Sprawa z moim probe zrobila sie powazna

Awatar użytkownika
alex
Posty: 402
Rejestracja: 2002-10-02 11:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Outside Pl

Sprawa z moim probe zrobila sie powazna

Post autor: alex »

potrzebuje pomocy !!!!!
jak zapewne wiekszosc z was juz wie trafil mi sie pechowy probiak z 97 roku wersja 2,5litra po wyeliminowaniu wszystkich innych mozliwosci dlaczego moje cudo nei che palic zostal jeden punkt komp prawdopodobnie za sprawa immob. nie steruje wtryskiem paliwa mechanik ktory zna temat za rada dave szukal dzis immob ale u mnei nie ma ukladu bosha przynajmneij mechanik go nie znalazl i twierdzi z enei ma go tam na 100% i ze jest prawdopodobnie zintegrowany z komp jako ze wy lepeij znacioe zachodnei serwisy o probe moze ktos z was poswiecilby mi chwilke i odszyfrowal napis ktory mam na kompie moze jest cos w tym kodzie na temat tego czy zawiera immob ew zapytajcie swoich mechanikow co wazne ze ja mam rok 97 a tu podobno bylo sporo zmian w osprzecie
a teraz napisy z komp :
6 kle4c
kle4
egi
kle4 18 881c
tn079700-6582
12v
denso mfg tennessee inc.
kod kreskowy a pod nim
*006582L*
taki jest uklad napisow jesli wiecie gdzie mozna to znalezc sprawdzcie a bede bardzo wdzieczny i pytanie nr 2 czy ew mozna by mu zalozyc komp starszej genereacji???
ale podstawowa sprawa to ustalic czy w tym komp ktory mam jest immob czy moze jest umieszczony gdzies indziej
pozdrawiam i czekam na odp
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Podejrzewam że można zainstalować kompa ze starszej wersji.
TU znajdziesz wyczerpujący opis kompa z 2.5V6 1994, komp z 1997 jest na pewno zupełnie inny (patrz '1996 MX3...') ale sensory i ukł. wykonawcze w silniku się prawdopodobnie takie same, co więcej wersje ze skrzynią aut. i man. mają takiego samego kompa!
Poszukam po sieci czegoś o kompie z 1997...
Dobrze by było gdybyś mógł sfotografować aparatem cyfrowym kompa, silnik i elementy których niezgodność z microcatem stwierdziłeś...

Pozdrawiam Rafał
Awatar użytkownika
alex
Posty: 402
Rejestracja: 2002-10-02 11:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Outside Pl

Post autor: alex »

najwazniejsze w tej chwili jest to aby ustalic czy u mnie czyli w '97 immob jest polaczony z komp bo w tej chwili wszystko wyglada jakby samochod zblokowal immob przydatny tez by byl opis jak rozbroic immob ew jak go trwale odlaczyc najbardziej zastanawia mnie cy mechanik go nie znalazl czy rzeczywiscie u mnie jest juz inna konstrukcja niz u dave-a
orientujesz sie moze ile moze kosztowac komp ????
pozdrawiam
ps u mnie np w microcad inny byl aparat zaplonowy ale mechanik mowil ze sa tez inne rozbieznosci....
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Na razie znalazłem stronkę o problemie który miał Dave.... Może coś Ci to da...
P.S.
1.) Jeśli masz jakąś diodę świecącą od immob., to może da się prześledzić dokąd prowadzi od niej kabelek... ?
2.) Jeśli nadal jest problem z kablami do aparatu zapłonowego i komp nie dostaje impulsów od hallotronu NE1 to komp może nie dawać impulsów do wtryskiwaczy.
Awatar użytkownika
alex
Posty: 402
Rejestracja: 2002-10-02 11:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Outside Pl

Post autor: alex »

w tej chwili jest iskra i pompa podaje paliwo a jak sprawdzic impulsy od hallotronu wychodza ??? bo z tego co mowil mechanik to komp wyglada spoko strone dave widzialem ale nie ma tam odpowiedzi czy komp i immob to jeden uklad
na tym etapie jest to dziwne i tak jak piszesz to moze byc hallotron ( co by to nie bylo ) albo immob sie podwiesil
jak bys mogl to napisz mi jak sprawdzic te impulsy i ew ustal czy immob i komp to jeden uklad
z gory dzieki
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Wszystkie info o immob jakie znalazłem mówiły o immob boscha. Pozwala to przypuszczać że immob, jeżeli w ogóle go masz, będzie oddzielnym układem.

na tej stronie Znalazłem takie info:
>----------------------------------------------------------------------------------<
After checking my crank position sensor, I found out that the 4 screws holding the stator on the back of my underdrive pulley were gone, so the stator was sending wrong signals to the PCM, so spark and fuel injection timing was way off.

