2.2 GT boost cut (maly poradnik jak usunac)
: 2013-05-22 11:21
Witam jako ze już kilkanaście osób pytało mnie o usuniecie "boost cut-a" oto krotki opis jak to zrobić i co będzie nam do tego potrzebne
potrzebne narzędzia to:
1. programator który ma możliwość zapisania kości 27c256 (można go wykonać samemu lub kupić ze znanego portalu aukcyjnego)
2. lutownica (najlepiej stacja lutownicza nawet taka najprostsza będzie lepsza niż zwykła lutownica )
!!!!!! Bardzo ważna uwaga pod żadnym pozorem nie lutować elektroniki lutownica transformatorową oraz należny pamiętać o zabezpieczeniu antystatycznym !!!!!
3.czysty eprom 27c256
4. program do edycji wsadu może być nawet darmowy hex editor
5. normalne narzędzia do wyciągnięcia i rozkręcenia komputera (bez tego nie da się nic zrobić bo kość trzeba wylutowac nie ma do niej dostępu przez złącze diagnostyczne )
Jak mechanicznie wyciągnąć komputer i eprom z płytki opisane jest tutaj (zakładka Do it yourself / ECU Removal/EPROM Identification )
http://www.performanceprobe.com
Następnie należy zgrać zawartość epromu i w "hex edytorze" odnaleźć adres hex 0x52B1
w oryginalnym sofcie ma on wartość 3F aby całkowicie usunąć boost cut wstawiamy FF zapisujemy nasz plik i zgrywamy go do epromu 27c256 następnie wlutowujemy podstawkę do komputera w którą wkładamy nasz nagrany eprom
Ot i cala filozofia troszkę trudniejsze jest edytowanie map wtrysku i zapłonu.
Pozdrawiam
ps. opis powstał dla dobra wszystkich posiadaczy jedynek turbo w celu "ukrócenia" bajek czasami opowiadanych przez ludzi o tym jak ciężko to zrobić i ze to prawie nie możliwe oraz odpuszczenia jakichś dziwnych "druciarskich" sposobów (typu przerabianie przepływomierza) które mogą się skończyć tragicznie dla silnika
potrzebne narzędzia to:
1. programator który ma możliwość zapisania kości 27c256 (można go wykonać samemu lub kupić ze znanego portalu aukcyjnego)
2. lutownica (najlepiej stacja lutownicza nawet taka najprostsza będzie lepsza niż zwykła lutownica )
!!!!!! Bardzo ważna uwaga pod żadnym pozorem nie lutować elektroniki lutownica transformatorową oraz należny pamiętać o zabezpieczeniu antystatycznym !!!!!
3.czysty eprom 27c256
4. program do edycji wsadu może być nawet darmowy hex editor
5. normalne narzędzia do wyciągnięcia i rozkręcenia komputera (bez tego nie da się nic zrobić bo kość trzeba wylutowac nie ma do niej dostępu przez złącze diagnostyczne )
Jak mechanicznie wyciągnąć komputer i eprom z płytki opisane jest tutaj (zakładka Do it yourself / ECU Removal/EPROM Identification )
http://www.performanceprobe.com
Następnie należy zgrać zawartość epromu i w "hex edytorze" odnaleźć adres hex 0x52B1
w oryginalnym sofcie ma on wartość 3F aby całkowicie usunąć boost cut wstawiamy FF zapisujemy nasz plik i zgrywamy go do epromu 27c256 następnie wlutowujemy podstawkę do komputera w którą wkładamy nasz nagrany eprom
Ot i cala filozofia troszkę trudniejsze jest edytowanie map wtrysku i zapłonu.
Pozdrawiam
ps. opis powstał dla dobra wszystkich posiadaczy jedynek turbo w celu "ukrócenia" bajek czasami opowiadanych przez ludzi o tym jak ciężko to zrobić i ze to prawie nie możliwe oraz odpuszczenia jakichś dziwnych "druciarskich" sposobów (typu przerabianie przepływomierza) które mogą się skończyć tragicznie dla silnika