Strona 1 z 1
Cut off
: 2007-01-10 10:22
autor: Roswell
Nie mogę znaleźć w archiwum więc piszę nowego posta, czy silnik 2.0 ma cut off? A jeśli tak to przy jakich obrotach ?
pzdr

: 2007-01-10 12:10
autor: Ronin
Sprawdz

Mój ma przy 7000 obr. Choć podczas ostrego przyspieszania kręcę go do 5600 (moc max - w moim, w starszych chyba ciut wyżej 6000). Generalnie dokręcam go do 6000 bo więcej to już bez sensu.
: 2007-01-10 12:29
autor: TYKWA
Ronin ale Ty masz 2.5 , a Roswell 2.0 , wiec nie mozna ich porównywac.
Ps. ja mam odciecie przy 8 tys. i wg. mnie 6,5 to za malo i przynajmniej ja ciagne sporo wyzej, a na wyniki nie narzekam

: 2007-01-10 14:01
autor: Roswell
Bardzo was przepraszam że nie sprecyzowałem pytania, ale chciałem się dowiedzieć czegoś innego. A mianowicie "odcinanie paliwa w czasie hamowania silnikiem (CUT -OFF)", do jakich obrotów to działa i czy w ogóle to występuje w probe(ale myślę że na 100% tak). A co do tego o czym mówiliście to 2.0 16V odcina przy 6500 obrotów na górze

: 2007-01-10 16:49
autor: Sqad
TYKWA pisze:Ronin ale Ty masz 2.5 , a Roswell 2.0 , wiec nie mozna ich porównywac.
Ps. ja mam odciecie przy 8 tys. i wg. mnie 6,5 to za malo i przynajmniej ja ciagne sporo wyzej, a na wyniki nie narzekam

Zgadza się 6,5 to stanowczo za mało, też mam odcinke przy 8k
: 2007-01-10 17:31
autor: Pelot
Sqad pisze:TYKWA pisze:Ronin ale Ty masz 2.5 , a Roswell 2.0 , wiec nie mozna ich porównywac.
Ps. ja mam odciecie przy 8 tys. i wg. mnie 6,5 to za malo i przynajmniej ja ciagne sporo wyzej, a na wyniki nie narzekam

Zgadza się 6,5 to stanowczo za mało, też mam odcinke przy 8k
Tykwy maszynka naprawdę do 8 tyś. się kręci nie tracąc przy tym przyspieszenia, powiem szczerze, że troszkę idzie
: 2007-01-10 17:54
autor: Roswell
A odpowie mi ktoś w temacie ?

: 2007-01-10 18:39
autor: Krzycho
moje 2.5 kręcę do ciut powyżej 7k - jeżdżę na gazie, wiec nie wiem czy mi by coś odcięło...
odcina zapłon czy benzynę, czy coś innego?
jest coś takiego jeszcze jak "fuel cutout"
w dosłownym tłumaczeniu "wyłącznik paliwa" - taka żółta lampka, która mi się świeci po włączeniu zapłonu (nawet przy odpalaniu silnika :/ )
Roswell pisze:A odpowie mi ktoś w temacie ?

wydaje mi się że to działa tak: jak jedziesz i zdejmujesz nogę z gazu to wtryskiwacze nie podają paliwa, bez względu na obroty, a jak jedziesz na luzie to komputer utrzyma prędkość obrotową ok 700...
ale nie wiem na 100%
: 2007-01-10 18:45
autor: Roswell
Krzycho pisze:
wydaje mi się że to działa tak: jak jedziesz i zdejmujesz nogę z gazu to wtryskiwacze nie podają paliwa, bez względu na obroty,
No to masz racje ale nie do końca, to działa tylko do jakiejś prędkości obrotowej różnie w różnych autach spotkałem się od 1200 do 2200 poniżej już podaje paliwo. Dla przykładu opel astra 1700 obrotów. A ja chcę się dowiedzieć ile to jest w probe

