PILNE PYTANIA POCZĄTKUJĄCEGO TUNNINGOWCA

Gość

PILNE PYTANIA POCZĄTKUJĄCEGO TUNNINGOWCA

Post autor: Gość »

Czołem! Chcę kupić strumienicę łuskową. Co proponujecie - założyć ją zamiast środkowego tłumika czy zamiast katalizatora :?: Zakładam również wydech KM (końcówka chromowana - owal 145x65) + filtr JR stożkowy + świece Bosch 4-elektrodowe. Jeszcze jedno pytanie - co to jest za czujnik na filtrze powietrza- mogę to odłączyć i założyć wspomniany sportowy filtr??? Przypominam że mam silnik 2.0 16V.

Pomóżcie

Pozdrawiam Bienias
Gość

Post autor: Gość »

Ad czujnika na filtrze powietrza - to prawdopodobnie chodzi ci o przepływomierz - jak go odlączysz to powodzenia... Sproboj zdjac z niego kostke i odpal fure i zobacz jak pracuje... :D :D :D
Gość

Post autor: Gość »

To jak mam założyć filtr stożkowy??? Odpowiedzcie na te moje pytania.
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Re: PILNE PYTANIA POCZĄTKUJĄCEGO TUNNINGOWCA

Post autor: asdero »

BIENIAS pisze:Czołem! Chcę kupić strumienicę łuskową. Co proponujecie - założyć ją zamiast środkowego tłumika czy zamiast katalizatora :?: Zakładam również wydech KM (końcówka chromowana - owal 145x65) + filtr JR stożkowy + świece Bosch 4-elektrodowe. Jeszcze jedno pytanie - co to jest za czujnik na filtrze powietrza- mogę to odłączyć i założyć wspomniany sportowy filtr??? Przypominam że mam silnik 2.0 16V.

Pomóżcie

Pozdrawiam Bienias
1. Strumienica - coś co jest stosowane w silnikach lotniczych, a obecnie bajer tuningowy. Strumienica jest obliczana w wąskim zakresie obrotów silnia. Silniki lotnicze pracują w granicy 1000 obr/min, a nie 750-6000 i dla takich zakresów faktycznie można ją dobrze wyliczyć. Samochody rajdowe na ogół też pracują w zakresie obrotów gdzie mają najwiekszą moc i moment. Aby cokolwiek dopasować strumienice do samochodowego silnika, to należy ją przeliczyć dokładnie dla danego modelu. Zwykły bajer "tuningowy" na ogół pogarszający pracę silnika o ile nie zrobi tego fachman(hm... ciężko mi też uwierzyć, że dobierze coś do tak dużej granicy obrotów)

2. Bosch czero elektrodowe... syf nad syfy. Mialem przez miesiąc i jestem szczęśliwy, że je zmieniłem. Zostawiłem je na pamiątke, bo fajnie teraz wyglądają. Do wglądu u mnie :) Proponuje świece podane tutaj na forum przez GTurbo (NGK). T ylko aby Ci czasem czeskie gówno o nazwie Brisk nie przyszło do głowy :!: :lol:

3. Nie odłączaj tego czujnika, bo to przepływomierz. Bez tego bedziesz miał prawdziwy odlot, bo samochód nie będzie miał wolnych obrotów. W zimie napewno nie zapalisz na benzynie :)
Jak juz zakładasz filtr, to niech to będzie markowy i najlepiej K&N. Bedzie jednak ciężko, no chyba, że zliwidujesz obudowę filtra, a zostawisz tylko przepływomierz i na jego dolot (okrągły) nałożysz stożek na długiej rurze,bo przecież nie możesz zasysać ciepłego powietrza z komory silnika. Możesz też usunac filtr (środek) i nalożyć stożek na uklad dolotu znajdujący sie nad nadkolem. Pamietaj jednak, ze zmieniasz architektuje dolotu powietrza i nie zawsze wychodzi to naplus np. przez powstałe dodatkowe wibracje powietrza itp.. Różne długości dolotów różnie wpływają na moc i moment.
Gość

Post autor: Gość »

Okay masz jeszcze szanse zrobic tak jak ja. Zdianc filter odzczepic ten czarny pojemnik filtra od tego sensora przeplywu powietrza i wtedy zobaczysz ze on ma taki kolnierz ktorego koncowka jest wywinieta troche do gory na to morzesz zalorzyc filtr stoszkowy jaki chcesz. Tylko pamietaj w zimie to jest okay to miec ale w lato to musisz to jakosz tak zamocowac aby nie bralo cieplego powietrze od silnkia bo musi byc zimne i swierze powietrze wpadajance do przepustnicy.
Wiem ze przerabiaja ta ( nie wiem jak sie to mowi na to wiem ze w USA sie mowi throttle body ktore jest podlonczone linka od gazu. Wiem ze to przerabiaja z 60mm na 65 mm) to ci umozliwi wienksza moc bo oszukujesz w tedy czujnik i pewnien jestem ze bedziesz mial wiencej mocy poniewarz wiencej powietrza bedzie nadrabiane wieksza iloscia paliwa przez komputer. Oni to rozwiercaja i zakladaja wienksze lopatki przepustnicy. Jak masz kogos kto by ci to mogl zrobic to byl bym zainteresowany zrobieniem tego. a wogule wysle ci link do cos takiego do twego auta. zobacz to tez http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 24370&rd=1
to jest do 2.5 litra http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... gory=33558
to jest do twego ale bez motylkow
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... gory=33621
zobacz to to jest filtr http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... egory=6770
okay to narazie
lukas1

