Strona 4 z 6

: 2006-09-05 11:39
autor: Chaos
A co powiedcie na 5W50 Mobila?

: 2006-09-05 13:57
autor: RX
Witam,

Godula o 0w40 i 5w50:
Oleje klasy 0W40 stosowane są głownie z powodów ekonomicznych (mniejsze zużycie paliwa, łatwiejszy rozruch w niskich temperaturach) z kolei oleje klasy 5w50 mają lepsze parametry smarne w wyższych temperaturach co jest istotne dla silników silnie obciążonych.
Pzdr.

: 2006-09-05 14:00
autor: Sqad
Faktycznie, mieszkamy w egipcie i nie schodzimi poniżej 7k obrotów :lol:

: 2006-09-05 14:10
autor: Chaos
Moze w Egipcie nie ale takie upaly co byly Wplywaly niekorzystnie na pewno na silnik z innym olejem Mobil bedzie dobry ??

: 2006-09-06 17:15
autor: Chaos
Dzisiaj koles mi przeslal info zebym zalal mineral A ja juz kupilem 5W50 mobila i teraz sie boje zeby mi nie rozszczelnilo silnika Co o tym myslicie?

: 2006-09-06 17:26
autor: Ada
Do tego silnika minerał ??!! :shock: :shock:
Hm.. zły pomysł, nawet bardzo.. rozbierałem już jedna naszą vałeczke po mineralu masakra. Zalałbym min. półsyntetyk i nawet się nie zastanawiaj.

: 2006-09-06 17:31
autor: Chaos
Tak mi koles napisal co mi sprzedawal silnik www.japankoreamoto.pl
ja juz kupilem syntetyk 5W50 Mobila i chce go zalac Ale jak wczesniej byl mineral to bedzie masakra Wiec juz sam nie wiem co robic

: 2006-09-06 19:37
autor: Ada
Facet się poprostu asekuruje i tyle, bo nie wie do końca nic o tym silniku co ci sprzedał.
Ja osobiście zaryzykowałbym nawet rozszczelnienie tego silnika, biorac pod uwagę, że na stronie którą podałeś piszą coś o gwarancji, niż jazde na mineralu i padnięciu tego silnika w dłuższym okresie czasu, kiedy tej gwarancji już nie będzie.. A na mineralu silnik padnie napewno predzej czy później.
A do naszych silników dedykowane są oleje 5W/30, ja zalałem z kolei Elfa Excelium bodajże 5W/40 LDX i jest spox.
Według mnie 5W50 to już prawie woda i jeśli masz używany silnik i kolo coś mówi o mineralu to tez bym się zaczął zastanawiać, czy aby mi ten Mobil silnika nie wypłucze na maxa. Może wypośrodkuj 8) :lol:
Pzdr.

: 2006-09-06 22:51
autor: Chaos
Koles mi napisal ze nie wie jaki tam siedzial olej Ja po wyciagnieciu stwierdzilem ze ten olej jest rzadki aczkolwiek bardzo czysty Probem w tym ze ja juz kupilem 5W50 i nie za bardzo mam kase kupowac inny Wiec moze zaleje i zobacze co sie bedzie dziac a jak cos bedzie nie tak to wymienie

: 2006-09-07 00:14
autor: Kamil_01
a nie możesz poprostu zwrócić tego oleju i zamienić na 10W40 :-k

: 2006-09-07 01:18
autor: Chaos
Kamil_01 pisze:a nie możesz poprostu zwrócić tego oleju i zamienić na 10W40 :-k
niestety juz teraz nie :(

Zabiłem Probka....

: 2006-11-03 21:16
autor: Ada
Jestem załamany... własnoręcznie zabiłem Proba swojego... nie zmieniłem wody.. woda zamarzła i kaplica... chciałem go odpalić, żeby puścił ten lód bo tak zimno aż nie było, zakręciłem dwa razy coś go chwytało i ..... chyba zerwał się pasek rozrządu, bo kręci jak by kompresji nie miał.... KAPLICA.... :1111_placz: :1111_placz: :1111_placz: Stoi teraz biedaczysko bez życia.... .... a wszystko, że wody na czas nie zmieniłem :1111_bicz: |(*,) ......

: 2006-11-03 21:23
autor: wingerman
Osobiscie nie widze bezposredniego zwiazku tych "mrozow" z zerwaniem paska rozrzadu. Rozumiem pasek od napedu pompy wody gdy ta stanie bo z wody zrobil sie lod ale rozrzad nie ma nic do mozu i odwrotne.

Coz poczekamy na wypowiedzi innych, moze wspolnie zlapiemy jakis trop.

