Strona 1 z 1

Falowanie obrotow

: 2016-04-08 15:12
autor: Romeo
Witam, mam do was zapytanie:
Wymieniłem pompe wody w swoim probie. Przed wymianą był żywy, fajnie chodził. Po tym zabiegu strasznie zmulil. Oto objawy:
#Kiedy alternator jest obciążony (klima, swiatla) obroty faluja od 750 w dol do okolo 400 i wracaja... Bez obciazenia tez sie to zdarza, ale duzo rzadziej.
#Wskazania na liczniku pokazuja nizsze ciśnienie oleju i nizszy poziom ladowania. Miedzy A oraz L. Bez wzgledu na obciazenie i obroty.
#Przy kazdym odpaleniu pasek pokrzyczy i zaraz sie uspokoi. Nie wiem ktory pasek, ale jeden odrazu wymieniłem przy okazji dostepu. Ten od pompy wody.
#Jak wspomnialem wczesniej strata mocy.

Mozliwe ze mam zle napiete paski wieloklinowe?
Uklad jest odpowietrzony. Przed wymiana nie bylo problemow żadnych... A wymienilem bo mi padla jak dojechalem do garazu. Zaparkowalem, dwie sekundy i czulem zapach glikolu.

Dodam ze nie zostaly mi zadne srubki po remoncie. :-P

Re: Falowanie obrotow

: 2016-04-08 15:45
autor: duracell
Rozrząd był rozpinany przy wymianie pompy?
Wszystko wskazuje na przestawiony rozrząd, lampa strobo. tryb awaryjny i odczyt ustawienia zapłonu.

Re: Falowanie obrotow

: 2016-04-08 16:05
autor: Spider33
Dolewałeś płynu przy krokowcu? Falowanie obrotów to najczesciej objawy zapowietrzenia.

Re: Falowanie obrotow

: 2016-04-08 16:21
autor: duracell
Spider33 pisze: Falowanie obrotów to najczesciej objawy zapowietrzenia.
Falowanie w górę tak, ale w dół nie :P

Re: Falowanie obrotow

: 2016-04-08 16:46
autor: Spider33
Racja, nie doczytałem.

Re: Falowanie obrotow

: 2016-04-08 21:24
autor: glodek11992
Ogólnie taki objaw też miałem albo źle ustawiony rozrząd albo zapłon albo tps

Wysłane z mojego HUAWEI RIO-L01 przy użyciu Tapatalka

Re: Falowanie obrotow

: 2016-04-25 20:38
autor: Romeo
-- oryginalny post 2016-04-08 22:01 --

Musiałem rozpiąć rozrząd, bo jedna rolka była przykrecona do pompy.
Dzięki za podpowiedź, niedługo sprawdzę czy dobrze ustawiłem rozrząd.

-- dodano 2016-04-25 20:38 --

Okazało się że rozrząd był o jeden ząbek kopnięty na wale korbowym (jeden ząbek w kierunku ruchu wskazówek zegara).
Wymieniem pasek przy okazji :D
Wszystko wróciło do normy. Dzięki chłopaki

Re: Falowanie obrotow

: 2016-04-25 20:45
autor: arko
duracell pisze:
Spider33 pisze: Falowanie obrotów to najczesciej objawy zapowietrzenia.
Falowanie w górę tak, ale w dół nie :P
Ja miałem w dół przy zamałej ilości płynu chłodzącego :wink: