Problem z dmuchawą

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Ja mam pomysł ale w zamian za tą pomoc umieść na strońce które tylko przekaźniki występują w sterowaniu elektrycznym i gdzie one są i o jakiej mocy. Pozdrawiam a to może coś pomoże.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Gość

Post autor: Gość »

O mistrzu jeszcze gdybys mial w wiekszej rozdzielczosci co by mozna bylo kolory kabelkow stwierdzic w powiekszeniu, a najlepiej do ktorych kostek w aucie ma to byc podlaczone to byloby juz full servis ;)
Przekazniki dodatkowe wwystepuja wlasnie w automatyku i to sa te 2 cylindryczne ustrojstwa widoczne na zdj. 2 i 3.
Natomiast ja stwierdzilem jeszcze cos ciekawszego, otoz wyobrazcie sobie ze mam i rezystorki i widzialem wlasnie ten radiator od tranzystora, gniazda i kabelki oczywiscie rowniez wystepuja od obu wersji. Wnosek? MODUL UNIWERSALNY !!! :lol:
Mam jeszcz 2 pyt. - gdzie w tym module wchodzi kabel do tranzystora i do czego sluzy ten gumowy wezyk???
Ostatnio zmieniony 2006-03-30 00:15 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

A tranzystor z radiatorem jest tak umieszczony żeby chodzący wiatrak go chłodził. Sprytne... :roll:
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Mam nadzieję że starczy ci zdjęć bo więcej nie mam.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

Ja jeszcze dodam, że taki rezystor łatwo zrobić. Potrzebny jest tylko drut oporowy odpowiedniej średnicy, może być takiej samej jak oryginał lub wiekszej. Z tym że przy nawijaniu trzeba zmierzyć jego rezystancje. Jeśli drut bedzie grubszy, to bedzie go trzeba wiecej nawinąć, ale i wytrzyma on wiekszy prąd czyli jest mniejsze prawdopodobieństwo że się spali.
U mnie też nie działają 2 pierwsze biegi i bede sie za to brał niedługo.
A jeśli chodzi o wypowiedź dino1 o przepalanych izolacjach, to jest to bzdura. Jak sami zauważyliście Prawo Ohma jest dosyć proste i mówi że im wieksza rezystancja tym mniejszy prąd! A opowieść o farelkach sama tego dowodzi, faktycznie farlakami można spalić instalacje, ale tylko dlatego że mają małą rezystancję wewnętrzną w związku z czym mocno obciążają instalację.

Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91
edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

Witam!

Mam pytanko. Jak wygląda regulacja płynna z zewnątrz?
Czy się różni wizualnie?
Drugie pytanie może wydać się wam śmieszne, ale jak sprawdzić czy akurat w samochodzie jest klimatyzacja(np. nienabita) czy tylko sam nawiew??

Bede wdzieczny za odpowiedzi

Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Wygląda to tak
Obrazek

A jak sprawdzić kime to pod maską masz taki zaworek jak stoisz przed maską to masz go z lewej strony oryginalnie siwy korek na takiej rurce. Odkręć go i zobaczysz taki zaworek jak w kołach naciśnij i sprawdzi czy wogule jest. Może też byc ale mało i też sie nie załączy klima. Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

:) Bodzio, qrczę będziesz u siebie zakładał te nawiewy?

bo do tego potrzeba jeszcze kawałek wiązki

ale gratuluje, masa roboty ale potem jest superancko.


Wpadło mi do głowy ostatnio że te druciki-oporniki co sa obok dmuchawy sa po to że zmieniaja się rezystancje gdy wpadnie trochę zimniejsze/cieplejsze powietrze i wówczas przy manualnych sterowaniach (na linkach) zmieniaja sie lekko obroty silnika dmuchawy natomiast przy automatycznym sterowaniu (na silniczkach) pewnie tego nie potrzeba bo coś innego zmienia położenie silnika krokowego od ciepło-zimno i jest git. :D
edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

--->Bogdan9999

A mógłbyś mi pstryknąć zdjęcia gdzie dokładnie się znajduje ta część od klimy?

Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Cynki no będę zakładał mam już wszystko panel kontrolny, cięgna, wiązki, całą dmuchawę, silniczki itd. :D Mam też tripa do montażu ale uszkodzony wyświetlacz :(

A co do cześci klimy to proszę bardzo.
Obrazek
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

Dzieki za zdjęcie.
Probe I 2.2 GT '91
edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

Witam!

Dzisiaj grzebałem przy rezystorach od dmuchawy bo jeden miałem spalony. I sprawa jest taka. Odpaliłem dmuchawe, płytka z rezystorami wisiała sobie na kablach i okazuje się że rezystory od 2 pierwszych biegów dmuchawy się grzeją aż do czerwoności. Czy ktoś cos takego miał? Rezystor od pierwszego biegu jest oryginalny i też się grzeje.
Zastanawiam się czy to tak ma być, bo niby wszystko działa, ale nie chciałbym mieć pożaru w samochodzie. Jeżeli ktoś ma możliwość wykręcenia tej płytki na chwile, odpalenia nawiewu i obejrzenia rezystorów to byłbym wdzięczny.

Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Nie mam tego wynalazku u siebie, ale te rezystory są koło wentylatora. Ich umiejscowienie tam jest celowe, gdyż zapewnia ich chłodzenie podczas pracy wentylatora. Jeżeli miałeś je wyciągnięte i nie były chłodzone powietrzem to się nie ma co dziwić. Włóż je spowrotem na swoje miejsce i się nie przejmuj. Tak niestety mówi prawo Joule'a (czy tam kogoś) że przepływający prąd wywołuje ciepło w przewodniku (w zależności od jego rezystancji, materiału z jakiego jest wykonany).
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

witam.
panowie kolejny problem z dmuchawą z tym że skutki o wiele powazniejsze :cry: dmuchawa przestała działać w ogóle :cry:
a więc od początku:
od paru dni po przekręceniu pokretła w pozycje max dmuchawa nie startowała natychmiast ( jak to miało miejsce przedtem) tylko dopiero po jakimś czasie( ok 30s do minuty), ale jak już ruszyła to działała bez problemu. teraz przestała w ogóle chodzić. po przekręceniu pokrętła na max. słychać tyknięcie jakiegoś przekaźnika i na tym koniec. co ciekawe wyciągnełem silnik, podłaczyłem go na krótko i działa jak należy, a co jeszcze ciekawsze zmierzyłem też napięcie na kostce idącej do silnika i jest tam 12V( kręcąc pokrętłem zmienia sie odpowiednio ale w pozycji max jest tam 12V). nie mam pojęcia gdzie szukac przyczyny :cry:
pomóżcie panowie bo cholernie ciężko sie jeździ w tej pogodzie bez nadmuchu na szyby :cry:
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Racja. To jest bardzo ciekawe i nie ukrywam, że interesuje mnie w czym
tkwi problem. Najciekawsze, że podłączyliśmy z Lisiem mój silniczek
i objaw identyczny, czyli słychać tylko jakieś jedno pyknięcie. Oba
silniczki nawet nie drgnęły. :cry: Dla sprawdzenia, czy dochodzi prąd do
kostki, podłączyliśmy żarówkę i o dziwo wszystko było ok., czyli
przekręcając potencjometr, żarówka rozjaśniała się i ściemniała. :shock:

Żarówka oczywiście nie pobiera tyle prądu co silniczek więc może w
tym tkwi przyczyna? Może przekaźnik nie wyrabia?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

A moze cos z masą ?? :?
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

A może złamany lub zaśniedziały kabelek? Jjak trzymasz wtyczkę w ręku, to łączy, jak podłączysz do silniczka - nie.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

Robert pisze:A może złamany lub zaśniedziały kabelek? Jjak trzymasz wtyczkę w ręku, to łączy, jak podłączysz do silniczka - nie.
użyłem już specjalnego preparatu do czyszczenia styków i nic nie pomogło, co do przełamanego kabelka to podłączałem tez silniczek trzymając go w reku, oraz ruszałem wtyczkami na całości zmontowanej i nic nie pomogło, silnik jak wczoraj "zdechł" tak już sie nie odezwał więcej :?
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
Daria
Posty: 426
Rejestracja: 2007-02-12 14:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Rt

Post autor: Daria »

może pora jechac do mechanika :roll:...?
nienawidzisz mnie ?? To fajnie!! A te brawa, które słyszysz są właśnie dla mnie... !! Jaka jestem ?? Inna, bo inna od innych ... Jaka jestem, wiedzą Ci co powinni ...
Awatar użytkownika
wargawiesiek
Posty: 371
Rejestracja: 2007-01-19 19:46
Galeria: viewtopic.php?t=11379
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Post autor: wargawiesiek »

witam umie było podobnie. Wtedy rozebrałem całą deskę rozdzielczą (nie wiem poco) bo przyczyna była pod masko a mianowicie wymieniłem przekaźnik od dmuchawy. Może u ciebie to też przekaźnik do wymiany.
banofilia- zboczenie występujące u modów i adminów, objawiające się odczuwaniem rozkoszy podczas wyrzucania użytkowników lub ich postów
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

Karina pisze:może pora jechac do mechanika :roll:...?
niektórych autka jeszcze nie widziały na oczy mechanika i niektórzy nie latają z każdą duperelą do "fachowca" to tak w kwestii nabijania postów :wink:

a teraz do rzeczy: z tym przekaźnikiem to może być dobry trop bo razem z dmuchawą jakiś czas temu wariowały lampy ale sie uspokoiło( po wypadku auto stało na dworze i mogła wilgoć powchodzić gdzie nie gdzie)
który to przekaźnik od dmuchawy :?:
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
wargawiesiek
Posty: 371
Rejestracja: 2007-01-19 19:46
Galeria: viewtopic.php?t=11379
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Post autor: wargawiesiek »

w takim gumowym kondonie między lampą a akumulatorem jeśli dobrze pamiętam to będzie chyba 30A. Jak ja otworzyłem swój przekaźnik jak mi nie działał to tylko rdza się wysypała
banofilia- zboczenie występujące u modów i adminów, objawiające się odczuwaniem rozkoszy podczas wyrzucania użytkowników lub ich postów
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

wargawiesiek pisze:w takim gumowym kondonie między lampą a akumulatorem jeśli dobrze pamiętam to będzie chyba 30A. Jak ja otworzyłem swój przekaźnik jak mi nie działał to tylko rdza się wysypała
hmmm nie wiem czy dobrze myslę ale chyba to będzie to.....
nie jest ten przekażnik też odpowiedzialny za regulacje zawieszenie :?: bo dałem ten przekaźnik OLEYowi i jak go wyciągnoł to dmuchawa juz sie nie załączyła....ale numer :lol:
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
wargawiesiek
Posty: 371
Rejestracja: 2007-01-19 19:46
Galeria: viewtopic.php?t=11379
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Post autor: wargawiesiek »

nie jestem pewny ale chyba też odpowiada za zawieszenie
banofilia- zboczenie występujące u modów i adminów, objawiające się odczuwaniem rozkoszy podczas wyrzucania użytkowników lub ich postów
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Jasna dupa. :D

Faktycznie. Że my od razu nie zakminiliśmy. :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”