Strona 1 z 10

Problem klimatyzacja gdzieś jest nieszczelna

: 2007-07-13 17:13
autor: narayan
Mianowicie sprawdzalem szczelnosc azotem i okazalo sie ze bardzo dmucha gazem gdzies kolo rozrzadu -diagnoza mechanika-sprezarka nie do konca jestem pewien byc moze ktos z was mial ten problemik

: 2007-07-13 17:31
autor: Voodoo
U jakiego mechanika to sprawdzałeś :? Jedź do porządnego zakładu zajmującego się klimatyzacjami i poproś o dokładniejszą diagnozę.
Określenie, że gdzieś dmucha jest bardzo nieprecyzyjne. Często puszczają oringi na połączeniach.

: 2007-07-13 18:07
autor: narayan
wielkie dzieki zrobie tak spac nie moge bo tak pieknie chulala

: 2007-07-13 23:47
autor: totmes (gonciu)
spotkałem sie z przydatkiem ze wężyk był gdzies pęknięty i nie wiedzieli gdzie wiec ten od klimy wlał jakis gaz barwiącego albo cos z barwnikiem i od razu zlokalizowali pęknięcie

: 2007-07-14 05:09
autor: 2Ya
totmes (gonciu) pisze:spotkałem sie z przydatkiem ze wężyk był gdzies pęknięty i nie wiedzieli gdzie wiec ten od klimy wlał jakis gaz barwiącego albo cos z barwnikiem i od razu zlokalizowali pęknięcie
Siem!
To się nazywa popularnie kontrast czy jakos tak i jest koloru takiego jaskrawego zielonego i ładują to w obieg klimy i nieszczelności sprawdza się pod lampą uv i wtedy widać gdzie są nieszczelności etc.
Pzdr.

: 2007-07-16 13:37
autor: narayan
dzieki wielkie za rady na razie nie mam czasu zagladnac do mechaniora ale jak ja naprawie wklepie tu co i jak bylo nie tak pozdrawiam>>> :lol:

: 2007-07-16 19:54
autor: wingerman
To się nazywa popularnie kontrast
Fluorescent :)


narayan poczytaj troche o klimie na forum to bedziesz wiedzial co i jak zrobic by nie zostac nabitym w butelke a miec dobrze nabita klime :twisted: .

: 2007-07-16 20:46
autor: 2Ya
wingerman pisze:
To się nazywa popularnie kontrast
Fluorescent :)
Polemizowałbym :twisted: :wink: No to lecimy przykładowo gdzie google znajdzie nam "kontrast do klimy" np. :wink: :arrow:

http://moto.allegro.pl/item209897452_ba ... 50ml_.html

http://www.simp-automex.pl/index.php?op ... &Itemid=38

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=213613175

Ale zgodzę się z tym,że nazwa "fluoroscent" oraz "kontrast fluoroscencyjny" również jest używany :wink: 8)

Ja akurat spotykałem się z nazwą po prostu "kontrast" ,tak to fachowcy,od klimy nazywali ,z którymi akurat miałem kontakt.. :wink:

Pzdr.

: 2007-07-19 11:18
autor: totmes (gonciu)
a ja mam problemy ze swoja klimą, działa jak chce, zazwyczaj po długim nie właczaniu działa pochodzi troche i przestaje za jakies 10/20min ponownie działa, czasami jest tak ze na wolnych obrotach działa bardzo długo- jak jade wolno tak do 3tys obr a jak troche cisne to przestaje i czasami dosc długo nie działa:-( jakies nawet 30min, tak mam np na trasie jak jade, sprawdziłem chyba wszystko elektryke,czujniki, pozostaje kwestia spręzarki i czynnika, czy moze to byc od małej ilosci tego gazu?? czy jakby było go mało to takie objawy by były? czy moze w ogóle by sie nie załączała?

: 2007-07-19 12:15
autor: Ada
z tego co piszesz to są objawy niskiego stanu czynnika, sprężarka bedzie się załączała i wyłączała w takiej sytuacji, pojedź do najbliższego serwisu od klimatyzacji, koszt dobicia i od razu oczyszczenia twojego czynnika nie jest duży, w zależności od ilości dobitego czynnika nie powinien przekroczyć 100 PLn (przynajmniej na moim terenia) a jaka radość z działającej klimy :twisted: :twisted:
pzdr.

: 2007-07-19 12:26
autor: Voodoo
lepiej zmień od razu cały czynnik wraz z olejem. Na pewno będzie to zdrowsze dla sprężarki. Dochodzę do wniosku, że samo dobijanie jest tylko substytutem, bo potem zaczynają się problemy z instalacją jak olej jest przepracowany lub co gorsza go w ogóle nie ma. Różnica w cenie nie powinna być większa jak 50zł.

: 2007-07-19 13:51
autor: Ada
Przy czym tam gdzie ja byłem, raz , że sprawdzają stan, dwa, jak potrzeba dobijają oraz sprawdzają czy jest olej etc. full i taki koszt. Kwestia warsztatu. jak nie miałem czynnika w ogóle, bo zmieniałem sprężarkę to uruchomienie układu na gotowo 160 pln.

: 2007-07-19 19:44
autor: totmes (gonciu)
byłem u sasiada który własnie naprawia klime, rok temu zrobił i exstra działała, po zimie juz problemy, teraz byłem zeby uzupełnic ale powiedział ze to nie od czynnika a dwa ze go nie ma, a to jedyny gościu w miescie który miał r13,
powiedział ze to gdzies czujnik/elektryka, sprawdził ze chłodnica za bardzo sie nagrzewa a wentylator sie nie włącza (a powinien) powiedział prawdopodobnie ze to wina czujnika na chłodnicy, i teraz pytanko jek go sprawdzic? kiedy powinien miec przejscie a kiedy nie?a czy moze ktos ma taki czujnik?:-)

: 2007-07-20 14:40
autor: Tomasz S
totmes (gonciu) pisze:byłem u sasiada który własnie naprawia klime, rok temu zrobił i exstra działała, po zimie juz problemy, teraz byłem zeby uzupełnic ale powiedział ze to nie od czynnika a dwa ze go nie ma, a to jedyny gościu w miescie który miał r13,
powiedział ze to gdzies czujnik/elektryka, sprawdził ze chłodnica za bardzo sie nagrzewa a wentylator sie nie włącza (a powinien) powiedział prawdopodobnie ze to wina czujnika na chłodnicy, i teraz pytanko jek go sprawdzic? kiedy powinien miec przejscie a kiedy nie?a czy moze ktos ma taki czujnik?:-)
R13 ???
Już w końcu nie wiem - R12 , R102 , czy "R13" to ten oryginalny czynnik :shock: :?: (ten najbardziej trujący i szkodliwy dla/wg ekologicznych norm europejskich :wink: :arrow: czyli ten właściwy :twisted: ) .
Pytanie stąd , bo mimo tego , że pewnie jest w jest serwisówce to nie mogę jej obecnie wgrać (jakiś konflikt ? w PCcie) a niebawem będę uzupełniał .
Tomek

: 2007-07-20 14:48
autor: Ada
W Probach II jest już ekologiczny czynnik nie R13 a R134a bodajże, R13 był w instalacjach jedynek stosowany przynajmniej w mojej jedynce wyprodukowanej w 1989.

: 2007-07-20 15:12
autor: Tomasz S
Może źle spamiętałem ale chyba czytałem na forum , że R134 nie sprawuje się najlepiej w dwójkach ...

: 2007-07-20 15:19
autor: Ada
U mnie pracuje bardzo dobrze, bezproblemowo klima chodzi i chłodzi

: 2007-07-20 23:22
autor: totmes (gonciu)
koledzy sorki mój błąd chodzi o R12 , nie wiem skąd mi przyszło do głowy r13,

tz da rade zmienic z r12 na ten nowszy? co trzeba wymienic?

: 2007-07-21 00:41
autor: wingerman
tz da rade zmienic z r12 na ten nowszy? co trzeba wymienic?
Jestes z nami prawie dwa lata, najwyzszy czas samemu poszukac bo byo juz to szeroko opisane.

Wszelkie posty w tym temacie dot. wymiany czynnika, badz innych uznanych przeze mnie za OT, OT-Light bede kasowal.

