Stworzyłem potwora ! :)

asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Stworzyłem potwora ! :)

Post autor: asdero »

Pamiętacie mój post "Czy ktoś kręcił w turbo?" i moje poszukiwania zaworu ?
Zrobiłem małe modyfikacje. Zamiast regulowanego zaworu tak jak w wersji niemieckiej zastosowałem metodą prób i błędów wiercone tuleje dopasowując je po kolei.
Teraz osiągam połowe czerwonej skali turbo boost bez odcinania paliwa!
LPG zachowuje się dalej tak jak się zachowywał, czyli cisnienie jest troszeczke wyższe(osiaga koniec skali czerwonej).
Ogólnie tuning kosztował mnie trzy wiertła jakie złamałem(9 zł), śruba mosiężna z której zrobiłem kilka tulei(1,40 zł za komplet z nakretką :lol:) no i trochę własnego czasu. A, dodam do tego wychłodzenie organizmu, bo w garażu było zimno :lol:
Efekty są naprawde zaskakujące :!:
Niedługo opiszę mój patent :lol:

Umieściłem opis modyfikacji w upload.
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

ile konikow na plusie???
amra 2.5 94 V6 24V
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

Niestety nie dysponuje hamownia, wiec nie moge podac ile :(
Gość

Post autor: Gość »

Jak masz wersie amerykanska to ci odetnie paliwo przy 12 psi na 100 %
i ta turbina nie da ci wiencej jak 14 do 15 psi boost.
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

GTurbo pisze:Jak masz wersie amerykanska to ci odetnie paliwo przy 12 psi na 100 %
i ta turbina nie da ci wiencej jak 14 do 15 psi boost.
"Mit einem Tuningchip kann man auch sehr gut einen Ladedruck über 12 PSI fahren! Der Pascal hat für einen Test mal einen Tuningchip eingebaut, den Ladedruck auf 16 PSI angehoben und die Auspuffanlage frei gemacht"

Powinno sie wiec wykonac korekty oprogramowania chipa. Ale nie kazdy egzemplarz jest taki sam. Na 100% u mnie nie odcina przy 12 psi, chociaz w dokumentacji pisze, ze odcina dokladnie przy 11,99.
Dzieki takiemu sprezaniu (16 psi)mozesz spokojnie uzyskac 185 KW mocy, czyli jakies 251 KM (http://7ig.net/probetech/tuning/ladedru ... pascal.jpg). Co do samej sprezarki, to daje ona spokojnie 16 psi. Byla ona stosowana w Mitsubishi (tak jak alternator :))gdzie podawala wlasnie takie cisnienie lecz wystepowala pod innym numerem fabrycznym a nie RHB52W. Tutaj owszem jest obawa o pozostale elementy. Ja musialem zastosowac nowe obejmy na weze doprowadzajace powietrze, bo dwie mi poprost sciagnelo :). Acha, jest jeszcze malutki problem z urzadeniem, ktore informuje o przekroczeniu cisnienia "overboots alarm" ale to jest odrebny uklad lektorniczny, ktory mozna ominac aby nie krzyczal :)

Okazalo sie jednak, ze sa problemy z LPG. Poniewaz LPG ma wieksza energie spalonych gazow, to turbina podaje wieksze cisnienie. W tym przypadku powoduje to wymuszenie na reduktorze podawania wiekszej ilosci LPG. Skutkiem tego w granicznych wartosciach cisnienia powstaje efekt zalewania silnika gazem. Jednyne co moze pomoc w tym przypadku, to podanie wiekszej ilosci powietrza. Niestety "waskim gardlem" tego jest przeplywomierz. Po jego sciagnieciu jest ok, ale z kolei na benzynie nie ma wolnych obrotow. Sprobuje tutaj zastosowac filtr stozkowy lub wkladke K&N co powinno dac wiecej powietrza. Dla tego tez szukalem sposobu aby uruchomic turbine podczas postoju samochodu. Ale to juz inny problem.
Gość

Post autor: Gość »

Moi drodzy świta mi :idea: aby założyć turbo albo chipa do mojego probaska (2.0 16V) Pomóżcie w temacie cen, możliwości i znalezienia gdzieś kogoś w okolicy Opola tj. Wrocław, Katowice zajmującego się tym. Mółbym oczywiście założyć filtr stożkowy (400PLN) i świece 4-elektrodowe (ok250PLN) + wydech sportowy ale ile mi to naprawdę mocy da???

