Strona 1 z 2

opony

: 2005-01-26 19:36
autor: jagger
hi
jakie moga byc przyczyny ,jezeli opony sa od srodka(znaczy od wewnetrznej strony) zjechane??
dzieki rafi

: 2005-01-26 19:57
autor: Gość
Napewno geometria, ale co z nią ciężko jednoznacznie stwierdzić.
Może sprężyny Ci osiadły delikatnie z przodu u koła są za mocno pochylone, albo koła są rozjechane na zewnątrz względem siebie.

: 2005-01-26 19:58
autor: KrzychuSiem
Moim skromnym zdaniem - regulacja zbieżności kół tylko ratuje , a najlepiej troszkę droższa inwestycja - geometria kół :lol: oczywiście jak wszystko jest w porządku z zawieszeniem ( nie ma żadnych luzów na elementach łącznych - gałki , swożnie , przeguby, elementy gumowe przy wahaczach ) ale to i tak mechanik robiący zbieżność względnie geometrię kół powie Ci na miejscu .Jak będzie coś nie tak to nici ze zbieżności - najpierw wymiana uszkodzonych ww. części . 8)

: 2005-01-26 20:11
autor: jagger
dzieki! no wlasnie ta zbieznosc -jautro jade do mechanika wiec mysle ze mi usawi wszystko,
pozdrowienia

: 2005-01-26 20:14
autor: Gość
jagger pisze:dzieki! no wlasnie ta zbieznosc -jautro jade do mechanika wiec mysle ze mi usawi wszystko,
pozdrowienia
Zrób sobie odrazu geometrie, zbierzność robisz a geometrie to robisz wszystkich kół względem siebie, jest dokładniejsza

: 2005-01-26 20:18
autor: jagger
dobra zrobie i geometrie,mam jeszcze jedno pytanie odnosnie oleju w silniku,mam wlany full syntetic (NIESTETY NI EWIEM JAKIEJ FIRMY)i chcialbym troszke dolac ,czy moge wlac obojetnie jaki full syntetic,czy musze znac firme?? pozdro

: 2005-01-26 20:28
autor: Ivaho
Ostatnio jeden mechanik powiedział mi że olej musi być tylko tego samego rodzaju i tych samych parametrów a Marka oleju jest nieważna "bo i tak wszystkie to jeden ch..."

Możesz posłuchać.....
Ja posłuchałem i teraz wymieniam calkowicie olej bo do jakiegoś (też nie wiem jaki miałem) syntetyka dolałem syntetyka z Orlenu i chyba sie nie polubiły:))) Może po prostu nie pasowały do siebie :lol:

: 2005-01-26 20:42
autor: Gość
Jeśli dolewke to tego samego oleju.
Jeśli chodzi o wymiane to są jeakieś możliwości kombinowania, byle nie zaczęsto i nie za drastycznie

: 2005-01-26 23:23
autor: jagger
czyli rozumiem musze sie dowiedziec jaki byl wlany i wtedy dopiero dolac?
pozdro

: 2005-01-26 23:52
autor: Gość
jagger pisze:czyli rozumiem musze sie dowiedziec jaki byl wlany i wtedy dopiero dolac?
pozdro
Najważniejsze żebyś znał jego parametry lepkości, ale wiesz w sumie nie dawno kupiłeś samochód a po zakupie powinno się wyminiać wszystkie płyny i filtry.

: 2005-01-27 08:41
autor: Qki G
jesli kupiles samochod to pierwsza rzecza jaka powinienes zrobic to calkowicie eyniemic olej.Jest to wazne nei wiesz ile poprzedni wlasciciel na min jezdzil:)
a jak juz wymienisz to sam sobie bedziesz kontrolowal aby co 10000 wymieniac
takie jest moje zdanie aha filtr oleju tez by sie przydalo wymienic

: 2005-01-27 09:47
autor: Greg
qki82 pisze:jesli kupiles samochod to pierwsza rzecza jaka powinienes zrobic to calkowicie eyniemic olej.Jest to wazne nei wiesz ile poprzedni wlasciciel na min jezdzil:)
... jagger, nie wiem jaki masz przebieg :?: , ale jeżeli pow. 90 tys. km i nie masz pewności czy był wymieniany przez poprzedniego właściciela pasek rozrządu to warto się chociaż zastanowić nad jego wymianą. Rozumiem, że teraz masz inny problem, ale ... :!:

: 2005-01-27 09:48
autor: darel
Ja po zakupie pierwsze co zrobiłem to właśnie wymiana oleju i filtra. Nie wiem na czym jeżdził poprzedni właściciel ale zalałem syntetykiem Mobila 5W50 i powinno być ok (założyłem, że poprzednio też był syntetyk chociaż może to ryzykowne założenie). Dzisiaj oddałem mojego Probka do stacji diagnoistycznej na full przegląd i wymianę pozostałych filtrów i płynów. Wolę mieć pewność, że wszystko jest jak trzeba i wiedzieć na czym jeżdżę i kiedy było wymieniane, żeby potem nie obudzić się z ręką w nocniku.

Re: opony

: 2005-01-27 10:08
autor: MiH
jagger pisze:hi
jakie moga byc przyczyny ,jezeli opony sa od srodka(znaczy od wewnetrznej strony) zjechane??
dzieki rafi
dlatego że koła mają nahylenie ujemne (tak się to bodajże określa). Probki powinny mieć koła lekko rozjechane, a co za tym idzie opona będzie sięszybciej zużywała od środka.

Re: opony

: 2005-01-27 11:47
autor: Gość
MiH pisze: dlatego że koła mają nahylenie ujemne (tak się to bodajże określa). Probki powinny mieć koła lekko rozjechane, a co za tym idzie opona będzie sięszybciej zużywała od środka.
Tak a co jeśli opona jest nadmiernie zurzyta?? Bo to że fordy ogólnie nadmiernie ciachają opony to się dowiedziałem kiedyś w firmie z oponami, i do naszych samochodów nie ma co oszczędzać na oponach, a najlepiej kupować z domieszką krzemową.

: 2005-01-27 12:11
autor: MiH
ja mówię o normanym zużyciu....

A co do szybkiego zużycia - to taaaaaaak oj taaaaaak Fordy a w szczególności PROBE baaaaaardzo szybko zużywają opony.... szczególnie przednie - niektórzy to 2x w roku muszą zmieniać...... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: 8) 8) 8) 8)

: 2005-01-27 21:37
autor: jagger
mysle ze olej i filtry powinienem zmienic,a co do paska rozrzadu wiem ze byl zmieniany jakies 2 miechy temu -wiec mysle ze jest ok!
widze ze co do tych opon zjechanych od srodka nie mam co sie zadreczac jak twierdzicie ze fordy tak maja a w szczegolnosci probe,wiec zrobie geometrie i mysle ze bedzie ok
pozdro

: 2005-01-28 08:34
autor: Greg
jagger pisze: zrobie geometrie i mysle ze bedzie ok
pozdro
Więc do dzieła...a jak wszystko wyjdzie w porząsiu to będziesz spał jak niemowlak po karmieniu piersią :D :D :D

: 2005-01-28 10:39
autor: Robert
Ja w 3-litrowej Alfie 164 miałem zjechaną 1 prawą tylną oponę po wewnętrznej. Ale tam konstruktorzy wlew paliwa poprowadzili tak, że wystawał kolankiem do wnętrza nadkola! Jak zamontowałem gaz i wsadziłem do bagażnika butlę 80 litrów to lepiej się prowadził, bo mu rozkład mas przód / tył wyrównałem, ale lekko osiadł i gdy dobiło, to ocierał. Po pewnym czasie zdziwiłem się na stacji benzynowej gdy zatankowałem więcej, niż pojemność zbiornika, bo część paliwa poszła pod auto. :evil:

: 2005-01-28 17:33
autor: jagger
HI
wlasnie zadzwonilem dzis do faceta od ktorego kupilem auto i powiedzial mi ze zmienial wszystkie plyny wlacznie z paskiem rozrzadu w pazdzierniku i wysle mi wszystkie rachunki na dniach wlacznie z manualem do niego ,wiec nie wiem czy zmieniac wszystko czy nie?/
czy do chlodnicy moge dolac obojetnie jaki plyn chlodniczy (do aluminiowych)czy tez musi byc ten sam co byl.sprawdzielm dzis w zbiorniczku i widze ciemnosc,a powinno byc na miarcze powyzej ,,L,,
dzieki pozdro

: 2005-01-28 17:39
autor: Gość
Do chłodnic to napewno musi być ten sam bo jak dolejesz innego to może się zawiesina z nowego płyny zrobić, bo stary wytrąci nowy, miałem tak u ojca w mondeo. :twisted:

: 2005-01-28 18:00
autor: jagger
moze tylko wody doleje narazie,albo caly zmienie??? wiecie moze gdzie jest jakis kurek czy cos w tym rodzaju do spuszczenia tego co tam zostalo i doradzcie jaki wlac jako nowy
dzieki

: 2005-01-28 18:10
autor: Gość
jagger pisze:moze tylko wody doleje narazie,albo caly zmienie??? wiecie moze gdzie jest jakis kurek czy cos w tym rodzaju do spuszczenia tego co tam zostalo i doradzcie jaki wlac jako nowy
dzieki
Wlej sobie coś na bazie glikolu nie, nie wiem jak po angielsku to się nazywa ale sądze że podobnie.
Co do kurka to trzeba szukać na chłodnicy na dole.

: 2005-01-28 18:11
autor: Gość
jagger pisze:moze tylko wody doleje narazie,albo caly zmienie??? wiecie moze gdzie jest jakis kurek czy cos w tym rodzaju do spuszczenia tego co tam zostalo i doradzcie jaki wlac jako nowy
dzieki
Wlej sobie coś na bazie glikolu nie, nie wiem jak po angielsku to się nazywa ale sądze że podobnie.
Co do kurka to trzeba szukać na chłodnicy na dole.

A jeśli już chcesz dolewać to wody destylowanej.

: 2005-01-30 12:09
autor: darel
jagger pisze:moze tylko wody doleje narazie,albo caly zmienie??? wiecie moze gdzie jest jakis kurek czy cos w tym rodzaju do spuszczenia tego co tam zostalo i doradzcie jaki wlac jako nowy
dzieki
Ja mam u siebie koncentrat Shell'a. Rozrabia się go z wodą destylowaną w różnych proporcjach w zależności od tego do jakiej temp ma nie zamarzać. W naszych warunkach możesz zrobić proporcje 1:1. O ile dobrze pamiętam wystarcza do -40 stopni. Nadaje się do wszystkich chłodnic w tym również tych aluminiowych.