Ubytek oleju po remoncie silnika

ArturLodz
Posty: 45
Rejestracja: 2010-03-03 21:24
Samochód: II gen, 95' gt usa!
Galeria: viewtopic.php?t=17469

Ubytek oleju po remoncie silnika

Post autor: ArturLodz »

Wiec silnik przejechal jakies 200km, mechanik zalal pasek na 3/4 miedzy Full a Low na bagnecie. Teraz sprawdzam i jest troche ponad L. Moglo byc tak, ze silnik potrzebowal troche oleju, zeby osadzic go na silniku czy cos? Olej to niestety 15w40 - mineralny : (
Awatar użytkownika
Ozyryz
Posty: 171
Rejestracja: 2009-06-29 10:09
Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
Galeria: viewtopic.php?t=18142
Lokalizacja: Katowice

Re: A po swapie...

Post autor: Ozyryz »

Po nalaniu oleju do silnika odpala się go na chwile właśnie po to żeby olej odwiedził cały silnik po czym sprawdza się poziom ponownie i dolewa się tego oleju zaraz po wyłączeniu na polowe bagnetu miedzy low a max. a oil 15w 40 to nie najlepszy olej ale w tak szybkim tępię nie powinien uciec
pozdrawiam
Awatar użytkownika
jarsonik
Posty: 993
Rejestracja: 2007-07-22 12:03
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13697
Lokalizacja: Białystok

Re: A po swapie...

Post autor: jarsonik »

Ale o co chodzi??
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Awatar użytkownika
Ozyryz
Posty: 171
Rejestracja: 2009-06-29 10:09
Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
Galeria: viewtopic.php?t=18142
Lokalizacja: Katowice

Re: A po swapie...

Post autor: Ozyryz »

Zapewne chodzi o to ze po wymianie silnika mechanior nakarmił go olejem a silnik po przejechaniu 200 kilosów ma olej prawie na minimum
ArturLodz
Posty: 45
Rejestracja: 2010-03-03 21:24
Samochód: II gen, 95' gt usa!
Galeria: viewtopic.php?t=17469

Re: A po swapie...

Post autor: ArturLodz »

jarsonik pisze:Ale o co chodzi??
no generalnie staram sie coreczke doprowadzic do stanu dobrego i wymienilem silnik. Stal on x czasu na dworze pod namiotem w firmie Japan Cars. No i po podlaczeniu mechanicy mowili, ze zalali 3/4 paska miedzy F a L na bagnecie. Teraz spojrzalem na zimnym to jest kolo L, w zasadzie juz na. I nie wiem, czy to powstalo przez jakis wyciek (choc nic takiego nie widze) czy wlasnie przez to, ze musial sie rozlac po silniku. Czy moze zwyczajnie mechanik mi sciemnil. A nie mialem mozliwosci sprawdzenia przy nim, bo nagrzany byl przy odbiorze.
A podejrzewam, ze to moze byc cos zle podlaczonego w sumie, bo kabel od odmy tez nie byl podlaczony
Awatar użytkownika
Ozyryz
Posty: 171
Rejestracja: 2009-06-29 10:09
Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
Galeria: viewtopic.php?t=18142
Lokalizacja: Katowice

Re: A po swapie...

Post autor: Ozyryz »

zalej go na max olejem odpal,wyłącz dolej do polowy, idź sobie pojeździć ze 100 albo 200kilosów jak olej bedzie na takim poziomie jak był po dolaniu oleju to niczym się nie martw a jak go ubedzie to musisz sprawdzic gdzie ci ubywa bądź go spala albo to i to
ArturLodz
Posty: 45
Rejestracja: 2010-03-03 21:24
Samochód: II gen, 95' gt usa!
Galeria: viewtopic.php?t=17469

Re: A po swapie...

Post autor: ArturLodz »

Ozyryz pisze:zalej go na max olejem odpal,wyłącz dolej do polowy, idź sobie pojeździć ze 100 albo 200kilosów jak olej bedzie na takim poziomie jak był po dolaniu oleju to niczym się nie martw a jak go ubedzie to musisz sprawdzic gdzie ci ubywa bądź go spala albo to i to
tak zrobie, dzieki za rade!
Szkoda w sumie, ze tak pozno i oleju nie dostane nigdzie, bo wzialbym ja teraz i wieczorem pojezdzil
kocurro
Posty: 484
Rejestracja: 2007-03-25 18:50
Samochód: była skoda superb
Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce

Re: A po swapie...

Post autor: kocurro »

przecież to normalne że jeśli suchy silnik zalewasz olejem, odpalasz, po jakimś czasie gasisz to oleju będzie mniej, bo to co wlałeś znalazło się w misie olejowej, stąd owe wskazanie na bagnecie a przy odpaleniu olej poszedł w obieg silnika więc będzie go mniej. możesz być spokojny. jeśli nie widzisz wycieków a auto nie kopci jak lokomotywa to wszystko jest ok.
wszyscy mają PROBE. miałem i ja:(:( 2.0 16v,94r.
Awatar użytkownika
Ozyryz
Posty: 171
Rejestracja: 2009-06-29 10:09
Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
Galeria: viewtopic.php?t=18142
Lokalizacja: Katowice

Re: A po swapie...

