Spadek napięcia przy rozruchu, a kompresja. TEST

Awatar użytkownika
cinek
Posty: 10
Rejestracja: 2007-11-25 21:09
Samochód: brak
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Spadek napięcia przy rozruchu, a kompresja. TEST

Post autor: cinek »

Witam! ;)
Mam takie pytanko:
Jaki obserwujecie spadek napięcia przy rozruchu silnika? (zakładając, że akumulator i alternator jest sprawny). Prosiłbym bardzo o przyłożenie woltomierza do akumulatora i sprawdzenie tego zjawiska;) Zabieg krótki "bezbolesny", a mi może to bardzo pomóc=) Potem wyjaśnię o co w tym wszystkim chodzi. Z góry dzięki za fatygę! =)


EDIT:

PS. zmieniłem stary temacik tego zagadnienia "Spadek napięcia przy rozruchu - pytanie do posiadaczy II gen". Gdyż może i naprawdę w pierwszym spojrzeniu wydaje się byc śmieszny:P
---
Ostatnio zmieniony 2007-12-01 23:23 przez cinek, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Moderator!!!! :1111_worthy:
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Panie Cinek.
Spadek napięcia przy rozruchu jest rzeczą naturalną. Rozrusznik bowiem pobiera tak dużo prądu, że nie ma siły aby prąd w akumulatorze nie zmalał. Takie zjawisko występuje w każdym aucie, nie tylko w Probe.

Trzeba było wyjaśnić od razu o co chodzi, bo w tej chwili temat wydaje się
być śmieszny.

Na razie nie zamknę tematu, a poczekam na wyjaśnienia i odpowiedź na parę pytań.
- Czy samochód odpala?
- Czy rozrusznik ciężko kręci?
- Czy rozrusznik jest sprawny?
- Jak mocno spada napięcie?
- Czy rozładowuje akumulator?
- Czy masz problemy z odpaleniem rano?

Nie pytam o stan aku i alternatora, bo założyłeś, że są sprawne. Mam nadzieję, że jesteś tego pewien, a nie tylko gdybasz.

Odpowiedz na te pytania i wtedy zobaczymy co dalej. :D

Pozdrawiam.

Ps. Wspomnę jeszcze o zapoznaniu się z zasadami, jakie tu panują i o ewentualne przestrzeganie regulaminu.

Jeżeli jesteś zainteresowany współpracą z nami na forum i nie zależy Ci tylko na rozwiązaniu problemu, to podam Ci odpowiednie linki. No chyba, że sam je znajdziesz, a dla chcącego nic trudnego. :wink:

Jeszcze raz pozdrawiam.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
cinek
Posty: 10
Rejestracja: 2007-11-25 21:09
Samochód: brak
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Post autor: cinek »

ok wszystko rozumiem;)
a teraz już wyjaśniam :)
Nie mam jeszcze samochodu, aczkolwiek mam pieniądze i przymierzam sie do kupna. A nie chce kupic złomu. Jestem uczniem technikum samochodowego, wiec troszke orientuje się w temacie;)
A dokładniej chodzi mi o sprężanie (szczelnoś cylindrów). Przy kupnie auta Forda Probe IIgen. 2,5 v6 interesowałoby mnie czy kompresja w cylindrach jest prawidłowa. Jednak oczywiste jest, że nie moge tego stwierdzic bez fachowego sprzętu. Ale jednak da się to stwierdzic prowizorycznie;) Otóż:
Wielkośc energi elektrycznej przy rozruchu silnika jest przeznaczona na wykonanie pracy sprężania powietrza, lub mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrach. Im lepszy stan techniczny silnika, tym wieksze opory sprężania i tym większe zużycie prądu (stąd moje pytanie). Mierząc pobór prądu przy rozruchu silnika, mozna w przybliżony sposób określic stan techniczny tulei, tłoka, pierścieni czy zaworów. ;)

PS. Jestem chcący i dam sobie radę;) a tego tematu nie znalazłem, więc założyłem :P
I ja serdecznie pozdrawiam i dziekuje za wyrozumialosc! =D
Ostatnio zmieniony 2007-12-01 22:33 przez cinek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Baaardzo ciekawa informacja, można by zrobić testy dla potwierdzenia tej zasady organoleptycznie. No chopaki mierniki w dłoń i sprawdzać pobór prądu bo umieram z ciekawości. :P
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

A nie łatwiej jednak sprawdzić kompresje na garach :wink: Dobry wybór , 2,5 V6. Pozdrawiam
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
cinek
Posty: 10
Rejestracja: 2007-11-25 21:09
Samochód: brak
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Post autor: cinek »

