Strona 2 z 2

Re: Syczy koło filtra powietrza + grzeje się silnik

: 2014-04-09 16:49
autor: Tales
Wszystko gra. Powymieniane i jest gites. Uff. W końcu. Trochę zaczął szarpać tylko na niskich obrotach i gaśnie, ale mam nadzieję, że to wina lambdy, która w przyszłym tygodniu będzie zamontowana.

Re: Syczy koło filtra powietrza + grzeje się silnik

: 2014-04-09 19:51
autor: batigol67
Zależy czy objaw występuje na zimnym czy ciepłym silniku.Jak na zimnym to lambda nie ma nic do tego.

Re: Syczy koło filtra powietrza + grzeje się silnik

: 2014-04-09 19:59
autor: Romas
nie ma to nic do rzeczy. Nawet na uwalonej lambdzie by mu nie gasł samochód, wiec raczej przyczyna tkwi w czyms innym

Re: Syczy koło filtra powietrza + grzeje się silnik

: 2014-04-09 20:09
autor: Tales
Pytanie za 100 punktów - jak to sprawdzić. Jak mu lekko dodaję gazu to szarpie. Dodatkowo jak jadę na stałych obronach, np. 2500 to też szarpie. A gaśnie na zimnym. Zaczęło się tak robić jeszcze przed uszczelnieniem tego układu. Myślałem, że do od tego. Możliwe jest, że jak się za pierwszym razem przegrzał to coś się napsociło? A może to silniczek krokowy tylko wyczyścić trzeba?

Re: Syczy koło filtra powietrza + grzeje się silnik

: 2014-04-09 20:10
autor: Romas
Kolego sympatyczny, zacznij od sprawdzenia błędów, po czym zajmij sie prawidłową regulacją, i dopiero bedziemy myśleć, bo z fusów to ja nie umiem wróżyc :wink:

Re: Syczy koło filtra powietrza + grzeje się silnik

: 2014-04-09 20:41
autor: Tales
No właśnie zacząłem się zastanawiać co mi wywali z błędów. Właśnie idę je sprawdzić bo mi to nie daje spokoju.

EDIT:
41 - VRIS 1
Jak włączyłem silnik to doszedł jeszcze:
16 - EGR Valve Position (EVP) Sensor - Zawór układu recyrkulacji spalin.

Co dziwne, nie miałem błędu lambdy. Sama się raczej nie naprawiła. A doczytałem, że "Przed przystąpieniem do jego sprawdzania [EVP] należy usunąć awarię sond lambda. Jeśli występują również kody 28 i 29, należy sprawdzić połączenia rurek oraz selenoidy."

Re: Syczy koło filtra powietrza + grzeje się silnik

: 2014-04-09 20:43
autor: batigol67
Silniczek krokowy nic nie ma do szarpania.Jak sama nazwa wskazuje od czego on jest.jesli masz błąd 41 to pewnie zaworek do wymiany.Sprawdz go,podepnij 12V i słuchaj czy cyka.