: 2007-07-21 02:21
autor: 2Ya
totmes (gonciu) pisze:koledzy sorki mój błąd chodzi o R12 , nie wiem skąd mi przyszło do głowy r13,

tz da rade zmienic z r12 na ten nowszy? co trzeba wymienic?
[ciach...]


Często też powodem,iż klima jest nieszczelna są właśnie oringi oraz nieszczelności na wężach i korozja na rurkach - w szczególności przy samym skraplaczu oraz sam skraplacz.
Dobrze zawsze zrobić próbę szczelnościową przed nabiciem klimy jeśli są podejrzenia odnośnie nieszczelności właśnie kontrastem widzianym w promieniach uv - nie ma opcji,żeby w wyniku nieszczelności jakichkolwiek nie było tego widać.


Pozdr.
c ya..

: 2007-07-21 21:03
autor: 2Ya
wingerman pisze:[ciach...]

Obrazek
To by było na tyle :P Ale myśle,że wingerman to luzak :P :wink:
c ya..

AC

: 2007-07-22 02:42
autor: roofio
2Ya pisze:
totmes (gonciu) pisze:koledzy sorki mój błąd chodzi o R12 , nie wiem skąd mi przyszło do głowy r13,

tz da rade zmienic z r12 na ten nowszy? co trzeba wymienic?
[ciach...]


Często też powodem,iż klima jest nieszczelna są właśnie oringi oraz nieszczelności na wężach i korozja na rurkach - w szczególności przy samym skraplaczu oraz sam skraplacz.
Dobrze zawsze zrobić próbę szczelnościową przed nabiciem klimy jeśli są podejrzenia odnośnie nieszczelności właśnie kontrastem widzianym w promieniach uv - nie ma opcji,żeby w wyniku nieszczelności jakichkolwiek nie było tego widać.


Pozdr.
c ya..
Z tego co mi sie wydaje to o korozji nie ma mowy poniewaz wszystkie rurki sa aluminiowe. Sprawdzie czy wasze rurki nie sa luzne, gdzies pod wplywem drgan nie ocieraja sie - bo to jest najczestsza przyczyna dziurek nieszczelnosci itp. Co do czynnika to freon R12 byl w jedynkach i poczatkowo w II z konca 1992 roku i w niektorych 1993. Od 1994 roku jest R134a ktorego nie mozna zmienic na inny czynnik chlodzacy. Pzdr.

Re: AC

: 2007-07-22 04:18
autor: 2Ya
roofio pisze: Z tego co mi sie wydaje to o korozji nie ma mowy poniewaz wszystkie rurki sa aluminiowe.

Nie chce się wymądrzać ani nic :wink: ale aluminium jak najbardziej ulega korozji :roll: Może reakcyjny przebieg chemiczny jest inny niż stali ale mamy do czynienia również z utlenianiem metalu.. :roll:
Jeżeli ktoś uważa,iż tak nie jest chętnie podyskutuje :D :wink: (jak dojdę do siebie :wink: )

Pzdr & c ya..

Klimatyzacja - problem

: 2008-05-14 19:21
autor: DENAT
Dzisiaj zauważyłem że jedna ze śrub która wkręca wężyk do czarnej puszki (puszka znajduje się z lewej strony, przy samej szybie, wężyk ten z tyłu puszki po lewej stronie - patrząc z przodu auta) jest pokryta mazią jakby olejem, zauwazyłem jakby coś tam przesiąkało na zewnątrz i spadało na dół. Wygląda jak olej. Nie znam się na klimach. Mógłbym to odkręcić i założyć jakąś uszczelke ale nie wiem czy przypadkiem gaz mi nie ucieknie. Klima chłodzi normalnie nie zauważyłem spadku mocy no może ciut po tej zimie, ale nie mocno. Co o tym myślicie?

: 2008-05-14 20:59
autor: S_H_A_D_O_W
Chodzi ci chyba o osuszacz, jedź do serwisu zajmujacego sie klima i niech sprawdza ci szczelnosc. Sam nic nie rob bo jak odkrecisz przewod to roszczelnisz klime calkoicie.