Strona 1 z 11

Sprzęgło

: 2004-04-10 20:51
autor: Sh(.)(.)ters
Zaczeło się od tego, że pedał zrobił się miękki (na przestrzeni ok. 30 kilometrów). Teraz już biegi zmieniam tylko "na siłę". Osobiście myślę, że to linka - ale może ktoś miał podobne objawy i wie.

Pzdrv

: 2004-04-10 22:36
autor: AXEL
Sprzęgło jest hydrauliczne,więc sprawdź poziom płynu,może był wyciek,albo się zapowietrzyło.

: 2004-04-11 11:11
autor: mikolaj
hmmm.... miałem coś takiego i muszę Cię zmartwić!

linka z tego co wiem ma rozwiązanie samonapinające więc na to bym nie liczył

u mnie powodem był wyciek płynu, sprawdź układ

u mnie poszedł wysprzęglik czy coś takiego (w każdym bądź razie małe z tłoczkiem - od spodu widać - pewnie ze starości - nieważne!)
mechanik po sprawdzeniu zakrzyczał 500 zł, ale w końcu zamknęło się na 50 zł bo spasował części z innych samochodów... jednak samochodzik sobie troszkę postał :-(

: 2004-04-11 15:23
autor: gacekwrocław
sprzęgło jest faktycznie hydrauliczne wiec przypuszczalnie:
-brak płynu
-uszkodzony siłowniczek (pochyl sie z przodu auta i zerknij za chlodnicą)
-uszkodzony docisk
-ułamał sie kawalek tarczy sprzegła i wlazł miedzy tarcze i docisk(mialem cos takiego i bardzo podobne objawy)


pozdrowionka i smacznego jakja!!

: 2004-04-11 16:46
autor: adikos
linka napewno to nie jest bo jej niema,sprzęgło jest hydrauliczne objawy jakie opisałeś na 90procent wskazują na siłowniki. są dwa;pierwszy przy pedałach ale od komory silnika na ścianie grodziowej , drugi przy skrzyni biegów . można siłowniki zregenerować zakładając zestaw naprawczy ;tłoczki+manżetki;lub same manżetki pasują z mazdy 626 gd mnie koszt naprawy ogółem wyniósł 250zł za reg.dwu siłowników ,radze naprawić obydwa ale jeżeli będziesz miał rysy na cylinderkach regeneracja nie będzie skuteczna pozdrawiam adikos :wink:

: 2004-04-11 19:30
autor: Sh(.)(.)ters
Podjadę we wtorek do mechanika i zobaczymy - napiszę co się stało.
Wiem jedno - płynu nie ma rzeczywiście.

Thx all.

Pzdrv

: 2004-04-13 12:55
autor: mikolaj
też z tym siłownikiem problem miałem i mechanik troszkę mi to robił! dokładnie niewiem jakie zamienniki stosował ale dzisiaj u niego będę więc się zapytam, co tam dokładnie było zepsute i jak on to zrobił! tak więc jak coś to opisze to na wieczór!
pozdrawiam

: 2004-04-13 22:26
autor: Sh(.)(.)ters
Heh - już wiem. Rozwiązanie doraźne - dolewaj płynu (hamulcowy pasuje). U mnie poszedł wysprzęglik ale udało się go zregenerować (zestaw naprawczy). Operacja trwała jakąś godzinkę (może pół) i kosztowała 100 pln do kupy z częściami.
Hmm - Mikołaj Twój mechanik chyba Cię wali w ... drobne niedomówienie :D. 500 pln :?: Z byka spadł czy jak.

Aha - i wielkie dzięki dla Dominis za wzorowe holowanie "w środku nocy" do warsztatu.

Pzdrv

: 2004-04-14 00:23
autor: Gość
Ja za zestaw naprawczy dalem 13 zl :)... znaczy to byly same gumy (uszczelki)... i pomoglo.. nic sie ni e leje i dziala ok...