O... :):):)
Widzę,że się rozumiemy :D Wiec czekam na Wasze wyniki;) Naprawdę nie zajmie to Wam dużo czasu, więc zachęcam do tego jak najwięcej osób! :) DODAM JESZCZE,ŻĘ INTERESUJE MNIE SILNIK 2,5 v6. Ae jeśli ktoś napisze i do 2.0 to i tak dobrze - może komuś innemu się przyda:P

Zgodze się z Toba HellHound w pęłni. Jednak jadąc do kogoś aby obejrzec auto nie bede brac sprzetu i rozkrecal u sprzedajacego silnika... Troche dziwnie by to bylo:P Czy nawet jakbym chodzil po giełdzie z takimi przyżądami i sprawdzał w taki sposób w każdym napotkanym Probe II :P Bynajmniej troszke zachodu przy tym by bylo. I watpie aby każdy sie na to godzil :P
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

cinek pisze:Wielkośc energi elektrycznej przy rozruchu silnika jest przeznaczona na wykonanie pracy sprężania powietrza, lub mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrach. Im lepszy stan techniczny silnika, tym wieksze opory sprężania i tym większe zużycie prądu (stąd moje pytanie). Mierząc pobór prądu przy rozruchu silnika, mozna w przybliżony sposób określi stan techniczny tulei, tłoka, pierścieni czy zaworów. ;)
odważę sie to powiedziec
O RZESZ W MORDĘ...
A co jeśli ' wielkośc energii bedzie odwrotnie proporcjonalna do ilości oporów spowodowanych przez złą pogodę :twisted:, wtedy może się okazac, że ilośc mieszanki paliwowo powietrznej w cylindrach będzie nie równa mocy przenaczonej na rozruch tego silnika.. co nie oznacza , że silnik jest do remontu.
Najlepiej sprawdź spężanie na cylindrach a coś się pewnie dowiesz.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

to też racja każdy pomiar aby był wymierny powinien mieć zachowane minimum tych samych warunków pogodowych - niech ta temperatura chociaż będzie ta sama, bo ona wydaje sie kluczowym elementem.

Cinek ja niestety już Ci nie pomoge gdyż sprzedałem.

Wymierne nie wymierne wyników jestem ciekaw.
Awatar użytkownika
cinek
Posty: 10
Rejestracja: 2007-11-25 21:09
Samochód: brak
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Post autor: cinek »

Ależ oczywiście Ada, zgadzam się:)
Ale czy znasz jaki jest prawidłowy spadek mocy w takim silniku? :?
Ja np. nie :P Wiec prosze o to posiadaczy tych ślicznych autek o dokananie pomiarów, następnie będziemy wszystko kwestionowac i porównywac;)
Chetnie bym sprawdzil to sprezanie testerem, ale co jesli sprzedajacy powie mi "nie bedziesz mi tu pan rozkrecal silnika!" wiec dupa blada:/ i jedynym wyjsciem jest w takiej sytuacji wlasnie sprawdzenie spadku napiecia (przy zalozeniu, ze alternator, rozrusznik jak i akumulator sa w pelni sprawne) ... ;)
I cóż... trudno jeśli będzie się to odbywac np. w takich, a nie innych warunkach atmosferycznych... Ale majac do dyspozycji dane jakie mam nadzieje zebrac od chetnych osób na forum, uda mi się określic, czy facet który sprzedaje auto ma (w przybliżeniu) dąbrą szczelnosc cylindrów, czy też złą...

Oka Sqad, damy rade:P Tak wiec kolejna prośba:
Proszę podawajcie swoje wyniki razem z opisem (tak mniej-wiecej) temperatury w jakiej dokonywaliscie pomiar ;)
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Hehe, no proszę jak to się nam temat diametralnie zmienił. :)
Przyznam, że bardzo ciekawa teoria. Jeżeli się sprawdzi, można by
zrobić podobny test dla I generacji.

Jednak jest coś co nie daje mi spokoju.

Po nicku domyślam się, że masz na imię Marcin. Jeżeli się mylę, to przepraszam.
Cinek pisze:Mierząc pobór prądu przy rozruchu silnika, mozna w przybliżony
sposób określic stan techniczny tulei, tłoka, pierścieni czy zaworów.
Jeżeli pobór prądu będzie dość spory, w sensie mocno za duży,
to skąd będziesz wiedział, nawet w przybliżeniu, jaki jest stan pierścieni lub tłoków,
skoro głównym winowajcą drastycznego spadku napięcia
może być zacierająca się tuleja w rozruszniku? Silnik może być sprawny technicznie
i mieć wspaniałą kompresję, a rozwiązaniem problemu może okazać się tylko wymiana
bądź regeneracja rozrusznika?

Czy takiego auta też nie kupisz? No i jak to się ma do na przykład stanu zaworów?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Ale jeśli dobrze zrozumiałem im lerszy silnik tym większy pobór, słabszy ma mniej do skompresowania, więc taka tuleja rozrusznika może tylko zmylić wynik na niekorzyść kupującego.
Awatar użytkownika
pawelc
Posty: 115
Rejestracja: 2006-04-26 15:30
Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: pawelc »

dla mnie ten sposób nie ma najmniejszego sensu ,jeżeli zakładasz że auta kikunasto- letnie będą miały w pełni sprawny układ elektryczny tak jak wychodziły z fabryki to jesteś w błędzie i to bardzo dużym,pamiętaj że spadek napięcia zależy też od akumulatora tzw.prądu rozruchu im wyższy tym mniejszy spadek,chyba że weżmiesz swój akumulator albo przynajmniej kilka takich samych ;),bo jeden moze Ci nie starczyć ...
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

O kurde, Sgad zajefajnego avatara zapodałeś :1111_ok:
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Sqad pisze:Ale jeśli dobrze zrozumiałem im lerszy silnik tym większy pobór, słabszy ma mniej do skompresowania, więc taka tuleja rozrusznika może tylko zmylić wynik na niekorzyść kupującego.
Heh, no też prawda.
Znaczy to, że kółeczko nam się zamyka i na niewiele zdadzą się takie
eksperymenty przy kupnie samochodu.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
jarsonik
Posty: 993
Rejestracja: 2007-07-22 12:03
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13697
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarsonik »

ale jeżeli w temacie znajdzie się kilka pomiarów z opisaniem pogody panującej, wtedy będzie mozna wyciągnąć jakąś średnią. To nei mają być doskonałe badania (przynajmnie jtak mi się wydaje) chopakowi chodzi o to, żeby wiedzieć co mają inni i tym się kierować. Mi pomysł sie podoba. Jakbym miał sprawny samochód to specjalnie dla niego poszedłbym i sprawdził to napięcie, bo to mało zachodu, a możemy pomóc człowiekowi cieszyc się dobrym samochodem
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Niestety ja nie jestem w stanie pomóc koledze, bo na szczęście posiadam
2.2 GT i nie mam z nim żadnych problemów. :D :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
cinek
Posty: 10
Rejestracja: 2007-11-25 21:09
Samochód: brak
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Post autor: cinek »

Co do tego rozrusznika no to macie racje, ale przy kupnie juz bylby to moj problem:P Moj tato jest elektrykiem samochodowym i ma warsztat w domu, wiec jakos dam sobie z tym rade:P
Ja jedynie prosze o Wasze wyniki. Zakladam, ze Wasze silniki sa dobre (w pelni sprawne). Wiec potem przy kupnie, majac w glowie odpowiednie pomiary bede mogl choc wzbudzic niepokuj w sprzedajacym, ze np. robi mnie w balona:P I wypytac sie go o wszystko na temat kompresji;) Ja jedynie prosze o wyniki pomiaru. Dalsze rozwazania zostawiam Wam ;)))

jarsonik - widze, ze rozumiemy sie doskonale:P

pawelc -
pawelc pisze:jeżeli zakładasz że auta kikunasto- letnie będą miały w pełni sprawny układ elektryczny tak jak wychodziły z fabryki to jesteś w błędzie
heh, czyli to sa takie same autka jak Wasze, prawda? ;) Wiec i Wy macie podobny uklad elektryczny. Tak wiec wyniki przy dobrym silniku i tu i tu bedą podobne:P


OLEY -
OLEY pisze:Jeżeli pobór prądu będzie dość spory, w sensie mocno za duży,
to skąd będziesz wiedział, nawet w przybliżeniu, jaki jest stan pierścieni lub tłoków
Jesli bedzie za duzy, to znaczy cos innego. np. slaby akumulator, tak jak mowisz rozrusznik, przytarte lozyska na alternatorze, lozyska w pompie wodnej, lozyska w sprezarce od klimatyzacji czy jeszcze cos innego... Tak wiec bede wiedzial, ze jeszcze jest cos nie tak i znow bede mogl czyms zagiac sprzedajacego.
A co do tych zaworow, to chodzi o to ogolnie, ze komora spalania jest mało szczelna. Nie okreslimy konkretnie co jest zuzyte, lub uszkodzone. Ale bede wiedzial, ze "cos piszczy w trawie". Bo przeciez uszkodzone zawory (słabo domykające się, czy cokolwiek z nimi innego) też warunkuja slaba kompresje...
No dobra, temat sie rozwinal, ale wynikow nie widac:P
Awatar użytkownika
Yareck
Posty: 67
Rejestracja: 2004-01-27 18:57
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk - Swords

Post autor: Yareck »

