Probe MK I 3.0LX Turbo Project
: 2011-04-10 11:26
Witam,z racji tego,iż wątek,który utworzyłem poprzednio został zamknięty zanim zdązylem go rozwinąć-otwieram nowy.
Nie znalazlem w całej sieci zadowalających mnie informacji na temat planowanych modów vulcana oraz mam pewne obawy co do 100% powodzenia projektu ,tak więc podziele się moimi przemyśleniami z wami drodzy Forumowicze.
Bez owijania do meritum.
W założeniu benzynowy układ sterowania i dawkowania paliwa miał by mi służyc jedynie do wstępnego nagrzania silnika i dotrysków paliwa w ustalonym zakresie pracy.Po rozgrzaniu zasialanie Vulcana miał by przejąc wydajny odpowiednio wystrojony system ciągłego wtrysku LPG.Wiem,są przeciwnicy i zwolennicy zabaw z LPG ,a ja koniecznie chcę isć w tym kierunku.
Oczywiście jeśli są jakieś przeciwskazania proszę glośno krzyczeć.
Instalacja gazowa za pomocą dedykowanych magistrali podaje gaz tuż nad zawory ssące co zapewnia nam praktycznie natychmiastową reakcje na pedał przyspieszenia .
Instalacja działa na bardzo prostej zasadzie:
Ciekły gaz jest ogrzewany i rozpręzany w dwóch 2 stopniowych regulatorach cisnienia.Następnie gaz w fazie lotnej jest podawany do 2 dystrybutorów,każdy na osobny blok.Z dystrybutorów gaz jest podawany oddzielnie na każdy z 3 obsługiwanych cylindrów.
Korekty składu mieszanki sa realizowane na podstawie sygnału sondy lambda ,MPS oraz TPS.
Nie zależne od sygnału czasu wtrysków generowanego przez ECU benzynowy- ustalam mapę wtrysków LPG zubażając i wzbogacając w przebiegu czasowym wedle wskazań urządzeń pomiarowych podczas próby obciążeniowej tak aby mieszanka była stechiometryczna w pełnym zakresie obciązeń,doładowania oraz prędkości obrotowych.-w tym wypadku EGT,AFR .Wstępny kształt mapy ustalam bez obciązenia poprzez analize spalin .
Możliwe jest ustalenie ścisłego zakresu regulacji, w którym sterownik LPG sam koryguje bierzący skład mieszanki na podstawie wskazań czujników.A więc mam możliwość ustalenia ,,sztywnej,, Mapy , a tym samym mogę ,,pozwolić,,sterownikowi na samodzielne ,bierzące korekty w zadanym zakresie .
Chciał bym wykozystać wtryskiwacze benzynowe jako elektroniczny lubryfikator zaworowy.Emulator wtryskiwaczy benzynowych w zadanym zakresie prędkosci obrotowej silnika otwiera wtryskiwacze benzynowe na zadane czasy wtrysków i schładza nam gniazda zaworowe poprzez zawory.Czasy otwarcia wtryskiwaczy benzynowych w fazie dotrysków wysteruje za pomocą sterownika LPG który posiada tą przydatną opcję.W momencie dotrysku ,,pozwolę,,sterownikowi LPG na samodzielne,bierzące korekty składu mieszanki-tak żeby nie przelać .Będzie troche zabawy żeby podostrajać to ustrojstwo ale nie to mnie martwi
Dzięki temu rozwiązaniu probas jeździ taniej i mam z glowy pompe paliwa,większe wtryski,regulator ciśnienia paliwa,inny sterownik i kosztowne strojenie.To tyle jesli chodzi o zasilanie w paliwko,teraz czas na powietrze.
Chciał bym wykonać projekt na pojedynczej turbinie -ze względu na duze koszty turbiny,złączek,rur i reszty graciorów.
Zdaję sobie sprawę ze lag będzie wiekszy,ale albo rybki albo akwarium
3.0 V6 Vulcan 145KM o realnym przebiegu 160 kkm-to wiekowa jednostka,ale nie zbyt wysilona więc osobiście uważam że ma spory potencjał na przyrosty mocy,ale z drugiej strony boję sie o głowice, tłoki,swożnie,korby,panewki,podpory no i w zasadzie o sam blok.
Drodzy koledzy powiedzcie czy odprężenie metodą kanapki z 2 uszczelek i przekładki miedzianej,bez kucia tłoków i korb pozwoli mi bezpiecznie osiągnąc moce rzędu 220-250 KM .Samochód nigdy nie będzie brał udziału w żadnych ćwiartkach,połówkach czy startach spod swiateł.też ekstremalne katowanie,odcinki,dopalanie szat po sezonie z góry wykluczamy.
Projekt mam zamiar realizować wyłacznie dla własnej satysfakcji i przyjemności z jazdy energicznym sprzętem od czasu do czasu budząc kucyki
Z drugiej strony niechciał by zeby silnik sie wysypał do miski.
Wiadomo,że na dzień dobry motor na stół - generalny przegląd podzespołów i ewentualna wymiana zużytych elementów(niechciał by zeby silnik sie wysypał do miski).
Proszę o konkretne sugestie i propozycje.Potrzebował bym ewentualnej pomocy w wyliczeniu turbawska ,wydechu i IC.
To moje pierwsze kroki zarówno jeśli chodzi o uturbienie HAMERYKANCA jak i sprawne przeszukiwanie zasobów 4um,proszę o wyrozumiałość.
