Witam
Zacznę od takiego zwrotu " ale mi sie k***a nic nie chce "
Zamieszczam moje rozwiązanie na urwany przewód sondy lambda w naszych jedynkach - zwłaszcza dla tych co lubią dłubać pod maską a szkoda ciągle kupować nowych.
Zamieszczam co prawda jedno zdjęcie ale chyba nie wymaga ono jakiegoś wielkiego opisu co jak po co i dlaczego. Opiszę swoje rozwiązanie
1. Wykręcamy sondę kluczem 22 w lewo
2. Wkręcamy sondę w imadło jak widać na zdjęciu chyba że ktoś jest hardcorem to "róbta co chceta"
3. Szlifujemy delikatnie pancerz ochronny który jest zaciśnięty na sondzie do tego momentu aż zauważamy że pancerz został przecięty (blaszka ok 0,5mm albo mniej)
4. podważamy blaszkę w miejscu naszego nacięcia aby poluźnić fabryczne sprasowanie - wielokrotnie aż w końcu blaszka zejdzie
5. Na zdjęciu nie widać jednak w tym pancerzu jest sprężyna która likwiduje luz (chyba żeby sie nie poluźniło samo)
6. po zdjęciu pancerza widzimy że przewód jest zwyczajnie zaciśnięty w zacisku.
7. Nasz przewód albo możemy próbować polutować albo zacisnąć w oryginalnym zacisku który tam jest jednak trzeba uwazać żeby tego nie wyrwać lub ułamać - ja rozgiąłem ten zacisk w miejscu gdzie przewód był łapany za izolację przewodu. Włożyłem tam swój przewód po czym zacisnąłem szczypcami. Lutowanie odradzam ze względu na znaczną temperaturę pracy układu wydechowego i lut może się zwyczajnie odlutować.
8. Składamy pancerz tak jak był i prubujemy zagiąć blaszki tak jak były.
9. Ja Okleiłem całą sondę lambda taśmą papierową bo to działa - cały rok przejeździłem i teraz zrobiłem 100km po trasie i jest ok.
napis na sondzie lambda:
F287
NTK JAPAN
25F13
Urwany przewód sonda lambda - rozwiązanie
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Przejdź do
- Dział techniczny
- ↳ F.A.Q.
- ↳ Kody diagnostyczne
- ↳ I gen (1989 - 1992)
- ↳ II gen (1993 - 1997)
- ↳ Elektryka
- ↳ I gen (1989 - 1992)
- ↳ II gen (1993 - 1997)
- ↳ Nadwozie
- ↳ I gen (1989 - 1992)
- ↳ II gen (1993 - 1997)
- ↳ Opony / Felgi
- ↳ I gen (1989 - 1992)
- ↳ II gen (1993 - 1997)
- ↳ Silnik
- ↳ 2.2 R4
- ↳ 2.2 R4 Turbo
- ↳ 3.0 V6 LX
- ↳ 2.0 R4 FS
- ↳ 2.5 V6 KL
- ↳ Układ chłodzenia / Klimatyzacja / Wentylacja / Ogrzewanie
- ↳ 2.2 R4
- ↳ 2.2 R4 Turbo
- ↳ 3.0 V6 LX
- ↳ 2.0 R4 FS
- ↳ 2.5 V6 KL
- ↳ Układ hamulcowy
- ↳ I gen (1989 - 1992)
- ↳ II gen (1993 - 1997)
- ↳ Układ kierowniczy
- ↳ I gen (1989 - 1992)
- ↳ II gen (1993 - 1997)
- ↳ Układ napędowy (sprzęgło, skrzynia, półosie ... )
- ↳ 2.2 R4
- ↳ 2.2 R4 Turbo
- ↳ 3.0 V6 LX
- ↳ 2.0 R4 FS
- ↳ 2.5 V6 KL
- ↳ Układ wydechowy
- ↳ I gen (1989 - 1992)
- ↳ II gen (1993 - 1997)
- ↳ Układ zapłonowy (aparat, świece, kable ... )
- ↳ 2.2 R4
- ↳ 2.2 R4 Turbo
- ↳ 3.0 V6 LX
- ↳ 2.0 R4 FS
- ↳ 2.5 V6 KL
- ↳ Układ zasilania (pompa, wtryski, filtr powietrza ... )
- ↳ 2.2 R4
- ↳ 2.2 R4 Turbo
- ↳ 3.0 V6 LX
- ↳ 2.0 R4 FS
- ↳ 2.5 V6 KL
- ↳ Wnętrze
- ↳ I gen (1989 - 1992)
- ↳ II gen (1993 - 1997)
- ↳ Zawieszenie
- ↳ I gen (1989 - 1992)
- ↳ II gen (1993 - 1997)
- ↳ LPG
- ↳ Tuning
- ↳ Mechaniczny
- ↳ Optyczny
- ↳ Car audio
- Giełda
- ↳ I Generacja
- ↳ Kupię
- ↳ Sprzedam
- ↳ II Generacja
- ↳ Kupię
- ↳ Sprzedam
- ↳ Inne
- ↳ Kupię
- ↳ Sprzedam
- ↳ Ogłoszenia komercyjne
- Klub
- ↳ Klub
- ↳ Osobliwości
- ↳ Galeria
- Beyond Probe
- ↳ Nasze auta
- ↳ Chcielibyśmy mieć