Strona 3 z 3

Re: Mam problem z automatem

: 2009-05-05 17:04
autor: Maciucha
Szkoda, że wyciągałeś. Na pw. podam Ci nr telefonu. W razie potrzeby dzwoń (byle nie przed 12tą), najlepiej po 16tej. W miarę możliwości postaram się pomóc.

Re: Automat. skrzynia problem

: 2010-08-30 10:57
autor: OLEY
Czy ktoś z Was orientuje się (na 100%), czy automat od 2.2 pasuje do silnika 3.0?
To jest ta sama skrzynia?

Re: Automat. skrzynia problem

: 2010-08-30 11:52
autor: Robert
3.0 i GT :arrow: tak.
Rurki do chłodniczki oleju są trochę inaczej poprowadzone, zapewne ze względu na silnik.
skrzynia.gif
spec.gif

Re: Automat. skrzynia problem

: 2010-08-30 12:30
autor: OLEY
Robert pisze:3.0 i GT :arrow: tak.
Jak od GT?
GT były w automacie? :shock:

Widzę, że stosunek momentu obrotowego w GL jest inny.

Będzie problem, gdybym założył od GL-a, lub od Mazdy 626 GD?

Gdzie ja znajdę automat od GT...

Re: Automat. skrzynia problem

: 2010-08-30 17:16
autor: vitek

Re: Automat. skrzynia problem

: 2010-09-01 12:38
autor: OLEY
Zaciągnąłem...
Odpisali tak, jak się spodziewać można było.

Niestety nie mają... :1111_placz:

Re: Automat. skrzynia problem

: 2010-09-04 03:41
autor: Eli
a Ty koniecznie potrzebujesz nową skrzynię, czy nie znasz nikogo kto by ją dobrze wyremontował ? Bo jeśli to drugie to znam kogoś kto zrobi to porządnie, no tyle, że to tanie nie jest :(

Re: Automat. skrzynia problem

: 2010-09-05 09:20
autor: OLEY
Eli pisze: czy nie znasz nikogo kto by ją dobrze wyremontował ?
Ano nie znam... :(
Problem jeszcze w tym, żeby dobrze zdiagnozować awarię i ewentualnie wycenić naprawę.
Eli pisze: znam kogoś kto zrobi to porządnie, no tyle, że to tanie nie jest :(
Właśnie...
Eli pisze:a Ty koniecznie potrzebujesz nową skrzynię,
Nową w sensie drugą (używaną - sprawną).
Prawdopodobnie koszt będzie mniejszy niż naprawa starej...
Zwłaszcza, że w tej co mam mieszał Kalli... :twisted:

Objawy są takie, że jeździć można tylko na L - dwa biegi, no i wsteczny.

Bardzo prawdopodobne, że to tarczki.

Re: Automat. skrzynia problem

: 2010-09-05 20:52
autor: dudus
Witam
Z autopsji wiem, że nie opłaca się kombinowac z innymi skrzyniami do innych modeli tego samego samochodu
automat GL jest inny niż automat GT
Najlepiej poswiecic pół dnia i samemu dojsc co jest nie tak
odsylam do :
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=16051
w razie pytan sluze pomoca

Re: Automat. skrzynia problem

: 2010-09-06 01:10
autor: Maxxum
OLEY pisze:
Eli pisze: czy nie znasz nikogo kto by ją dobrze wyremontował ?
Ano nie znam... :(
Problem jeszcze w tym, żeby dobrze zdiagnozować awarię i ewentualnie wycenić naprawę.
Eli pisze: znam kogoś kto zrobi to porządnie, no tyle, że to tanie nie jest :(
Właśnie...
Eli pisze:a Ty koniecznie potrzebujesz nową skrzynię,
Nową w sensie drugą (używaną - sprawną).
Prawdopodobnie koszt będzie mniejszy niż naprawa starej...
Zwłaszcza, że w tej co mam mieszał Kalli... :twisted:

Objawy są takie, że jeździć można tylko na L - dwa biegi, no i wsteczny.

