Strona 1 z 1

Moduł komfortowych kierunkowskazów i doświetlenia

: 2009-10-22 09:54
autor: karbonek
Moduł komfortowych kierunkowskazów z opcją sterowania halogenami i doświetleniem dojścia do samochodu.

Układ może żostać zamontowany praktycznie w każdym samochodzie!
Razem z modułem dodawana jest instrukcja montażu która zawiera schematy instalacji elektycznej i sposoby podłączeń.


Filmiki z działania:

po rozbrojeniu alarmu i uzbrojeniu
http://www.youtube.com/watch?v=pL01tSc1xsE

kierunki + doświetlenie
http://www.youtube.com/watch?v=OWA0egTa5U8

Moduł w opcji 1:

Obrazek Obrazek


Moduł w opcji 3:

Obrazek Obrazek


1. Moduł komfortowych kierunkowskazów

Jeżeli zostanie wciśnięta manetka kierunkowskazu na czas nie dłuższy niż 250ms zostaje aktywowany komfortowy kierunkowskaz. Układ automatycznie załącza wybrany kierunkowskaz na kolejne 2 mignięcia. Jeżeli zostanie wciśnięta manetka z drugiej strony, podczas gdy komfortowy kierunkowskaz jest włączony następuje jego wyłączenie. W przypadku gdy manetka zostanie przytrzymana dłużej niż 250ms układ uznaje, że jest włączony kierunkowskaz „stały” i po puszczeniu lub wyłączeniu manetki nie generuje dodatkowych mignięć. Układ nie załącza się przy wciśnięciu świateł awaryjnych. Jeżeli podczas generowania mignięć zostaną włączone światła awaryjne, komfortowy kierunkowskaz zostanie wyłączony.

Wiązki przewodów:

5x 1mm2 (0,8m) - kable podstawowe


2. Moduł doświetlania halogenami (opcja dodatkowa)

Układ zapala w szybkim rozjaśnieniu halogen w zależności od strony włączenia kierunkowskazu komfortowego lub „stałego”. Po 7s od wyłączenia kierunkowskazu (komfortowego lub stałego) halogen zaczyna powoli gasnąć. Jeżeli włączymy kierunkowskaz w jedną stronę a po chwili w drugą, układ zapamięta to zdarzenie i analogicznie zacznie gasić odpowiedni halogen (niezależne 2 tory sterowania halogenami). W przypadku włączenia świateł awaryjnych lub wciśnięcia manetki kierunkowskazu w przeciwną stronę do aktywnego kierunkowskazu, nastąpi powolne gaszenie włączonych halogenów.

Wiązki przewodów:

5x 1mm2 0,8m - kable podstawowe
2x 2,5mm2 3m - kable prądowe do podłączenia halogenów
1x 5mm2 1,5m - kabel prądowy do podłączenia halogenów


3. Moduł doświetlania dojścia do samochodu po rozbrojeniu alarmu
(opcja dodatkowa, wymagany moduł doświetlania halogenami)


W zalecanym podłączeniu modułu w chwili rozbrojenia alarmu (impuls masy z alarmu na dany przewód, przeważnie centralnego zamka) układ włącza obydwa halogeny na czas 20 sekund. Powolne zgaszenie halogenów nastąpi w przypadku gdy:
- minie czas 20s* od rozbrojenia alarmu
- zostanie uzbrojony alarm (mignięcie świateł awaryjnych)
- zostanie włączona stacyjka

Wiązki przewodów:

6x 1mm2 0,8m - kable podstawowe
2x 2,5mm2 3m - kable prądowe do podłączenia halogenów
1x 5mm2 1,5m - kabel prądowy do podłączenia halogenów
1x 0,5mm2 1,5m - kabel podłączany do centralnego zamka


Każda opcja modułu różni się od siebie jedynie użytymi elementami oraz wyprowadzonymi przewodami. Układ zamknięty jest w hermetycznej obudowie i zabezpieczony jest zamontowanym szeregowo na masie rezystorem oraz bezpiecznikiem 30A w obwodzie napięcia dodatniego halogenów. W skład zestawu wchodzi moduł sterownika z wiązką przewodów, instrukcja montażu oraz w opcji obsługi halogenów dołączone są dodatkowe przewody oraz dwie diody Schottkiego służące do rozdzielenia halogenów w standardowym połączeniu.


