Strona 4 z 4
					
				
				: 2006-02-18 19:26
				autor: Bogdan9999
				To jak jest z tymi czujnikami spalonych żarówek ?? A może to tylko podpina się same kabelki do obiegu i nie ma żadnego czujnika oddzielnie tylko mierzenie natężania odbywa się w tym komputerku ?? 

 
			 
			
					
				
				: 2006-02-18 23:11
				autor: skorik
				Po pierwsze Robert to tamten temat co podałeś linka dotyczy Trip Mindera a tu chodzi o VMM. 
Więc gdzie jest to badziewie wrzuciłem do strefy zrzutu i jest:  
tu.  Na tym schemacie jest układ od sprawdzania przepalonych żarówek stopu i tylnych.
W środku jest rezystor który jest włączony szeregowo z żarówkami. Wzmacniacz operacyjny mierzy spadek napięcia na tym rezystorze. Jeżeli jakaś żarówka się spali to w obwodzie będzie płynął mniejszy prąd czyli wystąpi mniejszy spadek napięcia na tym rezystorze. Wzmacniacz operacyjny zmieni swój stan na wyjściu na niski i na VMM zapali ci się dioda od przepalonej którejś żarówki.
 
			 
			
					
				
				: 2006-02-18 23:59
				autor: Robert
				Niby racja - ale w GT oba układy są chyba połączone (np. żółto/czerwonym kabelkiem) - nie występują osobno, czyż nie?
Więc jak już się porywać na instalację to może całości?
			 
			
					
				
				: 2006-02-19 00:14
				autor: skorik
				Bogdan jest taki odważny i się "porywa"   

  więc może i racja - całość! VMM i trip do tego!  

 
			 
			
					
				
				: 2006-02-19 01:55
				autor: Bogdan9999
				Chłopaki zwolnijcie narazie jestem przy kupnie tego i zbieram wiadomości co trzeba wyciągnąć od dawcy. Potem będę się martwił jak to podłączyć ale jak coś czuje to do końca pójdzie w pizdu klawiatura. 
A i dzięki za pomoc a jeszcze jedno skorik jak możesz to zapodaj jakieś materiały do sterowania nawiewem elektrycznie.
Pozdrawiam
			 
			
					
			
					
				
				: 2008-08-17 11:49
				autor: marcpol
				Czy kontrolki VMM świecące się na pomarańczowo oznaczają problem? Co w takim razie oznacza kolor czerwony?
			 
			
					
				
				: 2008-08-17 12:19
				autor: I_Mat
				z tego co zauważyłem:
-pomarańczowy - jest problem, ale da rade jechać 

-czerwony - jest problem, da rade jechać, ale nikt nie gwarantuje, ze daleko zajedziesz 

 (u mnie np. kontrolka od płynu chłodzącego świeci się na czerwono)
 
			 
			
					
				
				: 2008-08-17 15:16
				autor: Robert
				Tak jak napisał Pierwszy Mat: z pomarańczową bez problemu pojedziesz - najwyżej po ciemku lub bez świateł stopu i ktoś w Ciebie wjedzie albo dostaniesz mandat. Przy kończącym się paliwie też dojedziesz o wiele dalej, niż bez oleju czy płynu chłodzącego (te dwie są na czerwono).
 
 
			 
			
					
				
				: 2008-08-17 18:10
				autor: marcpol
				Bez problemu powinny świecić się na zielono czy wcale? W mnie wszystkie na pomarańczowo, oprócz dwóch, które na na czerwono (chłodzenie i olej- btw. gdzie są czujniki?). Powoli zaczyna mnie przerażać ilość elektryki i elektroniki w tym samochodzie.
			 
			
					
				
				: 2008-08-17 23:01
				autor: Robert
				Na zielono świecą (zawsze) napisy i ramki - trójkąty po prostu gasną.
Czujniki znajdziesz 
 tu (z omówieniem) albo 
 tu (samo położenie).