Strona 1 z 1

BOV

: 2004-11-11 19:20
autor: asdero
Czy wiecie gdzie i czy wogóle można dostać u nas w kraju BOV-y ?
Tylko nie śmieci z allegro ale coś konkretnego np. GFB, HKS.
Dokłądnie namierzam GFB StealthFX
Obrazek
lub HKS SSQV
Obrazek

: 2004-11-11 19:52
autor: Quaki
O ile sie orjetuje to chyba forti z warszawy cos takiego sprowawadza tylko sie przygouj na ceny z kosmosu albo pogadaj z Gt turbo moze on cos poradzi
pozdrawiam

: 2004-11-11 19:52
autor: P.I.M.P.O.
a do czego to służy? :oops:

: 2004-11-11 19:55
autor: Quaki
nie chce mi sie tlumaczyc jest to zawor upustowy stosowany w silnikach turbo jak wpiszesz zawór upustowy w google to troche znajdziesz na ten temat jakbys nie znalazl to daj znac to napisze ale dzis jestem chory :(
pozdrawiam

: 2004-11-11 20:03
autor: asdero
pimpo pisze:a do czego to służy? :oops:
Turbina pompuje powietrze. W pewnym momencie zmieniasz bieg i przy tym zamykasz przepustnice. Turbina dalej pompuje, a powietrze uderza w zamkniętą przepustnice i w łopatki turbiny hamując ją. W normalnych układach nadmiar jest spowrotem wracany przed turbine ale to już jest ciepłe powietrze. BOV upuszcza powietrze do atmosfery co nie hamuje turbiny, a turbina dostarcza nowe chłodne powietrze z intercoolera.
Daje to też taki efekt dźwiękowy.
O! Znalazłem na stronie forti :)

"Zawór upustowy (BOV) jest urządzeniem montowanym w samochodach z turbodoładowaniem. Pozwala utrzymywać prędkość obrotową turbiny i zapobiegającym jej „wstecznym obrotom”. Wyobraźmy sobie silnik samochodu pracujący pod dużym obciążeniem. Turbosprężarka tłoczy ogromne ilości powietrza przy prędkościach obrotowych bliskich maksimum. W chwili, gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu, żeby zmienić bieg lub zwolnić, powietrze dostarczane przez turbosprężarkę nagle nie ma gdzie się podziać i zatrzymuje się. Zamknięcie przepustnicy jest jak nagłe zakręcenie kranu – znamy to walenie w rurach podczas spadku ciśnienia. To, co dzieje się z turbosprężarką w takiej chwili, jest trochę poważniejsze.
Po uniesieniu przepustnicy całe obciążenie termiczne i siła napędowa na turbinie wydechowej spada, a to oznacza, że sprężarka dolotowa nie jest już napędzana. Jej prędkość obrotowa nagle maleje a sprężone powietrze w intercoolerze i układzie dolotowym próbuje przedostać się do atmosfery. W pewnych warunkach może to być bardzo niebezpieczne dla turbosprężarki. Powietrze uciekające do otoczenia będzie odwracać kierunek obrotów wału turbiny. Każdy, kto w dzieciństwie bawił się bączkiem, rozumie na czym polega bezwładność i że bardzo trudno zmienić kierunek tych obrotów. Wyobraźmy sobie siłę bezwładności wałka obracającego się z prędkością 14000 obr/min, przeciwstawiającą się sile powietrza starającego wydostać się do atmosfery.

BOV wykrywa podciśnienie za przepustnicą i otwiera zawór wypuszczający nadmiar powietrza z powrotem do dolotu turbosprężarki. Wraz ze spadkiem podciśnienia w kolektorze, BOV zaczyna się zamykać całkowicie po wystąpieniu nadciśnienia. BOV zapobiega zatem cofaniu się powietrza, tym samym redukując ograniczenie na turbosprężarce i umożliwiając jej (prawie) swobodne obracanie się i płynniejsze zwalnianie. W wyniku tego po ponownym naciśnięciu pedału gazu turbosprężarka nadal się obraca na tyle szybko, że nie będzie potrzebowała długiego czasu na wznowienie doładowania, a kierowca praktycznie nie odczuje jego spadku. Jak już zostało wspomniane, BOV nie steruje doładowaniem i nie zwiększa mocy, a jest tylko urządzeniem chroniącym turbosprężarkę przed wstecznymi obrotami i poprawiającym reakcję przepustnicy. Może on jednak ulec rozszczelnieniu, powodując brak ciśnienia doładowania lub jego przerywanie.

: 2004-11-11 20:09
autor: asdero
Quaki pisze:O ile sie orjetuje to chyba forti z warszawy cos takiego sprowawadza tylko sie przygouj na ceny z kosmosu albo pogadaj z Gt turbo moze on cos poradzi
pozdrawiam
HKS to około 200 -300 $
GFB to coś koło 170 $
Byłem na tej stronce ale nie mają sklepu online. Jednak zobaczyłem zdjęcie BOV-a GFB Hybrid. Ta wersja jest akurat do "d", ale może mają inne. Dzięki za info.

: 2004-11-11 20:09
autor: philipe
niech mi ktoś powie czy zdałoby to egzamin przy instalacji gazowej :?: bo to powietrze jest nasycone gazem i w przypadku jakiejś iskry to by chyba ogniem z zaworu ziało :shock: a przydać to by się przydało...

: 2004-11-11 20:13
autor: asdero
philipe pisze:niech mi ktoś powie czy zdałoby to egzamin przy instalacji gazowej :?: bo to powietrze jest nasycone gazem i w przypadku jakiejś iskry to by chyba ogniem z zaworu ziało :shock: a przydać to by się przydało...
Hm... ja bym nie radził zakładać tego przy LPG. Wyplujesz do atmosfery, a raczej na gorący silnik mieszankę powietrza z gazem :shock:

: 2004-11-11 22:22
autor: Quaki
Asdero masz troche racji ale nie do konca mozna to zalozyc nawet na silniku zasilanym gazem tylko sie trzeb postarac o wentylacje nie na silnik tylko gdzies indziej najprosciej zrobic to tak ze do czesci ktora wentyluje do atmosfery dolaczamy przewod gietki (odpwoiedniego przekroju) a nstepnie i wyprowadzamy pod samochod i tyle.
Co do przydatnosci pewnie ze by sie przydalo w 1-gen go nie ma a role kompensatora spelnia pofalodowana guma ktora tak czesto sie psuje.
pozdrawiam
ps. nareszcie mnie sagan przestal bolec tabletki rulez:)

: 2004-11-11 22:29
autor: Gość
philipe pisze:niech mi ktoś powie czy zdałoby to egzamin przy instalacji gazowej :?: bo to powietrze jest nasycone gazem i w przypadku jakiejś iskry to by chyba ogniem z zaworu ziało :shock: a przydać to by się przydało...
A ja mam dwa glupie pomysly.
Pierwszy to zamiast cisninie puszczac pod maske to puscic to jakims wezem cisnieniowym do ukladu wydechowego. Fajne plominie z rury mogly
by towazyszyc.

A druga opcja to najlepiej sobie gaz zdemontuj

: 2004-11-11 22:37
autor: Quaki
A ja mam dwa glupie pomysly.
Pierwszy to zamiast cisninie puszczac pod maske to puscic to jakims wezem cisnieniowym do ukladu wydechowego. Fajne plominie z rury mogly
by towazyszyc.
oczywiscie ze to moze byc rozwizanie tylko ze na raz jak ci wywali w wydechu gaz to sie zdziwisz ;) nie tak na serjo o zbyt niebezpieczne i do tego klopotliwe plomien z rury mozna zrobic inaczej
Ja osobiscie tez nie jestem zwolennikiem gazu ale prawda ekonimiczne w oczy kole niestety gaz jest tanszy od benzyny i taki pozostanie
pozdrawiam[/quote]

: 2004-11-11 22:40
autor: P.I.M.P.O.
raczej odradzałbym ogień z rury, szczególnie w czasie upałów - nie raz już się zdarzyło że taki płomyk przerodził się w pożar bo ktoś akurat jechał drogą w pobliżu lasu...

pozdro

: 2004-11-11 22:46
autor: Gość
Macie calkowita racje chlopaki, w koncu pisalem ze to glupi pomysl
ale jak to Quaki napisales jest to jakies rozwiazanie.
A tak z ciekawosci nie zebym chcial sobie zrobic cos takiego ale jak mozna
zrobic ogien z rury 8)

: 2004-11-11 23:01
autor: Quaki
butla z gazem (mala turystyczna)+ zawor elektro + dysze w wydechu + iskrownik troche elektryki i masz ogien z rury za nacisnieciem magicznego przycisku hehehe
Pomysl w trakcie realizacji niestety z braku czasu moge realizowac tylko jeden a mam ich juz kilka na stanie :)
ochladzacz co2 zrealizowany
podtlenek azotu prawie zrealizowany
lamboodoors przed realizacja w pierwszej kolejnosci jak tylko bedzie czas
ogien z rury pomysl jest tylko czasu na zakup czesci i wykonanie nie ma
pozdrawiam
ps. tak jak pisal pimpo nie uzywac poza zamknietymi pokazami bo mozna wywaloac pozar kogos popazyc itp. itd.

: 2004-11-11 23:20
autor: Gość
A czy silnikowo tego nie da sie ustawic aby plomyczki regularnie szly np.
na wysokich obrotach przy zmianie biegow??

: 2004-11-11 23:23
autor: asdero
Quaki pisze:j zrobic to tak ze do czesci ktora wentyluje do atmosfery dolaczamy przewod gietki (odpwoiedniego przekroju) a nstepnie i wyprowadzamy pod samochod i tyle.
Co do przydatnosci pewnie ze by sie przydalo w 1-gen go nie ma a role kompensatora spelnia pofalodowana guma ktora tak czesto sie psuje.
pozdrawiam
ps. nareszcie mnie sagan przestal bolec tabletki rulez:)
Że się przyda w I gen., to pewne. Ale wypuszczać taką mieszankę ?
Nie jeden palacz na przystanku autobusowym by stracił owłosienie :)

: 2004-11-11 23:47
autor: Quaki
no i by pisali: komunikat komendy glownej polcji
Podczas oczekiwania na przystanku lini X Fela Zdziwiona (nazwsiko i ime poszkodowanej zmienione dla dobra sledztwa ;) )
zdziwla sie bardzo gdyz jej wlosy zajely sie zywym ognie po przejechaniu obok przystanku sportowego samochodu nieznanej marki
pozdrawiem
ps. squad mozna tak ustawic ale to nie nalepiej sluzy autku a taka instalacja dawalaby ogien i to taki dosc spory hehehe (szybcy i wsciekli sie klaniaja)

: 2004-11-12 12:30
autor: MiH
Bez problemu można to zastosować w I z gazem sekwencyjnym.

: 2007-11-10 16:34
autor: Lipex
Koledzy mam pytanie. Chodzi o ten zawór. Zakupiłem coś takiego:

http://moto.allegro.pl/item263346372_bl ... _cena.html

Wstyd się przyznać, :oops: ale nie bardzo wiem jak to podłączyć :?: Wiem, że nie jeden z was ma takie cudo... Pomóżcie, podpowiedzcie.

Pozdrawiam

: 2007-11-10 17:12
autor: szerszeń
Witam zamontuj w miejscu fabrycznego tu masz wszystko opisane dokładnie pozdr.

http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... c&start=75

: 2007-11-11 01:15
autor: Lipex
Dzięki bardzo czerwony...
Już prawie wszystko wiem...
Pozdrawiam...