ABS
- Xandr
- Posty: 219
- Rejestracja: 2006-12-10 13:19
- Samochód: 1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano
- Galeria: viewtopic.php?t=17508
- Lokalizacja: Warszawa/Działdowo
Re: ABS
Witam
Ja dalej walczę z ABS
Ktoś wie dlaczego po resecie kompa wyskakują poprzednie błędy? znaczy ostatnie
Wydaje mi się że powinno nie być tych błędów
Jest jakiś inny sposób na reset komputera??
poza zwartymi kablami czarno zielono i czarnym ??
jeszcze jedno jaka powinna być szczelina między sensorem a zębatką ?
Ja dalej walczę z ABS
Ktoś wie dlaczego po resecie kompa wyskakują poprzednie błędy? znaczy ostatnie
Wydaje mi się że powinno nie być tych błędów
Jest jakiś inny sposób na reset komputera??
poza zwartymi kablami czarno zielono i czarnym ??
jeszcze jedno jaka powinna być szczelina między sensorem a zębatką ?
1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: ABS
Xandr pisze:Jest jakiś inny sposób na reset komputera??
poza zwartymi kablami czarno zielono i czarnym ??
Pierwsze słyszę o takim resecie...
A co Ty tam za kable zwierasz? Od czego te kable???
No i skąd taki pomysł na resetowanie?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: ABS
Komp resetujesz robiąc zworkę na zielono czarnym i czarnym przewodzie na kostce wychodzącej od kompa abs-u ( są rozmieszczone na ukos w kostce ) kluczyk w pozycje ON i po wyświetleniu wszystkich błędów wciskasz hamulec 10 razy w odstępach nie większych niż jedna sekunda, na koniec kluczyk w pozycję OF i powinien byc zresetowany, a odstęp między czujnikiem a zębatką 0,3 - 1.1 mm. bodajże.
Wszystko jest na 3 stronie w temacie .
Wszystko jest na 3 stronie w temacie .
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
- Xandr
- Posty: 219
- Rejestracja: 2006-12-10 13:19
- Samochód: 1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano
- Galeria: viewtopic.php?t=17508
- Lokalizacja: Warszawa/Działdowo
Re: ABS
-- oryginalny post 2011-05-25 23:54 --
wiem wiem już sam doszedłem jakoś właśnie źle resetowałem
teraz mi głupio
odłączałem kontrolkę i nie dało się zresetować po odłączeniu
widać musi być tam konieczny obieg.
Myślałem że wystarczy tylko połączyć te dwa kable cholerne
a co do czujników to zrobiłem im szlifowanie pilnikiem oczywiście podstawy żeby przerwa się zmniejszyła i już mam z głowy dwa cholerne błędy z przodu w końcu
jeszcze został mi jeden błąd na tylnym kole prawym
ale już zobaczę oba czujniki z tyłu.
Prezes Dzięki Wielkie za jasną odpowiedź
-- dodano 2011-05-25 23:55 --
-- dodano 2011-06-07 16:16 --
ABS w końcu mi działa zmiana zębatki rozwiązała ostateczny problem !!
dzięki !!
wiem wiem już sam doszedłem jakoś właśnie źle resetowałem
teraz mi głupio
odłączałem kontrolkę i nie dało się zresetować po odłączeniu
widać musi być tam konieczny obieg.
Myślałem że wystarczy tylko połączyć te dwa kable cholerne
a co do czujników to zrobiłem im szlifowanie pilnikiem oczywiście podstawy żeby przerwa się zmniejszyła i już mam z głowy dwa cholerne błędy z przodu w końcu
jeszcze został mi jeden błąd na tylnym kole prawym
ale już zobaczę oba czujniki z tyłu.
Prezes Dzięki Wielkie za jasną odpowiedź
-- dodano 2011-05-25 23:55 --
oj chyba mnie nie zrozumiałeś albo się nie wyraziłem wystarczająco jasnoOLEY pisze:Xandr pisze:Jest jakiś inny sposób na reset komputera??
poza zwartymi kablami czarno zielono i czarnym ??
