Kręcił ktoś w turbo ?

asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Kręcił ktoś w turbo ?

Post autor: asdero »

Sprężarka jest strowana przez kompa. A czy da się ją przestawić w jakiś sposób bez ingerencji w program w chipie ? A, i jeszcze jedno: co to jest EGO sensor ? Nie mogę tego znaleść w instrukcji :cry:
Gość

Post autor: Gość »

to sonda od wydechu
Gość

Post autor: Gość »

Dzieki, nie moglem poradzic sobie ze skrotem. Czyli to jest po prostu "sonda lambda" :)
Gość

Post autor: Gość »

Domyślam się, że chodzi ci o model z silnikiem 2,2 turbo. Jeśli cię stać na paliwo to nie ma z tym najmniejszego problemu. Sprężarka nie jest konstrukcją najnowszą i jest to zwykła mechaniczna sprężarka która posiada zawór nadmiarowy (tak jak w zwykłych sprężarkach do pompowania kół), jeżeli gęstość spalin przekroczy określoną wartość to zawór automatycznie się otwiera i sprężarka uzyskuje tylko takie ciśnienie na jakie jest ustawiona. Ale do sedna. Musisz poprosić kogoś kto posiada zwykłe urządzenie do mierzenia ciśnień w sprężarkach np. powszechnie jest stosowane w warsztatach mechanicznych zajmujących się dieslami. (tak napisałem dieslami) takim urządzeniem mierzysz wartość ciśnienia uzyskiwanego przez twoją sprężarkę, a następnie najzwyklej w świecie ustawiasz śrubą regulacyjną interesujące cię ciśnienie(oczywiście w granicach rozsądku bo w innym przypadku dowiesz się ile kosztuje naprawa sprężarki)
Gość

Post autor: Gość »

Towoje turbo jest sterowane przez cisnienie w kolektorze powietrza. I kiedy nastompi wystarczajonce cisnienie daje sygnal do tak zwanego wastegate zaraz przyturbinie ktora ma boczy zawor i otwiera i spaliny uciekaja z boku zamias napendac nadal turbine. Jesli popatrzysz na turbo zobaczysz tak zwany acctuator (taka mala puszeczka z ktorej wychodzi taki maly drut to jest wlasnie to so kotroluje turbo i przeplyw spalin. Jesli twoje turbo jest w dobrym stanie to nie powinies niec problemow z dodatkowa moca. Fabrycznie twoje turbo pompuje 7 do 8 pounds to jest 0.60 kilo twoje turbo wystarczy do 1.0 lub 1.2 kilo ale musisz pamientac ze zawsze kiedy przegrzejesz turbo nie morzesz go zaraz wylonczac tylko musi po pracowac przez okolo 2-3 minut. Ja moge I też proponowal by ci Blow of vale ktory daje swietny dzwiek i uniemozliwia przy zmianie biegow powietrze ktore wraca i zatrzymoje wirnik turbiny
Moge zalatwic wam Greddy S-type za $250 to juz z przesylka do polski
kielce@earthlink.net daj mi znac
Gość

Post autor: Gość »

Czyli rozumiem, ze mozna to zrobic. Wlasnie sie zastanawialem dla czego wskaznik dochodzi tylko do 7 pounds, a nie do konca dopuszczalnej skali.
Teraz rozumiem, ze to jest sprawka ustawien fabrycznych :). Rozumiem tez, ze regulacja jest na samej trurbo sprezarce. Wielkie dzieki.
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Logujcie się !

Post autor: Raf »

Gorąco zachęcam do korzystania z opcji forum "Zaloguj",
dyskusja staje się znacznie jaśniejsza, a autorzy postów zyskują możliwość poprawiania swoich postów.
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Sorry.

Post autor: asdero »

Sorry Raf :cry:. Zaznaczylem teraz autologowanie.
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

No to co ? Czy ktos mi powie cos w rodzaju " przekrec lewa srobke w prawa strone" ?
W czwartek i piatek mam wolne i bede sie straszneie nudzil :D.
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

Znalazłem coś takiego:
http://7ig.net/probetech/tuning/ladedru ... ruck2.html
Niestety po niemiecku. Czy ktoś spotkał się z taką instrukcją ale np. w języku angielskim :?:
BLACK PROBE
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 2002-09-03 20:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: BLACK PROBE »

Ściągnij sobie z internetu translatora do tłumaczenia - kopiujesz tekst a on Ci go zamienia na Polski - w zależności od wersji może się nawet ściągać 15 minut i nie wszystko dokładnie tłumaczy ale i tak można coś się pokapować.
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

Dzięki Black Probe za rade . Jutro będe miał translator.
Wcześniej próbowałem translator on-line. Qrcze nieźle się ubawiłem. Oto próbka:
"to podstawowy kawałek Luftschlauch, to przy któremu Ladeluftkühler przymocowuje jest, może nacisk bleibenAbb1( Nr2).
to Überdruckventil może późniejszy z któremu inny Luftschlauch daleki werdenAbb1( Nr3).
ten Luftleitrohr jest w środku z niejaki śruba befestigt.Diese przywiązanie lösenAbb2( Nr2)." :lol: :D :lol:
No ale to z drugiej strony tylko... automat :wink:
Dobre, prawda :)
BLACK PROBE
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 2002-09-03 20:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: BLACK PROBE »

:D :D :D "A ŚWISTAK SIEDZI I ZAWIJA JE W TE SREBERKA" :lol: :lol: :lol:
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Wężyk i zaworek :)

Post autor: asdero »

Poszukuje zaworka takiego jak jest opisany na http://7ig.net/probetech/tuning/ladedru ... ruck2.html (neues ventil - ostatni rysunek na dole strony). Bylem nawet w... sklepie ogrodniczym :D. Podpowiedzcie mi gdzie moge cos takiego kupic. Glupi zaworek wstrzymuje moje prace naukowe nad Probe :D.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”