Strona 1 z 2

Maniak.M

: 2007-09-23 12:42
autor: Maniak.M
Dawno już nie aktualizowałem zdjęć więc dzisiaj poszło hurtowo.
Zaszło trochę zmian od tego czasu w moim probie :)
Probek został polakierowany (własnoręcznie, z puszek), pomalowałem też felgi, zainstalowałem nową pompę paliwa (225 l/h), instalacja NITRO ze strzałem +75 KM, zamontowałem nowy silnik (poprzedni nie wytrzymał jednej z nocy na Cargo ;) ), nowa chłodnica i kilka innych pierdół.
Sportowe sprzęgło (tarcza 4 spiekowa i wzmocniony docisk +30%) :twisted:
Zapraszam do zadawania pytań i dyskusji.

Pozdrawiam
Robert


Ford PROBE GT 2,2 TURBO + NITRO 91r. USA

Zdjęcia z ostatniej sesji:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Moje obecne sprzęgło (Stage 3):

Obrazek Obrazek

Obrazek

Reszta zdjęć:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Malowanie Proba (z puszek, własnoręcznie)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Otwarty Puchar Polski 1/4 mili WST Runda III
Obrazek Obrazek

Otwarty Puchar Polski 1/4 mili WST Runda I
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


http://www.youtube.com/watch?v=-ZJMpbFb7TE

: 2007-09-23 13:14
autor: pytlar
co to za kombinajce tam masz z tym przeplywomierzem :?: :?: :shock:

: 2007-09-23 13:42
autor: Maniak.M
O to ci chodzi http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 6e0710d3ed :?:

Po prostu zmieniłem miejsce przepływomierza i stożka więc musiałem zrobić nowy dolot. Padło na rurę z kwasówki :D Na tym zdjęciu jeszcze trochę za długa. Musiałem ją ok 10 cm skrócić.

: 2007-09-23 16:26
autor: Lisiu
Jak sprawuje ci się ten BOV?
nie było z nim żadnego problemu?

: 2007-09-23 19:43
autor: pytlar
chodzi mi o to cos w miejscu oryginalnego przeplywomierza i filtra powietrza!? jakies cos z tymi rurkami niewiadomo gdzie:]

: 2007-09-23 19:45
autor: Lisiu
Wygląda mi to na dmuchawę która daje chłodnę powietrze dolotu prosto na stożek..

: 2007-09-23 20:06
autor: lukasz16m
ciekawi mnie na jakiej zasadzie działa ten układ własnej konstrukcji do płynnej regulacji ciśnienia doładowania. :shock: .Chyba że to jakaś atrapa :twisted: .A gdzie masz tą drugą turbinę. :lol:

: 2007-09-23 20:44
autor: Drzymek
Samochód z zewnątrz wygląda bardzo fajnie, ale w silniku jest strasznie nakombinowane. Jak samochodzik jeździ?
Jakie ciśnienie na turbawce i przyspieszenie?
I nie mów mi że to coś do dmuchania zimnym powietrzem na stożek nazywasz "drugą turbiną" a auto Probe Twin Turbo :shock:

: 2007-09-23 21:33
autor: Zolak
Witam mam pytanie moze troche bezposrednie ale coz
Czy te naklejki oznaczaja marzenia zwiazane z tym autem??
Masz naklejki ALPINE a radio widze innej firmy...
Co oznacza naklejka SPARCO?? masz rekawiczki tej firmy?? czy chcesz kupic kierownice z takim logo??
Nitrous Express chcesz sobie zainstalowac?? tu masz link bedzie szybciej, kody sa za darmo :twisted: http://stp.gery.pl/pomoce/kody_do_need_ ... tipsy.html

Nie powiem autko bardzo ladne, kolorek utrzymany jak trzeba i czarne fele robia swoje :D ale te naklejki podjezdzaja mi lansem pod remiza... :(

