Strona 26 z 28

Re: Lukas007

: 2019-12-30 23:52
autor: Lukas007
Co do wahaczy, to wszystkie poza tylnymi poprzecznymi (bez regulacji), są dostępne z firmy SRL (numrery są podane w dziale FAQ). Owe niedostępne nigdzie w Polsce wahacze poprzeczne znalazłem w USA z firmy Mevotech (CMS76166, CMS76165). Co do poliuretanów to są one również kupione w USA z firmy Energy Suspension - nic dedykowanego, dobierane po wymiarach (warto poszukać troche na forum MX6.com).

- łącznik stabilizatora przod 9.8118R
- łącznik stabilizatora tył 9.8120R
- guma stabilizatora przod : 9.5128R
- guma stabilizatora tył : 9.5122R

Nadmieniłem forum mazdy mx6, ale pamietajcie, ze mimo, iz sa to blizniacze konstrukcje - stabilizatory maja akurat inne :)

W Probe jest 24.2mm przod i 18.0mm tył

W 626 GD jest 20.0mm przod i 16.0mm tył.

Jak zamontuje i wszystko bedzie pasować, dodam to do odpowiedniego działu.

Re: Lukas007

: 2020-05-06 21:25
autor: Lukas007
W końcu udało sie zabrac za zawieszenie. Z racji tego, że oststnio wymieniane były (tylne wahacze) jakieś 20 lat temu (albo i nigdy), łatwo nie było. Ogólnie wszystko pasuje dobrze. Łączniki stabilizatora pasują i z przodu i z tyłu. Tuleje z przodu bez problemów, za to z tyłu lepiej dopasować stare obejmy przednie (zdjecie w zalaczniku). Zostało wszystko poskręcać po opuszczeniu na koła, wymiana płynu hamulcowego i oleju (z płukankami), zbieżność, przegląd. Później można go troche w koncu przewietrzyć :)

Re: Lukas007

: 2020-05-07 00:42
autor: lucas
Poprawianie starego żeby działało dalej... Coś w tym jest wciągającego...

Re: Lukas007

: 2020-05-07 20:02
autor: Maxxum
No i pięknie teraz się prezentuje zawiecha 🙂 Coraz trudniej dostać niektóre części w PL do jedynek.

Re: Lukas007

: 2020-05-07 20:55
autor: Lukas007
Na przykład tylne wahacze poprzeczne :p

Tył poskładany, płyn hamulcowy wymieniony na ATE 200. Pierwsza wymiana oleju z płukanką zrobiona. W załączniku próbka Penrite'a po ok. 5000km (1.5 roku) + płukanka Amsoil. Jeszcze jedna wymiana na Specola 5w40 i leci docelowy 5w50.

Re: Lukas007

: 2020-05-09 20:18
autor: Lukas007
Można powiedzieć, że skończone :)

Zbieżność ustawiona, olej po 3 płukaniach zalany docelowy, czyli Amsoil 5w50 Signature Series. Silnik pracuje bardzo ładnie. Prowadzenie na nowym zawieszeniu dużo lepsze. Auto znacznie stabilniejsze w zakrętach. Niestety dalej trzeba mocno trzymać kierownice przy dawaniu w palnik - 500NM na przedniej osi swoje robi :) Polerki nie udało się zrobić, ale to kwestia czasu tylko. Właściwie lekkie odświeżenie, bo mimo upływu lat (od ostatniej korekty) nie ma tragedi.

Re: Lukas007

: 2020-05-09 21:20
autor: pusher1
Lukas podaj mi namiary na czerwone łączniki stabilizatora bo potrzebuje na przód i tył?

Re: Lukas007

: 2020-05-10 10:47
autor: Lukasz
pusher1 pisze: 2020-05-09 21:20 Lukas podaj mi namiary na czerwone łączniki stabilizatora bo potrzebuje na przód i tył?
Przeciez masz napisane 6 postów wyżej co jest i skąd

Re: Lukas007

: 2020-05-10 20:56
autor: karakan
A co z Penrite było nie tak?

Re: Lukas007

: 2020-05-12 08:23
autor: Lukas007
Penrite to dobry olej, ale do dłuższego katowania, jazdy na torze itp. Do okazjonalnych przejażdżek, nawet z wykorzystaniem pełnej mocy, 5w50 lepiej się sprawdza. Przede wszystkim od razu po odpaleniu jest cisza pod klawiaturą, na Penrite 10w60 musiał pochodzić dobre 15min. Całkowicie inna lepkość zarówno w niskich jak i wysokich temperaturach. Amsoil charakteryzuje się bardzo wysokim HTHS w 150*, jak również wysoką lepkością w 100*C, przy czym dzięki temu, że jest oparty na bazach IV grupy - bardzo dobrze płynie w niskich temperaturach i jest łatwo pompowalny.

Re: Lukas007

: 2020-05-12 11:07
autor: karakan
A czemu aż 3 płukanki?