Bardzo prawdopodobne, że to tarczki.
Jak robiłem przegląd swojego Probe, to był to zakład który specjalizuje sie w remoncie skrzyń biegów automatycznych. Opisałem gościowi objawy jakie wystąpiły w tym LX-ie i gościu stwierdził, że to nie będą tarczki, że są inne objawy. Niestety nie pamiętam jaką podał wtedy przyczynę.

Re: Automat. skrzynia problem

: 2010-09-22 14:45
autor: Robert
-- oryginalny post 2010.09.06 07:59 --

Wstyd pytać takiego starucha (stażem), jak Ty, który na pewno ma to w małym palcu, ale czy sprawdziłeś kody błędów skrzyni?
:arrow: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=8&t=8923
Bo nie napisałeś, że nie wyświetliło żadnego.

-- dodano 2010.09.22 14:45 --
OLEY pisze:
Robert pisze:3.0 i GT :arrow: tak.
Jak od GT?
GT były w automacie? :shock:

Widzę, że stosunek momentu obrotowego w GL jest inny.

Będzie problem, gdybym założył od GL-a, lub od Mazdy 626 GD?

Gdzie ja znajdę automat od GT...
:arrow: http://atxprobes.com/atxinfo.html
This transaxle breaks down into three specific categories: The 1987 2.2L Mazda 626 vehicle ONLY, 1988- 92 non-turbo 2.2L vehicles and 1988-92 turbo & 3.0L V-6 vehicles.
ident_1.GIF
ident_1.GIF (9.27 KiB) Przejrzano 12388 razy
ident_2.GIF
ident_2.GIF (9.02 KiB) Przejrzano 12388 razy

Re: Automat. skrzynia problem

: 2010-09-25 12:28
autor: wujeksex
OLEY tak czytam i patrzę na tę skrzynię, i wydaje mi się, że w czarnym mam taką.
Musimy je dokładnie obejrzeć, bo może się okazać, że to te same skrzynie.

Skrzynia - czemu sie zablokowala

: 2013-06-25 16:29
autor: nomysz
Witam,
Posiadam mojego Probe z automatyczną skrzynią biegów i mam pewien problem z nią. Otóż czasami auto nie odpala mi na pozycji P dopiero muszę zmienić na N i wtedy odpala. Jednakże raz się zdarzyło, że nawet w pozycji N nie odpalił i dopiero po kilku zmianach z P na N i odwrotnie w końcu odpalił.Pierwszy raz jeżdżę z automatyczną skrzynią i jeszcze jej do końca nie rozpracowałem. Co to może być, że się zapłon blokuje? Z góry dzięki za odpowiedź. :)
Dzięki za przeniesienie do odpowiedniego tematu.

Re: Mam problem z automatem

: 2013-06-25 21:46
autor: Mateusz
Pewnie wina czujnika umieszczonego w skrzyni, którego zadaniem jest niemożliwość odpalenia auta w pozycjach do jazdy. Ewentualnie może to być spowodowane luzami na drążku.

Re: Mam problem z automatem

: 2013-07-14 09:16
autor: OLEY
nomysz pisze:Otóż czasami auto nie odpala mi na pozycji P dopiero muszę zmienić na N i wtedy odpala. Jednakże raz się zdarzyło, że nawet w pozycji N nie odpalił i dopiero po kilku zmianach z P na N i odwrotnie w końcu odpalił
Przerabiałem to w trzech automatach i powiem szczerze, że do końca nie znam przyczyny...

Bardzo prawdopodobnym jest to, co napisał Mateusz. Obstawiałbym jeszcze taki jeden mały element znajdujący
się pod wajchą zmiany biegów, ale pewności nie mam, czy może to mieć związek.

Cholerka, nie mogę znaleźć zdjęcia, ale postaram się zejść do auta i zrobić fotę tego 'czegoś". :wink:

W sumie czasami pomagało kilkukrotne przekręcenie stacyjki (na początku myślałem, że tam tkwi problem) czasem wystarczyło
przy próbie odpalenia kilkukrotne naciśnięcie hamulca (również myślałem, że to jakiś czujnik przy pedale), czasami
wystarczyło przesunąć wajchę, a czasami trzeba było się tą wajchą zdrowo namachać, żeby zaskoczył...

Re: Mam problem z automatem

: 2013-07-14 20:25
autor: nomysz
A może to być wina szczotek w rozruszniku? Ktoś mi tak mówił żeby je może sprawdzić.

Re: Mam problem z automatem

: 2013-07-14 22:39
autor: Patryk-
Z tego co pamietam to pod wajhą od biegów był taki mały silniczek i on cos tam przesówał, jak go recznie przestawiłem to lx odpalał ale to bylo chyba też powiązane z przyciskiem drążka ktory blokował przestawienie dzwigni... dlatego nie drąże dalej zeby bajek nie pisać :-)

Re: Mam problem z automatem

: 2013-07-15 16:06
autor: OLEY
nomysz pisze:A może to być wina szczotek w rozruszniku? Ktoś mi tak mówił żeby je może sprawdzić.
Możliwe, ale bardzo mało prawdopodobne.

Za dużo automatów ma ten sam problem, co raczej przekreśla kończące się szczotki.
Aczkolwiek sprawdzić nie szkodzi. :wink:
Patryk- pisze:Z tego co pamietam to pod wajhą od biegów był taki mały silniczek i on cos tam przesówał, jak go recznie przestawiłem to lx odpalał
Właśnie o tym pisałem wyżej, z tym, że to raczej silniczek nie był.

Miałem zrobić zdjęcie, ale za dużo gratów musiałbym wyciągnąć, żeby się tam dostać...

Może, jak znajdę więcej czasu...

Re: Mam problem z automatem

: 2013-07-15 22:58
autor: Jedrek
Ja mam podobnie w sharanie, jak przy....le w skrzynkę przekaźników to odpala.

Re: Mam problem z automatem

: 2013-07-16 19:23
autor: OLEY
Znalazłem chwilę. :wink:

Co prawda nie udało mi się dostać do tego na tyle, żeby chociaż przeczyścić dla lepszego wyglądu, ale coś tam pstryknąć z daleka mogłem.

Pierwsza fotka: ("czysta" w sensie bez moich gryzmołów, żeby można było sobie podpatrzyć elementy)

DSC01176.JPG

Druga: (ta sama, ale już z opisem)

DSC01176 - Kopia.JPG

Teraz tak:

Niebieski kolor - wajcha - wiadomo o co chodzi bez filozofii. :wink:

Czerwony - odpowiednio wyprofilowany pręt, którego drugi (dolny) koniec wchodzi w plastikowe oczko
suwaka zaznaczonego na zielono, poruszającego się, jak pokazuje żółta strzałka.

Suwak ten wchodzi i wychodzi z elektronicznego elementu w fioletowej ramce.

Pierwszym (górnym) końcem pręta steruje zaznaczone na poniższym zdjęciu plastikowe "coś" :wink: ,
które zmienia położenie w zależności od przesunięcia wajchy.

DSC00134.JPG

Hmm... Nie wiem, czy to jasno opisałem, ale często było trzeba właśnie tam "pogrzebać" palcem i wtedy odpalał. :D

Pewnie o tym też pisał Patryk:
Patryk- pisze:Z tego co pamietam to pod wajhą od biegów był taki mały silniczek i on cos tam przesówał, jak go recznie przestawiłem to lx odpalał
Czy problem leży w tym? - nie wiem.

Może pokuszę się o rozebranie tej elektronicznej puszeczki, albo przynajmniej (jak się dokopię :wink: )spróbuję wyczaić
dokąd idą przewody od niej, ale pewnie idą w wiązkę, czyli szukanie wiatru w polu... :twisted: :wink:

Ewentualnie ktoś z serwisówką (i z czasem! :D ) poszuka schematu? :wink:

Re: Mam problem z automatem

: 2013-07-17 11:52
autor: nomysz
Dzięki za poświęcony czas. Muszę to rozebrać i się tym pobawić trochę, a może coś się naprawi:)