Strona 1 z 3
obrotomierz - problemy z nim związane.
: 2005-01-15 14:09
autor: Jacek
mam problem. Na rozgrzanym silniku skacze wskazówka obrotów silnika. Obroty silnika nie wzrastają i do 2 tys. szarpie na wyzszych jest dobrze.

: 2005-01-15 15:55
autor: Gość
Na pierwszy strzał to co może być to kable WN albo świece bo to jest
najłatwiej sprawdzić no i filtr powietrza.
Potem Sonda Lambda - według mnie bardzo prawdopodobne.
A na koniec przepływomierz i może filtr paliwa ale nie sądze
: 2005-01-15 19:32
autor: Syrenka
Nie lubie mieć racji w takich sytuacjach ale to może być spowodowane uszkodzeniem modułu zapłonowego, sprawdź czystość styków.
: 2005-01-15 21:02
autor: Gość
No w sumie też racja, zapomniałem o tym, ale falowanie obrotów jest częste od lambdy.
Ale styki poczyścić można
: 2005-01-15 21:05
autor: Syrenka
..no ale w powyższym obroty nie faluja ale skacze wskazówka obrotomierza

: 2006-12-16 15:00
autor: totmes (gonciu)
koledzy przyłącze sie,
mam podobny problem, po małej reanimacji obrotomierza zaczął dziwnie skakać, tz jak naprzykład jade i obroty mam około 3tys, to skacze na 4 i zaraz na 3 tak machając, mizliwe zo to moduł? pytanie :skąd obrotomierz bierze sygnał z modułu? z aparatu ckp1/2??? bo nie wiem, i kolejna sprawa wskazująca ze to moduł, kiedy rano odpanam to na luzie ciągle gasnie, a jak dodaje gazu to chodzi jakby na 3/4garach i dopiero tak przy 2/2,5tys obrotów chodzi idealnie, i jak dosyc długo pojeżdżę to jest ok, czyli jakies 30min, i to stało sie nagle bo przed wczoraj, czy ktos miał cos takiego?? to mam sie szykować do wymiany aparatu zapłonowego?
przewody i świece sa ok,
: 2006-12-18 00:14
autor: Ronin
Mi wskazówka obrotów skakała(bez obrotów oczywiście) jak siadał alternator(regulator napięcia?).
: 2006-12-18 16:48
autor: Tomasz S
... jeśli to sprawa stricte obrotomierza to bądź cierpliwy - w końcu kolo (ten o którym pisałem na PW) się odezwie ...
Pozdrawiam
Tomek
: 2006-12-19 12:26
autor: totmes (gonciu)
Tomasz S pisze:... jeśli to sprawa stricte obrotomierza to bądź cierpliwy - w końcu kolo (ten o którym pisałem na PW) się odezwie ...
Pozdrawiam
Tomek
tak ,tak pamiętam
ale wydeje mi sie ze to chyba cos w aparacie, wiecie moze skąd idzie sygnał do obrotomierza?
obrotomierz
: 2007-01-07 11:04
autor: kiel
Siemanko!jestem tu nowy.ostatnio mialem problem tez z obrotomierzem,jak jechalem wskazowka szalala jak szalona ale obroty nie.wystraszylem sie ze to cos powaznego.a okazalo sie ze pasek(chyba od alternatora) slizga sie i dlatego tak szaleje.po psiknieciu na pasek specjalnym srodkiem ktory poprawia lepkosc paska wszystko bylo ok.jednym slowem musze naciagnac pasek lub poprostu go zmienic. Mam nadzieje ze u Ciebie to samo bedzie.
pozdro
: 2007-01-12 02:18
autor: Voodoo
Totmes (gonciu1) pisze:ale wydeje mi sie ze to chyba cos w aparacie, wiecie moze skąd idzie sygnał do obrotomierza?
Sygnał do obrotomierza podawany jest z aparatu zapłonowego ze środkowego przewodu w 3-pinowej kostce.
: 2007-08-17 18:26
autor: Dr.Pepe
ja mam taki problem... obrotomierz się zacina przy (przeważnie) 3000 obrotów i tak zostaje, później bezwładnie opada i tak w kółko... dzieje sie tak za każdym razem jak są wysokie obroty. co to może być?? może ktoś grzebał w liczniku i coś nabroił??
: 2007-08-18 18:50
autor: DEMHELL
Znam problem... ( niestety )
tylko, że po za skaczącą wskazówką, po pewnym czasie zaczął od czasu do czasu przerywać silnik. To nie jest cewka ( mam przerobioną zewnętrzną - i jest nowa ) moduł zapłonu chyba też nie ( też przerobiony ). Połączenia kabli są ok. Co ciekawe na luzie wskazówka przy zwiększaniu obrotów nie skacze.... any ideas???
Pozdrawiam
FP 2.5
: 2007-08-19 11:19
autor: Dr.Pepe
póki zimny silnik to jest oka, ale gdzieś po 10 minutach zacina się od wciśnięcia na obroty na około 3000. i później stoi w miejscu. może wymiana licznika coś by pomogło
: 2007-11-30 19:02
autor: BenzoPiren
Również skorzystam z okazji i też się poradzę gdyż mam bardzo podobne objawy u siebie jak i DEMHELL oraz Dr.Pepe otóż zaraz po starcie jest OK obrotomierz śmiga zgodnie z obrotami i wszystko jest jak być powinno problem zaczyna się po jakiś 15-20 minutach wskazówka zatrzyma się na 2.000 i tam już pozostanie chyba że podkręcę do 4.000-5.000 wtedy skoczy i na wyższych obrotach działa poprawnie, (ewentualnie mocno uderzę ręką to opadnie:P) zorientowanych proszę o radę
: 2007-11-30 20:19
autor: Timi
Witam. ja mam też ten sam problem. tyle, że u mnie był moduł walnięty a po jego naprawie u elektryka zaczęły się te skoki. niekiedy jest wszystko ok, a czasami potrafi skakać cały czas, a ostatnio spada nawet do zera i tak chwilkę po stoi i znowu jazda. ciekawe co to?

