Strona 1 z 7
					
				Zamontowałem BOV'a - polecam...
				: 2005-02-12 16:52
				autor: asdero
				Zamontowałem BOV-a.
I nie jest to wcale tak jak zamierzałem HKS, Greddy, lecz "Typ S" wyprodukowany u nas w kraju.
Dostosowany do marki pojazdu tj. robiony na zamówienie przy naprawdę niewielkiej cenie w porównaniu do producentów zagranicznych.
Gdy go otrzymałem byłem zaskoczony starannością wykonania (polerowane aluminium).
Piękny dźwięk. Turbiny nie są hamowane przy zmianie biegu, co odczuwalnie poprawiło dynamikę samochodu. 
Nic mi więc nie pozostaje jak polecić producenta klubowiczom.
----------------------------
proper_gtt@poczta.fm
tel 0691922860 
GG:1193971
----------------------------

 
			 
			
					
				
				: 2005-02-12 17:01
				autor: Sh(.)(.)ters
				Ładnie to wygląda 

 . Daj namiary na firmę do nowego Proba bankowo wstawię 

 .
 
			 
			
					
				
				: 2005-02-12 17:10
				autor: Gość
				Troche kipawo widać na tej fotce 
A jakiś namiar na gości. 
No i odrazu pytanie gdzie najlepiej założyć BOV'a??
Oto moja propozycja
No i asdero mam pytanie czy jest tam regulacja?? Wiadmo trzeba dostroić go do silnika/
Co wy na to mijsce?? wydaje mi się że to kolanko dostaje największego strzała jak się zamykają przepustnice i w danym momęcie robi się tam największe ciśnienie. A wiadomo o gumki trzeba dbać 

 
			 
			
					
				
				: 2005-02-12 18:16
				autor: asdero
				Sqad pisze:Troche kipawo widać na tej fotce 
 
Wiem, ale nie mam innego miejsca na montarz. Foto z bliższej odległości będzie kiczowate.
Sqad pisze:
A jakiś namiar na gości. 
To jest jeden człowiek, który to wykonuje i namiary na niego podałem nad zdjęciami.
Sqad pisze:
No i odrazu pytanie gdzie najlepiej założyć BOV'a??
Orginalnego BOV-a ale typu zamkniętego jak dobrze pamiętam Probe ma dokładnie po drugiej stronie niż ty zaznaczyłeś na zdjęciu. Ja zastąpiłem właśnie orginalnego(też typ zamknięty). Był w tym samym miejscu, co obecnie nowy. Poza tym stary już lekko upuszczał ciśnienie.
Sqad pisze:
No i asdero mam pytanie czy jest tam regulacja?? Wiadmo trzeba dostroić go do silnika.
Ja porozmawiałem sobie telefonicznie, podałem ciśnienia i wydaje się, że nie będę musiał regulować. Regulacja jest na jego górze. Sprężyna w środku jest wymienna, więc w razie problemów można ją zmienić.
 
			 
			
					
				
				: 2005-02-12 18:40
				autor: Gość
				asdero pisze:Orginalnego BOV-a ale typu zamkniętego jak dobrze pamiętam Probe ma dokładnie po drugiej stronie niż ty zaznaczyłeś na zdjęciu. Ja zastąpiłem właśnie orginalnego(też typ zamknięty). Był w tym samym miejscu, co obecnie nowy. Poza tym stary już lekko upuszczał ciśnienie
Gdzie on tam jest??
Wydaje mie się jak by ten seryny BOV działał dobrze to tych kolanek by nie rozrywało.
Mi się wydawało że Probe ma By-Pass albo Wastegate valve, albo cuś takiego
 
			 
			
					
				
				: 2005-02-12 18:41
				autor: Proper
				Witam!
To ja jestem producentem tych zaworów. I moge odpowiedzieć na każde pytania.
proper_gtt@poczta.fm
tel:0691922860
 
			 
			
					
				
				: 2005-02-12 18:44
				autor: Gość
				Proper pisze:Witam!
To ja jestem producentem tych zaworów. I moge odpowiedzieć na każde pytania.
Widziałem Ciebie chyba też na forum Turbokillers.
Jak uzbieram kaske to pewnie się odezwe
 
			 
			
					
				
				: 2005-02-12 19:21
				autor: asdero
				Sqad pisze:
Gdzie on tam jest??
Wydaje mie się jak by ten seryny BOV działał dobrze to tych kolanek by nie rozrywało.
Mi się wydawało że Probe ma By-Pass albo Wastegate valve, albo cuś takiego
BOV-a ma każdy benzynowiec turbodoładowany. Tyle, że te orginalne nie zawsze są dobre. Po jakimś czasie puszczają, a otwory upuszczające są jak główka od szpilki. Do tego są zamknięte, czyli powietrze, które jest już ciepłe pod ciśnieniem jest podawane spowrotem przed intercooler i turbinę. Bardziej opłacalne jest pozbycie się go i pobranie nowego. 
Zalet jest więcej... i ten dźwięk...
Jak widzę jest tutaj producent tego cudeńka więc pewno wszystko pewno dokładnie wytłumaczy 

