Strona 4 z 11
: 2005-08-08 09:33
autor: OLEY
Czy to o tej calibrze piszesz?
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... &start=225
Stala praktycznie na przeciw Probaska.
Ps.Po wejściu na link zjedz myszką za połowę strony

: 2005-08-08 10:59
autor: Sh(.)(.)ters
roberto pisze:Silnik rewelacja( poza tym że nie włącza się chłodnica)
Sprawdź i ew. wymień czujnik wentylatora. Bierkuś ostatnio przerabiał temat.
Pedał sprzegłą nie wraca po wciśnięciu
: 2005-09-20 21:20
autor: stome
Witajcie, mam problem z pedałem sprzegła.Przestał mi odskakiwać przy wyciskaniu i bierze dopier na samym końcu.Nie wiem,co mogło być tego przyczyną.Biegi moge zmieniać,ale muszę sprzegło wcisnąć do podłogi i nie wraca na swoje miejsce,tylko zostaje na dole centumetr się cofa i można w sumie normalnie jechać.Co może być przyczyną.Czy oprócz linki jest jakiś układ hydrauliczny?Za co się zabrać najpierw?
: 2005-09-20 21:33
autor: Gacek Wrocław
po pierwsze nie ma linki w układzie sprzęgła - to jest układ hydrauliczny taki jak układ hamulcowy tylko bez pompy wspomagania.
Jeden tłoczek (master)masz pod pedałem sprzęgła, a drugi (slave) przy skrzyni biegów od przodu auta (jak się schylisz to za hłodnicą jest taki mały tłoczek naciskający na wajchę w skrzyni)
Są takie możliwości awarii:
1.padł master (mokro w aucie na podłodze)
2.padł slave (zobaczysz wyciek przy tłoczysku)
3.brak płynu w zbiorniczku (DOT3)

4.zapowietrzony układ (na 95%) - trzeba odpowietrzyc tak jak hamulce. Odpowietrznik jest przy tłoczku przy skrzyni.
Powodzenia

: 2005-09-20 22:32
autor: Anyszes
nie koniecznie ... ja ak miałem ... nazwany przez ciebie Master Tłok :p się "zatarł"... i niestety nie obeszło się bez odkręcenia go i siłowego "odcięcia" bo to plastikowy tłok jest ... :p
a Odpowietrzenie to lepiej zrób tak:
odkreć odpowietrznik który jest przy wysprzęgliku na dole przy skrzyni biegów teraz odkręć kurek od wlewu płynu do sprzęgła i jeśli masz drugi taki to zrób w nim dziurkę i dorób kawałek rórki jesli nie to na ciągnij na wlew np. dętkę a z drugiej strony rurki lub dętki dmuchaj i tak przedmuchasz cały układ na dole wyleci płyn wraz z resztkami powietrza i będzie sam płyn w układzie (tak robia w serwisie Mazdy) Patent Miha

pedał sprzegła
: 2005-09-25 18:26
autor: Natan
mam to samo trzeba moze zmienic oring na tłoczku ja nawinołem nitke nulonowa w styczniu i tak jezdze do tej pory niewiem jak długo jeszcze ale działa pozdrawiam
Igen 2.2 GT 89r USA FULL VERSION
____________________________________
pedał sprzegła
: 2005-09-25 18:30
autor: Natan
Sory zbyt chaotycznie napisałem sciagnełem oring nawinołem nitke w ten rowek nałozyłem oring i na tak zregenerowanym tłoczku jezdze od stycznia reperaturka kosztuje ok 30.00 zeta pozdro
Igen 2.2 GT 89r USA FULL VERSION
: 2005-09-29 19:10
autor: neo61
Witam.Ja miałęm dokładnie ten sam problem zaraz po kupnie probasa.dokładnie taki sam!!Więc kupiłem "reperaturke wysprzęglika" do Mazdy 626 GD w sklepie Japan Cars.Koszt to 29 zl.Połozylem sie pod aut.Wykręciłem wysprzęglik(20 minut) , rozebralem go na części(15 minut), wymieniłem wszystkie gumki jakie były, złozyłem i zamontowałem.Odpowietrzyłem i sprzegło przez rok( do sprzedaży:(() chodziło jak nowe.Myślę ,że koszt niewielki i czasu też niewiele stracisz ale warto spróbować.Pozdrawiam
: 2006-01-13 12:15
autor: RX
Witam,
Może i głupawe pytanie, no ale słyszałem mnóstwo wersji - chciałbym je wszystkie zweryfikować. Jak możemy najłatwiej sprawdzić sprzęgło podczas jazdy? Tak, żeby wynik testu był jak najbardziej klarowny.
Słyszałem o takiej wersji:
90 Km/h, piąty bieg, wciskamy sprzęgło i szybko puszczamy (bez dotykania innych pedałów). Szarpnie - okej, nie szarpie - wymienić.
?
Pzdr.
: 2006-01-13 13:18
autor: Jedrek
Jeżeli będziesz jechał jednostajnie 90km/h to nic nie poczujesz, jeżeli już to na 5-biegu podczas przyspieszania wciśnięcie na chwilę i puszczenie, tylko, że jak przedobrzysz z obrotami możesz spalić sprzęgło, a przynajmniej przegrzać.
Jak sprzęgło zaczyna się kończyć to czuć na przyspieszaniu przy zmianie biegów, bo wskazówka od obrotów idzie do góry i dopiero opada po kilku sekundach.
Pozdro!