Re: Lukas007

: 2020-05-12 11:31
autor: Lukas007
Żeby jak najlepiej wyczyścić silnik z nagarów przed zalaniem docelowego oleju.

Cała procedura wyglądała następująco

1. Do starego Penrite (1.5 roku, 5000km) po rozgrzaniu zalana płukanka Amsoil. 15min na wolnych obrotach - zlanie oleju + nowy filtr
2. Zalanie Specol Gold 5w40. Po 30km jazdy dolana płuknka Amsoil. 15min na wolnych obrotach - zlanie oleju + nowy filtr
3. Zalanie Specol Gold 5w40. Po 50km jazdy zlanie oleju + nowy filtr
4. Zalanie docelowego Amsoil 5w50

Po tych zabiegach olej na bagnecie idealnie przejrzysty. Popychacze chodzą cicho, silnik znacznie równiej.

W załączniku próbki (od lewej) :

1. Penrite po 5000km + płukanka
2. Specol po 30km + płukanka
3. Specol po 50km bez płukanki

Re: Lukas007

: 2020-05-13 08:02
autor: piotr0805
Płukanka daje radę 😉 mówią że do starych się nie leje ale ja polecam😁

Re: Lukas007

: 2020-06-01 08:50
autor: Lukas007
Kolejna modyfikacja, tym razem dotycząca hamulców, a dokładniej - pompy hamulcowej.

Udało się dopasować pompę hamulcową od drugiej generacji Probe (taka sama jak w Mazdach 626, Xedos itp).

Różnica w średnicy to 7/8" dla 1gen (22,23mm) i 15/16" dla 2gen (23,81mm), a więc różnica ~ 7% - niby nie dużo, ale różnica kolosalna.

Pedał hamulca nie wpada już tak głęboko, żeby zacząć w ogóle efektywnie hamować. Wystarczy lekkie naciśnięcie.

Co do samego montażu :

- pompa z drugiej generacji pasuje do serwa pierwszej generacji
- wyjścia przewodów hamulcowych są z drugiej strony i mają inne gniazda
- przewody można przykręcić na dwa sposoby :
-> fabryczną śrubę (holenderkę, banjo) skrócić o ok. 3-5mm i podfrezować stożek w otworze (zdjęcie w załączniku)
-> odkręcić fabryczne oczko śruby drożnej (patrz wyżej) i przykręcić bezpośrednio przewód do pompy (takie same wejścia)
- trzeba się pobawić z filtrem paliwa, bo przeszkadzają przewody hamulcowe z lewej strony
- kostka od czujnika poziomu płynu jest inna

Ja wybrałem opcje z przykręceniem bezpośrednio przewodów do pompy, głównie dlatego, że nie miałem dobrych, nowych podkładek miedzianych.

Re: Lukas007

: 2020-06-01 09:46
autor: karakan
Najs :)
Czytałem, że ludzie z mazdy 929 wkładają, ale znaleźć taką to prawie niemożliwe.

Re: Lukas007

: 2020-06-01 09:59
autor: Lukas007
Pompa z 929 to najlepsza opcja, bo ma 25,4mm i wyjścia po tej samej stronie co 1gen. Jednak tak jak mówisz - w PL praktycznie nierealne.

Re: Lukas007

: 2020-06-02 00:54
autor: Bogdan9999
No panowie tego nie wiedziałem pozostaje szukać takiej pompy od 929.

Re: Lukas007

: 2020-06-15 09:15
autor: Lukas007
Ostatni etap prac na ten rok :)

Polerka zrobiona. Sonax Perfect Finish + pady Super Shine One-Step. Maszyna DA ze skokiem 21mm. Na to Prima Amigo i wosk FK1000p.

Środek ogarnięty APC Pro od ADBL (plastiki) + dressing ADBL WOW.

Re: Lukas007

: 2020-06-15 15:05
autor: Dziki Beduin
Dobra Robota ;) Ale za mało fotek :)

Re: Lukas007

: 2020-06-16 08:18
autor: 07dolega
Dokładnie fotek Nigdy dość :D

Re: Lukas007

: 2020-08-23 22:57
autor: Lukas007
No to kilka nowych fotek w takim razie :)

Na dole kilka fotek na pamiątkę naszego "Wielkiego Dnia", w którym oczywiście - Probas aktywnie uczestniczył :)

Dodatkowo wpadły nowe oponki - Federal 595 RS-PRO :)

Re: Lukas007

: 2020-08-23 23:23
autor: Maxxum
Moje gratulacje dla Was 🙂 Dużo szczęścia !

Re: Lukas007

: 2020-08-23 23:36
autor: Loganos69
Gratulacje !!! Świetnie wyglądacie we troje ;)

Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka


Re: Lukas007

: 2020-08-24 07:01
autor: 07dolega
Świetne fotki, Gratulację

Re: Lukas007

: 2020-08-24 09:22
autor: lucas
I to jest auto do ślubu :D