Strona 1 z 11
Sprzęgło
: 2004-04-10 20:51
autor: Sh(.)(.)ters
Zaczeło się od tego, że pedał zrobił się miękki (na przestrzeni ok. 30 kilometrów). Teraz już biegi zmieniam tylko "na siłę". Osobiście myślę, że to linka - ale może ktoś miał podobne objawy i wie.
Pzdrv
: 2004-04-10 22:36
autor: AXEL
Sprzęgło jest hydrauliczne,więc sprawdź poziom płynu,może był wyciek,albo się zapowietrzyło.
: 2004-04-11 11:11
autor: mikolaj
hmmm.... miałem coś takiego i muszę Cię zmartwić!
linka z tego co wiem ma rozwiązanie samonapinające więc na to bym nie liczył
u mnie powodem był wyciek płynu, sprawdź układ
u mnie poszedł wysprzęglik czy coś takiego (w każdym bądź razie małe z tłoczkiem - od spodu widać - pewnie ze starości - nieważne!)
mechanik po sprawdzeniu zakrzyczał 500 zł, ale w końcu zamknęło się na 50 zł bo spasował części z innych samochodów... jednak samochodzik sobie troszkę postał
: 2004-04-11 15:23
autor: gacekwrocław
sprzęgło jest faktycznie hydrauliczne wiec przypuszczalnie:
-brak płynu
-uszkodzony siłowniczek (pochyl sie z przodu auta i zerknij za chlodnicą)
-uszkodzony docisk
-ułamał sie kawalek tarczy sprzegła i wlazł miedzy tarcze i docisk(mialem cos takiego i bardzo podobne objawy)
pozdrowionka i smacznego jakja!!
: 2004-04-11 16:46
autor: adikos
linka napewno to nie jest bo jej niema,sprzęgło jest hydrauliczne objawy jakie opisałeś na 90procent wskazują na siłowniki. są dwa;pierwszy przy pedałach ale od komory silnika na ścianie grodziowej , drugi przy skrzyni biegów . można siłowniki zregenerować zakładając zestaw naprawczy ;tłoczki+manżetki;lub same manżetki pasują z mazdy 626 gd mnie koszt naprawy ogółem wyniósł 250zł za reg.dwu siłowników ,radze naprawić obydwa ale jeżeli będziesz miał rysy na cylinderkach regeneracja nie będzie skuteczna pozdrawiam adikos
: 2004-04-11 19:30
autor: Sh(.)(.)ters
Podjadę we wtorek do mechanika i zobaczymy - napiszę co się stało.
Wiem jedno - płynu nie ma rzeczywiście.
Thx all.
Pzdrv
: 2004-04-13 12:55
autor: mikolaj
też z tym siłownikiem problem miałem i mechanik troszkę mi to robił! dokładnie niewiem jakie zamienniki stosował ale dzisiaj u niego będę więc się zapytam, co tam dokładnie było zepsute i jak on to zrobił! tak więc jak coś to opisze to na wieczór!
pozdrawiam
: 2004-04-13 22:26
autor: Sh(.)(.)ters
Heh - już wiem. Rozwiązanie doraźne - dolewaj płynu (hamulcowy pasuje). U mnie poszedł wysprzęglik ale udało się go zregenerować (zestaw naprawczy). Operacja trwała jakąś godzinkę (może pół) i kosztowała 100 pln do kupy z częściami.
Hmm - Mikołaj Twój mechanik chyba Cię wali w ... drobne niedomówienie
. 500 pln
Z byka spadł czy jak.
Aha - i wielkie dzięki dla Dominis za wzorowe holowanie "w środku nocy" do warsztatu.
Pzdrv
: 2004-04-14 00:23
autor: Gość
Ja za zestaw naprawczy dalem 13 zl
... znaczy to byly same gumy (uszczelki)... i pomoglo.. nic sie ni e leje i dziala ok...
