PILNE PYTANIA POCZĄTKUJĄCEGO TUNNINGOWCA
PILNE PYTANIA POCZĄTKUJĄCEGO TUNNINGOWCA
Czołem! Chcę kupić strumienicę łuskową. Co proponujecie - założyć ją zamiast środkowego tłumika czy zamiast katalizatora Zakładam również wydech KM (końcówka chromowana - owal 145x65) + filtr JR stożkowy + świece Bosch 4-elektrodowe. Jeszcze jedno pytanie - co to jest za czujnik na filtrze powietrza- mogę to odłączyć i założyć wspomniany sportowy filtr??? Przypominam że mam silnik 2.0 16V.
Pomóżcie
Pozdrawiam Bienias
Pomóżcie
Pozdrawiam Bienias
Re: PILNE PYTANIA POCZĄTKUJĄCEGO TUNNINGOWCA
1. Strumienica - coś co jest stosowane w silnikach lotniczych, a obecnie bajer tuningowy. Strumienica jest obliczana w wąskim zakresie obrotów silnia. Silniki lotnicze pracują w granicy 1000 obr/min, a nie 750-6000 i dla takich zakresów faktycznie można ją dobrze wyliczyć. Samochody rajdowe na ogół też pracują w zakresie obrotów gdzie mają najwiekszą moc i moment. Aby cokolwiek dopasować strumienice do samochodowego silnika, to należy ją przeliczyć dokładnie dla danego modelu. Zwykły bajer "tuningowy" na ogół pogarszający pracę silnika o ile nie zrobi tego fachman(hm... ciężko mi też uwierzyć, że dobierze coś do tak dużej granicy obrotów)BIENIAS pisze:Czołem! Chcę kupić strumienicę łuskową. Co proponujecie - założyć ją zamiast środkowego tłumika czy zamiast katalizatora Zakładam również wydech KM (końcówka chromowana - owal 145x65) + filtr JR stożkowy + świece Bosch 4-elektrodowe. Jeszcze jedno pytanie - co to jest za czujnik na filtrze powietrza- mogę to odłączyć i założyć wspomniany sportowy filtr??? Przypominam że mam silnik 2.0 16V.
Pomóżcie
Pozdrawiam Bienias
2. Bosch czero elektrodowe... syf nad syfy. Mialem przez miesiąc i jestem szczęśliwy, że je zmieniłem. Zostawiłem je na pamiątke, bo fajnie teraz wyglądają. Do wglądu u mnie Proponuje świece podane tutaj na forum przez GTurbo (NGK). T ylko aby Ci czasem czeskie gówno o nazwie Brisk nie przyszło do głowy
3. Nie odłączaj tego czujnika, bo to przepływomierz. Bez tego bedziesz miał prawdziwy odlot, bo samochód nie będzie miał wolnych obrotów. W zimie napewno nie zapalisz na benzynie
Jak juz zakładasz filtr, to niech to będzie markowy i najlepiej K&N. Bedzie jednak ciężko, no chyba, że zliwidujesz obudowę filtra, a zostawisz tylko przepływomierz i na jego dolot (okrągły) nałożysz stożek na długiej rurze,bo przecież nie możesz zasysać ciepłego powietrza z komory silnika. Możesz też usunac filtr (środek) i nalożyć stożek na uklad dolotu znajdujący sie nad nadkolem. Pamietaj jednak, ze zmieniasz architektuje dolotu powietrza i nie zawsze wychodzi to naplus np. przez powstałe dodatkowe wibracje powietrza itp.. Różne długości dolotów różnie wpływają na moc i moment.
Okay masz jeszcze szanse zrobic tak jak ja. Zdianc filter odzczepic ten czarny pojemnik filtra od tego sensora przeplywu powietrza i wtedy zobaczysz ze on ma taki kolnierz ktorego koncowka jest wywinieta troche do gory na to morzesz zalorzyc filtr stoszkowy jaki chcesz. Tylko pamietaj w zimie to jest okay to miec ale w lato to musisz to jakosz tak zamocowac aby nie bralo cieplego powietrze od silnkia bo musi byc zimne i swierze powietrze wpadajance do przepustnicy.