Post autor: lukas1 »

Ja również byłem zaineresowany kupnem filtra stożkowego ale jak przeczytałem pare artykłów na ten temat to zrezygnowłem zobacz www.tuning.pl wiltry powietrza. Świece najlepsze NGK.

Jak już jesteśmy przy filtrach pow. czy ktoś mi mógłby wyjąśnić jak zdjagnozować przepływomierz??? Czy można jeżdzić gdy jest odłaczony?

ps. jeśli bienias zmienisz obudowe filtr pow. chętnie kupił bym orginalny bo mam pęknięty i brud mi przytyka przepływomierz.

górną część obudowy filtra pow do 2.0 kupie.
lukas1

Post autor: lukas1 »

Jęsli chodzi o strumienice to asdero ma racje, ale jeśli chcesz to ci mogę wysłać na email pare artykułów, m. in. jakiś koleś z Nowego Sącza podobno się tym zajmuje robi str. dolotową itd. mam pare stron o tym jak byś chciał potrzytać.
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

HEY!
Faktycnie odnośnie strumienicy ostatnio takie żeczy słyszałem jak mówił asdero.
Odnośnie stożka to też byłem zainteresowany do swojego ale po przeczytaniu paru artykułów (dosyć logicznych :twisted: ) okazuje się że źle zamontowany stożek może nawet osłabić auto. Z dolotem powietrza też nie ma śmiecha :D . Jak jest źle zrobiony to auto też może być słabsze. Najgorzej jest w lecie kiedy pod maską temperaturka skacze wysoko do góry a jak dołozymy do tego korki po mieście to wówczas może dojść do przegrzania komory silnika. Efektu chyba nie musze opisywać :). Ja bym proponował wkładke do filtra K&N. Podobno daje więcej niż sam stożek. Niestety trzeba zrezygnować z efektownego wyglądu pod maską ale za to probek będzie mocniejszy.

Co do przepływomierza to na odłączonym wątpie żebyś mógł jeździć. Ja w swoim robiłem "testy" i auto na postoju zapala bez niego ale wogóle nie chce się wkręcić na obroty jak nacisnę na gaz.

Pozdrawiam, Karol
lukas1

Post autor: lukas1 »

Ja jeżdrze z odłączonym przepływomierzem i mi lepie chodzi auto nie wiem dlaczego????
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

lukas1 pisze:...
Jak już jesteśmy przy filtrach pow. czy ktoś mi mógłby wyjąśnić jak zdjagnozować przepływomierz??? Czy można jeżdzić gdy jest odłaczony?
...
To jest taki drooogi potencjometr :lol:
Przepływomierz jest zbudowany podobnie jak czujnik wskaźnika paliwa. Ogólnie mówiąc jak potencjometr. Klapka się porusza zależnie od ilości pobieranego paliwa, to wtedy zmienia sie stan potencjometra. Oczywiście to jest duże uproszczenie, bo tak naprawde oprócz zwykłego sówaka jest tam też coś w rodzaju potencjometru skokowego(jak dobrze pamietam). Czyli już wiadomo jak się do tego zabrać. Otworzyć i zmierzyć. Problem jest w tym aby mieć gdzieś podane jakie mają być wartości poprawne oporu :). Tego nie mam :). Jasną sprawą będzie uszkodzenie w postaci przetarcia ścieżki przez sówadło, bo to bedzie widać. W niektórych samochodach uszkodzenie polega na np. przesunięciu klapki względem sówadła np. w wyniku wystrzału LPG (przy braku zabezpieczeń). Powastaje zły odczyt i oszukuje komputer. Ale tego juz nie zmierzysz tak łatwo. Nie wiem czy to w Probe jest możliwe.
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

Zapomniałem dopisać :) :
Ja mam założoną wkładkę i powiem, że przy silniku doładowanym jest różnica wyczówalna.
Wkładka ma tę zaletę, że układ dolotowy pozostaje nie zmieniony.
Co do stożka zrobiłbym tak aby zamontować go na wlocie powietrza, a filtr właściwy usunąłbym. Nie wiem jak w innych modelach Probe ale w GT wlot najduje się nad lewym nadkolem. To daje:
1. Brak zmiany w układzie i powstania ew. dudnień powietrza.
2. gwarancje zimnego powietrza
Czy to da wiecej niż wkładka, to nie wiem. Ponoć stożek sprawdza się lepiej przy niższych obrotach, a wkładka przy wyższych. Ile w tym prawdy?
Gość