Pozdrawiam Michał
Nie znalazlem w całej sieci zadowalających mnie informacji na temat planowanych modów vulcana oraz mam pewne obawy co do 100% powodzenia projektu ,tak więc podziele się moimi przemyśleniami z wami drodzy Forumowicze.
Bez owijania do meritum.
W założeniu benzynowy układ sterowania i dawkowania paliwa miał by mi służyc jedynie do wstępnego nagrzania silnika i dotrysków paliwa w ustalonym zakresie pracy.Po rozgrzaniu zasialanie Vulcana miał by przejąc wydajny odpowiednio wystrojony system ciągłego wtrysku LPG.Wiem,są przeciwnicy i zwolennicy zabaw z LPG ,a ja koniecznie chcę isć w tym kierunku.
Oczywiście jeśli są jakieś przeciwskazania proszę glośno krzyczeć.
Instalacja gazowa za pomocą dedykowanych magistrali podaje gaz tuż nad zawory ssące co zapewnia nam praktycznie natychmiastową reakcje na pedał przyspieszenia .
Instalacja działa na bardzo prostej zasadzie:
Ciekły gaz jest ogrzewany i rozpręzany w dwóch 2 stopniowych regulatorach cisnienia.Następnie gaz w fazie lotnej jest podawany do 2 dystrybutorów,każdy na osobny blok.Z dystrybutorów gaz jest podawany oddzielnie na każdy z 3 obsługiwanych cylindrów.
Korekty składu mieszanki sa realizowane na podstawie sygnału sondy lambda ,MPS oraz TPS.
Nie zależne od sygnału czasu wtrysków generowanego przez ECU benzynowy- ustalam mapę wtrysków LPG zubażając i wzbogacając w przebiegu czasowym wedle wskazań urządzeń pomiarowych podczas próby obciążeniowej tak aby mieszanka była stechiometryczna w pełnym zakresie obciązeń,doładowania oraz prędkości obrotowych.-w tym wypadku EGT,AFR .Wstępny kształt mapy ustalam bez obciązenia poprzez analize spalin .
Możliwe jest ustalenie ścisłego zakresu regulacji, w którym sterownik LPG sam koryguje bierzący skład mieszanki na podstawie wskazań czujników.A więc mam możliwość ustalenia ,,sztywnej,, Mapy , a tym samym mogę ,,pozwolić,,sterownikowi na samodzielne ,bierzące korekty w zadanym zakresie .
Chciał bym wykozystać wtryskiwacze benzynowe jako elektroniczny lubryfikator zaworowy.Emulator wtryskiwaczy benzynowych w zadanym zakresie prędkosci obrotowej silnika otwiera wtryskiwacze benzynowe na zadane czasy wtrysków i schładza nam gniazda zaworowe poprzez zawory.Czasy otwarcia wtryskiwaczy benzynowych w fazie dotrysków wysteruje za pomocą sterownika LPG który posiada tą przydatną opcję.W momencie dotrysku ,,pozwolę,,sterownikowi LPG na samodzielne,bierzące korekty składu mieszanki-tak żeby nie przelać .Będzie troche zabawy żeby podostrajać to ustrojstwo ale nie to mnie martwi
Dzięki temu rozwiązaniu probas jeździ taniej i mam z glowy pompe paliwa,większe wtryski,regulator ciśnienia paliwa,inny sterownik i kosztowne strojenie.To tyle jesli chodzi o zasilanie w paliwko,teraz czas na powietrze.
Chciał bym wykonać projekt na pojedynczej turbinie -ze względu na duze koszty turbiny,złączek,rur i reszty graciorów.
Zdaję sobie sprawę ze lag będzie wiekszy,ale albo rybki albo akwarium
3.0 V6 Vulcan 145KM o realnym przebiegu 160 kkm-to wiekowa jednostka,ale nie zbyt wysilona więc osobiście uważam że ma spory potencjał na przyrosty mocy,ale z drugiej strony boję sie o głowice, tłoki,swożnie,korby,panewki,podpory no i w zasadzie o sam blok.
Drodzy koledzy powiedzcie czy odprężenie metodą kanapki z 2 uszczelek i przekładki miedzianej,bez kucia tłoków i korb pozwoli mi bezpiecznie osiągnąc moce rzędu 220-250 KM .Samochód nigdy nie będzie brał udziału w żadnych ćwiartkach,połówkach czy startach spod swiateł.też ekstremalne katowanie,odcinki,dopalanie szat po sezonie z góry wykluczamy.
Projekt mam zamiar realizować wyłacznie dla własnej satysfakcji i przyjemności z jazdy energicznym sprzętem od czasu do czasu budząc kucyki
Z drugiej strony niechciał by zeby silnik sie wysypał do miski.
Wiadomo,że na dzień dobry motor na stół - generalny przegląd podzespołów i ewentualna wymiana zużytych elementów(niechciał by zeby silnik sie wysypał do miski).
Proszę o konkretne sugestie i propozycje.Potrzebował bym ewentualnej pomocy w wyliczeniu turbawska ,wydechu i IC.
To moje pierwsze kroki zarówno jeśli chodzi o uturbienie HAMERYKANCA jak i sprawne przeszukiwanie zasobów 4um,proszę o wyrozumiałość.
Pozdrawiam Michał