Strona 1 z 1

Różnica wysokości zawieszenia przód prawa a lewa strona

: 2016-06-03 00:13
autor: adam568
Witam

Już dłuższy czas walczę z problemem różnicy wysokości przodu miedzy prawą a lewa stroną auta.
Zaraz po zakupie auta zauważyłem różnicę w wysokości z przodu auta.
Pierwsza myśl jaka mi przyszła do głowy to sprężyny wiec wymieniłem amory, odboje, mocowania no i sprężyny na vogtlandy -35.
Co ciekawe sprężyny założone na aucie były o różnej wysokości, długości tak jakby jedna była od wersji gt a druga o zwykłej.
Auto usiadło ale z jednej strony wchodziły 3 palce w nadkole z drugiej 4 wiec różnica była dość widoczna, pomyślałem że źle złożyłem
rozkładałem i składałem jeszcze dwa razy ale effect końcowy był zawsze taki sam wiec się poddałem.

Jakiś czas temu odkupiłem od Stiga zawieszanie gwintowane przód od golfa tył od astry, po założeniu i ustawieniu wysokości na tym samym poziomie problem wygląda następująco
z jednej strony wchodzi jeden palec z drugiej dwa ;)

Może poradzicie co mógłbym jeszcze sprawdzić lub jak wykluczyć np. dzwona z którejś strony, geometria i zbieżność kół ustawiona

Pozdrawiam

Re: Różnica wysokości zawieszenia przód prawa a lewa strona

: 2016-06-03 09:16
autor: KrecioPL
Ciekawy przypadek, w sumie zrobiłeś wszystko to, co nakazuje logika.
W naszych autach w zależności od rocznika, były amortyzatory o różnych wysokościach - 93/94 stało o 10mm niżej niż polift.
Sprężyny - pomiędzy V6 i 2.0 to jakieś 15mm.

A opony? Może masz opony o innym profilu z lewej i prawej strony?
Poza tym zamiast mierzyć palcami, weź miarkę i zmierz odległość od podłoża do najwyższego punktu nadkola.

Re: Różnica wysokości zawieszenia przód prawa a lewa strona

: 2016-06-03 14:57
autor: adam568
Wszystkie opony sa takie same
po zmierzeniu wychodzi tak:
Lewa strona 62cm od podloza
Prawa strona 63.8cm wiec roznica jest dosc widoczna

Re: Różnica wysokości zawieszenia przód prawa a lewa strona

: 2016-06-03 15:27
autor: duracell
No to skoro jesteś pewny że przód jest dobrze to zajmij się tyłem, tam musi być przyczyna- to proste :)

Re: Różnica wysokości zawieszenia przód prawa a lewa strona

: 2016-06-03 20:04
autor: Romas
może coś z błotnikiem?może warto pomierzyć w innym miejscu ?
jeśli gwint ustawiałeś na stole to zapomnij że będzie równo na samochodzie, Już trochę gwintu się na montowałem i zawsze trzeba było korygować to raz a dwa kąty też dużo robią. tak jak Dura napisał, sprawdź też jak jest z tyłem :wink:

Re: Różnica wysokości zawieszenia przód prawa a lewa strona

: 2016-06-03 20:51
autor: adam568
gwint ustawiałem na aucie wiec powinno być dobrze

co do tyłu to muszę śruby mimośrodowe obciąć i wymienić na nowe bo są strasznie zapieczone będę coś kombinował w tym temacie bo zbieżności na tyle nie da rady ustawić choć tył auta stoi równo

Re: Różnica wysokości zawieszenia przód prawa a lewa strona

: 2016-06-03 22:38
autor: Romas
skoro ustawiałeś na aucie to dlaczego masz różnicę w wysokości :lol: :mrgreen:

Re: Różnica wysokości zawieszenia przód prawa a lewa strona

: 2016-06-03 23:20
autor: adam568
no właśnie sam tego nie wiem :) różnica wysokości była od zakupu czy to na gwintowanym zawieszeniu teraz czy na amorach z sprężynami voglandt wcześniej ;/

Re: Różnica wysokości zawieszenia przód prawa a lewa strona

: 2016-06-04 07:52
autor: Romas
po to masz gwint żeby ustawić sobie równo wysokość , czego jak widać nie uczyniłeś :P

Re: Różnica wysokości zawieszenia przód prawa a lewa strona

: 2016-06-04 11:59
autor: adam568
Ja wiem ze mogę ustawić na gwincie z jednej niżej z drugiej wyżej i będzie w miarę równo no ale miałem nadzieje że coś na to poradzę

ale pewnie trzeba będzie tak zrobić i się nie przejmować ;)

Re: Różnica wysokości zawieszenia przód prawa a lewa strona

: 2016-06-19 07:10
autor: avel
Może coś ze stabilizatorem? Mogą być założone różne wahacze (różnych producentów) i przyczepy łączników są delikatnie w innych miejscach co w efekcie powoduje nieustanne działanie stabilizatora. Odkręć na próbę łączniki i zobacz czy usiądzie równo. Tylko nie jeździj z odkręconymi :). Możliwe też że auto miało jakąś przygodę z urwaniem koła, to wtedy nawet stabilizator może być krzywy. ale to wyjdzie w takim teście.