: 2004-04-18 16:28
autor: mikolaj
Excel pisze: Hmm - Mikołaj Twój mechanik chyba Cię wali w ... drobne niedomówienie :D. 500 pln :?: Z byka spadł czy jak.
nieno po prostu chciał to zrobic chyba p cenie serwisowej, ale też mu się kazałem w główkę puknąć! no i udało mu się to zrobić taniej! - w tym wypadku facet był wporzo!

siłownik sprzębła

: 2004-04-19 07:53
autor: lolek
właśnie skończyłem naprawiać (osobiście) siłownik + pompke sprzęgła, koszt części od mazdy 626, 15zł zestaw do pompy i 12 zł do siłownika. Po wymianie zestawu pomogło na 20 minut i sprzęgło znowu znikło.
Po dłuższych oględzinach okazało się że przewody hydrauliczne metalowe połączone są pod półką akumulatora wężykiem metalowo-gumowym, który się rozszczelnił. Materiał 40zł + 1 godzina pracy.
Problem dotyczył Probe II 2,5 95rok.
Żeby się dostac do tego przewodu trzeba wymontowac filtr powietrza z obudową, akumulator i półke pod akumulator.Najwygodniej byłoby wyjąc jeszcze rozrusznik, ale da się bez tego.

ponownie sprzęgło

: 2004-04-19 07:57
autor: lolek
wracając do tematu, najgorzej wyjąć pompkę sprzęgła, żeby mieć jako taki dostęp musiałem wyjąć fotel kierowcy, żeby znależć nakrętkę mocującą pompęschowaną pod wyłącznikiem rozrusznika - takie zabezpieczenie przed dziećmi żeby nie dało się ruszyć rozrusznikiem bez pełnego wciśnięcia sprzęgła
pozdro

odpowietrzenie układu hydr. sprzęgła

: 2004-05-05 18:58
autor: Gacek Wrocław
hej
czy poza odpowietrznikiem przy siłowniczku przy skrzyni jest jeszcze jakiś inny?

: 2004-05-05 19:09
autor: adikos
Tak jest jeszcze jeden na ścianie grodziowej pod maską patrz na serwo
i pod nim znajdziesz siłownik ale odpowietrzać wątpie żeby Ci to pomogło
chyba że doraznie ponieważ odpowietrza się to samoczynnie jeżeli zapowietrza się najprawdopodobniej będą do wymiaqny manżetki lub
całe wkłady :)
pozdrawiam

: 2004-05-05 19:25
autor: kollek
ja swój odpowietrzałem pod ciśnieniem (kompresorem) i układ odpowietrzył się SUPER. Wielokrotnie odpowietrzałem metodą tradycyjna tj. jedna osoba siedzi w aucie nasicka sprzegło, potem przytrzymuje a druga osoba odpowietrza ale to nic nie dawało.

niski pedal sprzegla co sie dzieje ????

: 2004-05-25 22:26
autor: brzoza
witam ju zpierwsze emocje opadly i zaczynam dostrzegac pewne mankamenty . A mianowicie niski pedal sprzegla co moze byc przyczyna takiego stanu czy moze jest tam jakas regulacja ?? jesli tak to gdzie i jak sie z tym uporac hehe a myslalem ze znam sie na samochodach ale sie rozczarowalem

: 2004-05-25 22:43
autor: adikos
owszem regulacji nie ma możesz spróbować odpowietrzyć siłowniki lub sprawdzić pożiom płynu w zbiorniczku jak nie pomoże , czeka Cię wymiana lub regeneracja w/w siłowników mnie regen. kosztowała 250 zł
pzdr

niskie sprzęgło

: 2004-05-26 09:02
autor: lolek
po pierwsze odpowietrzyć
jeśli nie pomoże, do wymiany uszczelki w pompie i siłowniku sprzęgła
komplet naprawczy w granicach 45 zł w JC od mazdy 626, moze być problem z dostępnością do rocznika pow 92 roku (nowa generacja) do pompy pasuje zestaw od Igen, do siłownika nie

jw

: 2004-05-26 09:05
autor: lolek
a przy wyjmowaniu pompy w IIgen, łatwiejszy dostęp po wymontowaniu fotela kierowcy, siłownik jest łatwo dostępny.
Ja u swojego 2,5 V6 95 miałem jeszcze nieszczelność na przewodzie elastycznym, który jest pod półką akumulatora


tak ogólnie to jak pierwszy raz zobaczyłem silnik w moim (a wcześniej grzebałem trochę przy autach,) to szybciutko zamknąłem maskę z przerażeniem - o co tam k....a chodzi?

