matix84

Kolekcje fotek.
Awatar użytkownika
matix84
Posty: 218
Rejestracja: 2009-09-10 21:24
Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
Galeria: viewtopic.php?t=16857
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

matix84

Post autor: matix84 »

Witajcie,

postanowiłem podzielić się z Wami historią mojego probka :-)

Otóż od dłuższego czasu w planie miałem zakup tego auta. Jednak nie łatwo było znaleźć wyczekiwany egzemplarz ale w końcu udało się :-) Autko to Ford Probe II 2,5 V6 24V 1994 rok wersja Europejska.

Posiadaczem Probe jestem od początku września 2009. Autko przyjechało do mnie zza Gorzowa Wlkp. na holu sztywnym (300km holowania). Podziękowania dla kolegi z którym przyciągnęliśmy probaska :-) Probe miał uszkodzony silnik (nie odpalał, ponoć wywalił płyn chłodzący)

Tak jechał do mnie:

Obrazek Obrazek Obrazek

Samochód był kompletny jednak do holowania zdjęliśmy zderzak, żeby go nie zniszczyć. Cała noc jazdy...

Po odespaniu podróży wziąłem się za sprawdzanie. Probe miał martwy akumulator jednak na kablach odpalił. Co do płynu chłodzącego nie byłem pewny czy wywala jednak w silniku coś mocno stukało przy wyższych obrotach - zniszczone panewki, zniszczony wał. Trochę szkoda mi było tego silnika bo poprzedni właściciel remontował górę na początku 2008 roku: zrobione dwie głowice, nowe uszczelki, rozrząd, pompa wody.

Pod koniec września z Łodzi przywiozłem do niego silnik z Mazdy MX-6 z 96 lub 97 rok (nie pamiętam dokładnie) z przebiegiem 90k mil.

Następne moje 4 dni wyglądały tak (w warsztacie znajomego):

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


i pomocnik warsztatowy :-)

Obrazek

Nowy silnik dostał z poprzedniego:
-nowy rozrząd
-pompę wody

Został zalany olejem Texaco 10W40.

Po pracach autko wygląda tak:

Obrazek


18.04.2010

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek


"Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie poza obrębem forum zamieszczonych tu zdjęć"
Ostatnio zmieniony 2011-07-04 14:36 przez matix84, łącznie zmieniany 3 razy.
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
serek
Posty: 30
Rejestracja: 2009-12-06 17:34
Samochód: II gen 2.5v6 GT U.S.A 92"
Galeria: viewtopic.php?t=16811
Lokalizacja: Brodnica/Londyn
Kontakt:

Re: matix84

Post autor: serek »

no ladny ten twoj europejczyk :) a za ile go wytargales ?
jestem hardkorem
Awatar użytkownika
matix84
Posty: 218
Rejestracja: 2009-09-10 21:24
Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
Galeria: viewtopic.php?t=16857
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: matix84

Post autor: matix84 »

za 2000zł :-) ale w sumie wyszło z dwa razy tyle jak nie więcej
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
Awatar użytkownika
derek
Posty: 345
Rejestracja: 2008-02-03 13:12
Samochód: Probe 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=14135
Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)

Re: matix84

Post autor: derek »

Bardzo fajny, kolorek identyczny jak mój tylko lepszy silniczek pod maską, oby sie sprawował.
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
Awatar użytkownika
TYGRYSEX
Posty: 1713
Rejestracja: 2008-03-19 15:25
Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE Limited 4.7 V8 USA
Galeria: viewtopic.php?t=14841
Lokalizacja: Kalisz/Opatówek, Wieruszów

Re: matix84

Post autor: TYGRYSEX »

matix84 pisze:za 2000zł :-) ale w sumie wyszło z dwa razy tyle jak nie więcej
To i tak malutko 8) Gratulacje za samozaparcie i powodzenia w dopieszczaniu wozidełka :D
BYŁ : "Srebrna Strzała" 2.5 V6 USA 93' wersja SE LPG
BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95

Obrazek
Awatar użytkownika
matix84
Posty: 218
Rejestracja: 2009-09-10 21:24
Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
Galeria: viewtopic.php?t=16857
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: matix84

Post autor: matix84 »

Aktualizacja galerii :)
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
Awatar użytkownika
Basia
Klubowicz
Posty: 3520
Rejestracja: 2009-04-07 21:35
Samochód: Ford Probe II gen. 2.0 i Seat Ibiza 1.0
Lokalizacja: Szczecin

Re: matix84

Post autor: Basia »

Ładniutka aktualizacja :1111_ok:
Awatar użytkownika
sebasti
Posty: 97
Rejestracja: 2009-07-08 16:55
Samochód: Ford Probe GT Turbo 1992
Galeria: viewtopic.php?t=16727
Lokalizacja: Hameln Niemcy
Kontakt:

Re: matix84

Post autor: sebasti »

Czesc Super Probek 300 km Holowania to hyba tego do konca rzycia niezapomnisz ;)


Pozdrawjam seba.
Ford Probe GT-Turbo 2,2L V 12 Rok:1988 USA Import/
Sorki za Byki ale ja jestem od 25 Lat w Niemczech Tel Nr 0176-78453053.
Awatar użytkownika
matix84
Posty: 218
Rejestracja: 2009-09-10 21:24
Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
Galeria: viewtopic.php?t=16857
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: matix84

