Strona 1 z 1

półośka

: 2007-02-03 22:06
autor: daniel
Witam
mam mały problem, zaraz po tym jak kupiłem samochód wyskoczyła mi półośka ze skrzyni, postawiłem samochód do mechanika( jak sie później okało pseudo mechanika), ktory wymienil mi ponoc poloske, potem poloska zaczela co chwile wyskakiwac, więc oddałem autko w ręce kogo innego, lecz po fachowych oględzinach mechanik doszedł do wniosku że mam najprawdopodobniej nie orginalną półośke, ponieważ jest ona za krótka, i przy szybkim poknywaniu zakretu w lewo wyskakuje( takim na prawde szybkim) dzisiaj stalo sie to 2-gi raz w ciagu 2 miesięcy i czuje że wymiana półośki mnie nie ominie, czy nie orientujecie Sie ile taka półośka kosztuje..???

: 2007-02-04 02:12
autor: Bogdan9999
Kup używkę zapłacisz nie więcej jak 100 zł to i tam wydaje mi sie max i będzie git. Pozdro

: 2007-02-04 13:14
autor: Ada
Być może też masz problem w tym , że autko ci się rozłazi dołem i dlatego ci półoś wyskakuje.. :evil: rozwiązaniem na taką dolegliwość są rozpórki, przy czym one mają eliminować taką przypadłość a nie leczyć więc jeśli u ciebie wystąpił już taki problem to po zawodach.

: 2007-02-04 19:03
autor: OLEY
No toś teraz chłopaka pocieszył(a). :D

: 2007-02-04 19:17
autor: J@cekW
Jak to jest z tymi półośkami? Czy u was też chodzą one w tę i z powrotem jak by za krótkie były? Czy to normalne?

: 2007-02-04 20:22
autor: Robert
W GT są krótsze o 5mm niż w GL (355 i 360mm), więc przypadkowa zamiana z GLa raczej nie wchodzi w grę. Tym bardziej, że w GT mają o 2mm większą średnicę (26/24mm) i nie zgadza się liczba zębów na obu końcach :arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 873#126873

: 2007-02-04 20:34
autor: J@cekW
Robert pisze:Tym bardziej, że w GT mają o 2mm większą średnicę (26/24mm)
Półośka ilością zębów jest taka jak powinna mimo to można nią poruszać.

: 2007-02-04 20:51
autor: waluś
Mie wiem dlaczego ale niektóre przeguby od Proba nie mają zabezpieczenia (wyfrezowania wewnątrz). Natomiast jest tylko frez na osi. jak założysz pierścień to masz możliwość poruszania półosią w kierunku do koła (około 1 cm zanim zablokuje go pierścień w przegubie wewnętrznym)
Nie wiem dlaczego ale tak to jest zrobione.

: 2007-02-04 21:04
autor: daniel
nie wiem jak to dokladnie jest u mnie, ale wygląda jakby poloska była za krótka, nakrętka którą sie przykręca od strony koło, łapie tylko na kilka zwojów , a nie jak normalnie jest w samochodach i z 2-giej strony tak mam, że cała jest wkręcona - nie wiem jak to sie dokładnie nazywa


ps. Ada co konkretnie mieles(as) na mysli???

: 2007-02-04 22:13
autor: waluś
musi złapać do końca, bo inaczej przegub nie dociska do łożyska i uszczelnienia a wtedy kicha.
Nie ma co "dywagować" :lol: hehe ale słowo wymyśliłem. Rozmontuj i zmierz Dokładne wymiary masz podane wyżej

: 2007-02-05 17:03
autor: OLEY
Daniel, staraj się nie pisać postu pod postem.

Jeżeli chodzi o Twoje pytanie, to moim zdaniem powinna być taka sama.
Warunek to od GT do GT.

: 2007-02-05 17:05
autor: daniel
Oley wiem, ale celowo tak napisałem, jak edytujesz post, to raczej nikt uwagi nie zwraca co tam dopisałeś a tak przynajmniej ta informacja jest widoczna. Więcej tak robić nie będe :lol:

: 2007-02-05 17:38
autor: Drzymek
daniel pisze:Oley wiem, ale celowo tak napisałem, jak edytujesz post, to raczej nikt uwagi nie zwraca co tam dopisałeś a tak przynajmniej ta informacja jest widoczna. Więcej tak robić nie będe :lol:
Można skasować swój poprzedni post i przekopiować jego zawartość do nowego postu, plus jeszcze nowa treść. Wtedy pojawi się żółty dzwoneczek.

: 2007-02-05 18:09
autor: OLEY
Dokładnie.
Mało tego. Jak ktoś ma TLEN, to oprócz dzwoneczka dostanie jeszcze powiadomienie o odpowiedzi w tym temacie. :D

: 2007-02-05 19:00
autor: daniel
hehe to żeście dali mi instrukcje obsługi 8) , aż tak zaawansowany w tym nie jestem :wink: , ale na przyszłość spróbuje