: 2006-01-13 13:24
autor: Gacek Wrocław
jest jeszcze taka metoda:
zaciągnij mocno ręczny i rusz z np 2 albo 3 jak obroty wzrosną a auto będzie stało w miejscu to masz zużyte sprzęgło.
Jak sprzęgło jest dobre to nie ma szans by rozpędzić silnik.
Oczywiście trzeba to zrobić tam gdzie jest dobra przyczepność.
: 2006-01-13 13:29
autor: Gacek Wrocław
Anonymous pisze:To wyprowdzcie mnie z kolejnego błędu gdzie jest pompa wspomagania
sprzęgła i jeśli jest hydrauliczne to czemu u większości ciężko on chodzi
i nie jest to kwestia sprawności sprzęgła ani docisków
nie ma pompy wspomagania - wystarczy różnica średnic tłoka przy pedale i przy skrzyni.
Sprzęgło jest na 100% hydrauliczne.
Jeżeli chodzi ciężko to pewnie jest utrata ciśnienia w tłoczkach
(u mnie chodzi normalnie i w autach którymi jeździłem też raczej było ok - może Ci się wydaje że chodzi ciężko)
Pozdrawiam
Przypominam o nie pisaniu postów jeden pod drugim i używaniu funkcji "Zmień". W przeciwnym wypadku będą one usuwane.
V.
: 2006-01-13 22:17
autor: waluś
Jeżeli chodzi ciężko to pewnie jest utrata ciśnienia w tłoczkach
no właśnie.Mi chodzi ciężko, nawet bardzo i się zastanawiam, czy to przypadkiem nie wina docisku lub łożyska. A to co powiedziałeś to dlamnie nowe info. Da się to sprawdzić ??
: 2006-01-13 22:54
autor: Gacek Wrocław
myślę, że należałoby rozebrać tłoczek przy pedale i obejrzeć uszczelniacz.
Ale może się mylę - zastanawiam się czy gdyby puszczał uszczelniacz czy nie byłoby wycieku na zewnątrz...
A może po prostu coś jest przytkane? Może jakiś kawałek uszczelki zatkał przewód?
tak to wygląda:

: 2006-01-13 23:05
autor: skorik
U mnie też chodzi ciężko. Gdy na przykład czekałem na jakimś skrzyżowaniu z wciśniętym dłużej sprzęgłem, to później aż miałem zakwasy w nogach. Przy pedale jest sprężyna, która odbija pedał z powrotem. Może (między innymi) ona jest strasznie mocna i dlatego tak ciężko chodzi?
: 2006-01-14 10:55
autor: waluś
tą sprężynę to w ręku rozciągniesz hehe. Zapowietrz układ, to zobaczysz że nawet nie podniesie pedału z podłogi

