Strona 4 z 39
					
				
				: 2004-10-10 14:27
				autor: Raf
				Inny olej jest zalecany do wolno ssących, a inny do turbo. Przy wolno ssących ważne jest żeby olej nie był zbyt gęsty w zimie przy rozruchu zimnego silnika, a przy turbo przede wszystkim trzeba się martwić o smarowanie i chłodzenie rozgrzanej turbiny.
			 
			
					
				
				: 2004-10-10 22:24
				autor: Gość
				A więc tak najpierw wlałem półsyntetyk mobila 10W40 pojeździłem kikla 
dni i spóściłem ten olej i wlałem 5W50 Mobila syntetyk i musze
powiedzieć że na tym jest najlepiej rozruch na "dotyk" stacyjki nawet już
po stosunkowo zimnych nocach teraz. Na zimnym nie klepie i na 
ciepłym zaworki się nie odzywają. Jest takie jak by cykanie ale to w 
każdym słyszałem i w każdym z jednego miejsca więc tego nie da się 
wyeliminować.
Co do tego co serwisy wiedzą na temat jedynki to woła o pomste do nieba.
Było "Eeeeee..... ciężko mi powiedzieć" Pytałem czy mają olej ten co 
podają w instrukcji czyli Ford-Formula S Syntetic Motorol SAE 5W50 i nie
mają i nie mieli nigdy. Hmmmm troche zastanawiające.
			 
			
					
				
				: 2004-10-10 22:59
				autor: Gość
				Cooly pisze:Zalecany wg instrukcji jest 10W30 (Ford-Super-motoröl) jako uniwersalny na kazda pore roku.
Dopuszcza sie jednak stosowanie 5W30 w zaleznosci od temperatur.
A ja mam w instrukcji co innego, a mam takie instrukcje
i tam jest napisane odwrotnie

 
			 
			
					
				
				: 2004-10-11 00:41
				autor: Gość
				Wniosek jest prosty Konradzie 

Ja mam instrukcje niemiecka a ty amerykanskie (angielskie).
I stad zapewne ta roznica...
Klocic sie nie mam zamiaru, bo i o co nie ma... 

 
			 
			
					
				
				: 2004-10-11 07:42
				autor: Gość
				
			 
			
					
				
				: 2004-10-11 09:31
				autor: Gość
				Nooooo trza by sie zorganizowac...  

 
			 
			
					
				
				: 2004-10-11 14:12
				autor: kollek
				No trzeba też zaznaczyć ze do I jest zalcany inny ilej z rozróżnieniem na GT i GL a inny do II (wg serwisówki)
			 
			
					
				
				: 2004-10-11 14:46
				autor: Skorpion
				Widze że zdania na temat oleju są podzielone.Czy trzeba płukać czymś silnik przed zmianą z mineralnego na półsyntetyk lub syntetyk?? Zrobiłem remont głowicy,dół wymieniłem i mam super,jednak w swojej nieświadomości wlałem Mobila 15W40.Zostawić go,czy lepiej wylać i zalać innym??
			 
			
					
				
				: 2004-10-11 14:54
				autor: Mr. Cynk
				.
			 
			
					
				
				: 2004-10-11 17:13
				autor: DUKE
				Hejka ja smigam teraz na Mobil GTX Magnatec 10W40 
wczesniej na Quaker 10W40 -zmienilem bo nie moglem u siebie Quakera dostac.
Powiem wam tak....ogolnie oleje sa podobne jesli dobieramy te same wartosci....tak jak w warsztatach mowia ze mozna mieszac : polsyntetyki i inne o tych samych wlasciwosciach...
wiem ze Mobil 1 10W40 , Quaker , Mobil sa takie same!!!
Co ile wymieniacie olej?? ja sataram sie co rok.
Pozdrowionka
			 
			
					
				
				: 2004-10-12 10:25
				autor: kollek
				to zależy ile jeździsz. Jeśli w rok robisz 30 tys. km to troszeczkę za dużo 

. Ja zmieniam co 8 tys. km wiec w roku wypada mi np. 4 razy.
 
			 
			
					
				
				: 2004-10-13 10:06
				autor: strober
				Dokładnie co 5000 mil lub raz w roku!Ja jeżdże na Mobil 0W40.
			 
			
					
				
				: 2004-10-13 10:59
				autor: Gość
				ZiobroW40 ? Nice nice very nice
			 
			
					
				
				: 2004-10-13 11:22
				autor: strober
				Cooly pisze:ZiobroW40 ? Nice nice very nice
Natjurlisz 

 Ja wol 
  
 
			 
			
					
				
				: 2004-10-13 11:51
				autor: kollek
				Jak bym miał proba od nowości to tez bym na takim jeździł  
 
Albo chociaż wiedział że ktoś na takim jeździł. Ogólnie ludzie o samochody w Polsce nie dbają. Byle by jechał do przodu (to tak z moich obserwacji)
 
			 
			
					
				
				: 2004-10-13 12:34
				autor: krzysx
				Czytam ale wciąż mam wątpliwości. A już czas na zmianę.
Wiem na 99%, że w moim probku zawsze był full syntetic Castrol, więc przy przebiegu 114 tyś km nie ma raczej sensu zmieniać. 
A na marginesie tematu...
Czy marka filtra ma znaczenie?
Od jakich producentów filtry są najlepsze?
			 