Post autor: Gość »

Czołem! Dzięki za wszystkie info - zabiliście mnie wiadomościami jakimi dysponujecie. Zakładam jednak wkładkę, przekonaliście mnie + tłumik KM (można je obejrzeć www.2fast.pl) , co do strumienicy mam podzielone zdania (zresztą na tej stronie obejrzyjcie też opis strumienic)

Pozdrawiam Robert
Gość

Post autor: Gość »

asdero pisze:
lukas1 pisze:...
Jak już jesteśmy przy filtrach pow. czy ktoś mi mógłby wyjąśnić jak zdjagnozować przepływomierz??? Czy można jeżdzić gdy jest odłaczony?
...
To jest taki drooogi potencjometr :lol:
Przepływomierz jest zbudowany podobnie jak czujnik wskaźnika paliwa. Ogólnie mówiąc jak potencjometr. Klapka się porusza zależnie od ilości pobieranego paliwa, to wtedy zmienia sie stan potencjometra. Oczywiście to jest duże uproszczenie, bo tak naprawde oprócz zwykłego sówaka jest tam też coś w rodzaju potencjometru skokowego(jak dobrze pamietam). Czyli już wiadomo jak się do tego zabrać. Otworzyć i zmierzyć. Problem jest w tym aby mieć gdzieś podane jakie mają być wartości poprawne oporu :). Tego nie mam :). Jasną sprawą będzie uszkodzenie w postaci przetarcia ścieżki przez sówadło, bo to bedzie widać. W niektórych samochodach uszkodzenie polega na np. przesunięciu klapki względem sówadła np. w wyniku wystrzału LPG (przy braku zabezpieczeń). Powastaje zły odczyt i oszukuje komputer. Ale tego juz nie zmierzysz tak łatwo. Nie wiem czy to w Probe jest możliwe.
A ja na przykład w 2.0 mialem tzw gorący drut, a nie potencjometr. Teraz w 2,5 jest potencjometr, tzw pływające jajo. Potencjometry sa korzystniejsze bo sa bardziej odporne na strzaly.
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

BIENIAS pisze:Czołem! Dzięki za wszystkie info - zabiliście mnie wiadomościami jakimi dysponujecie. Zakładam jednak wkładkę, przekonaliście mnie + tłumik KM (można je obejrzeć www.2fast.pl) , co do strumienicy mam podzielone zdania (zresztą na tej stronie obejrzyjcie też opis strumienic)

Pozdrawiam Robert
Ja nie zaopatrywał bym się w sklepie który oferuje magnetyzery i świece brisk jako elementy tuningowe :lol: :lol: :lol:
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

Raf pisze: Ja nie zaopatrywał bym się w sklepie który oferuje magnetyzery i świece brisk jako elementy tuningowe :lol: :lol: :lol:
Raf podzielam Twoje obawy :lol:
strumienice-"moment obrotowy wzrósł z 154 Nm uzyskiwanych przy 3000 obr/min do 173 Nm przy 3500 obr/min."
Nie ma takiego Lanosa, który nominalnie ma moment 154!
Max nominalnego to 145 przy 3400 obr. Bzdury! Zobacz sam http://polmozbyt.lublin.pl/lanos_wy.html
http://www.euro-auto.pl/pl/auta_lan01.html

"Magnetyzer Maksor Econo
Mniejsze zużycie paliwa nawet o 30%." - Boże ! Dla czego tego nie instalują fabrycznie. Probaski by paliły mniej niż Smart :lol: :lol: :lol: :lol:

Zastanów się 10 razy zanim tam coś kupisz. A co do wydechu sportowego. Dla czego sportowy ? Co on daje, bo to ostatni tlumik ? Myśle, że lepszy efekt przyniesie Ci wywiercenie powiedzmy trzech otworów 10mm w tlumiku. Też będzie sportowy.
To twoja sprawa, ale wydasz pieniądze na coś co nie przyniesie Ci żadnego efektu.
Obym się mylił.

Jeżeli chcesz tuningować auto, to nie rób to u "Harry Pottera" tylko u fachowców http://www.godula.cc.pl/
Zobacz tam na strumienice
BLACK PROBE
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 2002-09-03 20:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: BLACK PROBE »

Z tuningu to mam naklejkę na wlew paliwa (jacky) - to pozostałość po poprzednim właścicielu. :D
Ale za to mam świece NGK Laser Platinium - w ASO 8 świec kosztuje 1200 zł. Ja dałem prawię połowę mniej - 560 zł (4 - po 80 zł i 4 po 60 zł).
Autko teraz śmiga extra - świece ... drogie ale na pocieszenie że wymienia się je co 100 tys. km. I co ciekawe - nie ma żadnych zamienników (nawet boscha itp.)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”