Wiem ze przerabiaja ta ( nie wiem jak sie to mowi na to wiem ze w USA sie mowi throttle body ktore jest podlonczone linka od gazu. Wiem ze to przerabiaja z 60mm na 65 mm) to ci umozliwi wienksza moc bo oszukujesz w tedy czujnik i pewnien jestem ze bedziesz mial wiencej mocy poniewarz wiencej powietrza bedzie nadrabiane wieksza iloscia paliwa przez komputer. Oni to rozwiercaja i zakladaja wienksze lopatki przepustnicy. Jak masz kogos kto by ci to mogl zrobic to byl bym zainteresowany zrobieniem tego. a wogule wysle ci link do cos takiego do twego auta. zobacz to tez http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 24370&rd=1
to jest do 2.5 litra http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... gory=33558
to jest do twego ale bez motylkow
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... gory=33621
zobacz to to jest filtr http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... egory=6770
okay to narazie
Wiem ze przerabiaja ta ( nie wiem jak sie to mowi na to wiem ze w USA sie mowi throttle body ktore jest podlonczone linka od gazu. Wiem ze to przerabiaja z 60mm na 65 mm) to ci umozliwi wienksza moc bo oszukujesz w tedy czujnik i pewnien jestem ze bedziesz mial wiencej mocy poniewarz wiencej powietrza bedzie nadrabiane wieksza iloscia paliwa przez komputer. Oni to rozwiercaja i zakladaja wienksze lopatki przepustnicy. Jak masz kogos kto by ci to mogl zrobic to byl bym zainteresowany zrobieniem tego. a wogule wysle ci link do cos takiego do twego auta. zobacz to tez http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 24370&rd=1
to jest do 2.5 litra http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... gory=33558
to jest do twego ale bez motylkow
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... gory=33621
zobacz to to jest filtr http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... egory=6770
okay to narazie
Ja również byłem zaineresowany kupnem filtra stożkowego ale jak przeczytałem pare artykłów na ten temat to zrezygnowłem zobacz www.tuning.pl wiltry powietrza. Świece najlepsze NGK.
Jak już jesteśmy przy filtrach pow. czy ktoś mi mógłby wyjąśnić jak zdjagnozować przepływomierz??? Czy można jeżdzić gdy jest odłaczony?
ps. jeśli bienias zmienisz obudowe filtr pow. chętnie kupił bym orginalny bo mam pęknięty i brud mi przytyka przepływomierz.
górną część obudowy filtra pow do 2.0 kupie.
Jak już jesteśmy przy filtrach pow. czy ktoś mi mógłby wyjąśnić jak zdjagnozować przepływomierz??? Czy można jeżdzić gdy jest odłaczony?
ps. jeśli bienias zmienisz obudowe filtr pow. chętnie kupił bym orginalny bo mam pęknięty i brud mi przytyka przepływomierz.
górną część obudowy filtra pow do 2.0 kupie.
HEY!
Faktycnie odnośnie strumienicy ostatnio takie żeczy słyszałem jak mówił asdero.
Odnośnie stożka to też byłem zainteresowany do swojego ale po przeczytaniu paru artykułów (dosyć logicznych ) okazuje się że źle zamontowany stożek może nawet osłabić auto. Z dolotem powietrza też nie ma śmiecha . Jak jest źle zrobiony to auto też może być słabsze. Najgorzej jest w lecie kiedy pod maską temperaturka skacze wysoko do góry a jak dołozymy do tego korki po mieście to wówczas może dojść do przegrzania komory silnika. Efektu chyba nie musze opisywać . Ja bym proponował wkładke do filtra K&N. Podobno daje więcej niż sam stożek. Niestety trzeba zrezygnować z efektownego wyglądu pod maską ale za to probek będzie mocniejszy.
Co do przepływomierza to na odłączonym wątpie żebyś mógł jeździć. Ja w swoim robiłem "testy" i auto na postoju zapala bez niego ale wogóle nie chce się wkręcić na obroty jak nacisnę na gaz.
Pozdrawiam, Karol
Faktycnie odnośnie strumienicy ostatnio takie żeczy słyszałem jak mówił asdero.
