Strona 1 z 1

Czujnik położenia przepustnicy - objawy

: 2014-04-05 14:05
autor: Mcmaker
Cześć, wszystkie tematy dotyczyły problemu w drugiej generacji, a ja mam najprawdopodobniej uszkodzony czujnik w silniku 2.2 GT. Objawy są takie, że nie ma wolnych obrotów. Wyczyściłem EGR, nie pomogło, zacząłem się bawić TPSem i okazało się, że nie reaguje zmianą napięcia na zmianę położenia przepustnicy. Kolejno na czarnym kablu jest 0,03V (masa), na czerwonym jest 4,99 - 5V (zasilanie) a na sterowaniu, białym kablu jest ciągle 2,48V zamiast 0,96V i nie zmienia się jeżeli ruszam przepustnicą.
Czy to znaczy że czujnik jest do wymiany?

Kierowałem się tym tutorialem:

http://www.performanceprobe.com/forum/s ... php?t=7074

Re: Czujnik położenia przepustnicy - objawy

: 2014-04-06 19:32
autor: glodzillaryki
w podłączenie nie wnikam bo w probe nie wiem jakie tam kable -kolory ale z tego co piszesz,,,, jesli opornosc tez bez zmian- to tak na wszelki wypadek sprawdzic w celu unikniecia pomyłki :lol: to masz po prostu niesprawny ten tps :D

Re: Czujnik położenia przepustnicy - objawy

: 2014-04-09 21:40
autor: Mcmaker
Odkręciłem TPS, rozciąłem koszulkę okalającą kable i zacząłem sprawdzać je po kolei - okazało się, że właśnie kabel sygnałowy jest przerwany zaraz przy samym czujniku. Nagrzałem nożyk, zeskrobałem uszczelniacz i dotarłem do pinu z którego wychodzi sygnał, przylutowałem przewód na nowo, zabezpieczyłem wszystko klejem epoksydowym, wyregulowałem czujnik i jest miód, wolne obroty wróciły :D

Nie mam jednak ssania, tzn. na zimnym silniku po zapaleniu obroty utrzymują się powyżej 2000 i zaczynają stopniowo spadać w ciągu 4-5 sekund aż na 800 i już się utrzymują. Będę musiał zerknąć co się dzieje.

Re: Czujnik położenia przepustnicy - objawy

: 2015-02-15 17:48
autor: Maxxum
Odkopie temat.

Wprawdzie chodzi mi o czujnik TPS w Probe 3.0, ale zasada powinna być chyba taka sama.

Czujnik różni się tym od 2.2 GT, ze ma 3 piny zamiast (chyba pięciu).

W każdym razie - sczytałem kody błędów automatycznej skrzyni biegów i wyszło mi, że uszkodzony jest właśnie TPS.

Zapytacie - co to ma wspólnego ze skrzynią. No właśnie wygląda na to, że ma i to dużo.
Komputer dostaje ten błąd i nie wie kiedy ma przełączyć bieg. Już kiedyś miałem z tym problem, po wymianie TPS-a przez kilka lat był spokój.

Teraz znów jest problem. Wszystkie biegi zniknęły. W Internecie znalazłem informację że może tak się dziać.

Stąd wynika moje pytanie - jak ustawić ten czujnik po jego wymianie ? Nie wystarczy go chyba zwykle przykręcić do pzrepustnicy 8)

Re: Czujnik położenia przepustnicy - objawy

: 2015-02-15 20:12
autor: vitek
A może analogicznie jak w 2 ?
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 64#p235388
To jest ten sam silnik co w Taurus 3.0, Mercury Topaz, Aerostar, Windstar, Ranger, Mazda B 3000 pickap;
jeszcze coś takiego znalazłem:
http://easyautodiagnostics.com/ford/3.0 ... -the-tps-1
pomogłem? :wink:

Re: Czujnik położenia przepustnicy - objawy

: 2015-03-10 20:19
autor: Maxxum
vitek pisze:A może analogicznie jak w 2 ?
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 64#p235388
To jest ten sam silnik co w Taurus 3.0, Mercury Topaz, Aerostar, Windstar, Ranger, Mazda B 3000 pickap;
jeszcze coś takiego znalazłem:
http://easyautodiagnostics.com/ford/3.0 ... -the-tps-1
pomogłem? :wink:
Dzięki vitku - wiem, że ten silnik pasuje do w/w 8)

Kurcze - z tym ustawianiem na "listki" to trochę wydaje się skomplikowane.
Gdzieś czytałem, żeby omomierzem ustawiać. jedną końcówkę chyba do tego środkowego pinu a drugą do masy i dodawać gazu, żeby otwierała się przepustnica i mierzyć oporność. Nie wiem, coś tam pisało w ten sposób.

Może sobie jeszcze przetłumaczę ten tekst po "dżangielsku" i coś będę wiedział. :)

EDIT:

No niestety - kupno nowego czujnika i jego wymiana nie pomogła.
Lx pojechał dzisiaj na lawecie do mechanika od skrzyń automatycznych :cry:

Re: Czujnik położenia przepustnicy - objawy

: 2015-03-16 11:51
autor: KrecioPL
Maxxum pisze:Lx pojechał dzisiaj na lawecie do mechanika od skrzyń automatycznych :cry:
łączymy się z Tobą w "bulu i nadzieji".