PARAMETRY TECHNICZNE

Wymiary w cm (wys. x szer. x głęb.) 3 x 6 x 11
Zasilanie 10 – 15V
Pobór prądu w stanie spoczynku (przy 12V) 11mA
Maksymalna moc 1 halogenu 100W/12V
Zalecana moc 1 halogenu 55W/12V
Napięcie którym wykrywane jest rozbrojenie alarmu masa **
Ilość mignięć komfortowego kierunkowskazu 3 *
Czas do pełnego zapalenia halogenu 1s
Czas do pełnego zgaszenia halogenu 8s
Czas wyłączenia halogenu po wyłączeniu kierunkowskazu 7s *
Czas wyłączenia halogenów po rozbrojeniu alarmu 20s *
Maksymalny czas zapalenia kierunkowskazu aby włączył się komfortowy kierunkowskaz 250ms

* parametry na życzenie mogą zostać zmienione
** w kolejnej wersji modułu będzie obsługiwane centralnym zamkiem napięciem VCC


UKŁAD MOŻE NIE DZIAŁAĆ PRAWIDŁOWO JEŻELI
NAPIĘCIE AKUMULATORA SPADNIE PONIŻEJ 10V!



CENNIK

Moduł komfortowych kierunkowskazów 120zł dla klubu 110zł
Moduł komfortowych kierunkowskazów z halogenami 190zł dla klubu 180zł
Moduł komfortowych kierunkowskazów z halogenami i doświetlaniem 210zł dla klubu 200zł

Montaż układu na terenie Warszawy w zależności od wersji 80-120zł
Wysyłka dla klubu gratis!

Moduł w opcji 1 kosztuje w ASO tylko 180zł więc... :gwizdanie:
Na allegro możecie znaleźć podobne rozwiązania, ale czy nie będą się one grzały i będą sprawdzone?

WERSJA PDF -> http://www.fikar.pl/opis.pdf

Przykładowy montaż:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek


Układ zaprojektowałem i wykonałem dzięki pomysłowi użytkowników z klubu audi, nie jestem żadnym handlarzem

Zamówienia proszę kierować na komfort@fikar.pl

Re: Moduł komfortowych kierunkowskazów i doświetlenia

: 2009-10-22 12:37
autor: dyb
karbonek pisze: 1. Moduł komfortowych kierunkowskazów

Jeżeli zostanie wciśnięta manetka kierunkowskazu na czas nie dłuższy niż 250ms zostaje aktywowany komfortowy kierunkowskaz. Układ automatycznie załącza wybrany kierunkowskaz na kolejne 2 mignięcia. Jeżeli zostanie wciśnięta manetka z drugiej strony, podczas gdy komfortowy kierunkowskaz jest włączony następuje jego wyłączenie. W przypadku gdy manetka zostanie przytrzymana dłużej niż 250ms układ uznaje, że jest włączony kierunkowskaz „stały” i po puszczeniu lub wyłączeniu manetki nie generuje dodatkowych mignięć
ha, to ja nic nie placac mam to samo seryjnie w kazdym samochodzie, wystarczy sie nauczyc nie 'wciskac' do konca kierunku, tylko lekko odgiac -_-

Re: Moduł komfortowych kierunkowskazów i doświetlenia

: 2009-10-22 17:25
autor: Prezes
Ale co komfortowy kierunek to nie zwykły no nie :lol: . Zastanawiam się tylko czemu ma służyc ta opcja załączania halogenów.. :? Nawet jeśli poprawie widoczności w utrudnionych warunkach atmosferycznych to i tak halogen nie miga z częstotliwością kierunku tylko zapala się i gaśnie.

Re: Moduł komfortowych kierunkowskazów i doświetlenia

: 2009-10-22 19:20
autor: Kocureq
Chyba ma doświetlać zakręty, ale zwykle halogeny świecą w przód, nie w bok.

Re: Moduł komfortowych kierunkowskazów i doświetlenia

: 2009-10-22 20:18
autor: karbonek
Halogeny służą do doświetlania zakrętów - bajer jak w nowych mercedesach, oraz w opcji 3 jest bajer też z meroli.
W opcji 1 są same komfortowe kierunki i po ktorkim przytrzymaniu manetki układ wymusza dodatkowe mignięcia.