Pozdrawiam BIENIAS
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

Turbo jest na pewno najwydajniejszym systemem jaki mozna zalozyc. Problem jest taki, ze tak sama sprezarka jak i koszty jej instalacji sa dosc wysokie. Jest oczywiscie mozliwosc zalozenia e-turbo ale tutaj musisz znalesc naprawde cos dobrego np. zobacz na to: http://www.electricsupercharger.com/www ... oframe.htm
Tam gdzies jest opisana e-turbo dajaca 1,7 psi. Zobacz tam filmik w "demonstration video".
Gość

Post autor: Gość »

Dzięki. Wszedłem na stronę z tym E-TURBO ale ceny też tak samo fajne jak ich wygląd. Dolicz koszty przesyłki + montaż + różne rzeczy z tym związane i wcale to tak tanio nie jest. A chip? Zakłada ktoś do benzynki na Śląsku? Do diesla nie ma problamu a z benzyną nikt nie chce się bawić. Jeszcze jedno - poprzedni mój post: ile mi to da więcej mocy z tymi przeróbkami które ja chcę zrobić?
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Witam!
Z tego co się orientuję to chip do samochodu bez turbo nie opłaca się zakładać. Sam chip kosztuje około 1500 zł a przyrost mocy jest nie wielki bo od 5% do 15%. Czytałem to bodajże na stronie grabowski.com.pl czy jakoś tak.
Więc jak masz w swoim 115PS to możesz mieć w najgorszym przypadku 120PS lub w najlepszym 132PS z czego ta druga cyfra jest raczej nie osiągalna. A czy warto wydawać na to ponad 1500 zł? No chyba że jeszcze do tego wydech, stożek, świece i było by całkiem przyjemnie. Tylko za jaką cenę. Przypuszczam że turbine by za to założył.

Pozdrawiam, Kollek
Gość

Post autor: Gość »

Cześć Kollek. Myślę, że filtr, świece i wydech znacząco poprawią osiągi tego auta (na wiosnę spróbuję) ale szukam takiej alternatywy żeby za dużo się nad tym nie napracować. Wiesz w sumie nie mogę na razie narzekać na to co jest teraz bo przełożenia tej skrzyni są fantastyczne. No ale z czym do ludzi? Wystarczy trochę lepsza fura z większym silnikiem i wąchasz smród z katalizatora! Ja chcę tylko zrobić mu tanio szprycę nie wpływającą na trwałość silnika. Te wszystkie NOS-y, E-Turbo, chipy to drogi interes dla fanatyków i tych co nie mają co z kasą robić. Znam jednego foga który założył sobie NOS-a do MX3 1.8V6. Fanatastyczne wrażenia po przejażdżce!!! Ale ile ten silnik wytrzyma???


Pozdrawiam BIENIAS
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

Zanim cos zrobisz poczytaj np. http://www.godula.cc.pl/firma/tun_porady1s.htm
:D
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Asdero <- tylko nie przeginaj z ciśnieniem bo na pewno nie wydłuża to żywotności silnika.
To rozwiązanie z elektrycznym turbo jest o tyle fajne że włącza się tylko w sytuacji 'gaz do dechy' na kilka sekund.
Może fajnie by było gdybyś zdołał u siebie sterować ciśnieniem turbiny, przynajmniej dwu stanowo 'normal' - 'sport' :twisted: (musiał byś do obecnej kalibrowanej dyszy dołączyć równolegle drugą, wraz z zaworem elektromagnetycznym, kalibrowaną tak aby w połączeniu z pierwszą dawała normalne ciśnienie) i opcję 'sport' włączać tylko na specjalne okazje :twisted: .