Odnośnie stożka to też byłem zainteresowany do swojego ale po przeczytaniu paru artykułów (dosyć logicznych ) okazuje się że źle zamontowany stożek może nawet osłabić auto. Z dolotem powietrza też nie ma śmiecha . Jak jest źle zrobiony to auto też może być słabsze. Najgorzej jest w lecie kiedy pod maską temperaturka skacze wysoko do góry a jak dołozymy do tego korki po mieście to wówczas może dojść do przegrzania komory silnika. Efektu chyba nie musze opisywać . Ja bym proponował wkładke do filtra K&N. Podobno daje więcej niż sam stożek. Niestety trzeba zrezygnować z efektownego wyglądu pod maską ale za to probek będzie mocniejszy.
Co do przepływomierza to na odłączonym wątpie żebyś mógł jeździć. Ja w swoim robiłem "testy" i auto na postoju zapala bez niego ale wogóle nie chce się wkręcić na obroty jak nacisnę na gaz.
Pozdrawiam, Karol
To jest taki drooogi potencjometrlukas1 pisze:...
Jak już jesteśmy przy filtrach pow. czy ktoś mi mógłby wyjąśnić jak zdjagnozować przepływomierz??? Czy można jeżdzić gdy jest odłaczony?
...
Przepływomierz jest zbudowany podobnie jak czujnik wskaźnika paliwa. Ogólnie mówiąc jak potencjometr. Klapka się porusza zależnie od ilości pobieranego paliwa, to wtedy zmienia sie stan potencjometra. Oczywiście to jest duże uproszczenie, bo tak naprawde oprócz zwykłego sówaka jest tam też coś w rodzaju potencjometru skokowego(jak dobrze pamietam). Czyli już wiadomo jak się do tego zabrać. Otworzyć i zmierzyć. Problem jest w tym aby mieć gdzieś podane jakie mają być wartości poprawne oporu . Tego nie mam . Jasną sprawą będzie uszkodzenie w postaci przetarcia ścieżki przez sówadło, bo to bedzie widać. W niektórych samochodach uszkodzenie polega na np. przesunięciu klapki względem sówadła np. w wyniku wystrzału LPG (przy braku zabezpieczeń). Powastaje zły odczyt i oszukuje komputer. Ale tego juz nie zmierzysz tak łatwo. Nie wiem czy to w Probe jest możliwe.
Zapomniałem dopisać :
Ja mam założoną wkładkę i powiem, że przy silniku doładowanym jest różnica wyczówalna.
Wkładka ma tę zaletę, że układ dolotowy pozostaje nie zmieniony.
Co do stożka zrobiłbym tak aby zamontować go na wlocie powietrza, a filtr właściwy usunąłbym. Nie wiem jak w innych modelach Probe ale w GT wlot najduje się nad lewym nadkolem. To daje:
1. Brak zmiany w układzie i powstania ew. dudnień powietrza.
2. gwarancje zimnego powietrza
Czy to da wiecej niż wkładka, to nie wiem. Ponoć stożek sprawdza się lepiej przy niższych obrotach, a wkładka przy wyższych. Ile w tym prawdy?
Ja mam założoną wkładkę i powiem, że przy silniku doładowanym jest różnica wyczówalna.
Wkładka ma tę zaletę, że układ dolotowy pozostaje nie zmieniony.
Co do stożka zrobiłbym tak aby zamontować go na wlocie powietrza, a filtr właściwy usunąłbym. Nie wiem jak w innych modelach Probe ale w GT wlot najduje się nad lewym nadkolem. To daje:
1. Brak zmiany w układzie i powstania ew. dudnień powietrza.
2. gwarancje zimnego powietrza
Czy to da wiecej niż wkładka, to nie wiem. Ponoć stożek sprawdza się lepiej przy niższych obrotach, a wkładka przy wyższych. Ile w tym prawdy?
Czołem! Dzięki za wszystkie info - zabiliście mnie wiadomościami jakimi dysponujecie. Zakładam jednak wkładkę, przekonaliście mnie + tłumik KM (można je obejrzeć www.2fast.pl) , co do strumienicy mam podzielone zdania (zresztą na tej stronie obejrzyjcie też opis strumienic)
Pozdrawiam Robert
Pozdrawiam Robert
A ja na przykład w 2.0 mialem tzw gorący drut, a nie potencjometr. Teraz w 2,5 jest potencjometr, tzw pływające jajo. Potencjometry sa korzystniejsze bo sa bardziej odporne na strzaly.asdero pisze:To jest taki drooogi potencjometrlukas1 pisze:...