Re: jw

: 2004-05-26 09:43
autor: Gość
lolek pisze:tak ogólnie to jak pierwszy raz zobaczyłem silnik w moim (a wcześniej grzebałem trochę przy autach,) to szybciutko zamknąłem maskę z przerażeniem - o co tam k....a chodzi?
:D :D :D

Uwierz mi - konstrukcja prosta jak drut. Moze troche duza kabelkow i wezykow, ale to norma.

-----
Regulacji sprzegla nie ma. Odpowietrz na poczatek, tak jak koledzy proponuja - odpowietrznik na skrzyni jest latwo dostepny z gory, po zdjeciu pierwszego elementu dolotu powietrza.
Jak to nie pomoze, pompuj pedalem sprzegla na postoju przy zimny silniku i obserwuj czy jest wyciek przy wysprzegliku, t.j. czy sa slady plynu w tych okolicach. Sporo trzeba pedalowac, ale bedziesz wiedzial juz gdzie problem. Ostatnim elementem pozostaje pompa sprzegla.

Z tego co pamietam to Rick powinien miec wysprzeglik. Nowa pompa w JapanCars - F93000 - 135zl.

: 2004-05-26 09:47
autor: MiH
niski pedał to jeszcze nie tragedia. Gorsza sprawa gdyby sie do Ciebie dobierał :wink: :lol: :lol: :lol:

a teraz serio. Niski pedał nie musi jeszcze niczego oznaczać. Czy masz niepokojące oznaki na sprzęgle? Czy jak auto Ci się rozgrzeje ciężko wbić biegi? Jeśli nie masz takowych objawów - możesz jeździć.

: 2004-05-26 10:02
autor: Gość
MiH pisze:a teraz serio. Niski pedał nie musi jeszcze niczego oznaczać. Czy masz niepokojące oznaki na sprzęgle? Czy jak auto Ci się rozgrzeje ciężko wbić biegi? Jeśli nie masz takowych objawów - możesz jeździć.
Nie pisz komus takich glupot. Nie dzialajacy w pelni sprawnie uklad sprzegla (brak pelnego docisniecia na lozysku, docisku i tarczy) w trybie ekspresowym zuzywa te elementy. Nie nastepuje tu po prostu wtedy pelne odsuniecie tarczy i odpowiedni mocny nacisk lozyska na docisk. Efekt podobny do jazdy na pol-sprzegle.

: 2004-05-27 10:33
autor: MiH
a nie przyszło ci do głowy że ma to związek z grubością tarczy sprzęgłowej? słowo "niski" różnie oznacza - jak na pewno wiesz pod pedałem sprzęgła jest bolec który chodzi w pompkę - bolec ten niweluje luz pomiędzy pedałem a pompką.
Natomiast to że pedał odskakuje maksymalnie do góry dokonuje się za sprawą sprężyn które są na pedale.

: 2004-05-27 16:30
autor: adikos
sorry że zabiore głos lecz Greyg ma racje natomiast grubość tarczy reguluje między innymi docisk a bolec jest to nic innego jak trzpień
który wchodzi w pompe sprzęgła i wprawia w ruch tłoczek który znajduje się w pompce :) tak pokrutce prostymi słowami

: 2004-05-27 17:00
autor: brzoza
wiem ze to moz emiec zwiazek z tarcza i jak juz wyeliminuje wszystkie inne sprawy ktore moge zrobic bez wielkiej demolki to bede sie zastanawial co dalej (czyt. wymiana tarczy ) a tak na marginesie jaki jest koszt nowej tarczy ?

ps wielkie dzieki za odzew z waszej strony i zainteresowanie a o postepach bede informowal