: 2004-04-18 16:28
autor: mikolaj
Excel pisze:
Hmm - Mikołaj Twój mechanik chyba Cię wali w ... drobne niedomówienie
. 500 pln
Z byka spadł czy jak.
nieno po prostu chciał to zrobic chyba p cenie serwisowej, ale też mu się kazałem w główkę puknąć! no i udało mu się to zrobić taniej! - w tym wypadku facet był wporzo!
siłownik sprzębła
: 2004-04-19 07:53
autor: lolek
właśnie skończyłem naprawiać (osobiście) siłownik + pompke sprzęgła, koszt części od mazdy 626, 15zł zestaw do pompy i 12 zł do siłownika. Po wymianie zestawu pomogło na 20 minut i sprzęgło znowu znikło.
Po dłuższych oględzinach okazało się że przewody hydrauliczne metalowe połączone są pod półką akumulatora wężykiem metalowo-gumowym, który się rozszczelnił. Materiał 40zł + 1 godzina pracy.
Problem dotyczył Probe II 2,5 95rok.
Żeby się dostac do tego przewodu trzeba wymontowac filtr powietrza z obudową, akumulator i półke pod akumulator.Najwygodniej byłoby wyjąc jeszcze rozrusznik, ale da się bez tego.
ponownie sprzęgło
: 2004-04-19 07:57
autor: lolek
wracając do tematu, najgorzej wyjąć pompkę sprzęgła, żeby mieć jako taki dostęp musiałem wyjąć fotel kierowcy, żeby znależć nakrętkę mocującą pompęschowaną pod wyłącznikiem rozrusznika - takie zabezpieczenie przed dziećmi żeby nie dało się ruszyć rozrusznikiem bez pełnego wciśnięcia sprzęgła
pozdro
odpowietrzenie układu hydr. sprzęgła
: 2004-05-05 18:58
autor: Gacek Wrocław
hej
czy poza odpowietrznikiem przy siłowniczku przy skrzyni jest jeszcze jakiś inny?
: 2004-05-05 19:09
autor: adikos
Tak jest jeszcze jeden na ścianie grodziowej pod maską patrz na serwo
i pod nim znajdziesz siłownik ale odpowietrzać wątpie żeby Ci to pomogło
chyba że doraznie ponieważ odpowietrza się to samoczynnie jeżeli zapowietrza się najprawdopodobniej będą do wymiaqny manżetki lub
całe wkłady
pozdrawiam
: 2004-05-05 19:25
autor: kollek
ja swój odpowietrzałem pod ciśnieniem (kompresorem) i układ odpowietrzył się SUPER. Wielokrotnie odpowietrzałem metodą tradycyjna tj. jedna osoba siedzi w aucie nasicka sprzegło, potem przytrzymuje a druga osoba odpowietrza ale to nic nie dawało.
niski pedal sprzegla co sie dzieje ????
: 2004-05-25 22:26
autor: brzoza
witam ju zpierwsze emocje opadly i zaczynam dostrzegac pewne mankamenty . A mianowicie niski pedal sprzegla co moze byc przyczyna takiego stanu czy moze jest tam jakas regulacja ?? jesli tak to gdzie i jak sie z tym uporac hehe a myslalem ze znam sie na samochodach ale sie rozczarowalem
: 2004-05-25 22:43
autor: adikos
owszem regulacji nie ma możesz spróbować odpowietrzyć siłowniki lub sprawdzić pożiom płynu w zbiorniczku jak nie pomoże , czeka Cię wymiana lub regeneracja w/w siłowników mnie regen. kosztowała 250 zł
pzdr
niskie sprzęgło
: 2004-05-26 09:02
autor: lolek
po pierwsze odpowietrzyć
jeśli nie pomoże, do wymiany uszczelki w pompie i siłowniku sprzęgła
komplet naprawczy w granicach 45 zł w JC od mazdy 626, moze być problem z dostępnością do rocznika pow 92 roku (nowa generacja) do pompy pasuje zestaw od Igen, do siłownika nie
jw
: 2004-05-26 09:05
autor: lolek
a przy wyjmowaniu pompy w IIgen, łatwiejszy dostęp po wymontowaniu fotela kierowcy, siłownik jest łatwo dostępny.