A co do E-RAM to w sklepie modelarskim znalazłem silniczek elektryczny na napięcie 6V - 8.3V o ciekawych parametrach (nie pamiętam dokładnie ale szło jakoś tak):
(napięcie 8.3V)
Obroty: 18 krpm - produkowany moment obrotowy: kilka N*cm - prąd: 2A !
Obroty: 9 krpm - produkowany moment obrotowy: kilkadziesiąt N*cm - prąd: 50A !!! :twisted:

Jest niewielki i moim zdaniem idealnie nadaje się do zrobienia takiego turbo, jeśli się nie spali przy 12V to w połączeniu z odpowiednim śmigłem może nieźle dmuchać :twisted: ( pierwotne zastosowanie to modele latające o napędzie elektrycznym ) - koszt: 60 PLN


Pozdrawiam Rafał
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

Podniesienie sprawnosci o okolo 20-30% jest calkiem bezpieczne (ale chyba mam wiecej :D Musze dotrzec gdzies do informacji o sposobie wyliczania wytrzymalosci silnikow Mazdy).
Co do tego silniczka, to uwazam, ze jest spoko. Pamietaj jednak, ze jedna z najistotniejszych rzeczy w takiej konstrukcji sa lopatki wirnika, ktore musza przepuszczac odpowiednia ilosc powietrza gdy turbo nie jest wlaczone i odpowiednio je tloczyc kiedy pracuje turbina. Oczywiscie mozna zastosowac obejscie tak jak jest to w normalnym spalinowym turbo.
gość

Post autor: gość »

A jak regulowany jest skład mieszanki?
Skoro dostarczasz więcej powietrza to chyba musi być zmodyfikowany chip bo o ile sie nie myle to moze dojść do spalania stukowego :cry:

Jeżeli nie musi być modyfikowany chip to po co jest chip tuning w samochodach z turbo skoro mozna tak łatwo podnieść moc???
Po co więc modyfikuje sie chipa po zamontowaniu turbiny? Cos chyba nie jest tak!!!

Czy przy takim ciśnieniu niesiądzie turbina??? czy odcinanie paliwa jest niebezpieczne dla silnika i turbiny???

Nieznalazłeś czasem w necie jak można by było usunąć tą " niedogodność "?
Ile psi moze osiągać max ta turbina?
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

gość pisze:A jak regulowany jest skład mieszanki?
Skoro dostarczasz więcej powietrza to chyba musi być zmodyfikowany chip bo o ile sie nie myle to moze dojść do spalania stukowego :cry:

Jeżeli nie musi być modyfikowany chip to po co jest chip tuning w samochodach z turbo skoro mozna tak łatwo podnieść moc???
Po co więc modyfikuje sie chipa po zamontowaniu turbiny? Cos chyba nie jest tak!!!

Czy przy takim ciśnieniu niesiądzie turbina??? czy odcinanie paliwa jest niebezpieczne dla silnika i turbiny???

Nieznalazłeś czasem w necie jak można by było usunąć tą " niedogodność "?
Ile psi moze osiągać max ta turbina?
Chip musi byc modyfikowany w wypadku kiedy chcesz osiagnac cisnienie 16PSI. Chipa faktycznie sie modyfikuje ale "po zalozeniu turbiny" i w przypadku kiedy przekraczasz pewne wartosci dla ktorych on juz nie ma zakresu regulacji. Zauwaz, ze chip z Probe potrafi obsluzyc 12 PSI i potrafi tez obsluzyc zakres do wartosci granicznej 14 PSI.. Ta turbina + chip normalnie moze spokojnie pracowac do 11.99 wedlug wszelkich danych, a tak naprawde do 14 PSI. Sama turbina jak ustalilem(mitsubishi) moze pracowac przy 16 PSI i nie jest to dla niej szkodliwe gdyz taka sama turbine lecz o innych oznaczeniach stosowali w swoich pojazdach gdzie dawala ona normalnie 16 PSI. Chip tuning jest po to aby uzyskac jeszcze wiecej, czyli podac wartosci dla wiekszych cisnien niz 14PSI :D.
Mysle, ze przy odcinaniu paliwa gdy jest to na niskich biegach na pewno oddzialowuje to na sprzeglo lub zawieszenie, ale to sa tylko moje domysly.
Nie wiem jak to oddzialowuje na silnik. Lepiej jednak do tego nie dopuszczac :)
Niestety nie zdolalem znalesc granicznych wartosci dla tej turbiny. Jakos nikt nie chce ich podac a o jakichkolwiek odpowiedziach na emaile do producenta mozna zapomniec :lol:
Co do spalania stukowego, to jest w kazdej chwili (do zakresu 14PSI) mierzona ilosc podawanego powietrza i na tej podstawie jest naliczana ilosc wtryskiwanego paliwa i kat zaplonu. Pamietać nalezy tez, ze Probe 2,2 GT to silnik odprezony i odpowiednio wzmocniony. Tu nie powinno wystapic spalanie stukowe, a domniemam, ze chodzilo Ci o spalanie detonacyjne. To ludzie dosc czesto myla, bo przy spalaniu detonacyjnym slychac stuki podobne do stukania zaworow(oczywiscie dzwiek zalezy to od rodzaju silnika). Wedlug ksiazki "silniki spalinowe" Jana Kijewskiego ( 1997)
"Spalanie stukowe pojawia się zawsze po spaleniu w zwykly sposób mniejszej lub większej części sprężonej mieszanki palnej w cylindrze. Gdy płomień rozprzestrzenia się zbyt wolno, objętość palącej się części mieszanki rośnie gwałtownie sprężając pozostałą, nie zapaloną jeszcze mieszankę. Powoduje to wzrost temperatury i gwałtowny samozapłon pozostałej mieszanki (zamiast normalnego zapalania się jej od czoła płomienia). Na szczęście to spalanie obejmuje zaledwie kilka procent komory spalania i nie jest wyczuwalne i w zasadzie nie jest szkodliwe dla silnika."
Pamietaj, ze za spalanie stukowe jest tez odpowiedzialne paliwo i nalezy stosowac paliwa o duzej liczbie oktanowej (LPG ma ponad 100 :)).

