-09-23 14:02
autor: daniel
Quaki apropo chipu, Twoj już można w jakiś sposób zakupic??
: 2007-09-23 14:44
autor: Drzymek
Quaki, chętnie wypróbował bym Twój chip jak się spisuje. Może by było lepiej

: 2007-09-23 14:49
autor: daniel
Drzymek pisze:Quaki, chętnie wypróbował bym Twój chip jak się spisuje. Może by było lepiej

Drzymek nie tylko Ty

: 2007-09-23 19:13
autor: Robert
Quaki pisze:Robert mozesz rozwinac ta mysl ?
To chyba jakiś nowy sposób - wysyłkowe strojenie chipem
Przepraszam, ale sama wymiana chipa to nie jest zestrojenie auta. Od tego można ew. zacząć strojenie.
Quaki pisze:RX o ile pamietam Drzymek ma autko zestrojone przy pomocy chipa (remap orgilanengo oprogramowania)
Quaki pisze:...otoz wiekszosc firm ktore zajmuja sie tuningiem elektronicznym...
Ok - wskaż proszę tę większość firm, które ograniczają się do wymiany chipa - wjeżdżasz, wymieniasz, 5-10 minut, płacisz i wyjeżdżasz. Więc nie mów, że Probek Drzymka jest zestrojony przez podmianę chipa.
Chyba, że chodziło o dosłowne tłumaczenie słowa "tuning" jako strojenie. Rzeczywiście Drzymek ma auto zestrojone stuningowaną lotką (ja też). Choć prędzej powiedziałbym, że przystrojone.

