Strona 1 z 2

Dwa tłumiki

: 2004-07-09 18:49
autor: Gość
Obrazek
Obrazek

Sory za kieską jakość zdjęć to tylko komóra. :D

Pytam o opinie jak będzie lepiej złączyć je razem i dać z jednej strony czy po dwóch stronach samochodu.

Z opcją nr.1 nie ma problemu
Z opcją nr.2 rodzi się pytanie czy ma ktoś z was ciekawy pomysł na rozwidlenie układu? Jakie rury gdzie najlepije rozwidlić jaki sposób mocowania obrać?

Za opinie i podpowiedzi z góry dzięki!!! :P

: 2004-07-09 19:07
autor: Gość
Wazne abys nie przeprowadzil rur w poblizu zbiornika, bo czym to grozi to sam wiesz.

: 2004-07-09 19:08
autor: Gość
He he słuszna uwaga :D :D :D

Napewno bedą jeszcze odizolowane dokoła

: 2004-07-09 19:11
autor: Gość
Mi chodzilo konretnie o to, ze zbyt ciepla benzyna mocno paruje i w szczegolnych przypadkach moze nastapic samozaplon. Dlatego m.in. w celu zabezpieczenia w niektorych autach w srodku zbiornika jest siatka zapobiegajaca wybuchom.

: 2004-07-09 21:17
autor: AXEL
Czy to przypadkiem nie są tłumiki od motoru?

: 2004-07-09 21:26
autor: Gość
a'la mugeny stosuje sie przewaznie przy dokladaniu turbiny

ale teraz bedac glebszy o wiedze tez bym sie spieral :D

: 2004-07-09 21:58
autor: Gość
Sprzedawane są jako samochodowe to są modele KM Turbo nawet powiem wam jak im się przyglądam to ładnie wykonane spawy widać, że prztopione obsmarowane specjalną pastą do gładzenia spawów, szwu od spodu nawet nie widać. He zobaczymy jak działają planuje je założyć najpóźniej do wtorku. Ale w dorzywotnią gwarancje i tak nie chce mi się wierzyć HE :shock:

: 2004-07-09 22:22
autor: AXEL
Rozgałęzienie możesz zrobić przed zbiornikiem paliwa zaraz po tłumiku środkowym.Jedna rura omija zbiornik patrząc od tyłu z prawej strony,więc drugą możesz puścić po lewej.
Właśnie jestem w trakcie robienia swego układu wydechowego.Już nawet zrobiłem nowy tłumik końcowy,taki jak oryginalny,ale z nieco grubszej blachy i nie ma bata :twisted: .

: 2004-07-09 22:31
autor: Gość
Co do Twojego tłumika końcowego mam rade z własnego doświadczenia że gruba blacha ma minus ponieważ dłużej odprowadza ciepło i po namoczeniu wodą tłumik może wydawać dziwne dźwięki. Z drugiej strony jest niewątpliwie twardszy. A próbowałeś zrobiź ze stali z domieszką aluminium ponoć bardzo dobry materiła trwały i wmiare plastyczny.

A jutro wchodze w kanał i bede kombinował. :D

: 2004-07-09 22:44
autor: AXEL
Sqad pisze:Co do Twojego tłumika końcowego mam rade z własnego doświadczenia że gruba blacha ma minus ponieważ dłużej odprowadza ciepło i po namoczeniu wodą tłumik może wydawać dziwne dźwięki. Z drugiej strony jest niewątpliwie twardszy. A próbowałeś zrobiź ze stali z domieszką aluminium ponoć bardzo dobry materiła trwały i wmiare plastyczny.

A jutro wchodze w kanał i bede kombinował. :D
Nie wiem,czy tą stal z domieszką aluminium łatwo się spawa.
To jest tłumik,więc tak,czy tak będzie cały czas gorący,a blacha to jest 1,5mm(oryginalna poniżej mm).Mam zamiar go zabezpieczyć emalią silikonową żaroodporną.

: 2004-07-09 22:50
autor: Gość
Napewno do aluminium ze stalą trzeba odpowiedni drut posiadać ja mam migomaty ale drut do kwasówy i stali do alu nie mam poza tym do alu potrzebny jest inny gaz którego zresztą też nie mam (18% CO2 i reszta Argon ... bodaj)

: 2004-07-09 23:15
autor: AXEL
Dokładnie,aluminium najlepiej spawać w osłonie argonu.Tak spawałem kartery w motorze.