: 2007-01-10 20:14
autor: Ronin
Mój też pięknie ciągnie do 7 tyś. obr. ale jako że mam moc max. przy 5600 obr. dociągam go generalnie do tych 6-6,5 tyś i zmieniam bieg bo po zmianie biegu spada mi w okolice 4-4,5 tyś. i jade na max momencie i znowu dociągam do mocy max. - to mi się w nim podoba - ten silnik nigdy nie ma dość obrotów
Co do zubożenia mieszanki podczas np. hamowania silnikiem - nie jest to tak że pomimo iż hamujemy silnikiem to jednak nadal jest wtryskiwana minimalna dawka paliwa(benzyny)?
Wydaje mi się że w silnikach wysokoprężnych podczas hamowania silnikiem jest tylko sprężana mieszanka powietrzna? Słychać to w TDI mojego brata jak daję gaz słychać delikatne cykanie pompo wtryskiwaczy jak się natomiast zdejmie nogę z gazu(hamowanie motorem) cykanie ustaje i na wskazaniu komputera chwilowe zużycie paliwa wynosi 0 l. Gdy już tak sobie jedziemy na biegu i silnik zejdzie na obrotach do swoich nominalnych 800-900 obr./min. znowu słyszymy pompowtryskiwacze(silnik pracuje pod obciążeniem). W dieslach z racji charakterystyki pracy(samozapłon) jest możliwe hamowanie silnikiem bez dawki paliwa a w benzynowych chyba nie. Ale tylko gdybam
Krzycho jak masz sekwencję mimo wszystko powinno być jakieś odcięcie zapłonu podczas jazdy na gazie bo komp czyta z map wtrysków benzyny?
Ja na BLOS(prosta instalacja) kręcę do 8 tyś. ale bardzo rzadko i głównie na postoju

: 2007-01-10 20:17
autor: Robert
Ronin pisze:...jak się natomiast zdejmie nogę z gazu(hamowanie motorem) cykanie ustaje i na wskazaniu komputera chwilowe zużycie paliwa wynosi 0 l...
W moim 2.0

też pokazuje chwilowe zużycie 0l/100km - ale to jeszcze nic nie znaczy. I wtedy raczej nic nie usłyszę z powodu basu tłumika.

: 2007-01-10 20:22
autor: Ronin
Aha. To może faktycznie w benzynach jest też tak że jest sprężane samo powietrze podczas hamowania silnikem?
: 2007-01-10 20:51
autor: Roswell
Robert pisze:Ronin pisze:...jak się natomiast zdejmie nogę z gazu(hamowanie motorem) cykanie ustaje i na wskazaniu komputera chwilowe zużycie paliwa wynosi 0 l...
W moim 2.0

też pokazuje chwilowe zużycie 0l/100km - ale to jeszcze nic nie znaczy. I wtedy raczej nic nie usłyszę z powodu basu tłumika.

Masz wskaźnik chwilowego zużycia paliwa? To może powiesz przy jakich obrotach przy hamowaniu silnikiem zaczyna wskazywać więcej niż 0?
A do Ronina tak w benzynce działa to całkowicie, nawet niektóre gaźnikowce miały coś takiego ale to nie odcinało właśnie całkowicie, ale sporo zmniejszało zużycie paliwa.
: 2007-01-10 22:19
autor: Basf_Wrocław
Roswell chyba każde auto odcina dopływ paliwa przy hamowaniu silnikiem. Działa do 700 obr.
: 2007-01-10 23:10
autor: Roswell
Praktycznie każde na wtrysku, ale to nie działa aż do 700 obrotów.
: 2007-12-23 20:38
autor: sawmaster
w escort 1.3 po 95 roku przy hamowaniu silnikiem poniżej ~1300obr pobierało benzynę, a w Probe to nie wiem
: 2007-12-24 00:28
autor: Sqad
wszystko zależy od biegu na jakim się zwalnia
: 2007-12-24 12:43
autor: Emil
Jak miałem Scorpiaka 2.8 V6 to obojętnie na którym biegu paliwko pobierał poniżej 1200 obr/min ( przy hamowaniu silnikiem oczywiście ). Miałem komputer i to było wyraźnie widać.
: 2007-12-24 13:35
autor: HellHound
A nie przypadkiem 2,9 V6 ?

U mnie w wielorybie tak samo, od ok. 1200 rpm bierze dopiero paliwo. Powyżej tych obrotów, hamując silnikiem komp pokazuje 0,0 L/100km.
: 2007-12-24 16:02
autor: Roswell
To raczej nie zależy od biegu

: 2007-12-24 22:25
autor: Basf_Wrocław
Podobno odgrzewany kotlet smakuje najlepiej

: 2007-12-25 00:06
autor: Emil
HellHound pisze:A nie przypadkiem 2,9 V6 ?
Właśnie że 2.8 V6, takie też były (silnik z granady)
: 2007-12-25 10:46
autor: HellHound
Racja, 2,8 V6 140KM. Już uzupełniłem moją wiedzę

: 2007-12-26 09:52
autor: pawelc
Sqad pisze:wszystko zależy od biegu na jakim się zwalnia
akurat w tych konstrukcjach bieg nie ma znaczenia