Strona 1 z 4
Intercooler-warto czy nie warto?
: 2007-01-26 00:51
autor: 2.5 V6
Witam! Chciałbym założyć intercooler do auta ale nie wiem czy to ma sens bo jak na razie nie mam w planach kupienia Turbiny, po prostu chłopaki z firmy Pana Kalińskiego powiedzieli mi , że to może troszkę Probka rozruszać. Myślicie, że jest sens pakowania w to kasy
Pozdrawiam!
Wywaliłem ten czerwony kolor z całego postu.
Robert
: 2007-01-26 01:03
autor: Pluto
Oj

coś mi się wydaje że zaraz po temacie będzie. Załóż sobie lepiej stożek i dolot zimnego powietrza zrób a nie dodatkowy opór przez intercoolera chcesz zapodać.
: 2007-01-26 01:17
autor: 2.5 V6
Ok,rozumiem. Najlepiej stożek KN prawda?? A jest możliwość ,że przez założenie strumienicy spadła mi moc?

: 2007-01-26 04:56
autor: Pelot
coller bez turbo to tylko chyba strata kasy i osiągów, dodatkowa waga hehe.
A co do strumienicy to nie wykluczone że za bardzo odprężyła ona wydech a jak wiemy to V-k inie zawsze chcą mieć wolny wydech.
: 2007-01-26 14:26
autor: 2.5 V6
No to chyba podziękuje z tym intercoolerem

No właśnie się też tak zdaje bo pomyślałem,że po tej strunie będzie lepiej "oddychał" a tu lipa

chyba go to nawet przytłumiło chociaż te cały sondy są chyba wcześniej o ile się nie myle :/
: 2007-01-26 14:57
autor: Eli
intercooler ma za zadanie schladzac powietrze, wychodzace z turbiny do temperatury otoczenia(lub zblizonej), a musi je schladzac ze wzgledu na bliskosc turbiny do kolektora wydechowego, predkosc powietrza w znacznie bardziej zagmatwanym dolocie, przez co opory rosna, a powietrze sie rozgrzewa . W jednostce wolnossacej intercooler nie ma sensu bo przy optymalnym dolocie powietrze i tak ma temperature otoczenia (a raczej zblizona), wiec chlodzenie go (poprzez intercooler oczywiscie) nie ma sensu

: 2007-01-26 14:58
autor: 2.5 V6
Robert dzięki za retusz ,dopiero teraz zauważyłem

: 2007-01-27 00:11
autor: Wuax
Myślę że odpuść sam intercooler, jak chcesz dać czadu to rzeczywiście tylko z turbinką
Jeśli nie masz za dużo kasy na start, zacznij od stożka, i umieść go tak aby łykał jak najzimniejsze powietrze (czyli jak najniżej, to było wielokrotnie wałkowane)
Ale jak już zdecydujesz się na turbinkę w V6-ce, to nie poznasz własnego samochodu

I wtedy intercooler będzie rzeczywiście niezbędny

: 2007-01-27 03:29
autor: 2.5 V6
Nie no tego stożka to faktycznie będę musiał jak najszybciej zrobić. A mógłbyś mi powiedzieć jaki jest mniej więcej koszt takiej "imprezy" z turbo?? I czy to mi mojej V-ki nie zabije?
Eli masz całkowitą racje no,ale jak widać nie zaszkodziło zapytać

Dzięki!
: 2007-01-27 12:53
autor: Wuax
Co do kosztów, to sam już nie jestem w stanie ocenić, szczególnie że przy okazji zrobiliśmy wielki remont z wymianą rozrządu, całą górą, sprzęgłem, instalką LPG itd (patrz
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=9626 )
Najlepiej pogadaj z KALIIM
Osobiście polecam, turbina naprawdę dużo daje
: 2007-01-27 13:38
autor: Lisiu
a jaki efekt dało by zamontowanie większego coolerka do I GT bez zmiany turbiny?
ostatnio byłem na szroicie i widzialem coolerek od Porsche 944 Turbo i na oko ładni komponował by sie on w zderzaku jedyneczki?
dało by to jakiś pozytywny efekt poza wyglądem? czy może pogorszyło by to prae turbawki

: 2007-01-27 16:03
autor: KALI
Efekt turbo dziurka niestety ihi jest małą turbiną i będzie miała do napompowania większą powierzchnię co odbije się na czasie reakcji turbiny.[oczywiście mówię o dużym coolerze]
: 2007-01-27 16:21
autor: Lisiu
tak przeglądam te coolerki w necie i dosyć wymiarowy pod zderzak I GT był by też coolerek od 1.9 TDI, tylko czy nie będzie to znowu za mała chłodnica

: 2007-01-28 12:26
autor: Sqad
2.5 V6 pisze: A mógłbyś mi powiedzieć jaki jest mniej więcej koszt takiej "imprezy" z turbo?? I czy to mi mojej V-ki nie zabije?
zabije na pewno.
: 2007-01-28 14:36
autor: Sebastian
Sqad pisze:2.5 V6 pisze: A mógłbyś mi powiedzieć jaki jest mniej więcej koszt takiej "imprezy" z turbo?? I czy to mi mojej V-ki nie zabije?
zabije na pewno.
pesymista

...smierc to naturalna czesc zycia!
..wiec po co zawracac sobie glowe drobnostkami, bez turbo tez padnie, tylko ze pozniej.