Po takiej przerobce raczej nie powinno sie myslec "a jeszcze na tym oleju pojezdze z 2 kkm" i zalecam naprawde dobry olej np. firmy Motul (motul 300v i wyzsze).

Ale sie naklepalem w klawisze :D i to jeszcze nie wszystko. Do przerobki przygotowywalem sie kilka miesiecy. Chyba nikt nie mysli, ze chcialem "zarznac" sobie silnik po 2 kkm :lol: :?:
gość

Post autor: gość »

a jak mozna osiągnąć 14 psi???
jest to w ogóle możliwe???? :oops: bez jakiś powaznych modyfikacji bo mi odcina przy 12 psi
Karol_gosc

Post autor: Karol_gosc »

http://www.overboost.com/story.asp?id=115

A tak :D
Teraz bedzie mi sie snilo po nocy takie Turbo 2.5L V6 .....
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

gość pisze:a jak mozna osiągnąć 14 psi???
jest to w ogóle możliwe???? :oops: bez jakiś powaznych modyfikacji bo mi odcina przy 12 psi
11,99 to jest miejsce kiedy ma odciac. Mi akurat po przerobce spokojnie dochodzi do polowy czeronej skali. Zobacz w temacie "krecil ktos w turbo" podawalem url do niemieckiej strony z opisem.
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

No i jak się jeździ potworem ? :twisted:
Przeprowadziłeś jakieś pomiary (czas do setki, próby na hamowni, prędkość maksymalna, itd...) ?

Pozdrawiam Rafał
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

Narazie na glowie mam zmiane amortyzatorow. To juz jutro ! :)
Pozostaje na wrazeniach z jazdy :lol:
Do hamowni nie mam dostepu. Z pomiarem "do setki" zaczekam na zmiane opon na letnie, bo te mi sie slizgaja za bardzo :). Narazie nie mialem zadnego dalszego wyjazdu aby zbadac vmax. Obawiam sie jednak odplatnego zdjecia z dzisiejszego przejazdu ul. A. Krajowej, bo ta dziwna skrzynke lengowa dla ptactwa z dwoma otworami zobaczylem dopiero w lusterku :lol:
sirLippe

Post autor: sirLippe »

Witam wyczytalem na jednej stronie ze latwo podkrecic turbine moze ktos na to spojrzy www.performanceprobe.com/index2.cgi
Pozdrawiam
sirLippe

Post autor: sirLippe »

asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

Widziałem. Trzy sposoby. Chodzi o różnice w ciśnieniu.
Gość

Post autor: Gość »

witam
Powiedz czy trzeba odkrecic oslone na kolektorze wydechowym
by wcisnac ta tulejke
czy calosc operacji odbywa sie z dołu pojazdu ?
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

Nic nie trzeba odkręcać. Można powiedzieć, że dostęp masz i od dołu i od góry silnika. Jednak jest dość ciasno przy wężach. Możesz się wspomóć poprzez zdjęcie węża sprężarka<->cooler aby lepiej Ci było dostać się od góry. Węża ściągasz i całą operacje robisz już poza silnikiem.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”