: 2007-09-23 21:46
autor: daniel
Zolak, a mi np. te naklejki podchodzą, chociaż sam czegoś takiego bym na swoim samochodzie nie zamontował, na google jest film z Probem który posiada identyczne naklejki dokładnie w tym samym miejscu, tylko że na białbym samochodzie i też wygląda nieźle, to co mnie zaciekawiło w tym samochodzie to te przełączniki w środku, do czego służa??? :?:

: 2007-09-23 21:52
autor: Dee Jay
Zgadzam się z zolakiem te naklejki to typowe remiza show. Daniel te naklejki owszem mogą być fajnym dodatkiem pod warunkiem że ma się akcesoria firm które umieszcza się na samochodzie bo do tego celu służą w różnych tuningowych autach. A takie zwykłe naklejanie podjeżdza wiadomo czym. Druga sprawa to te przełączniki rodem z samolotu to włączania neonów itp również wiadomo z czym się kojarzą. :?

A tak pozatym wizualnie autko jest oki. Czarne fele mi się podobają od zawsze zwłaszczaw czarnych, czerowym i białych autach

pozdo

: 2007-09-23 21:57
autor: daniel
Dee Jay, jak podkreśliłem ja bym czegoś takiego na swoim samochodzie nie przykleił, ale wsumie to masz racje, jeśli faktycznie ma sie coś z tych firm w autku to ok inaczej lekka pomyłka, chociaż każdy ma inny gust i te "naklejki" (bo czy są to naklejki niewiadomo, mój znajomy ma podobny bajer na samochodzie i w jego przypadku na pewno nie są to naklejki ) mnie jakoś nie drażnią

: 2007-09-24 00:39
autor: Maniak.M
Lisiu pisze:Jak sprawuje ci się ten BOV?
nie było z nim żadnego problemu?
Co do BOV-a to jestem bardzo zadowolony. Nie było żadnych problemów. Ale nie używałem innych więc nie mam porównania z innymi.
pytlar pisze:chodzi mi o to cos w miejscu oryginalnego przeplywomierza i filtra powietrza!? jakies cos z tymi rurkami niewiadomo gdzie:]
Lisiu dobrze powiedział. To "coś" zasysa powietrze z nadkola i dmucha wprost na stożek. Wierzcie lub nie, ale jest spora różnica w temperaturze silnika. Co do mocy to nie wiem nie sprawdzałem na hamowni.
lukasz16m pisze:ciekawi mnie na jakiej zasadzie działa ten układ własnej konstrukcji do płynnej regulacji ciśnienia doładowania. :shock: .Chyba że to jakaś atrapa :twisted: .A gdzie masz tą drugą turbinę. :lol:
Jest to układ oparty na mikrokontrolerze AT89C51. Steruje on po przez serwo zaworem MBC. Obecnie pracuje nad nowszą wersją z pomiarem ciśnienia i taką regulacją żeby układ automatycznie utrzymywał zadane doładowanie.
A co do pytania o drugą turbinę. To jak mam to nazwać? Przecież nie wentylator! Wydaje się mi, że turbina to trafniejsze określenie.
Drzymek pisze:Samochód z zewnątrz wygląda bardzo fajnie, ale w silniku jest strasznie nakombinowane. Jak samochodzik jeździ?
Jakie ciśnienie na turbawce i przyspieszenie?
I nie mów mi że to coś do dmuchania zimnym powietrzem na stożek nazywasz "drugą turbiną" a auto Probe Twin Turbo :shock:
Moim zdanie jeździe super, ale nie jeździłem innymi probami więc znowu nie mam porównania. Napewno znacznie lepiej niż seryjny.
Ciśnienie to narazie ok. 0.8Bar ponieważ jeszcze nie mam zegarów.
Niedługo odwiedzę hamownie to będą konkrety :D
A co do tej drugiej turbiny to przecież nie pisałem, że to FORD PROBE TWIN TURBO albo BI TURBO. Napisałem turbina bo to chyba lepsze określenie niż wentylator :?:

A co do naklejek to przyznaje racje. Nie jest to najlepszy pomysł, ale nie odklejam ich z dwóch powodów. Po pierwsze dosyć długo już tam są i pewnie zostanie po nich ślad (jaśniejszy bądź ciemniejszy lakier), a dwa, że każdy kto staje obok na światłach zaczyna się ścigać. Więc jest ciekawiej 8)

