Strona 1 z 1

Dlaczego nie wyświetla kodów????

: 2004-10-13 21:00
autor: Damian
Posiadm Probaka 2.0 16v manual 94r.+ LPG. Od samego początku miałem problemy z przyzwoitymi osiągami.Zamiast CHECK ENGINE u mnie jest przekreślony silnik umieszczony w innym miejscu.Wspomniana kontrolka zawsz gaśnie po odpaleniu i nie wskazuje rzadnych błedów nawet jeżeli silnik popracuje przy odpiętym przepływomierzu i sondzie.Po remoncie wiele się nie zmieniło a kodów nadal zero.Żarówka wpięta w Fen i + aku. też nic nie wskazuje.Kompa mam Mitsubishi.Może gazole coś popierdzielili. Od czego zacząć??? :? :? :?

: 2004-10-13 23:44
autor: Raf
Tu jest opis diagnostyki EEC-IV, jaki jak mniemam posiadasz : http://dalidesign.com/hbook/eectest.html

Dla pełnej jasności, zwarłeś STI do masy, podłączyłeś próbnik do STO, włączyłeś zapłon bez startu silnika i nic ?

P.S.
Masz na pewno rocznik modelowy 94 (litera 'R' na pozycji 10 w VINie)?

: 2004-10-14 22:40
autor: Damian
Raf pisze:Tu jest opis diagnostyki EEC-IV, jaki jak mniemam posiadasz : http://dalidesign.com/hbook/eectest.html
Nie kumam specyjalnie angielskiego ale wtyczka zawarta w tym artykule odbiega od mojej. Moja jest umieszczona obok aku. i wygląda identycznie jak w 2.5 Zwieram styki TEN do masy włanczam zapłon a moja nietypowa kontrolka nawet nie mignie. Gaśnie natomiast zaraz po odpaleniu.Styki TEN i GND raczej dziłają bo po ustawieniu zapłonu i wyciągnięciu mostka pokazywał inny kąt.W numerze VIN R mam na 100%.Oglądałem dokładnie mojego kompa gdyż niektóre elementy Probaka są datowane na 96r. na kompie daty nie ma, podobno powyżej 96r. były jakieś zmiany w odczttywaniu.

: 2004-10-14 22:52
autor: Gość
Tak dla wyjasnienia....
Zwieram styki TEN do masy włanczam zapłon a moja nietypowa kontrolka nawet nie mignie.
Zamiast CHECK ENGINE u mnie jest przekreślony silnik umieszczony w innym miejscu.
Wyglad Twojej kontrolki jest jak najbardziej prawidlowy. U mnie też jest jak to nazwales "przekreslony silnik".
Po prostu wersja EUR w 2.0 (innej nie wiem bo sie nie przygladalem), ma taka kontrolke. Wygladem sie nie przejmuj ;)

Pozdro

: 2004-10-14 23:54
autor: Raf
Złącze PCM 2.0I4 1994 :
Obrazek
Złącze PCM 2.0I4 1996 :
Obrazek

Jeśli masz silnik/PCM od rocznika 1996 to kody można odczytać tylko skanerem OBD-II

O wygląd kontrolki się nie martw, my europejczycy takie mamy i jesteśmy z nich dumni :!: 8)

: 2004-10-15 20:43
autor: Damian
No muszę przyznać że na wtyczki kompa nie zwróciłem uwagi, ale jeżeli 94r. ma jedną szeroką wtyczkę a powyżej 96r. są dwie oddzielne (tak by wynikało z rysunku) to oznacz że mam kompa i wiązkę z 96r. Jak kupię żarówki podświetlenia sterowania ogrzewaniem to rozbiorę jeszcze raz i sprawdzę dokładnie.
Jeśli masz silnik/PCM od rocznika 1996 to kody można odczytać tylko skanerem OBD-II
Ile kosztuje taki skaner??? I czy jest to urządzenie uniwersalne, chodzi mi o to czy ogólne zakłady diagnostyczne go posiadają???

: 2004-10-16 01:07
autor: Raf
OBD-II to standard, istnieją różnice wtyczek i wartości kodów między modelami aut, ale każdy szanujący się warsztat powinien Ci to odczytać.

Można też sobie zrobić interface do PCta (laptopa) i z pomocą odpowiedniego oprogramowania, samemu sobie poradzić, ale nigdy się tym nie interesowałem bo nie mam OBD-II

: 2004-10-19 22:36
autor: Damian
Sprawdziłem kompa ma oznaczenie FS63B.Z tego co się dowiedziałem właśnie taki był montowany w 2.0 94 wersja Euro.W tym przypadku serwisówka na nic się nie zda.To rozumiem ale i tak cos jest klęknięte bo przy odpięciu przepływomierza powinna przynajmniej migać kontrolka :cry: :cry: :cry:

: 2008-05-06 14:21
autor: mm26
ja mam probe z jedną kostką czyli pewnie OBD I, mechanior po podpięciu powiedział że sonda lambda jest uszkodzona wg kodów, sam podpiąłem drucikiem TEN i GND i nic mi nie sygnalizuje. Czy chek engine to przekreślona kontrolka silnika? Bo innej nie posiadam. Dodam jeszcze że silnik się dusi po odpaleniu w położeniu diagnostycznym chce zgasnąć a po chwili obroty wskakują na 1000. Nie wiem czemu.

: 2008-05-06 17:57
autor: Basf_Wrocław
Raf przepraszam ale muszę Cię poprawić. W wersjach euro są 2 wtyczki do ECU. Rysunek, który zamieściłeś to jak najbardziej wtyczka od SE. Na razie tylko u Ronina widziałem taką wtyczkę :)

: 2008-05-06 21:47
autor: sawmaster
mm26 pisze:ja mam probe z jedną kostką czyli pewnie OBD I, mechanior po podpięciu powiedział że sonda lambda jest uszkodzona wg kodów, sam podpiąłem drucikiem TEN i GND i nic mi nie sygnalizuje. Czy chek engine to przekreślona kontrolka silnika? Bo innej nie posiadam. Dodam jeszcze że silnik się dusi po odpaleniu w położeniu diagnostycznym chce zgasnąć a po chwili obroty wskakują na 1000. Nie wiem czemu.
hmm jak przekręcasz kluczyk to na tablicy zegarów to powinna zaświecić się taka kontrolka a na niej taki przekreśliny śmieszny silnik to sygnalizuje że kontrolka działa, u Ciebie tak jest?

: 2008-05-06 22:46
autor: mm26
jest, pali się i nie gaśnie dopóki nie odpale silnika

: 2008-05-06 22:48
autor: sawmaster
to znaczy że d... nie trzeba w ogóle patrzeć na to że jak się nie świeci chech engine to jest ok w np sondą, trzeba jechac na kompa i ja chyba tak uczynie, no chyba że się mylę?

: 2008-05-06 23:36
autor: dyb
to po co mamy te pudelka diagnose skoro nie dziala? :D sam musze wkoncu sie zebrac i zobaczyc czy mi cos pokaze :P

: 2008-05-06 23:48
autor: mm26
u mnie wychodzi że wszstko działa, a nie działa bo auto nie jeździ. Odczytywać trzeba u mechaniora-by mieć największą pewność - takie wysuwam wnioski