My car would not idle and would sputter and jerk pretty bad. It was also very hard to get started, and after starting, was running very rich.

My instructions for my UDP don't say to lock-tite the screws. I've heard that current instructions have said that lock-tite must be used on the stator screws. I talked to Joe at UO and he said that the UDP's come with lock-tite on the screws now.

On the Probetalk UBB, a guy lost a KLZE due to a defective UDP which caused the rev limiter to not kick in at 7.5k.

Here's the scoop on that:

93-94 distributors (the ones that are prone to fail) have both G-signal (cylinder id, tells the PCM when #1 is TDC) and NE1 signal stator wheels. In 93-94 cars, the NE1 signal from the disty is used as backup in case the crank position sensor (NE2 signal) fails. However, with the NE1 signal being driven off the camshaft, the timing isn't as accurate and it does not cut fuel at 7.5k rpms, so overreving is possible.

95-97 distys do not have the NE1 signal and rely only on the NE2 signal from the crankshaft, so if your UDP goes on a 95-97 car, your car will run like crap since you have no backup NE1 signal.

Many owners have found that in a no-start situation, just wiggling the CPS wiring harness or cleaning the sensor allieviates the problem.

So, if you have a UDP, make sure the screws are lock-tited!
>----------------------------------------------------------------------------------<
Nie wszystko rozumiem (co to jest CPS i UDP ?) ale wynika z niej że modele post 1995 NIE posiadaję NE1 a komp określa pędkość wału na podstawie G i NE2, to może tłumaczyć inny wygląd aparatu zapłonowego modeli 1996+ względem starszych i pewnie przesądza o niemożności zastosowania kompa od starszej wersji.

Jeśli to prawda to zostały Ci tylko dwa hallotrony do sprawdzenia :-)
Info na stronie "Mike's 2GPGT" (którą wielokrotnie polecałem) podaje takie metody sprawdzania:
NE2:
1.) Sprawdż czy wtyczki do NE2 i PCM (komput.) są czyste i 'ciasne'
2.) Omomierzem sprawdż rezystancję NE2 ( po odłączeniu od PCM ) pomiędzy zielonym i niebieskim kablem, powinna wynosić od 520 do 580 om.
3.) sprawdź czy nie ma zwarcia między zielonym i niebieskim oraz czarno/czerwonym do masy.
G:
Sprawdź czy jest +12 na czarno/czerwonym i sprawdż czy pięcio pinowa wtyczka do aparatu zapłonowego jest czysta i 'ciasna' (G znajduje się w aparacie zapłonowym).
To info przygotowałem swego czasu do druku, dotyczy co prawda 2.5V6 93-95, ale może sobie wydrukuj idaj mechanikowi, jeśli kuma po ang. to może coś skożysta.

Gdyby (odpukać) mnie się przytrafiło coś takiego, to bym wzioł oscyloskop i kolejno się podłączał do wejść i wyjść PCM obserwując na żywym organiżmie co się tam dzieje... (pełny opis wejść i wyjść rocznika 1994 dziś wskazywałem)

P.S.
Halla efekt :twisted:

Pozdrawiam Rafał
Awatar użytkownika
alex
Posty: 402
Rejestracja: 2002-10-02 11:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Outside Pl

Post autor: alex »

dzieki bardzo raf jutro to wszystko sprawdze pozdrawiam i dam znac co z tego wyszlo
Awatar użytkownika
alex
Posty: 402
Rejestracja: 2002-10-02 11:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Outside Pl

Post autor: alex »

znalazlem dzis immob dokladnie tam gdzie pisal dave tylko ze jest jakis inny niz ten ze strony ktora podajecie jest oparty na ukladzie motoroli i zaczyna sie moj kolejny problem nikt z mojego miasta nei chce sie podjac sprawdzenia go... jest moze gdzies w sieci stronka z dokumentacja do immob w probe poza ta podana przez dave ????bede bardzo wdzieczny pozdrawiam i czekam
Awatar użytkownika
alex
Posty: 402
Rejestracja: 2002-10-02 11:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Outside Pl

Post autor: alex »

to co ma ktos jakies adresy ze schematami elektroniki???? albo ma ktos jakis pomysl ??
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