Cinek wiesz co? Teoria moze i nieglupia. Z ciekawosci przeprowadzilbym test lecz nie posiadam cholera (tu gdzie teraz jestem) woltomierza.Obiecuje ze bedzie to moj najblizszy zakup.Pomierze i dam Ci znac. Pod warunkiem ze przyjdzie niebawem moj aparat zaplonowy bo niestety chyba mi sie sypnal.
II gen`98 2,5l
Awatar użytkownika
cinek
Posty: 10
Rejestracja: 2007-11-25 21:09
Samochód: brak
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Post autor: cinek »

acha... :P ok dzieki Yareck ;) to czekam:P na Twoj wynik i na innych :P
Awatar użytkownika
R.K
Posty: 286
Rejestracja: 2005-11-25 20:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczuczyn

Post autor: R.K »

Jeśli przełączę kluczyk w pozycję pierwszą,załączam cały obwód,czyli zegary,pompę paliwa,u mnie światła do jazdy dziennej,goła panienka na pulpicie zaczyna tańczyć itd.Czy mam odjąć to obciążenie prądu od wartości zmierzonej przy rozruchu w drugiej pozycji kluczyka ??
Ford Probe USA 2.0 1993r BASE
Awatar użytkownika
toms
Posty: 62
Rejestracja: 2006-07-23 22:09
Samochód: brak
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: toms »

Bez sensu cała ta zabawa ... rozruch na zimnym silniku trwa 1 moze 1,5s, w tym czasie wartość mierzonego napiecia nie zdazy sie ustabilizowac na tyle aby być pewnym zmierzonych wartości. Dokładność przy optymistycznym założeniu wyniesie +/- 0,5 V. Przy ciepłym silniku jest to ułamek sekundy, wiec tym bardziej nici z rzetelnego pomiaru. Zresztą po pierwszym rozruchu i pomiarze, nie da się powtórzyć drugi raz tego, bo już warunki sie zmienią.

Wcześniej już było to zauważone. Dostajesz wysoką wartość - o czym to świadczy ? O słabej kompresji, czy może dobrym aku ? Dostajesz niską, to sie wtedy zastanawiasz czy kompresja jest taka super, czy może aku na zdechnięciu.

Więcej sie dowiesz o kondycji silnika (co nie znaczy, ze będziesz wiedział wszystko na 100%) przy uważnym obsłuchaniu po rozruchu na zimno i po nagrzaniu oraz po przejażdżce i tym jak wkręca się na obroty.
wiśniowe gt 96'
Awatar użytkownika
cinek
Posty: 10
Rejestracja: 2007-11-25 21:09
Samochód: brak
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Post autor: cinek »

R.K - nie normalny test, niczego nie odejmuj ;) jak stoi autko tak sprawdz i gitara :P

toms - zdaje sobie z tego sprawe. Ale i tak prosze o te wyniki. Jestem uparty :twisted: Ty też masz GT, wiec jesli chcesz to rowniez mozesz looknac pod maske i zrobic taki test. Duzo Ci to nie zajmie, a mi moze pomoc :) PS. Dzieki za rade :)
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

toms pisze:Bez sensu cała ta zabawa ... rozruch na zimnym silniku trwa 1 moze 1,5s,
Nie zauważyłem żeby mi kiedykolwiek tyle czasu kręcił nawet na zimnym z reguły to jest ułamek sekundy
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Jak dla mnie ten niby test nie ma nic wspólnego z badaniem kompresji w silniku.
Po pierwsze w takim wypadku nie powinno się mierzyć napięcia, a pobór prądu, on byłby większym wykładnikiem dla takiego badania.
Zresztą i tak nie ma to sensu, ponieważ błędy jakie zostaną uzyskane zafałszują wszystko.

Zaśniedziałe klemy, kiepska masa, korozja na połączeniach, stan akumulatora (wartość prądu, stan płytek ołowiowych, kwas), jedni mają klimatyzację inni nie, napięcie pasków klinowych, opory na rozruszniku, zimny lub ciepły silnik i masa innych czynników wpływających na pobór prądu.
Po za tym aby zmierzyć prąd trzeba miernik wstawić w szereg z aku, a większość dostępnych mierników mierzy prąd rzędu 10A. Oczywiście trzeba by jeszcze pomyśleć o przewodach do podłączenia, bo oryginalne miernikowe zaświecą jak lampki na choince jak popłynie przez nie prąd potrzebny do rozruchu samochodu.

Myślę, że pomysł kompletnie nie trafiony.

Po prostu, trzeba albo zaopatrzyć się w odpowiedni przyrząd do pomiaru ciśnienia na cylindrach (koszt na Allegro ~60zł), albo pogadać z jakimś warsztatem aby zrobili to za nas przed kupnem wymarzonego auta. Jeśli samochód jest sprawny i właściciel uczciwy to się zgodzi na taką akcję, jeśli nie to omijamy od razu szerokim łukiem.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”