Engine Idle Speed Control
: 2014-12-13 17:55
Witam,
próbuję sam naprawiać wszystkie usterki w moim (naszym) Fordziku.
Jestem w pewnym sensie domorosłym mechanikiem, mam duże zaplecze narzędziowe, kanał, podnośniki.
Pracowałem w ASO BMW jako mechanik.
Ale... Miałem ogromny problem z obrotami (falowały od 800-1500, dobrze że nie mamy turbo, bo bym kurrw... dostał od tego blow-offa co sekundę stojąc na światłach).
Przeorałem te forum, probeperfomance i różne inne. Doczytałem się że może to być elektrozawór EIC, zepsuty przepływomierz, czy jakieś tam nieszczelności etc.
Się zdenerwowałem, rozebrałem cały dolot, sekwencję (mam LPG, takiego kupiłem), kolektor ssący, listwę wtrysków.
-Wyczyściłem kolektor ssący z osadu. Chyba EGR był powodem osadu, dlatego zatkałem rurę recyrkulacyjną,
-Uszczelniłem wszystkie złącza guma-metal,
-Sprawdziłem wszystkie rurki podciśnieniowe,
-Rozebrałem przepustnice,
-Zdjąłem elektrozawór
Wyczyściłem wszystko, błyszczy się jak jaja łosia. Złożyłem. Skorzystałem z okazji i wymieniłem termostat, bo już nie do końca mnie słuchał.
Wszystko chodzi super! Ale z odłączonym EIC...
I tu mam pytanie:
Czy ktoś może mi powiedzieć jak te sprężynki w tym elektrozaworze poskładać? Jak otworzyłem te durne śrubki torx z tym bolcem po środku wszystko mi się wysypało na stole i nie specjalnie zanotowałem kolejność tych rzeczy w środku.
Przy podłączonym EIC obroty nie falują, tylko trzymają się na 2000 obr. A jak odłączę to 900 obrotów i w całym zakresie obrotów chodzi jak nowy.
Co może być przyczyną? Źle złożony Ekspres InterCity? Czy coś związanego z niewyregulowaniem?
Proszę o pomoc...
próbuję sam naprawiać wszystkie usterki w moim (naszym) Fordziku.
Jestem w pewnym sensie domorosłym mechanikiem, mam duże zaplecze narzędziowe, kanał, podnośniki.
Pracowałem w ASO BMW jako mechanik.
Ale... Miałem ogromny problem z obrotami (falowały od 800-1500, dobrze że nie mamy turbo, bo bym kurrw... dostał od tego blow-offa co sekundę stojąc na światłach).
Przeorałem te forum, probeperfomance i różne inne. Doczytałem się że może to być elektrozawór EIC, zepsuty przepływomierz, czy jakieś tam nieszczelności etc.
Się zdenerwowałem, rozebrałem cały dolot, sekwencję (mam LPG, takiego kupiłem), kolektor ssący, listwę wtrysków.
-Wyczyściłem kolektor ssący z osadu. Chyba EGR był powodem osadu, dlatego zatkałem rurę recyrkulacyjną,
-Uszczelniłem wszystkie złącza guma-metal,
-Sprawdziłem wszystkie rurki podciśnieniowe,
-Rozebrałem przepustnice,
-Zdjąłem elektrozawór
Wyczyściłem wszystko, błyszczy się jak jaja łosia. Złożyłem. Skorzystałem z okazji i wymieniłem termostat, bo już nie do końca mnie słuchał.
Wszystko chodzi super! Ale z odłączonym EIC...
I tu mam pytanie:
Czy ktoś może mi powiedzieć jak te sprężynki w tym elektrozaworze poskładać? Jak otworzyłem te durne śrubki torx z tym bolcem po środku wszystko mi się wysypało na stole i nie specjalnie zanotowałem kolejność tych rzeczy w środku.
Przy podłączonym EIC obroty nie falują, tylko trzymają się na 2000 obr. A jak odłączę to 900 obrotów i w całym zakresie obrotów chodzi jak nowy.
Co może być przyczyną? Źle złożony Ekspres InterCity? Czy coś związanego z niewyregulowaniem?
Proszę o pomoc...