Strona 1 z 3

Brak zasilania pompy paliwa - problem z przekaźnikiem?

: 2007-06-19 15:15
autor: zetmarcin
Witam

Mam taki problem z probe 2,5V6 GT USA 1994
Po pzekręceniu stacyjki nie załącza sie pompa paliwa
Sprawdziłem przekaźnik jest dobry, natomiast nie dochodzi sterowanie masą (przekaźnika) ze sterownika slnika moze ktoś spotkał się z takim przypadkiem i wie co jest przyczyną??
Przewód sterownik-przekaźnik jest dobry.
Dodam że po zwarciu przekażnika na "krótko" wszystko chodzi bez problemu.
Czy winny jest uszkodzony sterownik czy zupełnie jakis inny element??

pozdrawiam wszystkich
Marcin

: 2007-06-19 15:22
autor: Pelot
daj drugi przekażnik załączany po stacyjce. :D

: 2007-06-20 09:59
autor: arturo
Witam. Zajrzyj do wyłącznika ,taki czerwony,w bagażniku,po prawej stronie.Pozdrawiam :wink:

: 2007-06-21 13:25
autor: zetmarcin
Włącznik zderzeniowy w bagażniku jest też ok

Pompa paliwa

: 2007-07-28 18:09
autor: swider
Witam. od jakiegos czasu jedzilem tylko na gazie gdyz myslalem ze siadla mi pompa paliwa-wszystko na to wskazywalo, dzies kupilem nowa pompe i ja wymienilem i okazalo sie stara jest dobra a przyczyna ze nie dziala jest brak zasilania na niej.Gdzie mam szukac przyczyny braku zasilania na pompie?

: 2007-07-28 19:08
autor: pawelc
przekażnik pompy ,czujnik uderzeniowy te hasła powinny Ci pomóc :)

: 2007-07-29 22:18
autor: swider
gdzie tego szukac :D gdzie sie znajduja?

: 2007-07-29 23:58
autor: totmes (gonciu)
czujnik uderzeniowy znajduje sie w bagażniku po lewej stronie, trzeba ściagnąc boczek i na samym dole bedzie takie pudełko z czerwonym gumowym kółkiem, trzeba to wcisnąc

: 2007-07-31 18:36
autor: swider
Czujnik uderzeniowy sprawdzony-jest ok! Jakies inne propozycje??pozdro

: 2007-07-31 20:15
autor: HellHound

: 2007-07-31 20:31
autor: Flyke
sprawdz przekazniki , sa pod maska po stronie kierowcy nad zbiorniczkiem na plyn hamulcowy zdejmij taka plastikowa obudowe i pierwszy przekaznik od lewej jesli nie masz nic namieszane jest od pompy paliwa.


EDIT : SORRY NIE ZAUWAZYLEM ZE TO II GEN :)) ale i tak sprawdz przekaznik :D

: 2007-07-31 20:44
autor: OLEY
swider pisze:gdzie tego szukac gdzie sie znajduja?
Heh Swiderku, najlepiej tutaj:

:arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/search.php

:wink:

Wystarczy wpisać dwa słowa z Twojego tematu czyli "pompa paliwa"
i już masz trzy strony lektury:


I po co nowy temat zakładać? :D

pompa paliwa

: 2008-03-25 13:48
autor: rabull
witam , mam problem ze wskaznikiem paliwa może ktoś mi powie jak wyjać pompe paliwa w probe 96r 2.5l euro bo napewno nie mam dojścia pod tylna kanapa ani w bagazniku . z góry dzieki POZDRO

: 2008-03-25 14:00
autor: Voodoo
Po pierwsze kolega powyżej podał w jaki sposób znaleźć odpowiednie informacje korzystając z wyszukiwarki.
A po drugie, o ile wiem to już założyłeś swój własny temat dotyczący takiego zagadnienia.

: 2008-03-26 08:15
autor: OLEY
No to poleciały wszelakie "mądrości".

Rabull - proszę o utrzymanie poziomu.

A co gdy auto jest jakieś inne ?

: 2009-01-29 18:07
autor: Tomasz S
A co gdy auto jest jakieś inne ?
... i nie chodzi mi o orientację seksualną :lol:

Zaczęło się jakiś tydzień temu ...
Przy próbie odpalania wszystko na pozór jak zawsze , tyle , że motorek zagadać nie ma nastroju :evil:
Po głębszym wsłuchaniu doszedłm do wniosku , że gdy tak się dzieje - nie słychać pompy paliwa .
... ale po jakimś czasie (10 - 20 min) odpala .
Przeanalizowałem wypowiedzi na forum/forach i doszedłem do wniosku , że warto sprawdzić przekaźnik C152 ("fuel pump relay")
zgodnie ze schematem/rysunkiem na http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=42 .
Niestety , w Fuse Box'ie mam najwyraźniej nieco inaczej poukładane :arrow: Nie ma C160 ani żadnego innego przekaźnika na jego miejsce (miejsce jest puste)
a przekaźnik który miałby być od pompy paliwa ma inną nazwę i inne oznaczenie .
Patrząc po nazwach na odwrocie klapki "Fuse Box", a nie ma żadnego napisu kojarzącego się z Full'em czy Pump'em

Moje pytanie :
Gdzie ten qureski przekaźnik ? , bo się %^*$%^&$#R^*((*&^%$ !!! to chyba dziś go @@#@$##$#$@%^@& ! :evil: :lol:
Pewnie w różnych rocznikach jest inaczej , i pewnie akurat w tym co mam "cosik" uległo "modernizacji" .
Panowie !
Jeśli ktoś ma pomysła gdzie szukać tego cholernego przekaźnika (tzn. ani nie w sklepie , ani na szrocie :mrgreen: - tylko w samochodzie) , niechaj z łaski swojej napisze ,
bo autko nadwątla mój i tak rozdygotany stan emocjonalny .
Z góry dzięki
Tomek

Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa

: 2009-02-02 20:34
autor: Trasecom
Cześć . Ja też mam ten sam problem . Wczoraj dałem po raz pierwszy dziewczynie autko bo byłem troszkę po spożyciu . Wszystko było dobrze do stuki jej nie zgasł . Na paliwie nie dało się odpalić . Dopiero na gazie zaskoczył . Myślałem że się zalał a tu niespodzianka rano . Zero reakcji na paliwie . Kręci ale zaskoczyć nie chce . No to padło na alarm . Sprawdzam całą drogę do kostki przy baku paliwa wszystko oki. :x Myślę pompa padła . Podłączyłem na krótko pompę ,słucham pompa chodzi . Sprawdzam kostkę przy baku . Z czterech pinów dwa mają napięcie po włączeniu zapłonu trzy mają . Ale dalej masy nie widzę . Pytanie jest czy to może być ten zielony przekaźnik od pompy NF 02 czy raczej brak masy w kufrze pod plastikiem z prawej strony . Zagadka jest . I gdzie mogę w razie czego kupić ten przekaźnik w warszawie . Z góry dziękuje

Chcesz dopisać coś pod własnym postem? Przeczytaj :arrow: Kilka porad dla nowego użytkownika !
Robert


A tak nie dodałem że 2,5 V6 rok 93 USA

Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa

: 2009-02-03 00:39
autor: Tomasz S
Trasecom pisze:A tak nie dodałem że 2,5 V6 rok 93 USA
To dodaj to do poprzedniego postu używając funkcję "edit" bo za moment chłopaki dadzą Ci :1111_bicz:
:wink:

Co do pozostałości :
Na dzień dzisiejszy moje autko przestało się dąsać czy obrażać - zapala za każdym razem .
Jeśli chodzi o przekaźnik to jak na fotce : Obrazek
Najlepiej wyjąć , rozebrać , przeczyścić styki (delikatnie - jak by to była twoja nieletnia siostra :lol: ) , sprawdzić czy działa , ew. wymień na nowy .
Warto też zobaczyc co słychać w bagażniku (wyłącznik wstrząsowy)
Gdy już to uczynisz będziemy kombinować dalej...
U mnie podejrzewam , że coś popuściło na jakiejś złączce ; tak , że gdy się ociepli będę miał ubaw :evil:
Chyba , że wcześniej padnie - wtedy będę się hartował w nieogrzewanym garażu :evil: :evil: :evil:
Tomek

ps. może będzie ci to potrzebne . po zwarciu styków pompa powinna zadziałać (jeśli dobrze przetłumaczyłem z angielskiego)Obrazek

Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa

: 2009-02-03 14:40
autor: Trasecom
Dzisiaj dalsze szukanie usterki . Przekaźnik sprawdziłem i jest oki . :newcry: Sprawdzam zasilanie przekaźnika i się okazało że nie dochodzi plus z tego co pamiętam . Zasiliłem go na "lewo" zaskoczył ale probe dalej się dławi jak by wtryski nie podawały . Na gazie oki na paliwie dupa . Padło na to zabezpieczeni w bagażniku . Wcisnąłem i dalej to samo . Trochę tam przy nim morko więc jeżeli mi ręce nie zamarzną to spróbuje go wyjąć i sprawdzić . Może woda się dostała . Pytanie mam następujące czy to zabezpieczenie odłącza układ wtryskowy i pompę czy tylko pompę ?? :shock:

Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa

: 2009-02-03 15:09
autor: Robert
Tylko odłącza pompę i zapala kontrolkę odcięcia.

Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa

: 2009-02-03 15:50
autor: Trasecom
Sprawa się wyjaśniła . Dziękuję wszystkim za pomoc . Okazało się że w tym wyłączniku bezpieczeństwa w bagażniku przerdzewiały przewody . Znaczy wypadły przewody z niego :evil: . Wilgoć pokonała Probiaka . Dla tych którzy mają podobny problem kilka porad. Wyjąć przekaźnik od pompy i sprawdzić czy dostaje + . U mnie nie było . Podać na "lewo " plusa do przekaźnika . Jeżeli dalej nie odpala na 200 % zabezpieczenie . Zabezpieczenie odcina i pompę i wtryski . Więc jeżeli pompę uruchomimy na krótko to i tak nie odpalisz auta . :roll: . Tyle mogę poradzić . Mam tylko pytanie do posiadaczy większej wiedzy . Do tego zabezpieczenia idą trzy przewody . Po środku w złączce jest masa . Po jednej stronie przewód który po zwarciu z tym od masy uruchania pompę i wtryski .Ale pozostaje jeszcze jeden . Od czego on jest . W pozycji załączonego zabezpieczenia znaczy po wypadku zwiera masę i ten drugi . Do czego to ma służyć ?? Tak sobie myślę czy przypadkiem nie powoduje zwarcia na głównym bezpieczniku w komorze silnika . Jak rozbiorę zabezpieczenie to fotki zamieszczę . Pozdrowienia

Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa

: 2009-02-03 16:45
autor: Tomasz S
Trasecom pisze:... Jak rozbiorę zabezpieczenie to fotki zamieszczę . Pozdrowienia
Czekamy z niecierpliwością na te fotki !
Własnie po jednodniowym bezawaryjnym działaniu moje Probe znów nie chce zagadać
U mnie też przekaźnik jest sprawny , ale niestety charakterystycznego buczenia pompy paliwa "niet" :(
Zobaczymy gdy zapodam "lewy" plus :arrow: skoro to 200% to pewnie masz rację :?: .
Najgorsze , że stanął pod blokiem - to będzie jego pierwsza noc po za garażem :lol:

Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa

: 2009-02-03 18:24
autor: Robert
Trasecom pisze:Do tego zabezpieczenia idą trzy przewody . Po środku w złączce jest masa . Po jednej stronie przewód który po zwarciu z tym od masy uruchania pompę i wtryski .
No patrz - a na schematach pompa jest podłączona na stałe do masy, a zabezpieczenie jest na plusie pomiędzy nią a przekaźnikiem.

Trasecom pisze:Ale pozostaje jeszcze jeden . Od czego on jest . W pozycji załączonego zabezpieczenia znaczy po wypadku zwiera masę i ten drugi . Do czego to ma służyć ??
Patrz tuż nad Twoim postem.

Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa

: 2009-02-04 00:02
autor: Trasecom
Hyyym . Faktycznie tak wynika według schematu . Jeszcze jutro jak będę robił porządki po rozbiurce to sprawdze aby mieć pewność i w błąd nie wprowadzać :roll: . Fotki będą na 100 % . Już rozpołowiłem skurczybyka . Możę coś było wcześniej grzebane . Ale raczej wątpię bo wszystko zalakowane fabrycznie było . Sprawdzę . Ważne że odpala :)

Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa

: 2009-05-01 11:22
autor: Lapeno
temat jest odnosnie 2.5 v6 a jak będzie w 2.0 16v ???

Kupiłem oryginal używke działa na 100% sprawdzałem, tylko zanim zabraliśmy się do wymiany sprawdzilismy czy jest (działa) sterowanie pompą no i okazuje się że na kablach (do pompy) nie ma żadnego zasilania (padło sterowanie pompą).
Kręciliśmy stacyjką mierzyliśmy czy jest coś na kablach nic...

Sprawdziłem bezpieczniki (w kokpicie i fuse box) wszystkie całe. Co może byc przyczyną braku sterowaia pompą paliwa? Może immo? Na gazie odpala za każdym razem. Gdzie szukac tego zabezpieczenia w bagażniku??