: 2006-11-03 22:20
autor: Ada
.... jeśli nie rozrząd , a licze na to, że to on jak pochytało pompę to może i zahamowało pasek rozrządu i przeskoczył, bo jesli nie to , to znaczy, ze coś poważniejszego się stało. Dzień wcześniej Probkiem jeździłem było wszystko spox, dziwnie sie zachowywał dnia następnego juz po zamarznięciu, po przekręceniu kluczyka silnik pokręcił kila razy i od razu jakby "odbijał" ( jakby go łapało) i taki odgłos dziwny terkotu, a teraz kręci, z " efektem braku kompesji" wieć albo rozrząd się urwał i taki efekt albo nie daj bóg rozleciał się silnik......

: 2006-11-04 03:03
autor: Koszyk
Ale żeby zobaczyć czy ta rozrząd to chyba tylko wystarczy odchylić pokrywę?? Długo to nie zajmie a jedna teoria będzie sprawdzona. Mi jak w innym aucie poszedł rozrząd to rozrusznik kręcił ładnie ale bez efektów....silnik nawet nie zagadał...

: 2006-11-04 03:35
autor: wingerman
Ada na pocieszenie powiem ze silnik w Twoim Pobku jest bezkolizyjny, wiec wymiana paska i na przod.

: 2006-11-04 09:28
autor: Basf_Wrocław
Wymiana paska i wody na płyn.

: 2006-11-04 10:15
autor: Chaos
Hmm dziwne Ja kiedys za niechlubnych czasow tez mialem wode w ukladzie i tez mi zamarzala i przejezdzilem pol zimy az mi pompa nie siadla no i 2 razy psek zmienialem bo sie zerwal Nie wiem jak mocno musialbys miec pasek naciagniety zeby sie nie slizgal ( bo w takich przypadkach pompa stoi a psek sie slizga i albo sie zerwie albo rozpusci sie lod i pompa zacznie smigac) Osobiscie nie stawialbym na rozrzad Ale zawsze mozesz latwo sprawdzic Wykrec 2 sruby od obudowy rozrzadu ( sa przy pokrywie zaworow) i odchyl lekko obudowe Bedziesz widzial czy pasek jest czy nie Jednak zeby zobczayc czy przeskoczyl to jest wiecej roboty

Re: Zabiłem Probka....

: 2006-11-06 10:22
autor: darel
Ada pisze:J .... a wszystko, że wody na czas nie zmieniłem :1111_bicz: |(*,) ......
Tak baty Ci się należą, za to, że jeździłeś na wodzie a nie na płynie :?

: 2006-11-22 09:25
autor: Ada
Już wszystko jasne... poszły dwie tuleje, czeka mnie znów remont silnika...
Jestem teraz na rozdwoju dróg, czy tulejować ten silnik czy też kupić nowy, ( w sensie nowy używany 8) ). Za pierwszą opcją przemawia całkiem niedawny , bo zeszłoroczny remont dołu silnika oraz głowic, za drugą moje obawy co do tulejowania, choć mój mechanik twierdzi, że nie ma obaw co do tulejowanego silnika.
A wszystko przez malutki mróz -5 stopni... :shock: |(*,) |(*,)

: 2006-11-22 21:09
autor: Sebastian
o kurna, przykra sprawa :cry:

ja bym zrobil to co mniej by kosztowalo, wiec chyba remoncik :D
...i zmien odrazu plyn :roll: :twisted:

pozdr

: 2006-11-22 22:18
autor: KALI
Kurde właśnie dlatego trzeba śmigać cały rok na płynie. :(

: 2006-11-22 23:36
autor: Kędziorek
KALII pisze:Kurde właśnie dlatego trzeba śmigać cały rok na płynie. :(
Właśnie, nie po to śmigamy takimi autkami, żeby "skąpić" i lać wodę.

Pozdro

: 2006-11-23 17:25
autor: Sebastian
Kędziorek pisze:
KALII pisze:Kurde właśnie dlatego trzeba śmigać cały rok na płynie. :(
Właśnie, nie po to śmigamy takimi autkami, żeby "skąpić" i lać wodę.

Pozdro
jakimi? 8) :D :twisted:

tu sie zgadzam z kalim, tylko plyn :!:

: 2006-11-23 17:27
autor: Lukask
Sebastian(rozgrzeszony) pisze:
Kędziorek pisze:
KALII pisze:Kurde właśnie dlatego trzeba śmigać cały rok na płynie. :(
Właśnie, nie po to śmigamy takimi autkami, żeby "skąpić" i lać wodę.

Pozdro
jakimi? 8) :D :twisted:

quote]

Lepszymi od BMW :P