Strona 3 z 4

: 2007-11-26 07:13
autor: pytlar
ale co ty chlopie chcesz blokowac takie kola tym beznadziejnym recznym :roll: toz ty masz tam 18" a ten reczny co my mamy (na tarczy) to najgorszy chyba z mozliwych :roll: w escorcie jak mialem z tylu wielkie bebny to moglem sobie zaciagnac reczny i jazda bokami na miasto :D tylko opony szybko sie zuzywaly :twisted:

: 2007-11-26 14:08
autor: ADTOM
ja miałem regeneroiwane i nic nie pomogło!!! niestety teraz juz wiem że jak jest mróz nie zaciągam ręcznego. A na dodatek wożę w bagazniku długi młotek w razie jakbym miał styknąć w zacisk. Niestety ręce mi juz opadają .....

: 2007-11-26 17:49
autor: Ero
pytlar pisze:ale co ty chlopie chcesz blokowac takie kola tym beznadziejnym recznym :roll: toz ty masz tam 18" a ten reczny co my mamy (na tarczy) to najgorszy chyba z mozliwych :roll: w escorcie jak mialem z tylu wielkie bebny to moglem sobie zaciagnac reczny i jazda bokami na miasto :D tylko opony szybko sie zuzywaly :twisted:
No ja w mojej vectrze miałem brzytwe i latało sie bokami ze miło.I denerwuje mnie to w probie ze nie moge kół zblokować wiec chcem troszke linke podciagnąć :D Może to cos da....

Po wymianie klocków brak ręcznego!

: 2007-12-28 10:21
autor: farow
Witam!
Po wymianie klocków hamulcowych z tyłu bardzo słabo łapie mi ręczny i tylne hamulce! Czy powinienem jeszcze raz rozebrać wszystko i wykręcić tłoczek czy jak sie ratować?! Komuś sie już tak zdarzyło!? Jakieś rady?
Z góry bardzo dziękuje! :)

: 2007-12-28 10:56
autor: Sqad
A wykręcałeś tłoczek do pozycji na ścisk??

: 2007-12-28 11:13
autor: farow
Hmm.... Chyba nie! :/
Nu to juz wiadomo co jest :) Czy to jest jakoś
oznaczone ile trzeba wykręcić ten tłoczek?!

: 2007-12-28 14:02
autor: Sqad
Gdzies było na forum, ktoś pisał jak to sie prawidłowo robi ale bodaj w tłoczku jest w środku jakaś śruba do regulacji. Należy wkręcić tyle tłoczka żeby na ścisło wlazł na klocki a nie z luzem.

: 2007-12-28 14:42
autor: _KrISS_
Zgadza się. W zacisku jest regulacja wysunięcia tłoczka. Od wewnętrznej strony zacisku trzeba odkręcić śrubkę zabezpieczającą dostęp do regulacji. Śrubka ta jest na klucz 14. Wewnątrz regulacja wysunięcia zacisku jest na imbus.

Obrazek

: 2007-12-28 16:42
autor: chajs
Mozesz to zrobic na zalozonym tloczku. Poprostu docisaj tloczek az "leciutko" zacznie tarcza trzec o klocki i juz.

: 2007-12-28 18:57
autor: adm
1. Poluzować linkę maksymalnie
2. Wkręcić tłoczki, by nowe klocki weszły
3. Założyć klocki
4. Znaleść na zacisku śrubę 14 odkręcić ją
5. Pod 14 -tką jest śruba na imbus trzeba ją skręcić maksymalnie aż do zblokowania koła, a następnie odpuścić ok. 3/4 obrotu ( koło powinno luźno obracać się).
6. Wyregulować linkę ręcznego.
7. Cieszyć się ręcznym!!!

: 2007-12-28 23:28
autor: jarsonik
Wszystko prawie się zgadza, pod warunkiem, że tą imbusową śrube możńa wkręcić do końca. U mnie takiej możliwości nei bylo. poważni epanowie. Ni emogłem jej wkręcić za każdym razem przekręcała się i wychodziła razem z kluczem. Musisz wyczuć lekki opur śruby, bo w przeciwnym wypadku, tak jak u mnie, będziesz kręcic i kręcić. potem wykręcach ją do momentu, aż bedzies zmógł swobodnie poruszyć kołem ręką. Oczywiści enajpierw podnieś tył na lewarek. Ja tak zrobiłem i było ok.

: 2007-12-30 18:31
autor: darel
Ja nigdy nic nie regulowałem jeśli chodzi o ręczny. Po rozebraniu zacisku i powtórnym złożeniu ręcznego rzeczywiście nie ma jeżeli się tłoczek wkręci za mocno. Wystarczy jednak trochę pohamować w czasie jazdy i samo się wyreguluje. Oczywiście przy wyłączonym silniku bez wspomagania można naciskać hamulec milion razy i nic się nie zmieni. Ta regulacja moim zdaniem jest użyteczna jedynie przy wymianie klocków na nowe kiedy trzeba bardziej schować tłoczek tak, żeby weszły nowe klocki. Oczywiście czas regulacji zależy od tego jak bardzo wkręcony jest tłoczek.

Regulacja linki ręcznego.

