Strona 11 z 14

Re: BRAK ISKRY

: 2011-01-03 12:20
autor: Sam
ciekawe czy popularność idzie w parze z cena ;) swoja drogą napisz ile zapłaciłeś w końcu jak kupisz -> bo jak widać różnie w różnych miejscach sobie za cewkę życzą.

Re: BRAK ISKRY

: 2011-01-17 17:55
autor: Gaban
Probina jezdzi :)

Finalnie po wielu bojach i przebojach cewke dostalem w Kapitanie w Katowicach. Koszt cewki 130 zl. Proboszczowicze ze slaska moga smialo tam walic. Jak w sklepiku nie sa pewni to zamowia 3 modele zeby dopasowac. Jutro dopisze do tego posta model cewki, ktora wetknalem, bo zapomnialem z samochodu wziac paragorna.

Po wymianie Probek odpalil nawet nie na dotyk :) Przekrecilem kluczyk o 3 milimetry i on nagle zaczal pracowac jakby nigdy nic :) Co prawda przez kilka minut wywalal z siebie klebowisko bialego dymu ( az sie zaczalem bac ze uszczelka pod glowica ), ale przestal. W koncu stal miesiac w mrozy nie mrozy.

Efekty wymiany cewki: ( lub dlugiego postoju :D )
- Probek działa
- Probek dostal nowy akumulator
- Przestaly mi zjezdzac obroty do 400-500 ( teraz twardo trzyma jakies 750 na oko )
- Jezdzi sie nim jakby bardziej miekko ( nie szarpie na wolnych obrotach )
- Właścicielowi znaczaco wzrosla radość z życia :D
- Nie dziala radio :/ ( musze zobaczyc a dzis juz za ciemno )

Serdecznie dziekuje Wam wszystkim za pomoc ( samouczki, podpowiedzi, FAQ i inne ). Postaram sie w wolnej chwili zrobic fotorelacje z mojego aparatu zaplonowego bo jest zdecydowanie inny niz ten wyzej, a komus moze sie przydac jak to cholerstwo rozebrac.

Se nareperowalem wlasnymi recami i jestem cholernie dumny :D A co ! :D

Re: BRAK ISKRY

: 2011-01-17 18:14
autor: Maxxum
Model, oznaczenie, cenę i najlepiej adres sklepu gdzie kupiłeś, wrzuć do F.A.Q. w temacie "Kody części do PROBE II".

Re: BRAK ISKRY

: 2011-05-26 13:31
autor: mysz
Witam,
ostatnio miałem duże problemy z odpalaniem, zalewało świece, a silnik nie odpalał. Sprawdziłem, czy jest iskra- iskry brak. Dziś zacząłem rozbierać aparat zapłonowy, a tu taki widok:
Obrazek
Czy ktoś się orientuje gdzie w Warszawie dostanę cewkę od ręki do aparatu S1? Silnik 2.0. Sprawdzałem w intercarsie- nie ma.

Pozdrawiam.

Re: BRAK ISKRY

: 2011-05-26 13:41
autor: mar3inez
wpisz w allegro ja tak kupiłem http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... ewka+probe
może nawet znajdziesz w Warszawie

Re: BRAK ISKRY

: 2011-05-26 20:27
autor: mysz
Zmierzyłem rezystancje cewki i oto co wyszło:
wtórne 1kohm
pierwotne 2ohm
Rozumiem, że cewka jest do wymiany, bo gdzieś tu na forum widziałem, że powinna mieć 23kohm'y wtórnego i 1ohm pierwotnego?
Pozdrawiam.

Re: BRAK ISKRY

: 2011-05-26 22:42
autor: Sam
i tak i nie :D - > zależy jak mierzysz tam są 3 piny + 4 na rozdzielacz wtórne trzeba mierzyć miedzy złączką od rozdzielacza a pinem masy nie pamiętam który to (tu już o tym pisałem raz jesthttp://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... &start=100) Natomiast można zmierzyć to źle ponieważ jeśli mierzysz tylko wartości miedzy pinami to miedzy którymiś dwoma jest rezystor 1kohm - > nie mam pojęcia do dziś po co (ale bez niego nie zapali co tez tam gdzieś pisałem) w tamtym poście jest taki uproszczony schemacik zaczerpnięty z jakiejś książki. Tak wiec przeczytaj go dokładnie i sprawdź jeszcze raz. Jakby co to wal na priv aparat w moim 2.0 przestudiowałem dogłębnie ;p

Re: BRAK ISKRY

: 2011-05-27 13:09
autor: andrew
myszs pisze:Witam,
ostatnio miałem duże problemy z odpalaniem, zalewało świece, a silnik nie odpalał. Sprawdziłem, czy jest iskra- iskry brak. Dziś zacząłem rozbierać aparat zapłonowy, a tu taki widok:
Obrazek
Czy ktoś się orientuje gdzie w Warszawie dostanę cewkę od ręki do aparatu S1? Silnik 2.0. Sprawdzałem w intercarsie- nie ma.

Pozdrawiam.
Normalne, u mnie też tak wyglądała. Dostaje się trochę wilgoci poprzez odpowietrzenie/odwodnienie.

Re: BRAK ISKRY

: 2011-05-30 22:09
autor: mysz
Po wielu przygodach, probe odpaliło- pomógł moduł zewnętrzny.
Obecnie mam problemy tylko z kątem wyprzedzenia zapłonu(+wolne obroty)- gaśnie jak wysprzęglę powyżej 3 tys obr/min.
Sam- jeszcze raz dzięki serdeczne za pomoc ;).
Pozdrawiam.

Re: BRAK ISKRY

: 2011-05-30 22:11
autor: Kocureq
Masz lampę? Pamiętasz jak Ci mówiłem jak ustawić zapłon?

Jak nie, to moja lampa leży w Wawie, a do ustawienia to uśmiechnij się do Romasa - łebski gość i chętny do pomocy. Tylko piwska żłopie co smok :D

Re: BRAK ISKRY

: 2011-05-30 22:20
autor: mysz
No właśnie lampy nie mam- lampa gdzieś "wsiąkła" znajomemu (ew. ją komuś pożyczył).
A co do ustawiania- pamiętam Twoje instrukcje w 100% :) .
A Romas lampę ma? :mrgreen:

Re: BRAK ISKRY

: 2011-05-30 22:21
autor: Kocureq
Chyba nie, ustawialiśmy moją. Ale jakby co, to ma dostęp do mojej :D

Re: BRAK ISKRY

: 2011-05-30 22:22
autor: mysz
Dobra, dzięki serdeczne za pomoc, uderzę do Romas'a :D
Pozdrawiam.

Re: BRAK ISKRY

: 2011-05-31 09:16
autor: Sam
nie ma za co ;) i pamiętaj grunt to spokój :D

Re: BRAK ISKRY

: 2011-06-26 09:46
autor: mysz
Witam ponownie.
Po naprawie aparatu pojawił się kolejny problem- w bardzo ciepłe dni, na ciepłym silniku, piszczy mi łożysko ( :?: ) w aparacie (tylko na jałowych, albo jak jest powyżej 30 stopni piszczy niezależnie od obrotów).
Czy da się coś z tym zrobić? Wcześniej (przed naprawą) było wszystko ok. Aparat jest na pewno dobrze poskładany.

Pozdrawiam.

Re: BRAK ISKRY

: 2011-06-26 14:10
autor: Sam
Powiem szczerze że nie pamiętam czy tam w ogóle jest łożysko czy tulejka :D jeżeli faktycznie łożysko to nie powinno być strasznych problemów z wymianą.

Re: BRAK ISKRY

: 2011-11-08 18:48
autor: BOB
Witam wszystkich
Odrazu przepraszam że pewnie nadpisuje ten temat ale nie jestem w kraju i płace 2 Euro za godzine netu w kafejce wiec prosze o wyrozumiałość bo nie mam dużo czasu żeby wertować strony :)
Oki a było to tak :) :
jakies 4500 km temu wymieniłem cewke zapłonową bo mi sie spaliła i już było ok .
Na tej nowej cewce przejechałem około 4500 km i teraz jestem w Holandii i gdy parkowałem tylne koło najechało mi na krawężnik był duży opór i wtedy zgasł przy kreceniu jeszcze jakby raz coś drgnęło a potem już trupek .
Oczywiście odrazu zauważyłem że nie ma iskry bo kiedyś już mi nie odpalał.
Mam małe możliwości co do pomiarów i testów bo auto stoi na dworze ale wcześniej mi się zdażało że auto paliło jakby na nie wszystkie gary ale za chwile było ok a teraz przed brakiem iskry czyli zgaśnieęciem na parkingu wyczówałem takie mini drgania w silniku na wolnych obrotach jakby nmiał zgasnąć ale silniczek pracował dalej wiec nic nie robiłem.
Wtyczka czujnika wału czysta i nie zalana kable wys napięcia nowe praktycznie wszystko jest tylko nie iskra :) kontrolka kluczyka na desce gaśnie poduszki gasną i kontrolka ch engine świeci .
Piszę tu bo wcześniej tez pisałem i dostałem dużo dobrych rad i zawsze po odpowiedziach naprawiłem autko.
Mam probka 2,5 L 1995 r do immo nie mam pilota a czy działa to niewiem ale jak otworze drzwi inaczej niż kluczykiem :)))
to auto sie wydziera :)
Nio i o co mi chodzi ja stawiam znowu na cewkę a Wy jak myślicie cewka a może cały aparat ? czekam na odp i z góry dziękuję :)
Pozdrawiam

Re: BRAK ISKRY

: 2011-11-08 21:37
autor: tom87dg
jestes pewny ze to iskra? moze najezdzajac tylem mocno uderzyles i wylaczylyl sie przycisk zabezpieczajacy od paliwa ( przycisk jest schowany w tylnym nadkolu po stronie kierowcy) a jak nie to cewka

Re: BRAK ISKRY

: 2011-11-09 16:12
autor: BOB
Zapomniałem dodać że komputer błędów nie wykazuje , paliwo podaje czyli czujnik 1 cylindra ok raczej , guzik wypadkowy ok :)
Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi :)

Re: BRAK ISKRY

: 2011-11-09 21:02
autor: tom87dg
wymien aparat zaplonowy

Re: BRAK ISKRY

: 2011-11-11 10:44
autor: Sam
Moduł masz w aparacie czy zrobiony zewnętrzny ? jeśli masz zewnętrzny to sprawdź czy coś się w nim nie sknociło lub nie zwarło z tego co pamiętam to na radiatorze jest plus i jak dotknie masy to auto nie pali(ale to jak masz zewnętrzny)
Jak nie masz zewnętrznego to najlepiej wsadzić aparat z innego i sprawdzić czy to pomoże.
Samą cewkę można sprawdzić względnie prosto omomierzem choć jest to tylko oględny pomiar (jak to zrobić pisałem w tym temaciehttp://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 00#p248950)

Re: BRAK ISKRY

: 2011-11-11 17:03
autor: Natan
Witaj .... Zobacz tak jak pisze tom87dg czy Ci się czasem nie odbił wyłącznik przeciwuderzeniowy tak jak pisze z lewej strony bagażnika za zbiorniczkiem płynu od spryskiwacza to taka mala puszeczka z guzikiem na górze wciśnij ten guzik i spróbuj jak nie odpali to cewka siadła tak ja miałem ......... Pozdro :slon:

Re: BRAK ISKRY

: 2012-03-20 11:57
autor: Pitbull
Podpinam się pod temat w moim probie nie ma ISKRY Probe 2.5v6 94r.
Sprawdziłem wszystko z tego tematu: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=4849 i tak, sprawdziłem błędy i wyskoczył błąd nr 4, wcześniej wyskakiwał nr 3 ale teraz już nie. Po odpaleniu świeci się check, sprawdzałem piny we wtyczkach od aparatu zapłonowego no i:
W dużej wtyczce: PIN 1- jest masa, PIN 2- jest +12, PIN 5 -jest masa,w małej PIN 3- jest +12.
Czyli wychodziłoby na to że padł moduł lub cewka no ale wczoraj rano odpaliłem auto normalnie nic sie nie działo ale po jakimś czasie zaczął przerywać aż w końcu zgasł więc odkręciłem kopułkę i przeczyściłem te 6 metalowych(dzyndzelków) potem zamontowałem kopułkę i już probek umarł...
Zastanawiam się nad wysłaniem aparatu do tej firmy które regeneruje aparaty http://moto.allegro.pl/aparat-probe-maz ... 10442.html miał ktoś z nimi styczność?

Re: BRAK ISKRY

: 2012-03-20 12:12
autor: CBR
Yakuza już nieraz była opisywana. Raz na tak, raz na nie.
Jeżeli będzie pewność to kup drugi aparat i tyle.
Ja tak zrobiłem w złotym i za grosze kupiłem aparat. Latał do końca.
W razie W daj mi znać to poszukam tel do gościa który mi sprzedal wtedy.

Re: BRAK ISKRY

: 2012-03-20 12:18
autor: Pitbull
Jakbyś mógł to poszukaj