			
					
				
				: 2004-10-13 12:44
				autor: kollek
				Co do filtrów to ja osobiście preferuje Knechta. Podobno są filtry oleju Mibile1 bardzo dobre tylko że nikt ich dostać nie może. 
W sobotę u siebie wymieniałem olej z filtrem i kupiłem boscha bo akurat nie było knechta. Wcześniej miałem z manna. Jedno co mnie zaskoczyło to to, że filtr z Manna miałem dużo mniejszy niż aktualny. Więc w sumie teraz juz wiem że raczej następnym razem wybiorę ten większy 

.
 
			 
			
					
				
				: 2004-10-13 13:32
				autor: krzysx
				Dzięki! Będę szukał Knechta. A jakie filtry poleca producent?
Swoją drogą cieszę się z podpowiedzi, bo już mi próbowali wcisnąć Filtron, ale był mniejszy niż jakikolwiek znany mi filtr więc się wstrzymałem.
			 
			
					
				
				: 2004-10-13 14:13
				autor: Jedrek
				kollek pisze:Jedno co mnie zaskoczyło to to, że filtr z Manna miałem dużo mniejszy niż aktualny.
Ja miałem Motorcraft i też był mniejszy.  

 
			 
			
					
				
				: 2004-10-13 21:35
				autor: kollek
				hmmm... może taki ma być??? w sumie jeśli jest większy to wydaję mi się że lepiej ten olej będzie się filtrował. 
Filtrona to tylko popatrzeć mogę hehe... 

 
			 
			
					
				
				: 2004-10-13 22:27
				autor: krzysx
				Stąd też moje pytanie - sprawdzałem wcześniej funkcją 'szukaj'  
 
Moje doświadczenia z poprzednimi autami z USA sprowadzały się do prostego wniosku, że w amerykańskich silnikach najlepiej działają filtry amerykańskie, bo z europejskimi bywało różnie. 
W Taurusie Motorcraft sprawdzał się najlepiej. Tylko gdzie dziś można kupić taki filtr?
 
			 
			
					
				
				: 2004-10-13 22:38
				autor: Gość
				krzysx pisze:Stąd też moje pytanie - sprawdzałem wcześniej funkcją 'szukaj'  
 
Moje doświadczenia z poprzednimi autami z USA sprowadzały się do prostego wniosku, że w amerykańskich silnikach najlepiej działają filtry amerykańskie, bo z europejskimi bywało różnie. 
W Taurusie Motorcraft sprawdzał się najlepiej. Tylko gdzie dziś można kupić taki filtr?
 
Z tego co porównywałem to identyczny jest filtr od forda monde z 
rocznika 98 ja nie prubowałem bo zakładam orginalny mazdowski są 
tanie i dobre zresztą to tylko filtr oleju a moża aż. Sam nie wiem nie 
posiadam dużej wiedzy na ten temat. 
Idąc Twoim tropem to najlepiej by było zakładać właśnie orginały więc od
mazdy. Ale ja Ci nie podpowiem w tym aspekcie. Jeśli chidz o filtr oleju
to dla  mnie to tylko filtr i już.
A dodam że orginał mazdy jest stosunkowo tani bo kosztuje 25zł 

 
			 
			
					
				
				: 2004-10-13 23:02
				autor: krzysx
				To rzeczywiście tanio, bo Filtron (nie wiem ale to chyba jakaś najtańsza z możliwych opcji) to 22 zł, ale skoro silniki są pomysłu i produkcji Mazdy, to pewnie filtry też się sprawdzają. Może to nawet najlepsze rozwiązanie. Poszukam w Olsztynie sklepu z częściami Mazdy - zapytam przy okazji o olej 5W30. 
Dzięki 

 
			 
			
					
				
				: 2004-10-13 23:07
				autor: Gość
				krzysx pisze:Poszukam w Olsztynie sklepu z częściami Mazdy - zapytam przy okazji o olej 5W30. 
Dzięki 

 
Ja natrafiłem przypadkiem na te filtry w przypadkowym warsztacie
5W50 RULLLEZZZ
 
			 
			
					
				
				: 2004-10-13 23:15
				autor: krzysx
				Sqad pisze:
5W50 RULLLEZZZ
Ale jeżeli mój jest 2.0 i bez turbo? A instrukcja podaje 5W30? Czy 5W40 albo 5W50 będzie rzeczywiście lepszy?