Ja u swojego 2,5 V6 95 miałem jeszcze nieszczelność na przewodzie elastycznym, który jest pod półką akumulatora
tak ogólnie to jak pierwszy raz zobaczyłem silnik w moim (a wcześniej grzebałem trochę przy autach,) to szybciutko zamknąłem maskę z przerażeniem - o co tam k....a chodzi?
Re: jw
: 2004-05-26 09:43
autor: Gość
lolek pisze:tak ogólnie to jak pierwszy raz zobaczyłem silnik w moim (a wcześniej grzebałem trochę przy autach,) to szybciutko zamknąłem maskę z przerażeniem - o co tam k....a chodzi?
Uwierz mi - konstrukcja prosta jak drut. Moze troche duza kabelkow i wezykow, ale to norma.
-----
Regulacji sprzegla nie ma. Odpowietrz na poczatek, tak jak koledzy proponuja - odpowietrznik na skrzyni jest latwo dostepny z gory, po zdjeciu pierwszego elementu dolotu powietrza.
Jak to nie pomoze, pompuj pedalem sprzegla na postoju przy zimny silniku i obserwuj czy jest wyciek przy wysprzegliku, t.j. czy sa slady plynu w tych okolicach. Sporo trzeba pedalowac, ale bedziesz wiedzial juz gdzie problem. Ostatnim elementem pozostaje pompa sprzegla.
Z tego co pamietam to Rick powinien miec wysprzeglik. Nowa pompa w JapanCars - F93000 - 135zl.
: 2004-05-26 09:47
autor: MiH
: 2004-05-26 10:02
autor: Gość
MiH pisze:a teraz serio. Niski pedał nie musi jeszcze niczego oznaczać. Czy masz niepokojące oznaki na sprzęgle? Czy jak auto Ci się rozgrzeje ciężko wbić biegi? Jeśli nie masz takowych objawów - możesz jeździć.
Nie pisz komus takich glupot. Nie dzialajacy w pelni sprawnie uklad sprzegla (brak pelnego docisniecia na lozysku, docisku i tarczy) w trybie ekspresowym zuzywa te elementy. Nie nastepuje tu po prostu wtedy pelne odsuniecie tarczy i odpowiedni mocny nacisk lozyska na docisk. Efekt podobny do jazdy na pol-sprzegle.
: 2004-05-27 10:33
autor: MiH
a nie przyszło ci do głowy że ma to związek z grubością tarczy sprzęgłowej? słowo "niski" różnie oznacza - jak na pewno wiesz pod pedałem sprzęgła jest bolec który chodzi w pompkę - bolec ten niweluje luz pomiędzy pedałem a pompką.
Natomiast to że pedał odskakuje maksymalnie do góry dokonuje się za sprawą sprężyn które są na pedale.
: 2004-05-27 16:30
autor: adikos
sorry że zabiore głos lecz Greyg ma racje natomiast grubość tarczy reguluje między innymi docisk a bolec jest to nic innego jak trzpień
który wchodzi w pompe sprzęgła i wprawia w ruch tłoczek który znajduje się w pompce
tak pokrutce prostymi słowami
: 2004-05-27 17:00
autor: brzoza
wiem ze to moz emiec zwiazek z tarcza i jak juz wyeliminuje wszystkie inne sprawy ktore moge zrobic bez wielkiej demolki to bede sie zastanawial co dalej (czyt. wymiana tarczy ) a tak na marginesie jaki jest koszt nowej tarczy ?
ps wielkie dzieki za odzew z waszej strony i zainteresowanie a o postepach bede informowal