Strona 1 z 1

Jak wyjąć alternator w I generacji

: 2009-11-12 08:52
autor: vitek
Znalazłem kilka sposobów na wyjęcia alternatora, może się komuś przydadzą ;)
wingerman pisze:....
…ja to przerabiałem na i to na ulicy.
musisz zdjąć (jeśli ją masz bo mógł ktoś ją już zdejmować i nie założyć :D ) blaszaną osłonę rury wydechowej (znajduje sie ona za silnikiem na rurze) potem juz tylko musisz go tak wyprowadzić i tamtędy wyjąć.
Witek.w-wa pisze:…. metoda lepsza przy wyłączonym samochodzie odkręcić zbiorniczek płynu hamulcowego z całym ustrojstwem, filtr benzyny ale wszystko ostrożnie i tamtędy wyjdzie bez trudu
lolek pisze:przerabiałem tydzień temu:
oryginalna instrukcja mówi że aby wyjąć alternator należy rozpiąć zawieszenie i wyjąć półoś
a można inaczej
1. rozpiąć plastikowe rury łączące filtr powietrza z aparaturą wtryskową
2. wymontować filtr powietrza
3.odkręcić linkę prędkościomierza
4. od spodu (kanał lub leżąc) odkręcić alternator i odpiąć przewody (wcześniej zdjąć klemę z akumulatora), po odkręceniu wszystkich śrub z mocowań alternatora należy go wysunąć (mieści się) ostrożnie w stronę rozmontowanego filtra powietrza
5 przy składaniu postępować odwrotnie nie zapominając o lince prędkościomierza
czas wymiany 1,5 godziny powodzenia
MARCO pisze:Wyjdzie górą bez problemu, trzeba odkręcić zawór recyrkulacji spalin i odpowiednio manewrować alternatorem. Nie tak dawno sam to robiłem :D
Jedrek pisze:
mardan_pl pisze:a tak przy okazji alternatora to wbrew obiegowym opiniom można go łatwo wyciagnąć od góry odkręcając EGR
No nie tak prosto jeżeli ma się klimę, zahacza o przewód klimy i można go uszkodzić..
Można oczywiście wyszarpać ale polecam podłożyć kawałek blachy, będzie łatwiej i nie uszkodzi się przewód.
mario6264 pisze:Informacja o wyciągnięciu alternatora. Sprawa jest prosta wyciągamy dołem odkręcamy tylko osłonę nad katalizatorem i opuszczamy rurę od kolektora. Następnie obracamy alternator kołem w dół i przeciskamy go w miejscu gdzie znajduje się uchwyt od osłony i gotowe .Dotyczy wersji gt z alternatorem mitsubishi. Nie wiem jak jest w innych modelach .Metoda wypróbowana trzykrotnie. Alternator przechodzi luźno bez niepotrzebnego odkręcania półośki lub wydzierania na siłę …
exit pisze:Jako iż jestem świeżo po naprawię alternatora to podzielę się moimi doświadczeniami. Otóż najlepiej (na mój gust) wyciągnąć go od strony koła (podpowiedź Oley'a) Odkręcacie koło, drążek kierowniczy, jedną śrubę z plastikowej osłony, którą można odłamać lub odgiąć. Dobrze jest też ten uchwyt na śrubę odgiąć. A najważniejsze jest to, aby skręcić kierownicą na maxa w lewo (wtedy schowa się drążek i mamy full miejsca na wyjęcie alternatora. Od razu piszę, wyciągać kołem od paska klinowego do nas. Zajmuje to ok 30 min :D Tak samo go wkładamy.
……………………………………………………….
Ku pokrzepieniu serc :D Napiszę, że już za drugim wyjmowaniem alternatora robi to się proste jak bułka z masłem :D

Re: Jak wyjąć alternator w I generacji

: 2009-11-29 10:08
autor: Scyzor
Jestem przed tymże dylematem i czytając powyższe cytaty a też będąc po rozpoznaniu "kanałowym" :lol: nie wiem co ma wspólnego filtr powietrza itp tudzież zbironiczek płuny hamulcowego z dojściem do alternatora :shock:
O co kaman :?: :?

Moim zdaniem trzeba wyjąć półoś i chyba nawet wewnętrzny prawy przegub... ale to co wyżej :?: :shock: A po co :?:

Re: Jak wyjąć alternator w I generacji

: 2009-11-29 12:18
autor: vitek
Powyżej, autorzy cytatów, opisują jak wyjąć alternator np górą (bez rozkręcania półosi itd)

Re: Jak wyjąć alternator w I generacji

: 2009-12-16 11:17
autor: BALA
Witam powiem na swoim przykładzie tak jak to,że mozliwośc wyjęcia alternatora jest realna górą otóż obok zbiornika od powietrza,wystrarczy tylko,że go odkręcicie,a potem poprzez odpowiednie jego obracanie można go wyciągnąć i go włożyć tą samą drogą,cała operacja trwa jakieś 40 minut,dołoże jeszcze coś.musiałem wymienić alternator i doszedłem do wniosku,że można go wyjąć jeszcze jednym miejscem,otóż po odkręceniu altrnatora i recylkulatora spalin i przy okazji podniesieniu wiązki i wypięciu wtrysków można go wyjąc górą obok przewodów od klimy,rolką od paska do góry i tą samą drogą na powrót go włożyć,sam sprawdziłem na swoim przykładzie.

Re: Jak wyjąć alternator w I generacji

: 2010-04-13 22:14
autor: mati54
Dosłownie szok brak miejsca itp i jakoś nie mogę go wyjąc w 1 GT z Klimą wszędzię mało miejsca jutro spróbuje z waszych rad

Re: Jak wyjąć alternator w I generacji

: 2010-04-14 16:01
autor: Xandr
mati54 pisze:Dosłownie szok brak miejsca itp i jakoś nie mogę go wyjąc w 1 GT z Klimą wszędzię mało miejsca jutro spróbuje z waszych rad
tam jest wystarczająco dużo miejsca żeby tańczyć :D

Re: Jak wyjąć alternator w I generacji

: 2010-04-15 21:58
autor: mati54
-- oryginalny post 2010-04-14 19:13 --

tylko jak i gdzie jak mecze się juz 2 dzień zaraz 3 pdejscie i wykręcam pół oś

-- dodano 2010-04-15 21:58 --

dobra wszystko rozkręcone skręcone szczotki nowe bo nie było prawie wcale :) ale dalej świeci [r]...
To nie jest wątek o przypadłościach alternatora, a o jego wymontowaniu. Zakładam, że trafiłeś już na właściwy, skoro wiedziałeś, co może być przyczyną świecenia kontrolek - kontynuuj w tamtym.
Robert[/r]

Re: Jak wyjąć alternator w I generacji

: 2010-05-06 11:53
autor: dudus
Witam
Moj sposob w GT USA jest taki:
odkrecic alternator
odkrecic oslone rury - jezeli jeszcze jest :)
odpiac katalizator z gum podtrzymujacych
odkrecic filtr oleju
i smialo wyciagnac alternator bez niepotrzebnych ceregieli
Jedyny mankament to, ze rzygnie nam olej z filtra, ale tylko ten ktory akurat sie w nim znajduje