W TISie w TSB znalazłem info o immobiliserze, oto jeden screen shot
oraz text TSB, oczywiście ilustracji jest więcej, ale nie mam jak tego przytoczyć, jeśli rozpoznasz swojego, to jakoś Ci przekaże ilustracje...
Awatar użytkownika
alex
Posty: 402
Rejestracja: 2002-10-02 11:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Outside Pl

Post autor: alex »

immob tak jak pisalem jest na ukladzie motoroli i jedyne oznaczenei na plytce to 286756,01L oraz na plastikowej obudowie ktora zdemontowalem :twisted: BH4A 675G2 TEMIC 3x0980 i nad kodem kreskowym *1902700404*
ten screen ktory przyslels pokazuje tylko deske rozdzielicza i kolumne kierownicy wiec trudno mi powiedziec czy to ten a co do textu to z tego co wyczytalem jest tam opisana procedura programowania kluczy chyba ze moj angielski zawodzi
mi najbardziej przydalby sie sposob na zneutralizowanie go a tego zapewne w tisie nie bedzie ale jakbys poszukal bede wdzieczny pozdrawiam

a i jeszcze jedno czy mozliwe jest zeby immob odcinal wtryskiwacze ???
Dave TDi
Posty: 18
Rejestracja: 2002-10-03 21:02
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Dave TDi »

czesc, jak wiecie ja mam immob. boscha ale jak ogladalem scalaka to podzespoly sa motoroli.
Dave TDi
Awatar użytkownika
alex
Posty: 402
Rejestracja: 2002-10-02 11:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Outside Pl

Post autor: alex »

cze dave
a czy twoj wygladal tak jak ten ze strony ktora mi podales ???
moj jest calkiek inny na spodniej czesci nie ma na wierzchu sciezek tylko luty od elementow z gory i tak na oko przez lupe itp wszystkie wygladaja spoko
Gość

sprawdz ta strone

Post autor: Gość »

A wogule to mylsle ze masz problem z kluczem od stacyjki ktory moze nie jest zaprogamowany czy kiedys nim zapaliles ten samochod
http://homepage.ntlworld.com/michael.cr ... iliser.htm
Gość

Post autor: Gość »

to ja znowu ta strona napewno ci pomoze z tego co widzialem masz napewno nadpalone zloncza na plytce on immobilisera so one wyraznie widocznie kolorem bronzowym. Naj lepiej jak sam zobaczys na tej stronie. Powodzenia i daj znac czy to ci pomoglo Mam na imie Marek
Awatar użytkownika
alex
Posty: 402
Rejestracja: 2002-10-02 11:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Outside Pl

Post autor: alex »

witaj Marku
po koleji wiec tak: odpalalem ten samochod wiele razy a immob zblokowal sie po tym jak byla naprawiona inna usterka(brak iskry ogolnie byly bledy w instalacji przy zaplonie) a teraz zapala sie na dlugo lampka i paliwo nie jest wtryskiwane
strone ktora podales widzialem wczesniej tylko ze moj immob jest inny a luty wygladaja na ok
dzieki za checi pozdrawiam
ps w tej chwili jest iskra pompa paliwa dziala a nie ma tylko wtryskiwania paliwa
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Wydaje mi się że masz jednak taki sam immob jak Dave, i jak ten opisany w TSB, zobacz tu i tu

niestety nie mam więcej info o tym układzie.
Ze strony opisującej problemy z immob wynika że odcina on zapłon, TSB podaje lakonicznie że odcina zasilanie nie pozwalając uruchomić samochodu,
a ze schematu blokowego wynika że immob ma połączenie z PCM (komp)...
Najlepiej by było gdybyś sam sprawdził ile kabli wychodzi z immob i dokąd prowadzą (tak to wygląda wg microcata )
Wyjaśniło by wiele gdybyś mógł obfotografować immob aparatem cyfrowym i przesłać mi fotki...
Czy może odciąć wtryski?, jeśli jest połączony z PCM to może, ale czy odcina ?.
A jak się zachowuje kontrolka immob ?
Awatar użytkownika
alex
Posty: 402
Rejestracja: 2002-10-02 11:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Outside Pl

Post autor: alex »

a wiec tak
co do tis to zgadza sie obudowa jest taka sama tylko ze uklad wyglada inaczej niz ten ze strony problemach
a co do microcat w schemacie ta zarowka wyglada na ta od alarmu wiec moze alarm fabryczny jest polaczony z immob ale to chyba akurat nie wazne ale interesuje mnie co to jest za przekaznik oznaczony 5 i gdzie on sie miesci
a kontrolka immob wczesniej jak jezdzil nei zapalala sie wcale albo zapalala na sekundke teraz zapala sie na dlugo i nie gasnie tylko swieci ok 10 sekund
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

To coś (5) w microcacie jest opisane jako "PRZEKAŹNIK - ROZRUSZNIK" i kosztuje 33EUR :twisted: nie mam pojęcia co to ma znaczyć, cały zestaw jest opisany jako 'immobiliser silnika', ale z tego co jest napisane w TSB wynika że w skład zestawu wchodzą transceiver i przedwzmacniacz, a nie przekaźnik...

