Strona 1 z 1

Problem z Elektryką, immo, aparatem? Po rozgrzaniu gaśnie...

: 2013-09-09 14:54
autor: bartwa
Hej

Mam problem ze swoim probe.

Nasz pacjent to 2,0 16v 1994 roku, problem jaki mamy jest następujący: jak auto jest ciepłe i przejedzie parę km zaczyna wariować. Mianowicie po prostu nagle zdycha ( obrotomież spada do 0), auto gaśnie i jest po prostu bez życia, czasem można go od razu zapalić i pojechać dalej, czasem trzeba odczekać jakiś czas żeby wogóle odpalił, a czasami tylko błyskawicznie traci przytomność podczas jazdy (widać to po wskazówce obrotomierza) i po szarpnięciu znów jest ok. Co ciekawe, nigdy nie dzieje się tak do stuki auto silnik się nie rozgrzeje...

Oczywiście postawiłem na aparat zapłonowy, zamówiłem drugi po regeneracji na allegro (http://allegro.pl/aparat-zaplonowy-mazd ... 69422.html) zamówiłem na od tego gościa ponieważ miał niby zregenerowany na stanie i za dodatkową kaucją wysłał go do mnie, tak ze nie musiałem wyjmować swojego wysyłać i czekać. Jakieś półtora tygodnia temu przyszedł aparat ucieszony pojechałem do mechanika na wymianę, okazało się że aparat to szrot, i auto ani drgnie po wymianie, i nie da się go w ogóle uruchomić, (aparat odesłałem i czekam na kasę, chociaż niestety kosztów montażu nikt mi nie zwróci, ale mniejsza z tym..) między czasie stwierdziłem że wymontuję swój i podjadę z nim do AFJettro (w Wawie na Wolskiej, naprawiają aparaty) pomijając Poje.... właściciela, który pierd.... głupoty, sprawdzili podobno aparat pod obciążeniem i powiedzieli że jest sprawny (oczywiście usługa płatna, i do widzenia). No i teraz sam już nie wiem co to moze być i do kogo z tym pojechac, obecnie auto stoi z wymontowanym aparatem, i nie mam pomysłu gdzie szukać przyczyny. (Mogę wysłać aparat do regeneracji na allegro do kolejnego speca za 200zł ale pytanie czy to w ogóle coś da, bo jeżeli jak twierdzą Ci co go sprawdzali jest sprawny)

Macie jakiś pomysł co to może być, jak to sprawdzić i ew. gdzie naprawić?

Chodzą mi po głowie różne opcje:

1) Aparat jest nie do końca sprawny i jak się rozgrzeje to zaczyna cos przerywać (pytanie czy to w ogóle możliwe?)
2) Coś nie tak z immobilaiserem o ile w ogóle jest (nie wiem jak sprawdzić czy w ogóle takowy posiadam ?)
3) Coś z elektryką, jakiś naderwany przewód, przebicie....
4) Coś jeszcze innego i sam już nie wiem co....

Z góry dzięki za pomoc ;-)


-

Re: Problem z Elektryką, immo, aparatem? Po rozgrzaniu gaśni

: 2013-09-09 15:01
autor: OLEY
Stawiam na moduł. Sprawdź, czy (gdy nie chce odpalić) ma iskrę.

[o]A tak w ogóle, to temat trzeba przenieść (połączyć) z już istniejącym.
Na razie muszę uciekać. Jak żaden mod nie połączy, to po powrocie to zrobię.

Pozdrawiam[/o]

Re: Problem z Elektryką, immo, aparatem? Po rozgrzaniu gaśni

: 2013-09-09 15:05
autor: bartwa
OLEY pisze:Stawiam na moduł. Sprawdź, czy (gdy nie chce odpalić) ma iskrę.
Jaśniej proszę :P
Rozumiem że moduł zapłonowy, gdzie jest i jak go sprawdzić ?

Re: Problem z Elektryką, immo, aparatem? Po rozgrzaniu gaśni

: 2013-09-09 15:08
autor: OLEY
Tak, chodzi o moduł zapłonowy. :)

Jest on wbudowany w aparat zapłonowy. Najlepiej zrobić samemu osobny moduł i go włączyć w "obieg" odpinając stary.

Sorki. Jaśniej będzie, jak wrócę. Naprawdę muszę uciekać.