: 2009-02-27 17:46
autor: metal54
Witam wszystkich. Po pierwsze chce sie już obronic przed atakami, szukałem w wyszukiwarce! (albo nie potrafie sie nią dobrze obsługiwac albo nie ma takiego tematu). Jak naciągnac ręczny? Jestem 2 tygodniowym włascicielem Proba IIgen. rocznik 95. Z góry dziekuje.

Re: Hamulec ręczny wyparował!

: 2009-02-27 18:13
autor: samo zło
Naciągasz dokręcając śrubkę pod dźwignią ręcznego jak zaciągniesz ręczny to ją zobaczysz :wink:

Re: Hamulec ręczny wyparował!

: 2009-03-02 13:09
autor: metal54
Dziekuje Kolego :) :oops: :D :D :D

Re: Hamulec ręczny wyparował!

: 2009-03-08 12:43
autor: Pr0t0n
pomyślałem że temat podobny już jest więc nie będę zakładał nowego
mój problem z hamulcem ręcznym ma swoją historię, krótką bo krótką ale może dzięki temu uda się coś wywnioskować. jak kupiłem probka ręczny był słaby ale jakiś tam był, kiedyś zblokowało mi się koło tylne więc rozkręciłem i okazało się że tłoczek się nie cofa więc pomyślałem sobie że zblokował się na regulacji. otóż prawdopodobnie tak było bo wkręciłem tłoczek na regulacji i niby było ok, niby... po jakimś czasie zblokowało mi się drugie tylne koło i ta sama historia, po tej operacji ręcznego zabrakło :( jak podkręcam ręczny na regulacji to blokują się koła, jak popuszczam na tyle żeby koła się nie blokowały to nie ma ręcznego prawie w ogóle :cry:
klocki na obu kołach nie są nowe ale jeszcze sporo setek kilometrów powinny przejechać, linka po wstępnych oględzinach jest ok więc o co kaman??
jak ktoś może to niech pomoże :roll:

Re: Hamulec ręczny wyparował!

: 2009-03-08 15:43
autor: R.K
Machnij na to ręką i olej temat ręcznego.Ważne jest prawidłowe hamowanie z pod pedała w czasie jazdy.Zobacz w jakim stanie są tarcze ale od wewnątrz !

Re: Hamulec ręczny wyparował!

: 2009-03-09 00:53
autor: Pr0t0n
tarcze są ok, co do hamowania spod pedała to się zgadzam ale pomimo tego fajnie byłoby mieć ręczny, choćby z uwagi na to że jak parkuje probka na podjeździe do domu to stacza mi się pod samą bramę i dopiero na niej się zatrzymuje :?

Re: Hamulec ręczny wyparował!

: 2009-03-09 06:41
autor: jarsonik
to ja mam taki pomysł. Jak się zatrzymujesz pod domm, to gaś silnik i wrzucaj bieg, to sie samochód sam nie stoczy na bramę.

Re: Hamulec ręczny wyparował!

: 2009-03-09 14:20
autor: TYGRYSEX
No święte słowa ... Biegi doraźnie zastąpią ci ręczny . Wjedź na jakiś kanał i sprawdź o co chodzi ...

Re: Hamulec ręczny wyparował!

: 2009-03-09 19:32
autor: R.K
Jak stroma górka to zostawiaj na 1biegu a nie wstecznym,jedynka ma większe przełożenie.a jeśli się upierasz przy ręcznym,to zobacz najpierw czy te dźwigienki do których zamocowana jest linka ,mają luzy na boki czy są pasowne.Jak mają luzy tzn. że poprzednik nawracał na ręcznym i pomimo twoich wysiłków,na długo reanimacja nie pomoże.Zaciągał będzie ale nie odbijał.Zestaw naprawczy gumek do ręcznego przyda ci się,i trochę oleju w głowie, jeśli się na rozbieranie zdecydujesz.

Re: Hamulec ręczny wyparował!

: 2009-03-09 19:32
autor: jarsonik
tylko pamietaj, najpierw wyłaczasz silnik, a potem wrzucach bieg, bo w odwrotnej kolejności to nie tylko brama będzie do wymiany, ale i probek do klepania

Re: Hamulec ręczny wyparował!

: 2009-03-09 19:48
autor: Pr0t0n
no na biegu właśnie zostawiam bo nic innego mi nie pozostaje narazie, ale oczywiście na zgaszonym silniku :scramble

a co do tego co napisał R.K. to musze przyznać że tego nie sprawdzałem czy ręczny odbija :oops: wiec coś w tym może być
akurat samochód stoi na kanale bo czeka na sprężynke zawieszenia którą jutro mi crupek dostarczy :D wiec sobie sprawdze tą możliwość, pozatym własnie dzisiaj wymieniłem łożysko przednie i bedę spawał tłumik niedługo bo wymieniam na sportowy, roboty sporo ale potem jaka satysfakcja 8)

Re: Hamulec ręczny wyparował!

: 2009-03-10 02:05
autor: --C--
A co masz taką maskę pogiętą, czy mi się tak tylko wydaje, wpasowałeś się pod TIR`a??

Re: Hamulec ręczny wyparował!

: 2009-03-10 07:25
autor: Pr0t0n
Cypol pisze:A co masz taką maskę pogiętą, czy mi się tak tylko wydaje, wpasowałeś się pod TIR`a??
ano maska do wymiany niestety, poprzedni właściciel miał dzwonka niewielkiego a ja teraz muszę z tym żyć :| ale przyjdzie czas i na wymianę maski :twisted: