Strona 1 z 2

jak podniesc moc w 2,5 v6

: 2007-08-18 22:52
autor: Łukasz 2,5
witam posiadam probka 2,5 v6 i generalnie irytuje mnie fakt ze auto ładne ma naprawde duży piec a jest tak słabe :/(jak na taki silnik).Potrzebuje informacji w jaki sposob mozna podniesc moc w tym autku pomijajac chiptuning.Ogolnie zastanawiam sie nad zmiana dolotu i wydechu na przelotowy ale z tego co mi wiadomo to w wolnossacych moze to troche pokąplikowac plany i auto zamiast byc szybsze bedzie wolniejsze i wogole kupa... jesli ktos wie cos na ten temat to prosze pisac
pozdrawiam

: 2007-08-18 23:02
autor: wojtas89
Przedewszystkim dolot!! wydech no najlepiej przelot, vris box, lekkie kolo zamachowe, i juz efekt jest fajny, chyba że masz kupe kasy to robisz kompleksowy i bezwzgledny tuning jednostki wolnossącej (czyli: nowe wałki ,okucie, wieksze wtryskiwacze, spotrowe zawory, sportowe sprzęgło,planowanie głowicy, cienkie uszczelki i wiele innych żeczy czyli kupa kasy no i przy maksymalnym tuningu to ze 280 koni możesz wyrezać z V6). Chyba że stać cie na uturbianie :wink:

Re: jak podniesc moc w 2,5 v6

: 2007-08-18 23:28
autor: Robert
Łukasz 2,5 pisze:irytuje mnie fakt ze auto ładne ma naprawde duży piec
Jeremy Clarkson jak kupił mesia S-klasę, to się zirytował, że w ogóle pieca nie zamontowali i (z pomocą ekipy polskich murarzy) postanowił naprawić błąd konstruktorów - wstawił kominek. Facet się zna (nie zaprzeczysz), więc może też stuninguj swój piec - jakieś ładne kafelki w kwiatki, jakieś zdjęcia rodzinne na okapie, ładny "przelotowy" komin. Obrazek

A sensowne porady najszybciej znajdziesz tutaj: :arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=2277

Dee Jay pisze:Ale zważywszy że dziś sob wieczór to wybaczymy robertowi :wink:
Sorki, jakbym był trzeźwy, to bym zablokował z pełną surowością, ale po pijaku nie moderuję. Obrazek

: 2007-08-19 09:15
autor: domo
to zanim Roberta przestaną wkurzać za głośno tupające pająki pod sufitem zapodam 1 link z bliźniaczego forum
TUNING MAZDA 626 2,5 v6

: 2007-08-19 12:58
autor: lukasz16m
Nie ma jak to 2.2 turbo. :twisted: Już bez przeróbek dwójka ma co robić żeby się tak zebrać jak jedyna słuszna generacja, a co dopiero po przeróbkach :twisted: 8) .Ale najważniejsze żeby mieć chęci i rasować nasze cudeńka :D A fotki jakieś możesz wystawić,pochwal się swoim autkiem,pewnie inni klubowicze z chęcią też by je obejżeli :D .

: 2007-08-19 21:29
autor: RX
Witam,

To auto jak najbardziej nadaje się do tuningu - pytanie ile masz kasy, żeby je przyspieszyć? Możesz zrobić generalnie wszystko, pieniądze wyznaczają granice.

Jeśli przyspieszenie Ci nie wystarczy to sprawdź najpierw czy z Twoim Probkiem wszystko okej. Vrisy - system doładowania rezonansowego zazwyczaj nie działa (wada grubej większości Probasów) + ten silnik lubi gubić kompresje, szczególnie starsze roczniki. Najlepiej sprawdź go na hamowni, jeśli chcesz mieć 100% pewności co auto potrafi teraz, a co będzie potrafiło po przeróbkach.

Widziałem Probki II V6 co miały prawie tyle koni co 2.0 - ba, te silnik są bardzo czułe i lubią gubić moc niestety. Wtedy często można odnieść wrażenie, że auto nie jest zbyt moce i dostać baty od byle czego. Nie mówię, że tak jest z Twoim egzemplarzem, ale warto to sprawdzić, żebyś wiedział czarno na białym na czym stoisz - dlatego polecam hamownię, jeśli się nie boisz konfrontacji z całą prawdą jaką pokazują rolki :)

Co do mocy - na youtube jest jeden Probas co ma 540 koni, a drugi ponad 800... :)

Pozdr.

: 2007-08-19 22:05
autor: Łukasz 2,5
ogólnie dzięks za inf,generalnie nie stac mnie na to zeby uturbiać v6 :P i mysle ze malo osob z forum jest w stanie wysypac tyle kasy... no a chodzi mi o te podstawowe przeróbki typu dolot,wydech,świece, jakis dodatek typu (naprawde dobry olej silnikowy) no i ogolnie mam mankament z tym wydechem i dolotem bo slyszalem duzo roznych zdan na ten temat i boje sie ze wrzuce pieniadze w bloto i jeszcze okaze sie ze autko jezdzi gorzej niz jezdzilo :/ dlatego prosilem o zdania innych na ten temat a najlepiej tych ktorzy juz to przerabiali w swoich autkach

pozdrawiam

: 2007-08-20 09:08
autor: Drzymek
Łukaszu, generalnie podnoszenie mocy w wolnossących silnikach to delikatna sprawa. W rozsądnych pieniądzach możesz podnieść moc do ok 170koni. Później jest coraz drożej i trudniej.

O ile dolot możesz zrobić bardzo fajny (są dedykowne doloty do Probe 2.5V6), o tyle sprawa z wydechem jest kontrowersyjna bo nie ma dowodów na to że podnosi się moc, czy moment obr po wymianie układu wydechowego. Możesz zamówić kolektory z USA, dopieścić Vris`y Vrisboxem i dać lekkie koło zamachowe. Po takich zmianach powinieneś odczuć poprawę. A jeśli będzie Ci mało to TYLKO IGT i 2.2TURBO :twisted: :twisted:

: 2007-08-20 10:50
autor: RX
Witam,

Jeśli chcesz szybko i w miarę tanio to po prostu ściągaj wszystko ze Stanów. Gotowe graty do szybkiego montażu, a wbrew opiniom do Probe w USA kupisz wszystko co chcesz. Od dolotów, zewnętrznych cewek po gotowe turbo kity czy kompressor kity (ze wszystkim co potrzeba).

Zdecydowanie najpierw przed tym jak cokolwiek dłubniesz sprawdź kompresje, albo najlepiej pojedź na hamownie - tak jak pisałem, przed tuningiem zobacz czy Twoje auto jest w ogóle blisko seryjnej mocy! Chłopaki z forum mieli na seryjnych autach wyniki 170 koni, ale i zdarzały się wielkie rozczarowania - to na prawdę warto sprawdzić przed tuningiem, bo po co ładować kasę w tuning, jeśli podniesiona moc po prostu zbliży Cię do mocy seryjnej.

Ja mam co nieco więcej w moim Probku (co w nim mam jest w stopce) ale nie pojechałem na hamownie przed i po i teraz mogę gdybać... (żałuje, że nie pojechałem) co jak co robię auto tylko dla siebie więc mi jest obojętnie czy tam jest teraz 120 koni czy 300 koni - odczuwam wyraźną różnicę i jestem zadowolony ;)

Co do podstawowych przeróbek:

Kup długi dolot ze stożkiem, kolektory i wydech np. Borla CatBack, lub Greddy - to są sprawdzone, dokładnie policzone wydechy + resonated test pipe (przelot zamiast kata) lub sportowego kata do tego lekkie koło zamachowe z Mazdy Mx-3 1.8 V6 i już poczujesz różnicę.

Pzdr.

: 2007-08-20 13:31
autor: Sqad
RX pisze:Witam,

To auto jak najbardziej nadaje się do tuningu - pytanie ile masz kasy, żeby je przyspieszyć? Możesz zrobić generalnie wszystko, pieniądze wyznaczają granice.
A jak nie masz kasy to znaczy ze kupiles za wolne auto, bawisz sie w kompleksowy tuning lub mniej kompleksowy, to potem moga pojawic sie problemy, a przy sprzedaży rzeźbione auto nie jest atrakcyjne, wręcz zaniża wartość

: 2007-08-20 13:37
autor: RX
Witam,

W sumie prawda!

Zależy też kto jak do tego podchodzi. Dla mnie tuning mojego Probka to po prostu urozmaicenie i zabawa - nie oczekuje super efektów i wygranych na 1/4 mili. Kiedyś byłem mega zajarany wyścigami, ćwiartką itp itd, teraz mi przeszło i po prostu czerpię przyjemność z jazdy, czasami ścigając się z kolegami dla zabawy lub przypadkowo na trasie.

Łukasz swoją drogą Probas ma w pełnej serii zadowalające osiągi - zmierz sobie czas do setki i powiedz co wyszło.

Pzdr.