Pierwsze słyszę o takim resecie...
A co Ty tam za kable zwierasz? Od czego te kable???
No i skąd taki pomysł na resetowanie?
-- dodano 2011-06-07 16:16 --
ABS w końcu mi działa zmiana zębatki rozwiązała ostateczny problem !!
dzięki !!
1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano
- moric6666ziemia
- Posty: 74
- Rejestracja: 2012-01-01 19:23
- Samochód: Ford Probe GT 2,2 89r
- Lokalizacja: Wilkowyje
Re: ABS
Witam mam pytanie czy to jest normalne Jak hamuję na twardej nawierzchni Czyli asfalt To jest ok A teraz spadł śnieg i zacząłem hamować na śliskim to mi pedał skakał
- Eli
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2005-09-14 23:38
- Galeria: viewtopic.php?t=9702
- Lokalizacja: Milanówek
Re: ABS
Tak, masz sprawny abs.
- moric6666ziemia
- Posty: 74
- Rejestracja: 2012-01-01 19:23
- Samochód: Ford Probe GT 2,2 89r
- Lokalizacja: Wilkowyje
Re: ABS
-- oryginalny post 2012-01-14 16:51 --
Dzięki to super wiadomość
-- dodano 2012-03-07 09:49 --
Mam pytanie jak ostro hamuję to słyszę jak by jakiś silniczek się załączał I drugie jak mocno hamuję ABS działa ale pedał skaczę i tak chroboczę jak by coś metalicznego odczuwam pod nogą Może to normalne Bo zawsze miałem auta bez ABSu
Dzięki to super wiadomość
-- dodano 2012-03-07 09:49 --
Mam pytanie jak ostro hamuję to słyszę jak by jakiś silniczek się załączał I drugie jak mocno hamuję ABS działa ale pedał skaczę i tak chroboczę jak by coś metalicznego odczuwam pod nogą Może to normalne Bo zawsze miałem auta bez ABSu
- moric6666ziemia
- Posty: 74
- Rejestracja: 2012-01-01 19:23
- Samochód: Ford Probe GT 2,2 89r
- Lokalizacja: Wilkowyje
Re: ABS
Dzięki masz racje Tak powinno być .
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: ABS
Tak tylko dodam
Wyszlifowałem czujnik tak aby dolegał bliżej zębatki na przegubie - jest spasowane praktycznie na zero że cięzko aby kartka papieru tam weszła i o dziwo wiecie co się stało - działa zero błędu ABS przy 140km/h bo szybciej nie miałem okazji jechać Jetem zadowolony:)
Wyszlifowałem czujnik tak aby dolegał bliżej zębatki na przegubie - jest spasowane praktycznie na zero że cięzko aby kartka papieru tam weszła i o dziwo wiecie co się stało - działa zero błędu ABS przy 140km/h bo szybciej nie miałem okazji jechać Jetem zadowolony:)
-
- Klubowicz
- Posty: 3828
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: ABS
OK.
To niech mi ktoś potwierdzi, albo zaprzeczy.
Sprawa dotyczy 2.2 GT '92
Odebrałem Probe od blacharza i lakiernika i po przekręceniu kluczyka świeci się cały czas kontrolka ANTI LOCK. Po uruchomieniu silnika i w czasie jazdy nie gaśnie. ABS działa poprawnie, chociaż był na samym początku taki objaw, że jak uruchomiłem silnik i wcisnąłem hamulec na postoju - ABS nagle załączał się i "walił" mi w pedał hamulca. Za chwilkę się rozłączył.
Auto było spawane i konserwowane. Były też regenerowane wszystkie zaciski. Podejrzewam, że podczas tych prac mógł zostać uszkodzony któryś czujnik od ABS-a lub zabrudzone zębatki lub czujnik. Układ był dobrze odpowietrzony podobno.