Post autor: Ozyryz »

Tak ale jak sobie jedziesz i wyłączasz auto i odrazy sprawdzasz stan oleju to zanim on ścieknie powinno być na środku miedzy minimum a max na bagnecie
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: A po swapie...

Post autor: bogdano »

kocurro pisze:przecież to normalne że jeśli suchy silnik zalewasz olejem, odpalasz, po jakimś czasie gasisz to oleju będzie mniej, bo to co wlałeś znalazło się w misie olejowej, stąd owe wskazanie na bagnecie a przy odpaleniu olej poszedł w obieg silnika więc będzie go mniej. możesz być spokojny. jeśli nie widzisz wycieków a auto nie kopci jak lokomotywa to wszystko jest ok.
Część oleju zostaje też wciągnięta do filtra oleju. dlatego też go ubywa zaraz po wlaniu na suchy silnik. :)
ArturLodz pisze:Olej to niestety 15w40 - mineralny : (
Ludzie, a czemu ty masz w silniku olej mineralny? Masakra. Przecież mineralny to się leje do starych silników z lat 70-tych.

Kolejna sprawa to ja mam teoretycznie silnik po remoncie i jeżdżąc na gazie co 200 km też dolewam trochę oleju bo niestety gaz jest suchy. Z tego co zauważyłem to więcej oleju pożera silnik jak się jeździ na gazie niż jak się jeździ na samej benie.
ArturLodz pisze: Szkoda w sumie, ze tak pozno i oleju nie dostane nigdzie, bo wzialbym ja teraz i wieczorem pojezdzil
Mamy XXI w. i nie mieszkamy w Czechach :) więc olej jest na każdej stacji benzynowej. :)
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
arko
Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 2009-04-19 23:32
Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=16280
Lokalizacja: Łódź

Re: A po swapie...

Post autor: arko »

Według mnie to zrób płukankę np." LIQUI MOLY " i zalej silnik syntetykiem 5w 40
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: A po swapie...

Post autor: bogdano »

W 2,5 V6 2l oleju na 100km to norma. Nie Ozyryz? :) :lol:
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
jarsonik
Posty: 993
Rejestracja: 2007-07-22 12:03
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13697
Lokalizacja: Białystok

Re: A po swapie...

Post autor: jarsonik »

2 l na 100?? hehehe dobre, a co do samego samochodu autora tematu: dawno kupiłes samochód w tym japan cars
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
ArturLodz
Posty: 45
Rejestracja: 2010-03-03 21:24
Samochód: II gen, 95' gt usa!
Galeria: viewtopic.php?t=17469

Re: A po swapie...

Post autor: ArturLodz »

arko pisze:Według mnie to zrób płukankę np." LIQUI MOLY " i zalej silnik syntetykiem 5w 40
a jak panowie zapatrujecie sie na ten pomysl? :P

Bylem w realu i mialem juz brac shella tez mineralnego, ale stwierdzilem, ze moze jednak nie warto? Co myslicie?
kocurro pisze:przecież to normalne że jeśli suchy silnik zalewasz olejem, odpalasz, po jakimś czasie gasisz to oleju będzie mniej, bo to co wlałeś znalazło się w misie olejowej, stąd owe wskazanie na bagnecie a przy odpaleniu olej poszedł w obieg silnika więc będzie go mniej. możesz być spokojny. jeśli nie widzisz wycieków a auto nie kopci jak lokomotywa to wszystko jest ok.
silnik byl sprawdzany na zimno chyba 15h bez uzytkowania
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: A po swapie...

Post autor: Robert »

Ozyryz pisze:Tak ale jak sobie jedziesz i wyłączasz auto i odrazy sprawdzasz stan oleju to zanim on ścieknie powinno być na środku miedzy minimum a max na bagnecie
Jeśli zanim ścieknie masz w połowie oznaczeń bagnetu, to praktycznie nie masz oleju w silniku. :1111_bye:

[r]I proszę nie rozwijać kolejnego wątku w kierunku "jaki olej".[/r] :idea:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: A po swapie...

Post autor: OLEY »

[o]A ja właśnie miałem to przenieść do jakiegoś tematu o olejach. :D

Tak w ogóle co ten wątek ma wspólnego ze swapem?

Przecież on od początku jest o oleju...[/o] :roll:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
ArturLodz
Posty: 45
Rejestracja: 2010-03-03 21:24
Samochód: II gen, 95' gt usa!
Galeria: viewtopic.php?t=17469

Re: A po swapie...