Re: Problem z Elektryką, immo, aparatem? Po rozgrzaniu gaśni

: 2013-09-09 17:09
autor: bartwa
OLEY pisze:
Sorki. Jaśniej będzie, jak wrócę. Naprawdę muszę uciekać.
Ok, czekam zatem z niecierpliwością :D
Ma ktoś jeszcze jakieś inne podejrzenia ?

Re: Problem z Elektryką, immo, aparatem? Po rozgrzaniu gaśni

: 2013-09-09 17:31
autor: mysz
Ja również stawiam na moduł. Miałem identyczne objawy. Na ford-probe.net masz opis jak zrobić moduł zewnętrzny (naprawa aparatu zapłonowego). Zrób go, podłącz i jestem prawie pewien, że probe będzie śmigać ;)

Re: Problem z Elektryką, immo, aparatem? Po rozgrzaniu gaśni

: 2013-09-09 18:00
autor: bartwa
-- oryginalny post 2013-09-09 17:42 --
mysz pisze:Ja również stawiam na moduł. Miałem identyczne objawy. Na ford-probe.net masz opis jak zrobić moduł zewnętrzny (naprawa aparatu zapłonowego). Zrób go, podłącz i jestem prawie pewien, że probe będzie śmigać ;)

Zapewne chodzi Ci o to?

http://ford-probe.net/content/view/17/42/

Czytałem to, ale dla mnie elektryka, lutowanie, schematy to czarna magia.
Nawet nie wiem co do tego kupić żeby to zlutować.
Może ktoś podpowie co kupić, ew. podeśle linka, to kupię i spróbuję zrobić.
ew. jak ktoś jest z Wawy i okolic i wie jak to kupuję potrzebne graty i stawiam dobrą flachę. :D (aparat jest i tak wyciągnięty więc można dłubać 8) )


Po przeczytaniu kolejny raz, rozumiem że mam kupić dwa tranzystory:

BU941ZP oraz BC547B oraz diodę 1N4007 czy coś jeszcze ?

-- dodano 2013-09-09 18:00 --
OLEY pisze:Stawiam na moduł. Sprawdź, czy (gdy nie chce odpalić) ma iskrę.
Jak to sprawdzić żeby się nie zabić i nie spalić auta ? :P
Rozumiem że jak nie ma to coś z aparatem ?

Re: Problem z Elektryką, immo, aparatem? Po rozgrzaniu gaśni

: 2013-09-09 18:06
autor: arturos
Ja miałem dokładnie taki sam problem,auto nawet na trasie podczas jazdy nawet potrafiło zgasnąć. Co ciekawe zawsze się tak działo na rozgrzanym silniku.Przyczyną były zimne luty na obu przekaźnikach immobilisera. Masz rocznik 94 więc powinieneś mieć pilota do rozłączania immo.

Re: Problem z Elektryką, immo, aparatem? Po rozgrzaniu gaśni

: 2013-09-09 18:23
autor: bartwa
arturos pisze:Ja miałem dokładnie taki sam problem,auto nawet na trasie podczas jazdy nawet potrafiło zgasnąć. Co ciekawe zawsze się tak działo na rozgrzanym silniku.
No u mnie też dzieje się tak najczęściej podczas jazdy, dlatego nie można nigdzie zbytnio pojechać, bo staje na środku drogi..

arturos pisze:.Przyczyną były zimne luty na obu przekaźnikach immobilisera. Masz rocznik 94 więc powinieneś mieć pilota do rozłączania immo.
Tylko ja własnie nie wiem czy u mnie jest immo, kluczyki są cienkie, bez niczego w środku, (no chyba że ktoś coś wcześniej kombinował i poodcinał to wszystko)...

Re: Problem z Elektryką, immo, aparatem? Po rozgrzaniu gaśni

: 2013-09-09 18:45
autor: arturos
bartwa pisze: No u mnie też dzieje się tak najczęściej podczas jazdy, dlatego nie można nigdzie zbytnio pojechać, bo staje na środku drogi..
Najfajniejsze było jak np przy 120 km/h nagle gasł i nie było ani hamulców,ani wspomagania :mrgreen:
Bo w 94 nie ma immo w kluczyku.Był osobny pilot.
Może ktoś nakombinował u Ciebie i jest na stałe rozłączone,a przekaźniki jak mają zimne luty,to po zagrzaniu się rozłączają.

Re: Problem z Elektryką, immo, aparatem? Po rozgrzaniu gaśni

: 2013-09-09 21:43
autor: lisu
Ja raczej nie stawiał bym na moduł. Jak elektronika pada to raz, a dobrze. Bynajmniej u mnie tak było. Jak padło to koniec. Już więcej nie odpalił.