Re: Moduł komfortowych kierunkowskazów i doświetlenia

: 2009-10-23 08:05
autor: jarsonik
wczoraj przyglądałem się nowym samochodom z takim doświetlaniem zakrętów i zauwazyłem jedno. W nowych samochodach z tym modułem, zapalające się światło przeciwmgielne nie oślepia samochodów z naprzeciwka, a jeżeli u nas odpalimy halogen to luzie w samochodach z naprzeciwka poślą nam ładna wiązankę

Re: Moduł komfortowych kierunkowskazów i doświetlenia

: 2009-10-23 15:27
autor: DamianS
Fajny sposób na rozreklamowanie czegoś (czym się handluje) na forum :) Pomysłowe, trzeba przyznać.

Re: Moduł komfortowych kierunkowskazów i doświetlenia

: 2009-10-23 16:08
autor: adrian_seki
Tylko że halogen świeci światłem równoległym do podłoża (asfaltu - lini poziomej wynikającej z konfiguracji auta) mijania są skierowane w dół dlatego załączając halogen z naprzeciwka kierowca ma pewien problem do nas że go oślepiamy - a on wtedy daje na światłami drogowymi które są skupione ale delikatnie w górę co sprawia kompletne oślepienie nas. Światła do jazdy dziennej pomijam bo zakazane w czasie nocy z powodów oczywistych - światło rozproszone wszędzie

Re: Moduł komfortowych kierunkowskazów i doświetlenia

: 2009-10-24 16:23
autor: Destroyer
Nowe auta doświetlają sobie zakręty, halogenami przeciwmgielnymi, które świecą raczej na boki i na krótki dystans przed samym samochodem. W naszych probkach, (w II generacji), są światełka dalekosiężne, które świecą skupionym strumieniem światła, na znaczną odległość aby "pomóc" światłom drogowym (długim). Oznacza to, że jeżeli podczas zakrętu, zapali nam się jedno światełko dalekosiężne, to w znacznym stopniu oślepimy samochody jadące z przeciwka, a zakręt wcale nie będzie tak dobrze doświetlony. Inna sprawa, jeżeli ktoś ma zainstalowane u siebie światełka przeciwmgielne. Wtedy taki patencik zda egzamin. Tak czy inaczej, z halogenami montowanymi oryginalnie w dwójkach, ewentualnie z innymi dalekosiężnymi to urządzenie się nie sprawdzi.

Re: Moduł komfortowych kierunkowskazów i doświetlenia

: 2009-10-24 17:28
autor: karbonek
Układ sam wykonałem i mam prawo go sprzedawać, prawda?
Nie jestem jakimś łepkiem z allegro który to kupił od chińczyka i sprzedaje.

Co do halogenów, nie wiedziałem że są w niektórych autach ustawione jak światła drogowe.
W mojej audi halogeny doświetlają mi boki i kawałek przodu (mogę regulować świecenie w górę i dół).

Re: Moduł komfortowych kierunkowskazów i doświetlenia

: 2009-10-24 17:49
autor: Kocureq
W Probku zwykle są dodatkowe światłe długie na dole zderzaka, więc ich włączanie przy zakrętach nie ma większego sensu.

Re: Moduł komfortowych kierunkowskazów i doświetlenia

: 2009-10-25 07:48
autor: jarsonik
też kolego zanim coś zaproponujesz do sprzedaży, to najpierw dowiedz się czy kolegów z forum na minę nie wp......sz.

Re: Moduł komfortowych kierunkowskazów i doświetlenia

: 2009-10-25 18:36
autor: karbonek
Przecież układ jest w 3 opcjach... Nie trzeba od razu walczyć z halogenami.

Re: Moduł komfortowych kierunkowskazów i doświetlenia

: 2009-10-26 07:37
autor: jarsonik
ta opcja nr 1, to jest coś takiego jak w nowych transitach?? lekkie dotknięcie manetki powoduje 3 zaświecenia sie kierunkowskazu, ale manetka się nie blokuje, w sumie tak samo umiem zrobić w probku heheh,.

Re: Moduł komfortowych kierunkowskazów i doświetlenia

: 2009-10-27 10:32
autor: karbonek
Taka sama opcja jak w transitach.