Re: Maniak.M

: 2007-09-24 08:08
autor: Kocureq
Maniak.M pisze: A to ja 8)
Obrazek
I nie tylko ty :twisted:

W ogóle spójrzcie na datę założenia galerii - nie lepiej było przyjechać do Skoja ? :roll: :lol: :lol:

: 2007-09-24 10:59
autor: Drzymek
Maniak.M pisze: Ciśnienie to narazie ok. 0.8Bar ponieważ jeszcze nie mam zegarów.
Może takie rozwiązanie:
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 00f02f5d17
Maniak.M pisze: A co do tej drugiej turbiny to przecież nie pisałem, że to FORD PROBE TWIN TURBO albo BI TURBO. Napisałem turbina bo to chyba lepsze określenie niż wentylator :?:
FARELKA

:lol:

Re: Maniak.M

: 2007-09-24 11:57
autor: Maniak.M
kocureq pisze: W ogóle spójrzcie na datę założenia galerii - nie lepiej było przyjechać do Skoja ? :roll: :lol: :lol:
Sorry, ale możesz jaśniej :?:

P.S. Już się dogrzebałem na forum. Kurna, nie wiedziałem o tym zlocie. Szkoda chętnie bym się przejechał :(
No cóż mogłem zajrzeć do "Rendezvous".

Tak mi do głowy przyszło, że mógł by Admin forum wysłać do wszystkich maila z powiadomieniem o zlocie. Jest taka możliwość phpBB. Może by więcej osób przyjeżdżało na zloty, bo przecież nie każdy siedzi często na forum.

Re: Maniak.M

: 2007-09-24 12:30
autor: Kocureq
Maniak.M pisze:, że mógł by Admin forum wysłać do wszystkich maila z powiadomieniem o zlocie. Jest taka możliwość phpBB. Może by więcej osób przyjeżdżało na zloty, bo przecież nie każdy siedzi często na forum.
To z postu zaczynającego wątek o Skoju:
Sotonka pisze:Wysłany: 2007-06-08 16:39 Temat postu: !!!! Skorzęcin 2007 !!!! 21-23.09
Trzy i pół miesiąca to często? :shock: :shock:

: 2007-09-24 12:34
autor: Robert
W tym właśnie celu wątek był przyklejony.

: 2007-09-24 13:37
autor: Maniak.M
Dobra przegapiłem zlot, ale to jest galeria. Więc nie jest to miejsce na taką dyskusje.
Obiecuje, że będę częściej zaglądał :idea: i zamykam temat zlotu.

: 2007-09-24 16:07
autor: Lisiu
to ja cię jeszcze pomęczę o informacje o BOVa :wink:
Jak go regulowałeś? tzn. jak mocno masz wkręconą śrubę do regulacji?

: 2007-09-24 21:08
autor: Maniak.M
Próbowałem kręcić po ok. 3-4 obr. w każdą stronę i różnicy nie widze. Teraz mam mniej więcej tak jak fabrycznie. Jak chcesz to mogę zrobić zdjęcie z bliska to będziesz widział jak mocno mam wkręconą.

: 2007-09-24 21:26
autor: Lisiu
Jeżeli możesz to poproszę zdjęcie.
Podpinałeś go pod seryjne podciśnienie?
Pytam tak bo mam identycznego BOVa ale niestety nie działa mi on i nie wiem z jakiego powodu :(

: 2007-09-24 23:28
autor: Maniak.M
OK. Jutro zrobię zdjęcie.
Jest podpięty pod seryjne podciśnienie.
Może masz nieszczelnie przyspawaną flansze?

: 2007-09-25 08:07
autor: Lisiu
Flansza jest na pewno szczelna, gdyby tak nie było to by świszczało podczas przyspieszania

: 2007-09-27 20:36
autor: Kędziorek
Hej,

Gratuluję autka, nie lubię naklejek przyklejanych dla samego szpanu, jednak muszę przyznać, że przy czarnych felgach wygląda miodzio.

Pozdr.