: 2004-07-10 15:19
autor: Gość
Kyrtap pisze:ja tez chciałem mieć po obu stronach wydech sam zbiornik paliwa nie jest wielkim problemem ale przewody paliwowe oraz węze odprowadzajace nadmiar paliwa oraz sam wlew stanowia duzy problem. Jest tam bardzo mało miejsca i jest to bardzo niebezpieczne
To prawda dziś wieczorem właże pod samochód i bede myślał jak coś wymyśle to dam znać

: 2004-07-11 01:26
autor: nikosnikos
Sprobuj zrobic po dwoch stronach - mi sie to mega podoba. Skoro zalozenie tego sprawia problemy, to moze na jedna strone dac tylko koncowki identyczne z tlumikiem :?: :lol: Jak z tlumika nie bedzie sie dymilo to nikt nie zauwazy, ze to tylko atrapa :twisted:

: 2004-07-11 15:50
autor: Gość
nikosnikos pisze:Sprobuj zrobic po dwoch stronach - mi sie to mega podoba. Skoro zalozenie tego sprawia problemy, to moze na jedna strone dac tylko koncowki identyczne z tlumikiem :?: :lol: Jak z tlumika nie bedzie sie dymilo to nikt nie zauwazy, ze to tylko atrapa :twisted:
Patrzyłem dziś troche pomieżyłem. I po obu stronach zakładam. Sama pucha jest na tyle wąska że się zmieści i z drugiej strony. Zastanawia mnie tylko jedno jekich rur mam do tego użyć i gdzie je dostać bede musiał po składach pobiegać jutro.

: 2004-07-11 23:11
autor: Gość
Jeszcze jedno czy słyszał ktoś o wyliczaniu układu wydechowego pod konkretny silnik??
Ponoć robi się to do samochodów z turbo przdewszystkim. Układ nie może być zbyt przelotowy ponieważ spaliny mają się cofać czy cuś miało to swoją nazwe.

:? :? :? :? :? :?

I apropo wyliczania i tłumików. Bez tłumika końcowego samochód jeździ sto razy lepiej, z założonym gorzej Wojtecki ostatnio sam jeździł więc może potwierdzić że samochód jakiś przydkany jest z tłumikiem komorowym cichym "ofkorzz" :P :P :P :P :P :P

: 2004-07-11 23:14
autor: Gość
Trzeba dokladnie wyliczyc srednice rur i przepustowosc tlumikow. Chodzi o unikniecie zjawiska kawitacji, czyli w uproszczeniu nawrotu spalin.

: 2004-07-11 23:38
autor: Mr. Cynk
.

: 2004-07-11 23:45
autor: Gość
No ja teraz bazuje na wiedzy, ktora mam od wielu zrodel, m.in. ta przygode co mial GTurbo w swoim 2.5. Udostepnil mi rowniez zrodlo niesamowitej wiedzy w tym temacie - teraz to ja jestem dopiero pewien co robie :D

W 2.2 z tego co pamietam jest po turbinie pojedynczy wydech. Inaczej sie sprawa ma w przypadku silnikow V. Mimo to, przeplyw musi byc w miare dokladnie obliczony.

: 2004-07-12 08:43
autor: kollek
A jak to obliczyć?? Jest to wykonywalne przez zwykłego zjadacza chleba :)??

: 2004-07-12 09:36
autor: Gość
Zalezy jakiego zjadacza masz na mysli :D

Calosc wydechu przy turbinie musi byc z odpowienich elementow, t.j. katalizatora (jesli go nie usuniemy), tlumik srodkowy i koncowy. Maja one odpowiednia konstrukcje wewnetrzna, ktora przy powiekszonej srednicy wydechu zapobiega zbytnim zawirowaniom spalin. Ta srednica nie moze tez byc zbyt mala, aby spaliny mialy gdzie ujsc. Podczas robienia takiej modyfikacji trzeba dokonywac pomiaru cisnien w roznych miejscach wydechu i poprawiac w/g tego.

: 2004-07-12 09:53
autor: kollek
Powiedzmy że chcę coś takiego obliczyć do 2.2 GL. Turbiny nie mam. W miejsce katalizatora strumienica, potem sportowy tłumik środkowy i końcowy (na końcu :)). Jaką średnicę rury wstawić pomiędzy te wszystkie elementy?? Jaką średnicę powinny mieć poszczególne tłumiki i strumienica (w środku)?? Kolektor zostaje ten sam.

: 2004-07-12 09:54
autor: Gość
Do I gen. Ci nie powiem, bo nie znam wydechu oryginalnego.

: 2004-07-12 09:58
autor: kollek
A co potrzebował byś wiedzieć?? To bym poszperał w serwisówce

: 2004-07-12 10:15
autor: Gość
Jesli masz LPG to tez istotne, gdyz modyfikacja wydechu, bez odpowiedniego dolotu nie ma sensu, co przy gazie moze sprawiac klopoty. Bedzie tylko glosniej i wieksze spalanie - reszta to tylko beda wrazenia. Przeczytaj to co opisal Bienias po montazu stozka u siebie. Mial przerobiony wydech, ale dopiero po zalozeniu stozka auto odpowiednio zaczelo reagowac.

Tu chodzi o ksztalt, srednice i wszelkie tzw. "kolanka".
Tutaj masz kolektor wydechowy. Strumienicy nie mozesz zalozyc zbyt duzej, aby nie blokowal. Koncowy wydech to przelot, ale tez trzeba byc ostroznym w doborze.