KL KLZE Turbo - kilka technicznych pytań
: 2008-08-28 08:41
Przywędrowałem do Was z mazdaspeed.pl w poszukiwaniu informacji nt doładowania w K-series. Zwiedziłem kilka wątków jednak nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Do rzeczy.
Plan to soft turbo w klze max 0,5 bar. Przy wysokim stopniu sprężania w tym silniku powinno to dać jakieś 280-310KM. O ile mechanicznie temat jest dość prosty do ogarnięcia to zarządzanie paliwem jest już bardziej zagadkowe, a jak wiadomo doładowane ZE musi być wystrojone na tip top żeby trochę pożyło.
Pierwotnie planowałem setup:
wtryski millenia 280cc + walbro255 + FMU 10:1 lub 8:1
Minusem tego rozwiązania jest ryzyko, że przy obciążeniu np na 4 lub 5 biegu z częściowo otwartą przepustnicą może być ubogo.
Najwłaściwsza opcja to standalone np. MS ale kto to ogarnia, może KALI ?
Czy ktoś próbował wystroić KL smt6 lub Ecumasterem? Ta opcja wydaje się najtańszą i magika od świnki wszędzie znajdę. Nie chciałbym eksperymentować, liczę na porady doświadczonych w temacie.
Jeszcze pytanie o termoparę EGT. Czy stosujecie jedną na najgorętszym runnerze, jeśli tak to który to. Czy lepiej dać ją na zejściu orurowania z obu głowic? Chyba będzie za daleko ?
Poniżej bardziej szczegółowy docelowy setup:
- T3/TOE4
- intercooler
- 280cc z milenii
- walbro 255
- BOV Properfect
- MBC Properfect
- Wastegate (tial?)
- orurowanie home made
- wydech 2,5''
Plan to soft turbo w klze max 0,5 bar. Przy wysokim stopniu sprężania w tym silniku powinno to dać jakieś 280-310KM. O ile mechanicznie temat jest dość prosty do ogarnięcia to zarządzanie paliwem jest już bardziej zagadkowe, a jak wiadomo doładowane ZE musi być wystrojone na tip top żeby trochę pożyło.
Pierwotnie planowałem setup:
wtryski millenia 280cc + walbro255 + FMU 10:1 lub 8:1
Minusem tego rozwiązania jest ryzyko, że przy obciążeniu np na 4 lub 5 biegu z częściowo otwartą przepustnicą może być ubogo.
Najwłaściwsza opcja to standalone np. MS ale kto to ogarnia, może KALI ?
Czy ktoś próbował wystroić KL smt6 lub Ecumasterem? Ta opcja wydaje się najtańszą i magika od świnki wszędzie znajdę. Nie chciałbym eksperymentować, liczę na porady doświadczonych w temacie.
Jeszcze pytanie o termoparę EGT. Czy stosujecie jedną na najgorętszym runnerze, jeśli tak to który to. Czy lepiej dać ją na zejściu orurowania z obu głowic? Chyba będzie za daleko ?
Poniżej bardziej szczegółowy docelowy setup:
- T3/TOE4
- intercooler
- 280cc z milenii
- walbro 255
- BOV Properfect
- MBC Properfect
- Wastegate (tial?)
- orurowanie home made
- wydech 2,5''