Brak mocy w Probe II 2.0

ZRX1100
Posty: 6
Rejestracja: 2006-04-24 20:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Kalisz Pomorski

Brak mocy w Probe II 2.0

Post autor: ZRX1100 »

Witam wszystkich i prosze o sugestie w moim problemie.
Probkiem 2.0 1996rp. przebieg 182 tys jezdze prawie 2 lata ale dopiero wczoraj kiedy to mialem okazje podrozowac Mazda 626 z silnikiem 1,8 przekonalem sie ,ze w porownaniu z ta Mazda moje Probe po prostu nie jedzie :( Ale do rzeczy . Prosze napiszcie jak zachowuja sie wasze egzemplarze bo moj nie chce jechac powyzej 150 km/h a obrotomierz wkreca sie w czasie jazdy co najwyzej do wartosci 4700 obr na 3 biegu . O wyzszych biegach nie wspominam bo obroty sa odpowiednio nizsze. Prosze o rade od czego zaczac szukanie . Filtr powietrza , filtr paliwa , swiece , przeplywomierz powietrza ........ ? hmmm .................
---
pozdrawiam
jacek
Probe 2,0 96'
FireBlade 01'
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

tak właśnie wymień te elementy a pogadamy dalej, i postaramy sie cos poradzić.

p.
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Filtr powietrza, świece, katalizator. Mój przed remontem silnika rozpędzał się płynnie do 180, a potem do 200 musiałem się pobujać :) Na 1,4 mili miałem chyba 17,4, co do tego jak jeździ teraz napiszę po dotarciu ;)
A co do wkręcania się to spokojnie na każdym biegu do końca
czerwonego pola dochodzi :)
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
ZRX1100
Posty: 6
Rejestracja: 2006-04-24 20:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Kalisz Pomorski

Post autor: ZRX1100 »

Na czerwone pole na kazdym biegu mowisz ............. no to mam teraz nad czym myslec ale tak czy inaczej zaczne od wymiany filtra powietrza , swiec i filtra paliwa . W kazdym badz razie bede informowal o postepach a
kazde dodatkowe podpowiedzi oczywiscie mile widziane .
---
pozdrawiam
jacek
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Sprawdź ten temat, może coś naprowadzi:
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... ny&start=0
Let The Galaxy Burn....
ZRX1100
Posty: 6
Rejestracja: 2006-04-24 20:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Kalisz Pomorski

Post autor: ZRX1100 »

Dzieki bardzo za linka . Widze ,ze temat nie dotyczy tylko mojego Probka ale pojawia sie znacznie czesciej . Zastosuje sie do wskazowek i jutro zaczne dzialac a wlasciwie to juz zaczalem bo dzisiaj na gieldzie kupilem nowe swiece NGK . O winikach prac bede informowal , moze komus sie jeszcze przydadza.
---
Pozdrawiam wszystkich cieplo i milego niedzielnego popoludnia zycze :)
Jacek - Probe 2.0 16V
FireBlade 929
ZRX1100
Posty: 6
Rejestracja: 2006-04-24 20:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Kalisz Pomorski

Post autor: ZRX1100 »

Witam ponownie !
Jesli kogos interesuje ciag dalszy tego tematu to :
1) bylem dzisiaj u znajomego mechanika , podlaczyl komputer i poza niesprawnym ABSem zadnej nieprawidlowosci w silniku nie znalazl
2) wymienilem na nowe swiece zaplonowe . Stare mialy juz znacznie wypalone elektrody . Silnik znacznie odzyl ale po jezdzie testowej wyniki nadal nie sa zadawalajace . I tak na pierwszym biegu silnik osiagnal max 5500 obr , na drugim 5000 tys i tak na kolejnych odpowiednio mniej .
3) jak starczy czasu to jutro usune katalizator , zmienie filtr paliwa i filtr powietrza
4) aaaaaaaaa mechanik sprawdzil przepustnice powietrza i ta dziala OK sprawdzil też sonde lambde i stwierdzil ,ze jeszcze daje rade .
5) na dzisiaj to tyle ale ciag dalszy nastapi
---
pozdrawiam
jacek
Probe 2.0 V16 ( poki co bez mocy )
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Ja dalej stawiam na kata. Jak wytniesz kata to wymień sonde i powinno być jak w bajce ;)
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Popieram Basfa. Charakterystyczne jest to, że na kolejnym wyższym biegu, silnik ma coraz mniejsze max obroty. Objaw jakby nie miał siły wypchnąć spalin, odpowiednio szybko pod obciążeniem.
Let The Galaxy Burn....
kocurro
Posty: 484
Rejestracja: 2007-03-25 18:50
Samochód: była skoda superb
Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce

Post autor: kocurro »

tzn. jak wywalę kata to muszę zmienić lambdę?
wszyscy mają PROBE. miałem i ja:(:( 2.0 16v,94r.
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

To zależy od stanu lambdy, jednak ja wymieniłem ją profilaktycznie i auto naprawdę odżyło. Najbardziej zauważalne jest to, że jak puszczam auto na niskich obrotach na drugim biegu i depne mu gaz do podłogi to auto ładnie się rozpędza, a przed wymianą "robiło żabki" ;) Jeśli kat był na wykończeniu to na pewno odprowadzanie spalin nie było pierwszej jakości, a co za tym idzie sonda musiała dostać w tyłek ;) Może inaczej. Moim skromnym zdaniem jeśli tłumik na końcu jest czarny przez jakieś 20 - 30 tys km to sonda kwalifikuje się na bank do wymiany ;)
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
ZRX1100
Posty: 6
Rejestracja: 2006-04-24 20:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Kalisz Pomorski

Post autor: ZRX1100 »

Wychodzi z tego ze musze skupic sie na katalizatorze i lambdzie . Jesli chodzi o katalizator to wytne go i wstawie w to miejsce strumienice a jesli chodzi o sonde lambda to czy orientujesz sie gdzie sie w taka zaopatrzyc i jaki to moze byc koszt ? I pewnie nie bawic sie z uzywanymi sondami tylko kupic nowa .
---
pozdrawiam jacek
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Sonda NTK/NGK z czterema przewodami od 90 do 150 zł
http://www.allegro.pl/item281650809_uni ... odowa.html
Ja musiałem sobie dolutować wtyczkę bo przy kupnie nawet na nią nie zwróciłem uwagi.
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
kocurro
Posty: 484
Rejestracja: 2007-03-25 18:50
Samochód: była skoda superb
Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce

Post autor: kocurro »

podłączyłem się pod temat bo mam ten sam problem. myślałem że po remoncie silnika coś się zmieni a tu zonk. więc chyba wywale kata i zmienie sonde. a jeśli to nie pomoże??????
wszyscy mają PROBE. miałem i ja:(:( 2.0 16v,94r.
Awatar użytkownika
dyb
Posty: 484
Rejestracja: 2007-11-14 22:29
Galeria: viewtopic.php?t=12699
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dyb »

to zmien auto :) nie spodziewaj sie bog wie czego po probku 2.0 :P
kup se mazde rx7 :"D
Probe 2.0 94r. Euro // Honda Prelude IV gen
Obrazek
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Jest wyraźna różnica jeżeli auto będzie zamulone, nawet jak jest o 2,0. To nie jest kwestia kompleksów Kolegi Kocurro, ale normalnych osiągów w Probasie, które wcale nie są takie złe w tej wersji :wink: Zdziwiłbyś się jak zdrowe 2.0 objedzie, zajechaną V-kę z Allegro :lol:
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Zgadzam się w 100%, mogę nawet wziąć udział w takim eksperymencie ;) Kiedyś kolega Arielag kupił Vke z uwalonym katem i miałem straszną frajdę wyprzedzając go bez redukcji na autostradzie :) Z pod świateł to robiłem mu z d. jesień średniowiecza :twisted:
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
kocurro
Posty: 484
Rejestracja: 2007-03-25 18:50
Samochód: była skoda superb
Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce

Post autor: kocurro »

zgadzam się z wami chłopaki i myślę że kolega dyb źle myśli. jeździłem już kilkoma autami z silnikiem 2.0 i nie było zbyt wielkiej różnicy,a w probku już to czuć że coś jest nie tak więc na dniach podziękuję dla kata i napiszę czy coś się zmieniło.
wszyscy mają PROBE. miałem i ja:(:( 2.0 16v,94r.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Zgadzam się z przedmówcami i jak mi Kalii odda moje 2.0, to chętnie stanę na zlocie z jakąś (nawet niezajechaną) fałką :twisted:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
dyb
Posty: 484
Rejestracja: 2007-11-14 22:29
Galeria: viewtopic.php?t=12699
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dyb »

nie no ja nic nie mowie ;] poprostu wedlug mnie probe to nie jest autko do scigania, moze poza 2.2T.
Jest komfort, jest elastycznosc, ale jak chcesz kazdego brac spod swiatel to lepiej kupic jakiegos malego japonczyka ;]

swoja droga sam bylem pozytywnie zaskoczony tym jak moj 2.0 sie zbieral przy 120, chwilke pocisnalem, patrze na licznik a tam 160 i jakies 4200 obrotow - kilka sekund pozniej 180 i dalej sie zbieral calkiem przyjemnie, niestety bylo to w nocy a z przodu w oddali ktos sie wlokl 100/h :(
Probe 2.0 94r. Euro // Honda Prelude IV gen
Obrazek
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Dyb i znowu jesteś w błędzie bo w skoju najszybsze było V6 z czasem na 400m 16,2 ;) Pozatym małe japończyki są przereklamowane. Jasne, że zdrowy egzemplarz może być mocny ale po 1 ile takich jest, a po 2 na dłuższym odcinku od V6 każdy dostanie w tyłek ;) Za to kochamy moment obrotowy :twisted: Zerknij z czystej ciekawości np. na Forda Pumę. Taki malutki z silnikiem 1,7 yamahy ma 125 koni, a czasy ma dokładnie takie jak 2.0 ;) Sprawdź teraz moment obrotowy obydwu autek ;)

EDIT: Jeszcze jedna rzecz co do 2.0, ten silnik jest bajecznie elastyczny i zdrowy egzeplarz ciągnie od samego dołu ;) 2.0 dużo wybacza i jakbyś się ścignął z małym japończykiem np od 50 km/h to masz praktycznie jedną zmianę biegu mniej ;) To tak jak ścigać się z dieslem, może Cię zrobić ale kierowca musi być conajmniej dobry. (oczywiście mówię o autach porównywalnych mocowo ;) )
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
kocurro
Posty: 484
Rejestracja: 2007-03-25 18:50
Samochód: była skoda superb
Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce

Post autor: kocurro »

ja moim się nie ścigam ale nie ukrywam że lubię czasem depnąć ale tylko sam dla siebie a nie żeby coś komuś udowodnić
wszyscy mają PROBE. miałem i ja:(:( 2.0 16v,94r.
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Kocurro to niedobrze ;) Ja mojego depcze codziennie żeby sprawdzić czy dalej jest w formie ;) Dzieki temu szybciej będę wiedział czy coś się złego dzieje :twisted:
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
jicek
Posty: 5
Rejestracja: 2007-11-13 17:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: jicek »

Ja również potwierdzam, że 2.o nie jest mułem mój Probek 2.0 z pod świateł zrywa czapkę z głowy i każdy się dziwi że to tylko 115 koni, bo to dobre konie pociągowe a nie kucyki :P
Awatar użytkownika
dyb
Posty: 484
Rejestracja: 2007-11-14 22:29
Galeria: viewtopic.php?t=12699
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dyb »

hehe jak sie rozgladalem za autkiem to widzialem wtedy na allegro honde civic 1.6 Vtec 160PS i koles pisal ze mial 12,5 na 1/4 na bemowie ;)

btw dzis na trasie jak jechalem to mnie objechal seat toledo :D
tzn ktos sie ciagnal przede mna 100/h to jechalem sobie ekonomicznie na 5tce, pozniej widze jakis seat mi siadl na dupie to depnalem i prawym pasem wyprzedzilem tego kolesia jak mialem luke (nie robilem redukcji na 4 i pewnie dlatego ten seat tak mnie cisnal), koles siedzial mi na dupie caly czas jak wymijalem kolesi, przy 130 i pedale na maxa seat mnie smignal jak chcial :D jak jechal za mna bylem przekonany ze to pewnie jakis leonik sie sadzi, a jak mnie wyprzedzil to patrze ze to toledo :<
moze jakbym cisnal na 4rce to by mnie nie smignal, no ale szkoda wachy :D
Probe 2.0 94r. Euro // Honda Prelude IV gen
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”