Strona 1 z 1

jak zamontowac 2 turbiny? -2.2T 12v

: 2007-09-23 16:53
autor: morrison
posiadam siostre probka czyli madzie gd z silnikiem 2.2 12v 115KM..ostatnio stwierdzilem ze mi brakuje kucykow i postanowilem zrobic przeszczep z probka 2.2T:) nio a ze mam juz graty(dodatkowy kompletny zestaw turbo do tego silnika) to pomyslalem sobie zeby podmuchac dwoma turbinkami..ale nie wiem czy to jest wykonalne..:(przypuszczam ze bede musial zamontowac dodatkowa pompe oleju bo orginalna nie da rady zasilic dwoch T.woda powinna dac rade w tym obiegu..ale co z lambdą i calym wysterowaniem??planowal ktos juz takie cos..??temat uwazam za otwarty i czekam na propozycje.:)

: 2007-09-23 17:52
autor: OLEY
Nie widzę sensu w ogóle wkładania turbiny, do zwykłego 2.2, a co już dopiero podwójnie. :D
Musiałbyś wymienić cały motor, bo ten nie wytrzyma. Z tego co zrozumiałem, to masz drugi silnik od GieTeka, tak?

Do tego musisz mieć skrzynię biegów od GT, Twoja nie wytrzyma długo.

Zresztą było to już omawiane na forum.
morrison pisze:temat uwazam za otwarty i czekam na propozycje.
Ja uznałbym temat za zamknięty, ale z uwagi, że nie mam teraz czasu na znalezienie "bliźniaków" Twojego tematu, na razie go pozostawię.

Użyj forumowej wyszukiwarki, na pewno coś znajdziesz.

Pozdrawiam
.

: 2007-09-23 20:46
autor: wargawiesiek
ciekawe co za uszczelka pod głowice by to wytrzymała?

: 2007-09-23 22:41
autor: Bogdan9999
Pewnie betonowa :lol:

: 2007-09-23 22:53
autor: Sqad
uszczelka to raczej najmniejszy problem

: 2007-09-24 07:38
autor: RX
Witam,

Lepiej standard tuning - jedna dobra turbina, duże doładowanie, pełen przelot, większy cooler - od razu czuć różnice. Dwie turbiny raczej nie będą miały sensu - za duża rzeźba.

Piątka!

: 2007-09-24 08:28
autor: migol
RX pisze: za duża rzeźba
:lol: To prawda temat dla artysty :lol:

: 2007-09-24 21:08
autor: davidlive
Powiem tak , silnik 2.2 L bez turbiny to w brew pozorom całkiem inna konstrukcja .

Każdy myśli że "O zapakuje turbo i mam Gt" , ale NIE to jest silnik różniący sie pod tyloma względami że uturbianie jednostki 2.2 litra jest porównywalne z montowaniem turbo do byle którego silnika .


Więc krótka piłka dla wszystkich co dalej mysla że gl to tylko Gt bez turbiny.Co całkiem inny silnik !!!

pozdro

: 2007-09-24 23:21
autor: morrison
nie zrozumieliscie mnie-nie chodzi mi o uturbienie 2.2l z gd!! chodzilo mi o dostawke drugiej turbinki do wersji gt!!wiem jak to wyglada z uturbianiem bo sam kiedys nawet taki temat zakladalem na tym forum:)

chodzili mi tylko o dostawke 2 dmuchawki-typu plud and play:)czyli wyspawac z kwasiaka kolektor 4-2-1 tyle ze jak nakrotszy i w miejscu gdzie schodzi na 2 przeloty wstawic 2 turbinki i za turbinami zejsc w jedna:)mowicie ze bedzie za duze cisnienie??a jakby wyregulowac cisnienie zaworem blow-off?

: 2007-09-25 08:20
autor: davidlive
OK może i racja , tylko zastanów sie czy to sie opłaca wstawiac 2 turbiny???

N turbiny to 2 razy więcej kłopotu , jedna jest po prostu lepsza (oczywiście większa).
Popieram pomysł aby wstawić 2 turbiny ale w takiem układzie :

mała pracująca od nikich obrotów i duża załanczająca sie ok 3000.


tylko wez to wszystko zgraj .

pozdro

: 2007-09-25 18:40
autor: morrison
nio cos takiego jest chyba w rx jesli sie nie myle..mala cisnie na niskich zeby zmniejszyc turbo dziure.tylko ze ja mam identyczne obie turbiny:/a jesli sie nei myle to nie idzie zmniejszyc obrotow przy ktorych turbina sie zalaczy..hmm nio to sobie odpuszczam ten temat..jakis czas posmigam na tej a pozniej wstawie wieksxza..:)bo apetyt rosnie w miare jedzenia:)

: 2007-09-25 19:58
autor: wingerman
Przeniosłem ten temat, bo jakoś nie na miejscu był.