Strona 1 z 1

Engine Idle Speed Control

: 2014-12-13 17:55
autor: Romeo
Witam,
próbuję sam naprawiać wszystkie usterki w moim (naszym) Fordziku.
Jestem w pewnym sensie domorosłym mechanikiem, mam duże zaplecze narzędziowe, kanał, podnośniki.
Pracowałem w ASO BMW jako mechanik.
Ale... Miałem ogromny problem z obrotami (falowały od 800-1500, dobrze że nie mamy turbo, bo bym kurrw... dostał od tego blow-offa co sekundę stojąc na światłach).
Przeorałem te forum, probeperfomance i różne inne. Doczytałem się że może to być elektrozawór EIC, zepsuty przepływomierz, czy jakieś tam nieszczelności etc.
Się zdenerwowałem, rozebrałem cały dolot, sekwencję (mam LPG, takiego kupiłem), kolektor ssący, listwę wtrysków.
-Wyczyściłem kolektor ssący z osadu. Chyba EGR był powodem osadu, dlatego zatkałem rurę recyrkulacyjną,
-Uszczelniłem wszystkie złącza guma-metal,
-Sprawdziłem wszystkie rurki podciśnieniowe,
-Rozebrałem przepustnice,
-Zdjąłem elektrozawór

Wyczyściłem wszystko, błyszczy się jak jaja łosia. Złożyłem. Skorzystałem z okazji i wymieniłem termostat, bo już nie do końca mnie słuchał.
Wszystko chodzi super! Ale z odłączonym EIC...
I tu mam pytanie:
Czy ktoś może mi powiedzieć jak te sprężynki w tym elektrozaworze poskładać? Jak otworzyłem te durne śrubki torx z tym bolcem po środku wszystko mi się wysypało na stole i nie specjalnie zanotowałem kolejność tych rzeczy w środku.
Przy podłączonym EIC obroty nie falują, tylko trzymają się na 2000 obr. A jak odłączę to 900 obrotów i w całym zakresie obrotów chodzi jak nowy.
Co może być przyczyną? Źle złożony Ekspres InterCity? Czy coś związanego z niewyregulowaniem?
Proszę o pomoc...

Re: Engine Idle Speed Control

: 2014-12-14 09:54
autor: duracell
Mówisz- masz.
Jeśli dalej będzie źle to pisz, bo jest proste rozwiązanie tego problemu :)

Re: Engine Idle Speed Control

: 2014-12-14 10:01
autor: avel
duracell, to nie jest 2.0
Ale idea taka sama :)
Cylinderek musi iść nacięciami do zewnątrz elektrozaworu tam gdzie sa dziurki w korpusie. Duża sprężyna pasuje tylko z jednej strony wiec nie da sie pomylić.

Re: Engine Idle Speed Control

: 2014-12-14 10:47
autor: duracell
Jeśli Romeo ma 96 to ma mieć taki elektrozawór, jeśli ma 94 to będzie inny :)

Re: Engine Idle Speed Control

: 2014-12-14 11:21
autor: Romeo
Dzisiaj zobaczę mój, bo wydaje mi się, ze sprężyny założyłem na jednej stronie :D a nie po bokach.
W ramach wyjaśnień... Tak, mam na prawdę na imię Romeo :P

Jak tylko to zrobię, to wrzucę tu albo zdjęcie albo jakąś słowną relację jak było wcześniej :)

Re: Engine Idle Speed Control

: 2014-12-15 05:41
autor: Pajda16v
1 sprawdź płyn w chłodnicy
2 ściągnij rurkę tylko powoli u góry przepustnicy od wody zobacz czy nie jest zapowietrzona (od cieczy)

Re: Engine Idle Speed Control

: 2014-12-15 12:58
autor: paput3000
Romeo z Gdyni? :)

Re: Engine Idle Speed Control

: 2014-12-15 20:18
autor: waldii
A moze z Werony?

Re: Engine Idle Speed Control

: 2014-12-16 19:28
autor: Romeo
Tak, Romeo z Gdyni. :D
Znalazłem przyczynę. Jak składałem to zapomniałem podłączyć czujniki na przepustnicy. Podłączyłem i wszystko ładnie chodzi :)
Ten elektromagnes był dobrze złożony :D
paput3000 a czemu pytasz? Znamy się? :P

Re: Engine Idle Speed Control

: 2014-12-23 09:47
autor: paput3000
Przejażdżka obwodnicą z pod szadułek na parking przy realu? :D na spota zimowego trzeba :)