 
			 
			
					
				
				: 2005-02-12 20:03
				autor: Tomi
				Squadziu - a nie powinno to byc cos kolo Boost Controla? gdzies w okolicy tego trojnika? jakos mnie sie wydaje, ze to wlasnie bylo miejsce, gdzie kiedys widzialem w I... no i wtedy tak czy tak "strzal" cisnienia nie dojdzie do zadnego kolanka..
jak uzbierasz ta kase to wal - zamowimy dwa to moze szanowny kolega jakis upust da :> a nie watpie, iz wiecej bedzie chetnych...
			 
			
					
				
				: 2005-02-12 20:37
				autor: Brychu
				A ja znam Propera już jakiś dłuższy czas i mogę za niego poręczyć jakby co, że lipy nie będzie 

 
			 
			
					
				
				: 2005-02-13 00:49
				autor: asdero
				Brychu pisze:A ja znam Propera już jakiś dłuższy czas i mogę za niego poręczyć jakby co, że lipy nie będzie 

 
No, to ja szukam jakiego BOVa założyć od dłuższego czasu, a ty dopiero teraz się przyznajesz ?!
Powinieneś wcześniej zareklamować, a nie  czekać na zadowolonych klientów 

 
			 
			
					
				
				: 2005-02-13 01:48
				autor: Sh(.)(.)ters
				Brychu pisze:A ja znam Propera już jakiś dłuższy czas i mogę za niego poręczyć jakby co, że lipy nie będzie 

 
No to rozumiem, że mój nowy pocisk przyjedzie do mnie już z takim cudem pod maską, hehe 

 .
 
			 
			
					
				
				: 2005-02-13 01:56
				autor: leoul
				Serwus
Asdero, sprawdzałeś u siebie ciśnienie doładowania po wymianie tego zaworka ??
Ja miałem w eclipse zawór bardzo podobny i robiony przez tego samego człowieka.
U mnie i w innych eclipse po montażu takich zaworków cisnienie skoczyło z 0,8 bara do 1,2 bara... fajnie jeździło nie powiem 
 
Pozdrawiam
 
			 
			
					
				
				: 2005-02-13 09:22
				autor: Proper
				Witam!
...a wiec tak blow-off najlepiej zamontować przy przepustnicy. (to opinie znawców).
Moje zaworki są wykonane z polerowanego aluminium, są to zaworki tłoczkowe, regulowane. Zaworki wykonuje sam i przeważnie na zamówienie. Nieraz zrobie wiecej i są dostępne od ręki ale przeważnie czas realizacji to 1-2tyg. Oczywiście daje pełną gwarancję.
...no przy 2szt. jakiś rabacik 

 będzie
...w mojej ofercie mam też Manual Boost Control , a niebawem wastegaty zew.
....o widze Brychu sie wkońcu do mnie przekonał
 
			 
			
					
				
				: 2005-02-13 10:14
				autor: Brychu
				Proper pisze:....o widze Brychu sie wkońcu do mnie przekonał
No w końcu, chociaż i tak masz przerąbane za to, że już chyba z dziesięć razy m nie odmrugałeś i nie odkiwałeś jak sie mijaliśmy 

 EOT.
 
			 
			
					
				
				: 2005-02-13 12:30
				autor: asdero
				leoul pisze:Serwus
Asdero, sprawdzałeś u siebie ciśnienie doładowania po wymianie tego zaworka ??
Ja miałem w eclipse zawór bardzo podobny i robiony przez tego samego człowieka.
U mnie i w innych eclipse po montażu takich zaworków cisnienie skoczyło z 0,8 bara do 1,2 bara... fajnie jeździło nie powiem 
 
 
Tak, miałem ciśnienie w granicach 0,97, a po montażu mam około 1,24. Czyli różnica podobna jak u Ciebie. Wczoraj jeszcze nie byłem tego pewien i wydawało mi się, że wzrosła tylko szybkość reakcji na naciśnięcie gazu, ale dzisiaj zrobiłem test na dłuższej prostej w miarę suchej drodze. 
Żałuje, że tego nie zamontowałem  jak miałem Probe.
 
			 
			
					
				
				: 2005-02-13 14:58
				autor: Michał
				Porozmawiajmy o kosztach... Jest już nas troje do kupienia. Ja też się piszę!
			 
			
					
				
				: 2005-02-13 15:07
				autor: Kędziorek
				elo Chłopaki. Może i zadam głupie pytanie ale chciałbym, żeby ktos mi przybliżył działanie tego BOV-a. (jaka jest zmiana osiągów, spalanie paliwka itp.) 

  Szczerze mówiąc pierwszy raz się z tym spotykam. 