: 2007-09-24 12:26
autor: Quaki
Robert sama wymiana Chipa jest zestrojeniem auta o ile na tym ze chipie sa zapisane mapy ktore beda odpowiadac twoim doladawaniom
Bo jak nazwac wymiane oprogramowania w komputerze samochodu na takie ktore da ci odpwoiednia dawke paliwa do odpwoiedniej dawki pwoietrza (zanaczam ze dawka pwoietrza zostaje powiekszona)
Co do wskazania firmy na przyklad V-tech (chodzi o jego oddzialy w Polsce ) otrzymuje od firmy matki oprogramowanie (wsady do kompow roznych aut) droga elektroniczna chyba ze akurat maja juz w swojej bazie dany sterownik to nie ma takiej potrzeby
Pozatym jesli jestes w stanie wymienic chip w ciagu 5- 10 minut to jestes dla mnie gosc (szczegolnie jesli chip jest tak jak u nas wlutowany a nie w podstawce) ale to juz inny temat
Oczywiscie ze firmy robia jeszcze pomiary AFR i na przyklad hamowanie autka to pierwsze aby zobaczyc czy w danym aucie jest wszytsko ok i czy nie odbiega od normy (a norma tutaj sa parametry silnika dla ktorego bylo robione oprogramowanie zreszta takie badanie powinien zrobic kazdy kto grzebie przy mapach paliwa) a to drugie zeby pokazac klientom ze go nie oszukuja (ale za to wlsanie kasuja odpwoiednie pieniadze)
Pozdrawiam
ps. co do chipa to zapadla decyzja ze sam chip nie bedzie sprzedawany bedzie mozna przyjechac na kompleksowa usluge podniesienia mocy w autku ale koszty jeszcze nie zostaly okreslone
: 2007-09-24 12:52
autor: Robert
Quaki pisze:Oczywiscie ze firmy robia jeszcze...
"Oczywiście" w omawianym przypadku tego "jeszcze" akurat brakło. Nie mówimy o sposobie przesyłania map między firmami - skoro da się wysłać zmienione mapy laikowi i silnik po ich podmianie będzie sam z siebie "zestrojony", to czemu Ty się z tego właśnie wycofałeś? Przecież nie chodzi (tylko) o kasę. Zaryzykuję stwierdzenie, że z powodu skali, miałbyś większy zysk przy sprzedaży wg metody "wyślij i zapomnij".
: 2007-09-24 13:40
autor: Quaki
Czemu sie wycofalem ze sprzedazy samego chipa
Odpowiedz jest bardzo prosta otoz nasz sterownik jest na tyle nieskomplikowany ze praktycznie kazdy z odpwoiednim sprzetem moze sobie skopiowac moja prace (a wlozylem w nia troche czasu i poswiecenia) w zwiazku z czym nie mam zamiaru ulatwiac ludziom zycia (wiekszosc firm stosuje zabezpieczenia w formie podstawki kodujacej lub poprzez scrambling ja tego nie robie bo to powiekszylo by znacznie koszta)dlatego tez nie bede sprzedawal samego chipa (bynajmniej nie dlatego ze boje sie ze jakby ktos zalozyl chip mialby cos nie tak otoz uwazam ze jesli ma wszytsko sprawne to do doladowania rzedu 14-15psi wszytsko chodzilo by bez zarzutu chyba ze ma jakies uszkodzenie ale to wykazuje sie w badaniu afr i w obserwacji egt). Pozatym chipa bardzo latwo zepsuc nawet dokniecie nozek (o ile sie nie uziemisz ) moze doprowadzic do jego uszkodzenia wystarczy maly ladunek statyczny i masz po kosci a ja jakos nie bardzo mam ochote tlumaczyc sie czemu moj chip nie dziala przeciez kupujacy nic z nim nie robil tylko go sobie z kolegami poogladal albo chcial go wlutowac w miejsce swojego poprzedniego lutownica transformatorowa lub inna ktora nie ma regulacji temp.
Co do kolegi drzymka to nie wiem czy robil testy AFR czy tez nie nie wiem nawet skad mial swoj chip wiec sie nie wypowiadam szukal pomocy to staram sie pomoc chyba po to jest to forum
Pozdrawiam
: 2007-10-22 17:25
autor: Drzymek
Panowie, mam pytanie do posiadaczy wskaźnika EGT w Probe 1GT.
Jaką macie temp EGT jak silnik się nagrzeje i pracuje na wolnych obrotach?
: 2007-10-23 00:43
autor: Robert
~550°C
: 2007-10-23 00:58
autor: Quaki
u mnie podobnie okolo 550C
Pozdrawiam
: 2007-10-23 07:53
autor: Drzymek
No to u mnie podobnie 550-600*C.
Ale nadal mam problemy z astronomicznie wysoką temp. spalin przy nawet malutkim doładowaniu. 5psi i temp leci na 930*C, 16psi - to samo tyle że dużo szybciej, ale auto ciągnie jak szalone, nic się nie dławi nie odcina nawet przy 5500obr. Tylko że mogę sobie tak przyspieszyć parę sekund na jednym biegu, bo nie chce zajechać silnika...
: 2007-10-23 10:50
autor: Bogdan9999
Obstawiam na układ paliwowy to co ja na twoim miejscu bym zrobił to przeczyścił wtryski i listwę wtrysków wraz z zaworkami przy niej i wymienił pompę paliwa na nową.
: 2007-11-02 15:20
autor: Drzymek
Panowie, oprócz stanowczo za wysokiej temperatury zauważyłem jeszcze że przy przyspieszaniu AFR jest na polu normal (nie jak było kiedyś rich) i auto zaczęło palić duuużo paliwka (średnio 100zł na 150km)
CO TO QUR** może być???
: 2007-11-02 15:23
autor: Lisiu
Lambda?
: 2007-11-02 16:12
autor: Bogdan9999
Nom też tak mi sie wydaje.
: 2007-11-02 16:49
autor: davidlive
WEz w łape multimert (no bo wątpie żebyś posiadał woltowmierz) plus wepnij w kabel , minus do masy , zapal autko i na rozgrzanym powinno ci wskazywac do 1v .......... z reszta masz temacik jak to sprawdzić.
pozdro
: 2008-01-26 15:46
autor: Drzymek
Czy objawem wysokiego EGT podczas normalnej jazdy może być nieszczelny dolot???
: 2008-01-26 20:46
autor: Sqad
Raczej przeciwnie. Jak by było za dużo powietrza to temperatura powinna być wyższa chyba że coś mi się pogmatwało.
: 2008-01-26 21:56
autor: OLEY
To w takim razie co to znaczy, że EGT jest wysokie?
: 2008-01-26 22:27
autor: Pluto
Za mala dawka paliwa do podanej dawki powietrza.