: 2007-10-30 02:19
autor: Lipex
Mam do was drodzy koledzy i koleżanki prośbę o wydanie opinii na pewien temat. Wiemy, że intercooler ma za zadanie jak najlepiej schłodzić powietrze które dostaje sie do silnika. W pierwszej generacji urzadzenie to nie jest zbyt duże i odnosze wrazenie ze nie daje sobie z tym zadaniem w pełni rady. Zamontowanie wiekrzego coolera wiazało by sie niestety jak kolega wyzej napisał z powstaniem turbodziury. Mam pewien pomysł jak zwiekrzyć wydajność intercoolera. Plan jest taki. Moj znajomy skonstrułowal by małą "chłodziarke". Rurki z freonem pociągnelibyśmy przed intercoolerem a najlepiej tak aby go dotykały. W taki sposób wydajność chlodzenia powinna znaczni wzrosnąc. Co o tym myślicie??
: 2007-10-30 07:33
autor: Voodoo
Lipex pisze:Plan jest taki. Moj znajomy skonstrułowal by małą "chłodziarke". Rurki z freonem pociągnelibyśmy przed intercoolerem a najlepiej tak aby go dotykały. W taki sposób wydajność chlodzenia powinna znaczni wzrosnąc. Co o tym myślicie??
Tak, super pomysł

Ja bym to jeszcze wykorzystał w innym celu i poprowadził przez kabinę, może bagażnik i zrobił sobie lodówkę

Ogólnie myślę że nazywałoby się to klimatyzacja. Wszystko to bym połączył do słupa wysokiego napięcia i jeździł jak trolejbus, co by mi prądu nie zabrakło

A myślałeś o czymś takim jak Ogniwa Peltiera, to dopiero wydaje urządzenie do schładzania
A tak na poważnie to czy pomyślałeś co to będzie napędzało i jakie obciążenie będzie dla silnika. Policzyłeś zyski i straty. Może zyskasz 5 koni więcej, ale silnik obciążysz spadkiem 10

: 2007-10-30 08:57
autor: Drzymek
Dobra, dosyć pierdół o freonie, Probe to nie lodówka do przewożenia mięsa.
A teraz na poważne:
Jaki intercooler najlepiej pasuje do 2.2GT?
Obstawiam intercooler z Merca Sprintera. Chyba będzie odpowiedni do doładowania rzędu 1 bar + orurowanie z kwasówki. O miejsce się nie martwię, bo cała klima idzie out!
: 2007-10-30 09:05
autor: davidlive
Taaa lepszy będzie moduł peltiera

cos o tym wiem
pozdro
: 2007-10-30 09:16
autor: RX
Witam,
A co z coolerem z Iveco TurboDaily? To jest taki standard tuningowy mniejszego budżetu, nie?
5,
: 2007-10-30 09:34
autor: Drzymek
Z iveco jest za mały. Zresztą, dopiero będę zbierać dokładne informacje o wymiarach wlotów, szerokość, wysokość itp. A ten ze sprintera wydaje się być odpowiednio duży.
: 2007-10-30 14:24
autor: Lisiu
ze sprintera jest za szeroki, o min. 10 cm
polecam cooler z opla movano
: 2007-10-30 16:25
autor: Bogdan9999
Ja intercooler mam z mercedesa sprintera i jest taki
Jak sie wykuruje to wkleję fotki to wszyscy zobacza jak to pasuje itd.

: 2007-10-30 16:32
autor: Lisiu
Bogdan9999 pisze:Ja intercooler mam z mercedesa sprintera i jest taki
Jak sie wykuruje to wkleję fotki to wszyscy zobacza jak to pasuje itd.

z jakiego silnika? bo jak ja dzwoniłedo do gościa to i podał że sam rdzeń chłodzący ma prawie 70 cm szerokosci, do tego plastiki po 10 na strone..
: 2007-10-30 18:24
autor: Bogdan9999
Od jakiego silnika to nie wiem nie było na aukcji napisane ale wygląda on tak wymiarów juz jego nie pamietam tak czy siak po przeliczeniu ma 3 krotnie większa powierzchnie chłodzenia niz seryjny

Fotki mojego na dniach zapodam narazie grypa mnie dobija do końca

Dałem za niego 200 zł i na aukcji pisało ze od sprintera z 2007 roku ale ja w to do końca tak nie wierze