Post autor: matix84 »

Wrażeń z takiego holowania nie da się zapomnieć :) Escort + hol + Probe w sumie zestaw był porównywalny długością do tira z naczepą (na stacjach pięknie było to widać - nigdzie indziej nie mogłem stanąć). Do tego prędkość maksymalnie dochodziła do ok. 60km/h.
Ale za to satysfakcja po pierwszym odpaleniu Probka jest bezcenna :)
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
Awatar użytkownika
Metal
Posty: 62
Rejestracja: 2010-05-30 13:48
Samochód: 2gen. 2,5 V6! :)
Galeria: viewtopic.php?t=17643
Lokalizacja: Chorzów

Re: matix84

Post autor: Metal »

Jedna z najciekawszych galerii :)

Probe świetnie wygląda. Doszedłeś już do ładu z silnikiem?
Pozdrawiam :)
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
matix84
Posty: 218
Rejestracja: 2009-09-10 21:24
Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
Galeria: viewtopic.php?t=16857
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: matix84

Post autor: matix84 »

dzięki, miło czyta się takie słowa :)

z zapłonem już prawie :) padła mi cewka i po wymianie na nową zapłon musi być cofnięty w porównaniu z poprzednią cewką (teraz jest mniej więcej tak jak przy pomocy lampy ale padła mi lampa i dokładnie nie ustawiłem). Oprócz tego vrisy nie pracują jak trzeba... 1 jest otwarty od początku, a 2 pracuje jak trzeba. No i ostatnio uszczelki pod pokrywami zaworów dały o sobie znać. Ale ogólnie wszystko już hula prawie jak trzeba ;)

Pozdrawiam
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
Awatar użytkownika
Metal
Posty: 62
Rejestracja: 2010-05-30 13:48
Samochód: 2gen. 2,5 V6! :)
Galeria: viewtopic.php?t=17643
Lokalizacja: Chorzów

Re: matix84

Post autor: Metal »

matix84 pisze:Ale ogólnie wszystko już hula prawie jak trzeba ;)
Tylko wiesz, bo Cede84 po przeszczepie swojego V6 (juz prawie rok czasu) ciągle mówi że niby już doszedł do ładu ale jak go wypytasz to, tu obroty, tu się dusi, tu przerywa... Obyście faktycznie ogarneli swoje maszynki :)
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
matix84
Posty: 218
Rejestracja: 2009-09-10 21:24
Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
Galeria: viewtopic.php?t=16857
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: matix84

Post autor: matix84 »

Wiesz, w samochodzie zawsze znajdzie się coś do zrobienia :) W szczególności jeśli auto ma kilka latek...

Teraz miałem trochę więcej czasu i część rzeczy przy nim porobiłem:

-nowe uszczelki pod pokrywy zaworów + silikon
-nowe uszczelki pod kolektor ssący
-nowe manszety na przeguby lewej półosi
-przetoczyłem tylne tarcze (delikatnie przetoczone - tylko, żeby wyrównać) + nowe klocki AKEBONO + rozebrałem i nasmarowałem (smar miedziowy) tylne zaciski (były zapieczone)
-oraz dostał nowy olej do skrzyni Valvoline 75W90 GL-4 ale w niedalekiej przyszłości muszę wyjąć skrzynię i zmienić łożyska

Lista rzeczy do dopieszczenia ciągle jest spora. W przygotowaniu są felgi na zimę :)
Przymierzam się jeszcze do zbudowania vris box-a bo vris1 non stop jest otwarty ale został mi miesiąc na napisanie magisterki więc auto chwilowo musi poczekać.
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
Awatar użytkownika
tom87dg
Klubowicz
Posty: 574
Rejestracja: 2009-12-25 12:37
Samochód: probe 1993 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=16963
Lokalizacja: DG

Re: matix84

Post autor: tom87dg »

matix jesli chodzi o vrisy to jest duzo teori na ten temat, ale kazdemu 1 vris jest caly czas zasilany a 2 wlacza sie przy 4.5 . Jezeli 1 vris ci by nie dzialal to od 3.2 tys obrotow nie mialbys odczuwalnego przyspieszenia. Probe 2.5 v6 do 3 tys sa malo dynamiczne dopiero od 3.2 zaczyna sie zabawa.
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
Awatar użytkownika
matix84
Posty: 218
Rejestracja: 2009-09-10 21:24
Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
Galeria: viewtopic.php?t=16857
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: matix84

Post autor: matix84 »

Probek doczekał się nowych tarcz i klocków na przód :) (zdjęcie poglądowe)

Obrazek

do tego przyszły klocki Brembo - hamuje to na razie mizernie ale jeszcze się nie dotarły
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: matix84

Post autor: wujeksex »

Moje też się jeszcze docierają, ale już jest coraz lepiej.
Tak jak napisał Wojtas89 jak tarcze są zimne, to hamują słabo, ale w miarę nagrzewania się siła hamowania wzrasta. Jestem mega zadowolony :D

Seryjne miały na odwrót: jak były zimne, to jeszcze jakoś hamowały, ale po zagrzaniu była tragedia. A jeszcze na dodatek się wyginały po kilku mocnych hamowaniach z większych prędkości #-o
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
ODPOWIEDZ

Wróć do „Galeria”