  Czy mogłbym to zamontować w swoim Probku 2.5 V6 24V 

 Potrzebny jest mechanik do montażu, czy osoba która się zna na dłubaniu może to zrobić 

 I najważniejsze  to koszt, no chyba że nie chcecie na forum piasc 

 
			 
			
					
				
				: 2005-02-13 15:12
				autor: leoul
				Serwus
Nie powiem nic nowego, ale dorzucę jednak tak dla bezpieczeństwa.
W eclipse tylko 100% sprawne pompy paliwa dają sobie radę z tak podwyższonym doładowaniem.  Więc najlepiej mieć wskaźnik AFR jakby się zaczęło coś dziać lub wymienoną pompkę paliwka na wydajniejszą.
No i to spore obciążenie dla sprężarki. Jej żywotność będzie krótsza. A właściwie w tym przypadku "ich" żywotność.
Teraz mógłbyś sobie sprawić MBC jakieś proste przynjamniej, żeby zdjąć troszkę ciśnienia w chwilach gdy moc jest niepotrzebna aż tak bardzo.
Pozdro
EDIT
kedziorski pisze:elo Chłopaki. Może i zadam głupie pytanie ale chciałbym, żeby ktos mi przybliżył działanie tego BOV-a. (jaka jest zmiana osiągów, spalanie paliwka itp.) 

  Szczerze mówiąc pierwszy raz się z tym spotykam. 

  Czy mogłbym to zamontować w swoim Probku 2.5 V6 24V 

 Potrzebny jest mechanik do montażu, czy osoba która się zna na dłubaniu może to zrobić 

 I najważniejsze  to koszt, no chyba że nie chcecie na forum piasc 

 
To jest możliwe tylko w silnikach benzynowych turbodoładowanych
 
			 
			
					
				
				: 2005-02-13 15:45
				autor: Kędziorek
				No i wszystko jasne. Musze kupić turbosprężarę 

 
			 
			
					
				
				: 2005-02-13 16:15
				autor: asdero
				leoul pisze:W eclipse tylko 100% sprawne pompy paliwa dają sobie radę z tak podwyższonym doładowaniem.  Więc najlepiej mieć wskaźnik AFR jakby się zaczęło coś dziać lub wymienoną pompkę paliwka na wydajniejszą.
No i to spore obciążenie dla sprężarki. Jej żywotność będzie krótsza. A właściwie w tym przypadku "ich" żywotność.
Pytałem gości z forum tem3s -  17-18 psi jest graniczną wartością i gdy ją chcesz przekroczyć konieczna jest zmiana właśnie pompy i wtrysków.
Turbiny spokojnie wytrzymają 3 psi więcej. Podobno to jest w granicach tolerancji.
P.S wtryski powinienem mieć koło końca kwietnia 

 
			 
			
					
				
				: 2005-02-14 17:07
				autor: Gość
				A więc tak pisałem meila do Pana który to wykonuje. I sprawa wygląda następująco. 
Czas oczekiwania jeden ok. tydzień, robi trzy sztuki tygodniowo. Zaworki są ręcznie robione.  Przy zakupie większej ilości np. trzech na raz dostajemy 30 zł rabatu + 10zł koszt przesyłki. Jeśli ktoś chce znać konkrętną cene to zapraszam na pw bo nie wiem czy mi wolno pisać na forum. 
Ew. możemy się naradzić kiedy byśmy chcieli i trza będzie zamówić.
			 
			
					
				
				: 2005-02-14 19:21
				autor: Gość
				Widze że bov może cieszyć się sporym zainteresowaniem, więc mam propozycje trza stwożyć liste kto chce, i zamówić masowo, tylko będzie troche czekania ponieważ szybkość produkcji to 3 sztuki na tydzień. Może da się wynegocjować jakąś zniżke, wydaje mi się że wszystko zależy od tego ile osób będzie chciało.
No i termin można ustalić np za dwa miesiące lib nawet 3 żeby było wiadomo, no i kaske uzbierać. No i Pan Proper będzie wiedział na ile sztuk ma się przygotować. 
Np. od czasu zamknięcia listy z zamówieniem 3 miesiące, no i każdy po trzech miechach dostaje do domu lśniącego bov'a. I żeby nie było że ktoś się nie przygotował finansowo
			 
			
					
				
				: 2005-02-14 20:35
				autor: Proper
				he he 
...jakis rabacik 

 zawsze sie znjdzie.
...ale zostańmy przy zamowieniach po 3 szt. 
 
Jedna firma z Krakowa tez u mnie zamowiła 3 zaworki no i jak przyszło do płacenia to jakoś przestało im sie spieszyć 

 i zaworki juz 2 tygodnie leżą i czekają na przelew 

 ,też wolałbym nie magazynować 
3 szt. robie bierzecie i jade nastepne 

 ,ale myśle że szczegóły na PW
 
			 
			
					
				
				: 2005-02-14 23:58
				autor: MISIEK
				My nie jestesmy jakas tam firma z krakowa tylko wlascicielami fordow probe... nam mozna zaufac 