Z twojego opisu żeczywiście wynika że immobiliser nie akceptuje kluczyka...
Może to być spowodowane brakiem łączności między immo, przd wzmacniaczem i transceiverem (powinien być w pobliżu stacyjki) sprawdź kable może mechanik coś popiepszył (lub jakiś bezpiecznik poleciał)...
Dave TDi
Posty: 18
Rejestracja: 2002-10-03 21:02
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Dave TDi »

Czesc Alex, moze to glupie ale tez warto sprobowac, mianowicie chodzi mi o re-synchronizacje immobilisera. Wyczytalem to w mojej instrukcji obslugi. Musisz wsadzic kluczyk do stacyjki, wlaczyc zaplon i nacisnac ( mam nadzieje ze masz pilota do immob.) przycisk pilota 3 razy w ciagu 30 sekund ale z przerwami conajmniej 3 sekundowymi ta oto czrodziejska czynnosc ma zre-synchronizowac immob. ktory podobno sie blokuje ( ze wzgledow bezpieczenistwa) gdy przycisk pilota zostanie nacisniety 255 razy bez potrzeby ( brzmi glupio ale warto sprobowac - nic nie kosztuje). Pozdrowienia.

p.s. Co do goscia-Marka dalem ta stronke Alexowi juz wczesniej bo to wlasnie z niej korzystalem naprawiajac moj immob. U mnie byla identyczna usterka jak podaje autor strony. Teraz wszystko dziala super. :)
Dave TDi
Awatar użytkownika
alex
Posty: 402
Rejestracja: 2002-10-02 11:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Outside Pl

Post autor: alex »

jade w poniedzialek do probe
posprawdzam wszystko co napisalicie i podziele sie skutkami
dave niestety nie mam pilota ale zobaczymy popatrze w bezpiecznikach i na zlaczaqch moze to cos malego a ja robie sensacje zobaczymy w
poniedzialek
poki co pozdrofka dla tych co jezdza :lol:
Gość

immob

Post autor: Gość »

W moim starym probe 2.0 94 ktore skasowalem spalil sie aparat zaplonowy. W serwisie BOSH stwierdzili ze to wina immob wiec go odcieli. Tam byl oryginalny immob forda prodykowany przez bosh. wiec serwis za 150 pln mi go odcial. Immob odlaczal zaplon, pompke paliwa, i zozruch, ale panowie z serwisu odcinajac zapomnieli (???) o obejsciu pompki paliwa wiec jak w innym serwisie zakladali nowy aparat to pol dnia szukali przyczyny czemu nie chce zapalic.
Awatar użytkownika
alex
Posty: 402
Rejestracja: 2002-10-02 11:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Outside Pl

Post autor: alex »

dzisaj zalozylem immob po przejrzeniu i przelutowaniu kilku lutow i immob swie rozbroil autko prawie dwa razy zaplailo wiec chyba bedzie dobrze jutro bede mial wiesci bo na tym moja rola sie konczy i teraz to mechanik musi zalatwic
bezpieczniki sa ok
jutro napisze wam czy juz jezdze czy jescze nie narazie pozdrawiam wszystkich sledzacyh moja historie :lol:
Awatar użytkownika
Artek
Posty: 719
Rejestracja: 2002-10-14 09:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Artek »

Mam nadzieję Alex, że już Twój Probe będzie zrobiony i będę mógł go sobie zobaczyć 8 lub 12 listopada (będę w tych dniach w Lublinie i jak znajdziesz trochę czasu to z przyjemnością bym się z Tobą i spotkał :))
pozdrawiam
Awatar użytkownika
alex
Posty: 402
Rejestracja: 2002-10-02 11:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Outside Pl

Post autor: alex »

ja tez mam taka nadzieje Artku
jak tylko go odbiore odrazu tu napisze i napewno sie umowimy
pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”