I teraz moje pytanie o sprawdzenie kodów w roczniku '92.
Jak ktoś już wspominał mogę to zrobić - łącząc odpowiednie kabelki w kostce pod siedzeniem kierowcy i obserwując miganie kontrolki.
Chciałem potwierdzić, czy do sprawdzenia kodów, powinienem podłączyć (zewrzeć) kabelki czarny i zielonym z czarnym paskiem które znajdują się po przekątnej w 4 pinowej wtyczce, wychodzącej z kompa ABS-u, która to wtyczka łączy się z inną wtyczką. Czyli reasumując - czy do sprawdzenia ABS-u jest dodatkowa wtyczka, która sobie dynda tam, czy muszę rozłączyć te dwie wtyczki, żeby sczytać błędy ?
To niech mi ktoś potwierdzi, albo zaprzeczy.
Sprawa dotyczy 2.2 GT '92
Odebrałem Probe od blacharza i lakiernika i po przekręceniu kluczyka świeci się cały czas kontrolka ANTI LOCK. Po uruchomieniu silnika i w czasie jazdy nie gaśnie. ABS działa poprawnie, chociaż był na samym początku taki objaw, że jak uruchomiłem silnik i wcisnąłem hamulec na postoju - ABS nagle załączał się i "walił" mi w pedał hamulca. Za chwilkę się rozłączył.
Auto było spawane i konserwowane. Były też regenerowane wszystkie zaciski. Podejrzewam, że podczas tych prac mógł zostać uszkodzony któryś czujnik od ABS-a lub zabrudzone zębatki lub czujnik. Układ był dobrze odpowietrzony podobno.
I teraz moje pytanie o sprawdzenie kodów w roczniku '92.
Jak ktoś już wspominał mogę to zrobić - łącząc odpowiednie kabelki w kostce pod siedzeniem kierowcy i obserwując miganie kontrolki.
Chciałem potwierdzić, czy do sprawdzenia kodów, powinienem podłączyć (zewrzeć) kabelki czarny i zielonym z czarnym paskiem które znajdują się po przekątnej w 4 pinowej wtyczce, wychodzącej z kompa ABS-u, która to wtyczka łączy się z inną wtyczką. Czyli reasumując - czy do sprawdzenia ABS-u jest dodatkowa wtyczka, która sobie dynda tam, czy muszę rozłączyć te dwie wtyczki, żeby sczytać błędy ?
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: ABS
Wtyczka powinna być pod fotelem kierowcy mniej więcej w połowie szerokości auta "dziurkami" do kierownicy. Wtyczka jest tam zamocowana i nie jest do niczego podłączona. Należy zewrzeć dwa przewody (czarny i jakiś) innym przewodem (jakiś kabelek sobie weź). Po tej czynności wynurz się z pod fotela i przekręć kluczyk na zapłon - lock powinien mrugać. wskazując błędy. Reszta opisu jest gdzieś na forum dokładnie jak to zrobić.
Jeżeli chodzi o twoją sytuację to jest to dziwne - być może zwarcie czujnika i komp to wykrył ale nie wiem tego tylko sobie gdybam. U mnie to się zapalał ale jak ruszyłeś autem - wtedy dostawał impulsy z 3 kół a z 4 nie i wywalał błąd dopiero wtedy. Skoro tobie nie gaśnie to masz błąd uniemożliwiający załączenie ABS na starcie czyli nie wiem może pompa może coś z kompem mu odbiło... Ale skoro tobie wszystko chodzi to widocznie coś się stało z kontrolką - zewrzyj kabelki pod fotelem i zobacz czy będzie mrugała - jak nie będzie mrugać to coś się stało z kontrolną może.