: 2007-11-30 20:25
autor: Ero
u mnie tak było w vectrze jak swirował alternator.Bo to z niego czerpie sie predkosc obrotowa w oplu nie wiem jak to w probie ale raczej tak samo.
: 2007-12-02 17:00
autor: Timi
no a teraz na dodatek ni palą się kontrolki ciśnienia oleju i ładowania po przekręceniu kluczyka. ale za to obrotomierz się uspokoił co to kurcze bo już mam dość.

: 2007-12-03 05:52
autor: Ero
jak silnik pracuje to sie swieca???jak tak to na bank cos z ladowaniem czyt.Alternatorem.
: 2007-12-03 17:05
autor: Timi
Witam. one w ogóle przestały świecić. na razie obrotomierz przestał wariować ale kontrolki ciśnienia i ładowania się nie palą jak przekręcam kluczyk. wszystko inne się świeci( ręczny, drzwi, abs, ecu). jak odpale to te które świecą normalnie gasną. dzisiaj sprawdze jak pojade czy obrotomierz dalej nie wariuje.
: 2008-01-27 08:18
autor: RoX
Witam.
Dzisiaj odpaliłem pierwszy raz swojego Probe 2,5 V6 ( bo kupiłem go jak miał panewki do wymiany i nie odpalał) wymieniłem panewki itd, wszystko chodzi tak jak trzeba ale zdziwiło mnie to ze jak go odpaliłem to pomyślałem że oborotomierz nie działa, po dodaniu gazu zobaczyłem że wskazówka się podnosi ale od 0 . Na wolnych obrotach obrotomierz pokazuje zero... czy to tak ma byc?
Wszytsko jest ok silnik dobrze pracuje tylko ze na wolnych wskazówka pokazuje 0...
: 2008-01-27 12:31
autor: Kocureq
Na wolnych obrotach obrotomierz wskazuje tyle ile jest tych obrotów

0 to tylko przy wyłączonym silniku. Jeśli dobrze reaguje na dodawanie gazu, to może ktoś wyjmował wskazówki i źle włożył?
: 2008-01-27 13:05
autor: OLEY
A nie masz przypadkiem jakiejś kombinacji w stylu białe tarcze, albo jakieś indiglo?
: 2008-01-27 20:14
autor: RoX
Właśnie nie... wszystko wygląda jak fabrycznie... nic nie kombinowane;/ a dobrze reaguje na gaz
: 2008-02-25 09:50
autor: Bluesmen
Siemka
Mam następujący problem z obrotomierzem. Mianowicie po około 50 kilometrach jazdy (truno dokładnie określić) zaczyna szwankowć obrotmierz. Najpierw skokowo pokazuj obroty by następnie stanąć np: w okolicy 3000 tyś obr. Dopiero ,gdy zgasze silnik na około 15 minut wszystko wraca do normy oczywiście na niedługi czas. Pare kilometrów i znowu jazda z tymi zacinającymi się obrotami. Wiecie co może być przyczyną ? zaznaczam ,że silnik pracuje jak należy. Nie ma żadnych szrpnięc itp. Świece i przewody WN są OK.