Strona 1 z 1

2.2 GT boost cut (maly poradnik jak usunac)

: 2013-05-22 11:21
autor: Quaki
Witam jako ze już kilkanaście osób pytało mnie o usuniecie "boost cut-a" oto krotki opis jak to zrobić i co będzie nam do tego potrzebne
potrzebne narzędzia to:
1. programator który ma możliwość zapisania kości 27c256 (można go wykonać samemu lub kupić ze znanego portalu aukcyjnego)
2. lutownica (najlepiej stacja lutownicza nawet taka najprostsza będzie lepsza niż zwykła lutownica )
!!!!!! Bardzo ważna uwaga pod żadnym pozorem nie lutować elektroniki lutownica transformatorową oraz należny pamiętać o zabezpieczeniu antystatycznym !!!!!
3.czysty eprom 27c256
4. program do edycji wsadu może być nawet darmowy hex editor
5. normalne narzędzia do wyciągnięcia i rozkręcenia komputera (bez tego nie da się nic zrobić bo kość trzeba wylutowac nie ma do niej dostępu przez złącze diagnostyczne )
Jak mechanicznie wyciągnąć komputer i eprom z płytki opisane jest tutaj (zakładka Do it yourself / ECU Removal/EPROM Identification )
http://www.performanceprobe.com
Następnie należy zgrać zawartość epromu i w "hex edytorze" odnaleźć adres hex 0x52B1
w oryginalnym sofcie ma on wartość 3F aby całkowicie usunąć boost cut wstawiamy FF zapisujemy nasz plik i zgrywamy go do epromu 27c256 następnie wlutowujemy podstawkę do komputera w którą wkładamy nasz nagrany eprom
Ot i cala filozofia troszkę trudniejsze jest edytowanie map wtrysku i zapłonu.
Pozdrawiam
ps. opis powstał dla dobra wszystkich posiadaczy jedynek turbo w celu "ukrócenia" bajek czasami opowiadanych przez ludzi o tym jak ciężko to zrobić i ze to prawie nie możliwe oraz odpuszczenia jakichś dziwnych "druciarskich" sposobów (typu przerabianie przepływomierza) które mogą się skończyć tragicznie dla silnika

Re: 2.2 GT boost cut (maly poradnik jak usunac)

: 2013-05-24 18:46
autor: kicker
a tak z ciekawości, ile taka usługa jest warta?

Re: 2.2 GT boost cut (maly poradnik jak usunac)

: 2013-09-01 00:27
autor: adrian_seki
A jeżeli chodzi o edytowanie map wtrysków i zapłonu to gdzie szukać informacji? Masz jakieś już z tym doświadczenia jak to poprawić?

Jeszcze ta strona http://www.performanceprobe.com - tak mnie wkur*** to dziadostwo, że głowa mała. Do tej pory nie wiem jak po tym badziewiu się poruszać i nie znalazłem ani jednej pożytecznej rzeczy na tej stronie mimo iż tu jestem już spory kawał czasu na tym forum... Jak podajecie stronę to jestem chory bo nic tam nie ma. Napiszcie chociaż gdzie mamy iść po tych śmiesznych działach, aby dojść do interesujących nas informacji. Z góry dziękuje

Re: 2.2 GT boost cut (maly poradnik jak usunac)

: 2013-09-01 13:28
autor: Kocureq
zakładka Do it yourself / ECU Removal/EPROM Identification
#-o #-o #-o

Re: 2.2 GT boost cut (maly poradnik jak usunac)

: 2013-09-02 00:43
autor: Bogdan9999
No dobra odcinka doładowania usunięta i co dalej do jakich doładowań komp pociągnie ? Bo jak znam życie ludki sie na to napalą i kilka silników spłynie.

Re: 2.2 GT boost cut (maly poradnik jak usunac)

: 2013-09-10 18:16
autor: steam
Bogdan9999 pisze:No dobra odcinka doładowania usunięta i co dalej do jakich doładowań komp pociągnie ? Bo jak znam życie ludki sie na to napalą i kilka silników spłynie.
Podobno ile "nasza" turbina wyciśnie Quaki gadał, że pompował 1.1 bara pozwole sobie przytoczyć jego słowa z innego forum.
Quaki pisze:Nie ma czegos takiego jak bezpieczne doladowanie ogólnie turbina nie pozwoli więcej niż 1-1.1bara (przy tej drugiej wartości dość szybko może się zepsuć ) akurat obecnie ja jeżdżę na takim doładowaniu na seryjnych wtryskach z tym ze mam zmieniona mapę paliwa i mapę zapłonu pod te wartości

Re: 2.2 GT boost cut (maly poradnik jak usunac)

: 2013-09-10 18:58
autor: Bogdan9999
Dziwne ja na niej 1.6 bara ładowałem co prawda nie w całym zakresie obrotów ale było.

Re: 2.2 GT boost cut (maly poradnik jak usunac)

: 2013-09-10 19:28
autor: steam
bogdan a na f2t czy na fe3?

Re: 2.2 GT boost cut (maly poradnik jak usunac)

: 2013-09-10 19:56
autor: Bogdan9999
FE3

Re: 2.2 GT boost cut (maly poradnik jak usunac)

: 2013-09-16 14:46
autor: steam
w f2t kolektor jest zwężką lub też brakuje mu tego zaworu na cylinder jeżeli w innym silniku dmuchało więcej.
Ja tez potwierdzam u mnie dmuchał 1.2 bara tez nie pełnym zakresie, potem włączył sie boost cut i to było oczywiście na 1 biegu.
Planuje zrobić większy kolektor wydechowy do f2t wtedy zrobię test.