Re: Odp: Problem z Elektryką, immo, aparatem? Po rozgrzaniu

: 2013-09-10 11:36
autor: Kocureq
Zimne luty sie zdarzaja i niestety objawiaja sie kiedy chca. Sam mam takie zabawy w hondzie z racji kiepskiego przekaznika. Czasami nie zalacza pompy paliwa, czasem pomoze ponowne przelaczenie, a czasami przez minute nie chce odpalic.

Re: Problem z Elektryką, immo, aparatem? Po rozgrzaniu gaśni

: 2013-09-11 22:42
autor: bartwa
Ok, czyli mam jechać do elektryka i powiedzieć żeby sprawdził zimne luty w immo?
Gdzie go szukać w moim probe o ile go mam ?

Re: Problem z Elektryką, immo, aparatem? Po rozgrzaniu gaśni

: 2013-09-12 11:30
autor: lisu
Teraz ja mam zagadkę. Ostatnio wyciągnąłem alternator celem wymiany szczotek. Przy okazji przemyłem silnik i komorę bo poprzedni właściciel chyba nie widział nigdy jak ma silnik wyglądac. Wczoraj wkładam alternator, składam resztę klamotów, wycieram ręce i do środka odpalac. K***a!!! Odpalił na jakieś 3 do 5 sekund i zdechł. Za mną zadyma jakbym trawę wypalał. Odczekałem chwile i znowu to samo. Zgłupiałem. Kable sprawdzałem z 10 razy. Przy okazji wymieniłem czujnik wskaźnika temp. bo mi się kabelek upier*****. Nie mam pojęcia co się dzieje. Dodam, że nie myłem go ciśnieniowo (kilka lat temu naciąłem się w golfie, że był problem z odpaleniem) tylko pędzelek, bęzyna, płyn do mycia i delikatne spłukiwanie (aby nie po kablach). Ma ktoś jakieś pomysły??? Dzięki za podpowiedzi

Re: Problem z Elektryką, immo, aparatem? Po rozgrzaniu gaśni

: 2013-09-15 21:26
autor: waldii
bartwa w Twoim przypadku raczej nie ma co szukac innej przyczyny niz aparat.Modul lubi takie rzeczy robic ale jak sie rozgrzeje to jeszcze czujnik halla potrafi bzikowac.Nie pierwszy z tym jestes.Byly lepsze numery,bo auto chodzilo normalnie a na cieplym jak sie zgasilo to juz nie odpalil.I wina halla byla czyli aparat inny z alledrogo/mazdaspeed itp.Podeslij mi nr fona jak chcesz na pw to we wtorek albo w srode bede na takim zlomiku co stoi 626 GE FS,to chyba ten sam aparat tam jest co??Ty masz taki od przodu,od chlodnicy wkladany???


LISU zdejmij kopulke WN i tam pewnie woda wleciala

Re: Problem z Elektryką, immo, aparatem? Po rozgrzaniu gaśni

: 2013-09-15 22:31
autor: mysz
waldii pisze:bartwa w Twoim przypadku raczej nie ma co szukac innej przyczyny niz aparat.Modul lubi takie rzeczy robic ale jak sie rozgrzeje to jeszcze czujnik halla potrafi bzikowac.Nie pierwszy z tym jestes.Byly lepsze numery,bo auto chodzilo normalnie a na cieplym jak sie zgasilo to juz nie odpalil.I wina halla byla czyli aparat inny z alledrogo/mazdaspeed itp.Podeslij mi nr fona jak chcesz na pw to we wtorek albo w srode bede na takim zlomiku co stoi 626 GE FS,to chyba ten sam aparat tam jest co??Ty masz taki od przodu,od chlodnicy wkladany???


LISU zdejmij kopulke WN i tam pewnie woda wleciala
Było kilka aparatów zapłonowych w tych silnikach. Bartwa ma s1.

Re: Problem z Elektryką, immo, aparatem? Po rozgrzaniu gaśni

: 2013-09-19 20:07
autor: waldii
niestety na tamtym zlomiku brak aparatow do fs

Re: Problem z Elektryką, immo, aparatem? Po rozgrzaniu gaśni

: 2013-09-20 21:01
autor: lisu
Sorrki, że dopiero teraz pisze. Brak czasu. WALDI kopułkę przerobiłem. Sucha.