Jeżeli chodzi o twoją sytuację to jest to dziwne - być może zwarcie czujnika i komp to wykrył ale nie wiem tego tylko sobie gdybam. U mnie to się zapalał ale jak ruszyłeś autem - wtedy dostawał impulsy z 3 kół a z 4 nie i wywalał błąd dopiero wtedy. Skoro tobie nie gaśnie to masz błąd uniemożliwiający załączenie ABS na starcie czyli nie wiem może pompa może coś z kompem mu odbiło... Ale skoro tobie wszystko chodzi to widocznie coś się stało z kontrolką - zewrzyj kabelki pod fotelem i zobacz czy będzie mrugała - jak nie będzie mrugać to coś się stało z kontrolną może.
- Eli
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2005-09-14 23:38
- Galeria: viewtopic.php?t=9702
- Lokalizacja: Milanówek
Re: ABS
Malo prawdopodbne, ale spawanie nie zaszkodzilo komputerowi?
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: ABS
Prędzej myślę że czujnik jest walnięty, brudny albo przy składaniu jakoś źle zamocowany względem zębatki.
Czy od tamtego incydentu objaw się powtarza, czy zniknął? W tej chwili jak odpalisz auto, dalej pedał Ci tłucze, czy kontrolka się pali i czy podczas jazdy, gdy hamujesz ABS normalnie działa czy go w ogóle nie ma?
Czy od tamtego incydentu objaw się powtarza, czy zniknął? W tej chwili jak odpalisz auto, dalej pedał Ci tłucze, czy kontrolka się pali i czy podczas jazdy, gdy hamujesz ABS normalnie działa czy go w ogóle nie ma?
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
-
- Klubowicz
- Posty: 3828
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: ABS
Dzięki za info - która to wtyczka. W takim razie już wiem - tylko tak jak mówisz jest pośrodku fotela i ciężko było zobaczyć kolorki kabli. Jak Probe wróci, to sobie sprawdzę kody.KrecioPL pisze:Prędzej myślę że czujnik jest walnięty, brudny albo przy składaniu jakoś źle zamocowany względem zębatki.
Czy od tamtego incydentu objaw się powtarza, czy zniknął? W tej chwili jak odpalisz auto, dalej pedał Ci tłucze, czy kontrolka się pali i czy podczas jazdy, gdy hamujesz ABS normalnie działa czy go w ogóle nie ma?
W tej chwili autko póki co pojechało do lakiernika na małe poprawki jeszcze. Mam się gościu przyglądnąć przy okazji zębatkom i czujnikom, czy nie zabrudziły się przy konserwacji. Czujniki właściwie chyba nie były ruszane.
Co do możliwości uszkodzenia podczas spawania - też się nad tym zastanawiałem, ale to chyba nie to
Jak ostatnio testowałem, to ABS już nie tłukł w pedał, po uruchomieniu auta. Kontrolka się pali cały czas. ABS podczas jazdy działa normalnie. Przynajmniej tak mi się wydaje.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: ABS
Nie wiem jak jest w I generacji - w niektórych samochodach, gdy pojawi się błąd i bez twojej pomocy problem zniknie, kontrolka się świeci do momentu aż nie zresetujesz go.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
-
- Klubowicz
- Posty: 3828
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: ABS
Tak - w Probe I-szej generacji jest podobnie.KrecioPL pisze:Nie wiem jak jest w I generacji - w niektórych samochodach, gdy pojawi się błąd i bez twojej pomocy problem zniknie, kontrolka się świeci do momentu aż nie zresetujesz go.
Właśnie od tego zacznę, jak Probe wróci. Wprawdzie to robiłem, ale na niewłaściwej wtyczce (10 szybkich wciśnieć pedału hamulca).
Przy okazji - przeglądając zdjęcia z renowacji - zauważyłem, że jednak zawieszenie przedniego lewego koła z amortyzatorem i innymi elementami - było zdemontowane, więc teoretycznie np. czujnik mógł się poruszyć, uszkodzić itd.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: ABS
Skoro mówisz, że amor był wyjęty, i inne elementy więc pewnie piasta i czujnik też były wyjęte
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: ABS
Jeszcze jak możesz to sprostuj nam swoje pojęcie "abs pracuje normalnie podczas jazdy". Bo jak świeci się kontrolka to abs chyba nie działa - przynajmniej u mnie.
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: ABS
Adrian, właśnie niekoniecznie musi tak być.adrian_seki pisze:Jeszcze jak możesz to sprostuj nam swoje pojęcie "abs pracuje normalnie podczas jazdy". Bo jak świeci się kontrolka to abs chyba nie działa - przynajmniej u mnie.
To jest system dbający w dużej mierze o nasze bezpieczeństwo, więc nikogo nie powinno dziwić takie rozwiązanie:Maxxum pisze:Tak - w Probe I-szej generacji jest podobnie.KrecioPL pisze:Nie wiem jak jest w I generacji - w niektórych samochodach, gdy pojawi się błąd i bez twojej pomocy problem zniknie, kontrolka się świeci do momentu aż nie zresetujesz go.
Właśnie od tego zacznę, jak Probe wróci. Wprawdzie to robiłem, ale na niewłaściwej wtyczce (10 szybkich wciśnieć pedału hamulca).
Przy okazji - przeglądając zdjęcia z renowacji - zauważyłem, że jednak zawieszenie przedniego lewego koła z amortyzatorem i innymi elementami - było zdemontowane, więc teoretycznie np. czujnik mógł się poruszyć, uszkodzić itd.
Sam fakt że kontrolka się świeci może sygnalizować, że zarejestrowano błąd układu (bez wpływu na działanie systemu) albo że coś się sknociło (abs przestaje działać).
W takim wolę zostać powiadomiony przez system zawczasu, że coś nie styka niż zostać zaskoczony faktem braku posiadania ABSu podczas trasy z dala od domu
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
-
- Klubowicz
- Posty: 3828
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: ABS
KrecioPL już chyba wyjaśnił.
Kontrolka świeci - ABS się włącza normalnie, jak potrzeba.
Ale spokojnie - mam jeszcze LX-a w którym to nie ma ABS-u, więc jestem przyzwyczajony.
Poza tym - ja jestem z tych, którym nie może się świecić jakaś kontrolka niepotrzebnie, albo być coś zepsute, więc niebawem problem w ten czy inny sposób zostanie rozwiązany
Kontrolka świeci - ABS się włącza normalnie, jak potrzeba.
Ale spokojnie - mam jeszcze LX-a w którym to nie ma ABS-u, więc jestem przyzwyczajony.
Poza tym - ja jestem z tych, którym nie może się świecić jakaś kontrolka niepotrzebnie, albo być coś zepsute, więc niebawem problem w ten czy inny sposób zostanie rozwiązany
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Eli
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2005-09-14 23:38
- Galeria: viewtopic.php?t=9702
- Lokalizacja: Milanówek
Re: ABS
Wyciągniesz żarówkę?Maxxum pisze: ja jestem z tych, którym nie może się świecić jakaś kontrolka niepotrzebnie,(...), więc niebawem problem w ten czy inny sposób zostanie rozwiązany
-
- Klubowicz
- Posty: 3828
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: ABS
he..heeEli pisze:Wyciągniesz żarówkę?Maxxum pisze: ja jestem z tych, którym nie może się świecić jakaś kontrolka niepotrzebnie,(...), więc niebawem problem w ten czy inny sposób zostanie rozwiązany
Nie - naprawię i opiszę co było przyczyną
"W ten czy inny sposób" - oznacza u mnie, że zrobię to sam, lub z pomocą fachowca
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: ABS
Nie będę się spierał i wycofuję się z tematu bo nie znam się na tym - jeżeli coś mogę dodać od siebie to tylko napiszę, że:
wg mnie jeżeli się dzieje coś z układem to powinien przestać działać. Jest to układ od którego zależy nasze bezpieczeństwo (szczególnie takie) więc nie powinno być mowy, że być może zadziała poprawnie, a może nie.
Zwykły przykład z mojego auta - rozpędź auto nie wiem do 180 czy 200km/h (u mnie dokładnie 100km/h bo wymieniłem czujnik i muszę doszlifować) zapali się lampka i Ci wyłączy ABS ponieważ źle liczy impulsy - do czasu gdy nie odpalisz auta ponownie to ABS nie działa. Jak najbardziej poprawne zachowanie ABS jak dla mnie, skoro jest nie pewny to niech nie działa lepiej. Jak sprawdzić czy ABS działa poprawnie w moim mniemaniu: Zapala się lampka wciskam hamulec do oporu na piachu lub mokrym asfalcie i widzę, że nie ma ABS lub jest (pulsuje nam pedał hamulca i naturalnie blokuje koła co jakiś czas). Jeżeli nie ma to też jest git dla mnie i trzeba szukać usterki zaczynając od kodów błędu.
A jeżeli świeci się lampka i ABS działa to raczej bym się zmartwił, bo to oznacza że nie wiadomo o co chodzi. Chciałbym zauważyć, że to są lata 88-92 a nie 2002 czy 2012 w których błędy wyskakują bo żarówka się spaliła... Jeszcze należy wziąć pod uwagę że jest to tylko komputer może coś mu odwaliło i zwykłe odłączenie akumulatora załatwi sprawę...
Wszystko się okaże jak sprawdzisz błędy i powiesz co było przyczyną. Pozdrawiam
wg mnie jeżeli się dzieje coś z układem to powinien przestać działać. Jest to układ od którego zależy nasze bezpieczeństwo (szczególnie takie) więc nie powinno być mowy, że być może zadziała poprawnie, a może nie.
Zwykły przykład z mojego auta - rozpędź auto nie wiem do 180 czy 200km/h (u mnie dokładnie 100km/h bo wymieniłem czujnik i muszę doszlifować) zapali się lampka i Ci wyłączy ABS ponieważ źle liczy impulsy - do czasu gdy nie odpalisz auta ponownie to ABS nie działa. Jak najbardziej poprawne zachowanie ABS jak dla mnie, skoro jest nie pewny to niech nie działa lepiej. Jak sprawdzić czy ABS działa poprawnie w moim mniemaniu: Zapala się lampka wciskam hamulec do oporu na piachu lub mokrym asfalcie i widzę, że nie ma ABS lub jest (pulsuje nam pedał hamulca i naturalnie blokuje koła co jakiś czas). Jeżeli nie ma to też jest git dla mnie i trzeba szukać usterki zaczynając od kodów błędu.
A jeżeli świeci się lampka i ABS działa to raczej bym się zmartwił, bo to oznacza że nie wiadomo o co chodzi. Chciałbym zauważyć, że to są lata 88-92 a nie 2002 czy 2012 w których błędy wyskakują bo żarówka się spaliła... Jeszcze należy wziąć pod uwagę że jest to tylko komputer może coś mu odwaliło i zwykłe odłączenie akumulatora załatwi sprawę...
Wszystko się okaże jak sprawdzisz błędy i powiesz co było przyczyną. Pozdrawiam
- Lukasz
- Klubowicz
- Posty: 1308
- Rejestracja: 2006-05-27 22:43
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
- Galeria: viewtopic.php?t=14709
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
- Kontakt:
Re: ABS
A jaką kontrolką informuje o małym stanie płynu hamulcowego ?? może ci nie uzupełni płynu hamulcowego,bo tak jak piszę kolega jak się pali kontrolka to ABS nie powinien działać,przynajmniej u mnie jak złapię błąd ABS np od za dużej szybkości to ABS w tedy nie działa muszę zgasić i odpalić i już znów działa
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany
Odgazowany