A co do przytkania, to nie przypuszczam. Przepłukiwałem układ i nie było oporów, więc i podczas pracy nie powinno.
: 2006-01-20 16:09
autor: mario6264
Witam wszystkich ostatnio miałem okazje zmieniać sprzęgło w oplu vectrze2,016v na nowe bo już ślizgało .Wymieniłem mu komplet tarcza ,docisk, łożysko Chociaż docisk niby był bobry ale sprzedają kompletne Po założeniu gość stwierdził że chodzi o niebo lżej niż poprzednio.Faktycznie tarcze miał spaloną a łożysko miało straszne luzy ale było w całości trochę może przycierało o prowadnicę .Może coś podobnego jest w waszych furkach .Ja w swoim probku nie stwierdziłem żeby jakoś ciężej chodziło np od opla bo miałem okazje sprawdzić też miał chydrauliczne sprzęgło.
Sprzęgło - nisko bierze pedal sprzegla
: 2006-04-10 08:34
autor: cevinek
No i mam kłopot.
Jak wracałem ze zlotu, zauważyłem ( za Łodzią) , że sprzęgło coraz niżej łapie...
Zatrzymałem się na stacji , maska do góry no i ... no tak mało płynu , a właściwie brak całkowity ...
Było tyle co kot napłakał na dnie zbiorniczka.
Kupiłem na stacji płyn dolałem. 100 km dalej sprzęgło zaczęło jakby działać normalnie , ale dziś rano jak wsiadłem do mojego bolida "o zgrozo" znów łapie prawie na końcu .
Pocisnąłem troszkę na pedał i jakby znów się troszkę polepszyło, no i stąd moje pytanie:\
Czy trzeba odpowietrzać układ sprzęgła ?
Jeśli tak to jak to zrobić?
Re: Sprzęgło.
: 2006-04-10 08:56
autor: Sh(.)(.)ters
cevinek pisze:Pocisnąłem troszkę na pedał i jakby znów się troszkę polepszyło (...)
A płyn Panie masz tym razem? Jak nie masz lub ubyło to prawdopodobnie przesączył się wysprzęglikiem. Wymień lub zregeneruj wysprzęglik. Ostatnio Nanie uciekł cały płyn z układu w W-wie ale przyczyna była inna - pękł jeden z przewodów gumowych.
: 2006-04-10 09:12
autor: Jedrek
Dokładnie.
Sprawdź zymering na wysprzęgliku.
: 2006-04-10 09:23
autor: cevinek
Tak płynu jest teraz OK...
Wycieka ale baaardzo powoli....ostatnio dolewałem w zeszłym roku przed BORKAMI i teraz zapomniałem o tym...
: 2006-04-10 19:33
autor: waluś
A ja tak przy okazji mam pytanko dotyczące ciężko pracującego sprzęgła.
Czy taki objaw zawsze ma coś wspólnego z dociskiem ? czy może być sytuacja że układ jest szczelny, ale kiepawo podaje ciśnienie (wysprzęglik, pompka) i też będzie słabo pracować ??
: 2006-04-10 21:38
autor: cevinek
No i jest CACY.
WIELKIE dzięki Kamil za poradę jak odpowietrzyć ten Układ...
Wszystko działa...a wyciek ...błachostka ...słabo dokręcona opaska na przewodzie...
: 2006-04-11 17:36
autor: Bogdan9999
A u mnie no i dupa

Żeby nie tworzyć nowego tematu dołączam sie do niego niestety

Po chwilach wielkiej radości i 3 godzinnej walce z zamontowaniem upragnionego chipa udał mi się zamontować i przetestowałem samochód chodzi normalnie obroty ok wszystko git wsiadam do bryki jedynka, dwójka itd. wszystko dobrze doładowanie 16 pis itd. Ale cyrki zaczęły sie dziać przy drugim starcie 1- 30 km/h 2- 60 km/h a obroty przy tych prędkościach były rzędu 6 tyś normalnie myślałem że ... mnie strzeli jak ... nie to to drugie. Myślę że pizdneła (skończyła sie) tarcza sprzęgła co wy o tym myślicie ?? Może przydał by sie tuning sprzęgła jak to zrobić i w ogóle co gdzie jak i za ile, bo ja już normalnie z nerw nie mogę. Do tego przewody paliwowe ze złości pourywałem w kanale bo przepróchniały i jestem zdrowo wkurzony.
: 2006-04-11 22:06
autor: MARCO
O Bogdanie przy takich modyfikacjach to co najmniej wypolerowany docisk i jakiś delikatny spiek...np. od Radzikowskiego
http://www.sprzegla.com/ Zadzwoń i napisz co ci doradził, facet zna się na rzeczy. PS. Jakiego chipa masz ?