: 2007-08-20 17:37
autor: Dee Jay
Wiek ktoś o jakim chipie wspomina gość z linku domownika?
chip Superchips 1500 zł

: 2007-08-22 13:24
autor: Robert
Jak i do ilu można podnieść moc:
:arrow: http://www.performanceprobe.com/upgrade ... #Upgrading
(w dwójkach: 2.5 -> 250KM, 2.0 -> 400KM)

Pasowanie wtrysków od 2,2t do v6

: 2009-10-08 15:43
autor: mlody1921
Witam czy ktoś ma może możliwość porównania czy spasowały by wtryski od 2,2T do 2,5 v6 ??

i czy wie ktoś jaką wydajność maja wtryski od 2,5v6, bo od 2,2t maja ponoć 330

Re: Pasowanie wtrysków od 2,2t do v6

: 2009-10-08 15:56
autor: kremat0r
2,5V6 ma 220cc , a z 2.2T mają tak jak piszesz 330cc.

A z 2.2T Ci nie podejdą bo są top feed.

Jak chcesz większe wtryski do 2,5V6 do pasują od millenii.

Re: Pasowanie wtrysków od 2,2t do v6

: 2009-10-08 16:09
autor: mlody1921
tylko ciężko kupić wtryski od milleni, tak samo jak fmu 10:1

Re: Pasowanie wtrysków od 2,2t do v6

: 2009-10-08 16:18
autor: RX
Hey,

Prawda, sam chciałem kiedyś kupić i bardzo nieciekawie było :(

5,

Re: Pasowanie wtrysków od 2,2t do v6

: 2009-10-08 17:26
autor: Kocureq
Kup regulowane FMU i sobie ustawisz 10:1 :twisted:

Re: Pasowanie wtrysków od 2,2t do v6

: 2009-10-08 17:29
autor: mlody1921
Plan jest kupić wtryski o Mili i do tego FMU 10:1

a pytanko wiecie kto by mógł załatwić FMU 10:1 ??

Jak do silnka V6 dosypać koni. 210,300, a może i więcej.

: 2009-11-12 21:15
autor: CBR
Ostatnio w Ciekawe a wręcz zabawne.. zaintrygowała mnie aukcja w której wystawiający wyciąga z silnika 2,5l V6 do 210 koni bez czipa i ingerencji w instalację.

Postanowiłem zlicytować i podzielić się z wami tymi niezwykłymi informacjami 8)

Poniżej podaje załącznik w którym jest przepis :)

Re: Jak do silnka V6 dosypać koni. 210,300, a może i więcej.

: 2009-11-12 23:43
autor: Ero
Zalosne jest to ze wiekszosc tego opisu jest moja rozmowa z pewna osoba. Gratuluje zenady dla tego pana.

W tym opisie sa wielkie luki i bez sterownika nie wyciagnie sie 210HP.
Bez sterownika mozna pociagnac max do 180hp.

-- dodano 2009-11-12 23:43 --

I jest w polsce jeden probas ktory ma wszystko co w tym opisie zrobione :D Slowo w slowo :D:D:D
Jezeli obecny wlascicie zmieni parownik od LPG wyciagnie z niego okolo 180HP.


Jedno jest pewne ze z tym probasem zadna seryjna Vka nie ma szans w sprincie.

Re: Jak do silnka V6 dosypać koni. 210,300, a może i więcej.

: 2009-11-13 00:24
autor: S_H_A_D_O_W
Cholera niepotrzebnie zmarnowalem 10zl :twisted: cholernie bylem ciekaw tych modyfikacji :mrgreen: niestety u mnie nie daly 210KM:D pewnie dla tego ze mam seryjny kolektor :twisted: .

Re: Jak do silnka V6 dosypać koni. 210,300, a może i więcej.

: 2009-11-13 13:53
autor: Taxon
Bo zamówiłeś tylko jeden zestaw. Nie wiesz, ze moc jest zależna od ilości zakupionych egzemplarzy ?

Ero, mam tylko jedno pytanie. Czy koleś o którym mówisz jest klubowiczem ?

Re: Jak do silnka V6 dosypać koni. 210,300, a może i więcej.

: 2009-11-13 14:14
autor: wingerman
S_H_A_D_O_W pisze:Cholera niepotrzebnie zmarnowalem 10zl :twisted: cholernie bylem ciekaw tych modyfikacji :mrgreen: niestety u mnie nie daly 210KM:D pewnie dla tego ze mam seryjny kolektor :twisted: .
A może Twój silnik to po prostu padaka ;)

Re: Jak do silnka V6 dosypać koni. 210,300, a może i więcej.

: 2009-11-13 14:26
autor: S_H_A_D_O_W
wingerman pisze: A może Twój silnik to po prostu padaka ;)
Faq nie pomyslalem o tym :mrgreen: w koncu zrobilem od remontu juz ponad 50tys wiec moze to juz jego koniec :mrgreen: