Strona 1 z 1
problemy z obrotomierzem na wolnych obrotach
: 2004-12-09 21:19
autor: Jacek
mam problem na wolnych obrotach skacze obrotomierz i gaśnie silnik. Moj Probe 2 ma silnik 2.0 16v. Pomóżcie
: 2004-12-09 22:55
autor: P.I.M.P.O.
moim skromnym zdaniem to nie jest wina obrotomierza bo on tylko wskazuje jakie są obroty i nie ma na nie wpływu. o ile wiem to sonda lambda może być tego przyczyną (skakania obrotów) więc najlepiej sprawdź kody błędów
pozdro
: 2004-12-09 22:55
autor: Gość
W pierwszej kolejności kable i świece jest teraz sporo wilgoci i kable troche
strajkują jak mają przebicia.
Jeszcze filtr powietrza i przepływomierz należy sprawdzić.
Na samym końcu sonde lambda i tyle nic innege teraz nie przychodzi mi do
głowy
: 2004-12-10 00:15
autor: Damian
Miałem to samo ze swoim 2.0 Sprawdziłem chyba wszystko i okazało się że, zbyt mało płynu w chłodnicy

(z tym płynem to wyczytałem gdzieś na forum).
: 2004-12-10 12:56
autor: MiH
Tak Damian - płyn może być przyczyną gaśnięcia. Mianowicie autossanie jest przy przepustnicy - czyli wysoko. Jak jest mało płynu chłodniczego nie dociera on tam i efekt jest taki że autossanie się wyłącza. Co za tym idzie silnik zdycha... Dzieje się tak tylko przez pierwsze 10 minut od uruchomienia silnika. Jak nabierze temp. pracy wszio działa ok.
W tym wypadku oprócz płynu sprawdziłbym czy nie bierze gdzieś lewego powietrza. To najprawdopodbniejsza przyczyna.
: 2004-12-10 15:57
autor: Greg
Panowie, co się dzieje z naszymi silniczkami 2.0.

Po rejestracji na forum przejrzałem chyba wszystkie posty na temat falowania obrotów, gaśnięciu na wolnych obrotach itd. i spora ilość problemów dotyczy silnika FS 2.0 16V. Ja po przełożeniu silniczna w mojej dwójeczce 2.0 1994 r. mam problemy nazwę tą podawaniem paliwa bo sam tak naprawdę jeszcze nie wiem (temat postu paliwko w cylindrach). Po zawężeniu problemu przez MiHa do kilku najbardziej prawdopodobnych przyczyn sprawdziłem prawie wszystko. Jeszcze raz dzięki MiH za serwisówkę! I nie obejdzie się jednak bez podłączenia kompa i sprawdzeniu błędów. Jutro przyjeżdża sprawdzony gość, który mi to wszystko sprawdzi. Myślę jednak pozytywnie. Pozdrawiam!!!

: 2005-01-22 14:53
autor: Zbyszek
Witam
Miałem takie same objawy w moim Probe 2l .16V.Objawy były takie:problem z zapalaniem co jakiś czas , silnik gasł samoczynnie , nierówne obroty na obrotomierzu .Samodiagnoza nic niewykazała,po podłączeniu do komputera okazało się że jest uszkodzony komputer w samochodzie.Miał uszkodzone kondensatory elektrolityczne i to było przyczyną podawania fałszywego sygnału na aparat zapłonowy i wtryski.
Mam podobny problem.
: 2005-01-22 18:56
autor: Archi
Mam podobny problem. To chodzi o płyn do chłodnic tylko że ja mam małą dziurke w przewodzie i pomalutku mi ubywa płynu zostawiając przy tym niewielką plamę na ziemi. Pytałem już mechanika i potwierdził mnie w tym że problem z obrotami jest spowodowany brakiem płynu w chłodnicy. W poniedziałek jade usunąć problem. Pozdrawiam.
: 2005-01-23 21:22
autor: Ivaho
Na wolnych nie równo chodzi:)
Czasem na wolnych zgaśnie:)
Czasem gaśnie przy normalnej jeździe:)
Widze że to standard!! Wiemy co to konkretnie? Płyn czy komputer?
: 2005-02-01 23:54
autor: Archi
Tak jak napisałem wczesniej byłem u mechanika i co sie okazało? Okazało sie ze to nie malutki przeciek tylko peknięta pompa wodna i to powodowało całe to zamieszanie z obrotami. Sama pompa tak dla informacji kosztowała 250zl. Teraz jest wszystko w porządku.