Post autor: ArturLodz »

OLEY pisze:[o]A ja właśnie miałem to przenieść do jakiegoś tematu o olejach. :D

Tak w ogóle co ten wątek ma wspólnego ze swapem?

Przecież on od początku jest o oleju...[/o] :roll:
"A PO swapie..." no jak sie zachowuje nowy silnik i jakie moga byc przyczyny takiego stanu oleju :P
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: A po swapie...

Post autor: bogdano »

Przyczyna takiego stanu najprawdopodobniej jest taka że masz silnik do remontu bo ci taki sprzedali chłopaki z Japan Cars. :) Albo dolewać będziesz olej co parę setek kilometrów i jeździł. :)
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
Ozyryz
Posty: 171
Rejestracja: 2009-06-29 10:09
Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
Galeria: viewtopic.php?t=18142
Lokalizacja: Katowice

Re: A po swapie...

Post autor: Ozyryz »

Robert pisze: Jeśli zanim ścieknie masz w połowie oznaczeń bagnetu, to praktycznie nie masz oleju w silniku. :1111_bye:

Czekaj bo teraz cie nie rozumiem, mi chodziło o to, że jak lejesz olej do silnika to lejesz do pozycji max potem go odpalasz na chwile po wyłączeniu dolewasz oleju tak żeby był na środku bagnetu i to są standardowe procedury wymiany oleju nie wspominam tu o wymianie filtrów co jest oczywiste ale o co tobie chodzi?

bogdano pisze:W 2,5 V6 2l oleju na 100km to norma. Nie Ozyryz? :) :lol:
Tylko 1 na 100 :p ale to jest sytuacja przejściowa :D
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: A po swapie...

Post autor: Robert »

Robert pisze:
Ozyryz pisze:Tak ale jak sobie jedziesz i wyłączasz auto i odrazy sprawdzasz stan oleju to zanim on ścieknie powinno być na środku miedzy minimum a max na bagnecie
Jeśli zanim ścieknie masz w połowie oznaczeń bagnetu, to praktycznie nie masz oleju w silniku. :1111_bye:
Ozyryz pisze:Czekaj bo teraz cie nie rozumiem, mi chodziło o to, że jak lejesz olej do silnika to lejesz do pozycji max potem go odpalasz na chwile po wyłączeniu dolewasz oleju tak żeby był na środku bagnetu i to są standardowe procedury wymiany oleju
Nie - to nie są standardowe procedury. Szczególnie ta wcześniejsza. Niektórzy piszą, że na zimnym, inni (w tym instrukcja użytkownika probe) na ciepłym, ale jakieś 10-15 minut od wyłączenia, by olej zdążył spłynąć.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
arko
Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 2009-04-19 23:32
Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=16280
Lokalizacja: Łódź

Re: A po swapie...

Post autor: arko »

Ja bym jednak spróbował tej płukanki i zalał syntetykiem .
To są naprawdę niewielkie koszty w porównaniu z remontem.
Ostatnio zmieniony 2010-11-28 21:29 przez arko, łącznie zmieniany 1 raz.
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
kocurro
Posty: 484
Rejestracja: 2007-03-25 18:50
Samochód: była skoda superb
Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce

Re: A po swapie...

Post autor: kocurro »

ale po co płukanka???? jeśli auto faktycznie ma ubytki oleju spowodowane nieszczelnością to po takim zabiegu tylko pogorszysz sytuacje bo silnik się jeszcze bardziej rozszczelni.
wszyscy mają PROBE. miałem i ja:(:( 2.0 16v,94r.
Awatar użytkownika
arko
Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 2009-04-19 23:32
Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=16280
Lokalizacja: Łódź

Re: A po swapie...

Post autor: arko »

Z tego co słyszałem to jest wręcz odwrotnie , czyli w większości przypadkach zmniejszyło się zużycie oleju.
Nie interesowałem się tym szczegółowo i nie wiem co ta płukanka powoduje ale tak własnie się dzieje.
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Awatar użytkownika
Ozyryz
Posty: 171
Rejestracja: 2009-06-29 10:09
Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
Galeria: viewtopic.php?t=18142
Lokalizacja: Katowice

Re: A po swapie...

Post autor: Ozyryz »

arko pisze:Z tego co słyszałem to jest wręcz odwrotnie , czyli w większości przypadkach zmniejszyło się zużycie oleju.

Ale czy powstrzymało by spalanie aż takiej ilości oleju?
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Re: A po swapie...

Post autor: Basf_Wrocław »

Temat z dupy. Najpierw postaw auto na płaskiej powierzchni. Potem dolej oleju do maxa na bagnecie. Następnie przejedź 100km i najlepiej na tej samej płaskiej powierzchni sprawdź ponownie stan oleju. Stan oleju sprawdza się albo na zimnym silniku lub 10 - 15 minut po zgaszeniu.
Pytanie do specjalistów, czemu po płukaniu silnika ma zmniejszyć się zużycie oleju ?
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”