Jak już jesteśmy przy filtrach pow. czy ktoś mi mógłby wyjąśnić jak zdjagnozować przepływomierz??? Czy można jeżdzić gdy jest odłaczony?
...
Przepływomierz jest zbudowany podobnie jak czujnik wskaźnika paliwa. Ogólnie mówiąc jak potencjometr. Klapka się porusza zależnie od ilości pobieranego paliwa, to wtedy zmienia sie stan potencjometra. Oczywiście to jest duże uproszczenie, bo tak naprawde oprócz zwykłego sówaka jest tam też coś w rodzaju potencjometru skokowego(jak dobrze pamietam). Czyli już wiadomo jak się do tego zabrać. Otworzyć i zmierzyć. Problem jest w tym aby mieć gdzieś podane jakie mają być wartości poprawne oporu . Tego nie mam . Jasną sprawą będzie uszkodzenie w postaci przetarcia ścieżki przez sówadło, bo to bedzie widać. W niektórych samochodach uszkodzenie polega na np. przesunięciu klapki względem sówadła np. w wyniku wystrzału LPG (przy braku zabezpieczeń). Powastaje zły odczyt i oszukuje komputer. Ale tego juz nie zmierzysz tak łatwo. Nie wiem czy to w Probe jest możliwe.
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ja nie zaopatrywał bym się w sklepie który oferuje magnetyzery i świece brisk jako elementy tuningoweBIENIAS pisze:Czołem! Dzięki za wszystkie info - zabiliście mnie wiadomościami jakimi dysponujecie. Zakładam jednak wkładkę, przekonaliście mnie + tłumik KM (można je obejrzeć www.2fast.pl) , co do strumienicy mam podzielone zdania (zresztą na tej stronie obejrzyjcie też opis strumienic)
Pozdrawiam Robert
Raf podzielam Twoje obawyRaf pisze: Ja nie zaopatrywał bym się w sklepie który oferuje magnetyzery i świece brisk jako elementy tuningowe
strumienice-"moment obrotowy wzrósł z 154 Nm uzyskiwanych przy 3000 obr/min do 173 Nm przy 3500 obr/min."
Nie ma takiego Lanosa, który nominalnie ma moment 154!
Max nominalnego to 145 przy 3400 obr. Bzdury! Zobacz sam http://polmozbyt.lublin.pl/lanos_wy.html
http://www.euro-auto.pl/pl/auta_lan01.html
"Magnetyzer Maksor Econo
Mniejsze zużycie paliwa nawet o 30%." - Boże ! Dla czego tego nie instalują fabrycznie. Probaski by paliły mniej niż Smart
Zastanów się 10 razy zanim tam coś kupisz. A co do wydechu sportowego. Dla czego sportowy ? Co on daje, bo to ostatni tlumik ? Myśle, że lepszy efekt przyniesie Ci wywiercenie powiedzmy trzech otworów 10mm w tlumiku. Też będzie sportowy.
To twoja sprawa, ale wydasz pieniądze na coś co nie przyniesie Ci żadnego efektu.
Obym się mylił.
Jeżeli chcesz tuningować auto, to nie rób to u "Harry Pottera" tylko u fachowców http://www.godula.cc.pl/
Zobacz tam na strumienice
-
- Klubowicz
- Posty: 394
- Rejestracja: 2002-09-03 20:54
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Z tuningu to mam naklejkę na wlew paliwa (jacky) - to pozostałość po poprzednim właścicielu.
Ale za to mam świece NGK Laser Platinium - w ASO 8 świec kosztuje 1200 zł. Ja dałem prawię połowę mniej - 560 zł (4 - po 80 zł i 4 po 60 zł).
Autko teraz śmiga extra - świece ... drogie ale na pocieszenie że wymienia się je co 100 tys. km. I co ciekawe - nie ma żadnych zamienników (nawet boscha itp.)
Ale za to mam świece NGK Laser Platinium - w ASO 8 świec kosztuje 1200 zł. Ja dałem prawię połowę mniej - 560 zł (4 - po 80 zł i 4 po 60 zł).
Autko teraz śmiga extra - świece ... drogie ale na pocieszenie że wymienia się je co 100 tys. km. I co ciekawe - nie ma żadnych zamienników (nawet boscha itp.)